TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 26 Januari 2012

BLOGGER BALIK KAMPUNG DI PENTAS CERAMAH

PADA 24hb Jan baru-baru ini, kat kampung aku di Kg Simpang Durian, Jelebu, N.Sembilan telah diadakan ceramah umum bersama Chegu Bard, Aiman Athirah dan Sdr Abd Rahman (Timb. P/Jaya PAS II N.Sembilan). 

Aku pun turut berada di pentas ceramah kerana teruja dengan kebangkitan anak Jelebu, khususnya di Spg Durian yang berazam untuk menguburkan Umno/Bn.  Iltizam, Rais Yatim mesti dikuburkan agar beliau merasai menyesal seumur hidup akibat telah membina semula jambatan yang dahulunya beliau bakar bersama Umno.


Jelebu, Ahli Parlimennya Rais Yatim selaku Menteri Komunikasi.  Bayangkan telah bertahun di Jelebu tiada pengangkutan awam.  Tiada bas di Jelebu, melainkan menghubungkan Seremban dengan K.Klawang iaitu tempat Rais Yatim.  Di tempat lain, terputus hubungan walaupun memiliki Menteri Komunikasi sebagai Wakil Rakyat.  Jika anda menaiki kereta dari Spg Pertang menuju ke kampung aku, sekiranya anda tidak muntah sepanjang perjalanan anda dianggap hebat.  Begitulah hebatnya jalanraya ke kampung aku.  Jika anda mengharapkan perkhidmatan terbaik di dalam komunikasi, anda tidak boleh mendapatkannya di Jelebu.  Jangan ingat, MP Jelebu Menteri Komunikasi, maka di kawasan ini mempunyai perkhidmatan komunikasi yang terbaik. 

Tiada jalan lain untuk mengubah semua ini, kecuali Umno/Bn wajib ditumbangkan di Jelebu dan N.Sembilan wajib diperintah oleh PR.  Program penerangan di Jelebu terutamanya di kampung aku akan diteruskan...

9 ulasan:

  1. ANGAN-ANGAN MAT JENIN LAH ..UMNO MASEH TEGUH..JGN SOKONG ANWAR !!!! MANUSIA YG TK ADA MARUAH!!!!

    BalasPadam
  2. Aku tak nak negara di perintah manusia bernama anwar yang tk ada maruah dan bersekongkol dgn dap parti cina rasis..jgn harap BN boleh tumbang di Neg 9...

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh..boleh belah cik gu bad dan blogger yg dah usang

      Padam
  3. Woi Sjn Wan....ramainya pencacai UMNO dihantar untuk menganggu blog engkau? Lepas ini mereka akan dijamu dan diupah dengan pantat "amah" oleh anak kepada Yatim.....Woi! UMNO dah busuk dari kepala hinggalah ke ekor sekarang ni.. nak tunggu apa lagi? Suka tengok golongan elit pemimpin UMNO(melayu haramjadah) ni menindas sepuas-puasnya mak bapak dan generasi kecil (anak) kamu nanti? Upah sebagai pencacai UMNO yang kamu dapat bukannya boleh membawa kesenangan seumur hidup kamu....Balasan tuhan akan datang kepada keturunan kamu kelak yang berperanan sebagai tali barut UMNO (parti munafik Melayu).

    BalasPadam
  4. puak-puak umporno ni terlampau angkuh. mereka merasa mereka akan kekal selama-lamanya. mereka tak sedarkah tak ada benda yg kekal di dunia ini. mereka tak akan matike? kuasa pun cam tu jugak, satu masa umporno pasti akan jatuh juga. agaknya puak umporno ni anggap dia punya kuasa lebih hebat dari kuasa Allah. tunggu, masa akan tiba juga.

    BalasPadam
  5. Betul ... puak Umporno memang berhati beku.Dapat Rm 50 dah riuh sekampung. Tak sedar .. para pemimpinnya menelan berjuta- juta.
    Sehelai pelekat dan sekapit gula untuk 5 tahun sekali dah anggap Umnporno berjasa.

    Bodoh punyai pencacai Umporno

    BalasPadam
  6. Ye la Skot....jalan ke kampung ko tu memang le mancabar... kalau x mabuk x sah...hehehe...tu pasal le hang punya blog macam org mabuk je...hahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Katak tetap katak juga...

      Padam
  7. klu lu kata jalan tak baik lu silap bro...selepas rais berpijak dipentas yang betul bersama rakyat, hampir semua prasarana kemudahan asas jelebu dibaik pulih,malah lepas rais kembali mencium bau busuk ameno pembangunan jelebu kian rancak....terima kasih dato' cuma...yg diragukan nilai sebenar harga sesebuah projek dan keperluannya...

    contohnya....apa perlu segala mcm bangunan didirikan dikawasan sbelah masjid jerang, sedangkan bngunan lama tidak diperbaiki terus usang.siapa punya kerja,kroni siapa yg dapat.kedua...brape kos turap jalan baru menghubungkan kg jerang sehingga ke Bemban....baru sebulan jalan dah rosak....
    brapa kos,siapa kroni,siapa punya ladang sembelihan lembu disebelah kubur kg jerang....aku dengan juta-juta?

    paling ketara habis tanah sekitar triang ilir kena rembat kroni...

    maybe lu leh dapatkan pnjelasan dari apeng,razak harun li bore,sahama, usup derisa,atau mereka yang ABU....betul ke ini kerja gila tipu melayu....

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini