TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sabtu, 28 Januari 2012

KISAH PENGERUSI KUIL YANG BENGAP

Oleh:  WFAUZDIN NS

AKU ingatkan hanya masjid-masjid `milik Umno' saja yang gentar dengan DS Anwar Ibrahim.  Rupa-rupanya penyakit Umno ini sudah berjangkit kepada kuil pula.  Baru-baru sebuah kuil di Sungai Petani Kedah, Pengerusi Pengurusan Kuil itu sanggup membuat laporan Polis bagi menghalang DS Anwar bertemu dengan masyarakat Hindu di kuil berkenaan.  Baca di SINI.

DS Anwar dijangka melawat kuil berkenaan pada 07 Feb ini nanti sempena Perayaan Thaipusam.  Pengerusi Pengurusan Kuil Sri Subramaniam Swami Devasthanam, Sungai Petani, Kedah, S. Dorai Singam mendakwa kehadiran Ketua Pembangkang itu bakal menimbulkan huru-hara.  Aku tidak tahu mengapa begitu bengapnya pemikiran seorang Pengerusi.  Semenjak bila kehadiran DS Anwar boleh menyebabkan huru-hara?  Setahu kita yang huru-hara itu adalah Umno kerana bimbang dengan pengaruh beliau.

Sudah tentu Pengerusi Kuil berkenaan berubah fikiran sekiranya yang hadir itu adalah Najib kerana Najib hadir akan membawa bersama `buah tangan' dan taburan duit.  Mentaliti kebendaan seperti ini amat memalukan dan mencemar imej kuil sebagai tempat ibadat mereka.  

Hakikatnya, mereka paling bimbang dengan kehadiran DS Anwar akan dapat mempengaruhi masyarakat kaum India yang kini sudah mula meluat dengan perangai Umno, apatah lagi baru-baru ini berlaku tragedi perkauman di Jalan Kebun./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. pengerusi kuil itu saya rasa khinzir upahan umno/bn....hoi bangsat Dorai, biaq hidup ini ada maruah dan nilai murni............

    BalasPadam
  2. blog yang dikarang oleh syaitan.

    BalasPadam
  3. mesyuarat akan datang tukar pengerusi bangang ni,alasan tak masuk akal.
    aku ingat dia ni tinggal lama sangat dalam gua.tak tahu perkembangan politik

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini