TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 1 Oktober 2011

BLOGGER PERSENDAKAN SOLAT TUAN GURU NIK AZIZ


Oleh: WFAUZDIN NS

BAYANGKAN jika perbuatan Solat seseorang itu dipersendakan. Jika kita tidak mengatakan itu suatu perbuatan yang tidak menjadikan seseorang itu Kafir, apa lagi yang mahu kita katakan? Anda boleh buka blog celaka dan laknat itu di sini.

Foto di atas jelas mempersendakan Solat Tuan Guru Nik Aziz. Sebelum ini puak haramjadah itu pernah siarkan lakaran kartun menggambarkan Tuan Guru di dalam keadaan lucah bersama DS Anwar. Kali ini, mereka semakin berani dengan mempersendakan Solat pula.

23 ulasan:

  1. kadang2 aku konpius.. mereka itu agamanya apa ??

    BalasPadam
  2. blogger tu macam tak ada agama aje...kalu islam pun krn mak bapaknya islam, kalu mak bapaknya yahudi sudah tentu dia pun yahudi. ini jenis islam keturunan. entah2 surah fatehah pun tak pandai baca.

    BalasPadam
  3. memang itu selayaknya untuk nik ajis.

    sekarang dan selamanya.

    BalasPadam
  4. Di kelantan kebanyakan tok-tok guru pondok menghormati TGNA, tapi malang sekali blogger ini begitu menhinanya, sama-sama kita berdoa semoga dia diberi hidayat untuk menerima islam yang sebenarnya

    BalasPadam
  5. org bodoh sahaja yg akan mencela solat org lain..
    Nabi dh bagitahu antara tanda hampirnya gerbang kiamat ialah apabila solat org lain dicela,puasa org lain dicela,ilmu org lain dicela,maka tunggulah kedatangan dajjal esok harinya..
    Kamu boleh mencela kesalahan atau dosa2 besar krn malaikat turut mencelanya..
    Tetapi apabila kamu mencela dan memperolok-olokkan solat,maka kamu sudah terkeluar dari agama spt terlepasnya anak panah dari busurnya krn kamu sudah menghina tuhan kamu sendiri..
    Bertaubatlah krn kebodohan boleh membawa kpd kekufuran..

    BalasPadam
  6. Orang jahil... akan tunjukkan kejahilannya tanpa dia sedari kerana dia jahil.

    BalasPadam
  7. Ya ALAAH ..KAU turunkan bala dan laknatlah kepada orang orang yang didalam gambar tu ...ya ALLAH . AMIN

    BalasPadam
  8. kpd anon 7:45,tk pyh le kmu susah pyh nk solat ke,puasa ke atau mngerja kn haji.kmu isytihar je kmu tk ada ugama krna yahudi sndri tk mmpersnda kn agama mreka.Dn kpd pnganutPAS tk pyh le kmu nk brsandiwara,kmu tu pnjilat UMNO.hidup brtopeng kn Islam,mati kmu bersama dgn kumpulan Abdullah bin Ubai.

    BalasPadam
  9. aku lagi kompius,, ekau pun sma dgn goblog umngok tu,, apa untung nya kau bubuh gambar Nik Aziz dan link kepada goblog tu ??? jgn laa kau juga jadi sengal dan bingai,, kerana secara tak lansung kau juga promo kan benda benda yg TIDAK ELOK itu,,

    BalasPadam
  10. Pak Oncu, apabila kita mnyebut sesuatu yg salah kita kena tunjuk apa yg salah itu. Nabi pun tunjuk benda yg dia kata salah atau haram. Itu sbg panduan atau pngajaran buat semua. Bkn nk promote, adakah bila pmimpin kita sebut Umno itu rasuah, maka ertinya kita promote Umno? Tidak, ianya peringatan agar kita mngenali Umno yg tak betul itu.Kalau ckp je tak tunjukkan, nnti org tuduh kita fitnah..

    BalasPadam
  11. penganut pas..hahaha..
    da puas kacau kat ASD..
    ko masuk sini plak..
    blh rujuk kitab bahr al mazi jilid 13 ms 184
    Bab tentang laknat/maki hamun..
    boleh ke suka2 nak laknat orang kafir??melainkan.....

    download kat sini ceramah tu.. Bab Laknat dan Maki Hamun

    BalasPadam
  12. blogers lu salah sbb taruk gmbar org sedang bersolat...lu menghina agama lu sendiri, lu menghina Nabi, lu menghina ALLAH S.WT LAKHANATULLAH ke atas kamu yg menghina kesucian agama islam, BERTAUBAT LA...sebelum kamu mati dalam kekafiran

    BalasPadam
  13. Salam..
    Kepada penganut PAS..
    Peringatan kpd yg suka ambil tahu bab Siasah(politik)
    Jgnlah kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kelompok menyebabkan kamu pula menjadi kufur..
    Jika kamu tidak suka sesuatu jgn pula kamu memberi gelaran yg tidak selayaknya kpd saudara2 kamu itu..
    Memberi gelaran Penganut PAS itu adalah suatu sendaan yg langsung kamu tidak fikir bahawa ia mencarik Akidah kamu sendiri..
    Sebagai Ahlul Sunnah Wal Jamaah,tindakan kamu menggelar kelompok yg tidak kamu gemari sebagai penganut PAS atau sebagainya adalah perbuatan Kufur krn menokok tambah anutan sedangkan kamu tahu dan sedari mereka menganut agama Islam sama spt kamu..
    Masalah disini hanyalah masalah Ijtihad dan mereka yg terlibat seharusnya mengutamakan adab dan kesedarhanaan dlm berkhilaf..Ttp kamu berlebih-lebihan sehingga akhlak kamu menyamai Akhlak Yahudi yg gemar menghina perbuatan sujud saudara seagama kamu spt mana tindakan sebuah majalah yg menunjukkan gambar org2 memakai kostume Coca Cola yg bersujud dan kelihatan spt botol minuman tersebut..
    Ciri2 Yahudi ini yg kamu Promosi tanpa kamu sedari..
    Jgnlah kamu berlebih-lebihan krn kamu akan menempah dosa yg tidak kamu ketahui akan beratnya..
    Berkhilaf biarlah secara berhikmah serta ilmiah krn itu yg nabi ajar bukannya menyamai kelakuan Yahudi dan Nasara yg kini kelihatan kamu benar2 mengikut mereka sehingga ke lubang biawak pun kamu ikut..
    Inilah kebodohan yg membawa kpd kekufuran..
    Beristighfarlah wahai saudaraku..

    BalasPadam
  14. nauzubillah...ketamakan umno makin terserlah.fitnah yang di bela oleh ketamakan kuasa.semoga kta smua di jauhkan dengan sikap dayus dajjal2 ini.

    BalasPadam
  15. ramai pendukung umno berperangai begitu, salah seorang pendukung umno, mencaci nik aziz, dia tulis pada kertas, dia kutuk-kutuk, dia pendukung najib, dan dia juga ada bisnis urut badan, budak indon, di BBAmpang. bisnis lingkup, tu sebab dia baran sungguh, dengan orang agama dia kutuk, orang kaki urut dia sanjung. seperti orang persenda solat. ramai melayu macam ni, sebab mereka tak faham apa itu solat.

    BalasPadam
  16. bila masa pula blogger haprak umno ni fikir pasai kitab kitab dan kesucian Islam.
    tak perlu rujuk banyak kitab lah,sah depa ini memang menuju kearah kufur yang menjurus kepada kafir.nak hairan apa,waktu komen ini pun silap silap tengah mabuk.
    wafuadin-aku setuju dgn komn pak oncu.kenapa kau pula jadi lidah penyambung kerja maha hina puak puak umno ni.kau nak tunjuk bahawa kau paling banyak membaca blog?.tak payah lah.

    BalasPadam
  17. Dalam AL-Quran dah jelas .Hukum Islam diperintah kepada semua umat manusia .
    “Dialah yang telah mengutus RasulNya dengan membawa petunjuk dan agama yang benar
    untuk dizahirkan atas seluruh agama yang lain sekalipun orang-orang musyrik membencinya”
    [TMQ At-Taubah (9):33].

    Tapi kenapa nik aziz memilih untuk laksana hudud kepada umat islam sahaja sedangkan perintah ALLAH kepada semua rakyat . bukan kerana politik ?? bukan kerana takut tak dapat undi dari orang kafir ?? sanggup membiarkan ketidak adilan berlaku akibat hukum yang berlainan antara umat islam dan kafir .

    Perlu ingat jasa PAS kepada negara bukan kecil . Dari zaman keluar UMNO pas berjuang meningkatkan syiar islam . budak sekolah dulu dari seluar pendek dan skirt dah tukar kepada seluar panjang dan baju kurung hinggalah bertudung . PAS dulu merupakan sinar yang menyuluh umat malaysia ke arah islam yang shumul .

    apa dah jadi pada PAS dizaman selepas arwah ustaz fadzil ni ?? ingat haji hadi dengan Amanat Thoghut nya , nik aziz dengan berkawan dengan syaitannya . kalimah ALLAH tidak dipertahankan dari digunakan oleh pihak gereja , melindungi tindakan keatas usaha gereja memurtadkan orang islam dan sekarang ni menukar perintah ALLAH atas hukum hudud untuk nafsu politik .

    Adakah kita sedar apa yang menyebabkan orang begitu muak dan marah dengan imam jemaah kita tu??

    BalasPadam
  18. abih kalu nak laksanakan hudud kena dapat perkenan org kafir dulu..itu maknanye berkiblatkan apa? kalu tak paham apa yg cuba disampaikan kat gambar tu, jgn la tunjukkan kejahilan ko sgt..

    BalasPadam
  19. Kepada pencacai yg mengaku beragama islam, kamu bayangkan jika itu adalah kamu,kekasih kamu, isteri kamu, anak kamu, mak bapak kamu, tok nenek kamu, apa yang akan kamu lakukan? dan yang lebih penting sekiranya kekasih Allah iaitu nabi muhammad saw yang bersolat diperlakukan begitu, apa yg akan kamu lakukan? tidakkah kamu tahu bahawa solat adalah amalan yg diterima terus oleh nabi saw drpd Allah swt, solat juga adalah soalan pertama yg akan ditanya oleh Allah swt, tanda-tanda akhir kiamat juga ialah solat, setelah segala hukum-hukum Allah yg lain terlerai (tidak lagi diikuti), akhirnya solat akan dipermain-mainkan dan ditinggalkan. Oleh itu SOLAT adalah satu amalan yg sangat istimewa disisi Allah, hingga menganugerahkannya secara terus kepada nabi muhammad saw tanpa perantaraan malaikat. oleh itu janganlah kamu begitu biadap mempersenda-sendakan orang-orang yg bersolat.

    BalasPadam
  20. Kepada pencacai yg mengaku beragama islam, kamu bayangkan jika itu adalah kamu,kekasih kamu, isteri kamu, anak kamu, mak bapak kamu, tok nenek kamu, apa yang akan kamu lakukan? dan yang lebih penting sekiranya kekasih Allah iaitu nabi muhammad saw yang bersolat diperlakukan begitu, apa yg akan kamu lakukan? tidakkah kamu tahu bahawa solat adalah amalan yg diterima terus oleh nabi saw drpd Allah swt, solat juga adalah soalan pertama yg akan ditanya oleh Allah swt, tanda-tanda akhir kiamat juga ialah solat, setelah segala hukum-hukum Allah yg lain terlerai (tidak lagi diikuti), akhirnya solat akan dipermain-mainkan dan ditinggalkan. Oleh itu SOLAT adalah satu amalan yg sangat istimewa disisi Allah, hingga menganugerahkannya secara terus kepada nabi muhammad saw tanpa perantaraan malaikat. oleh itu janganlah kamu begitu biadap mempersenda-sendakan orang-orang yg bersolat.

    BalasPadam
  21. Penulis blog tersebut bukan lagi sebagai blogger atau pencacai Umno..tapi setaraf pembangkai yang melahap benda2 kotor untuk jadi makanan...kita walaupun berlainan fahaman politik tak sanggup menghina org tengah sembahyang walaupun gambar..tambah lagi gambar tokoh terkenal..tapi ini pembangkai apa saja lobang hatta lobang pukimak dia pun dia terjah kalau tengah stim!!!

    BalasPadam
  22. Kalau Rasulullah sendiri tidak sunyi dari kejian dan hinaan,apatah lagi Tok Guru Nik Aziz yang berstatus ulamak akhir zaman.
    Hanya doa yang termampu oleh kita supaya golongan ini dibukakan mata hati dapat menilai kebejatan dan ketidakadilan pemerintah masa kini.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini