TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Rabu, 1 Februari 2012

DEBAT "SIAPA PARASIT, SIAPA PELESIT" DI ANTARA KHALID SAMAD DAN HASSAN AKIDAH ?

Oleh:  WFAUZDIN NS
YB Khalid Samad
Pelesit yang meracau
AKHIRNYA Hassan anak Ali @ Hassan Akidah, menyebut Khalid Samad adalah `parasit' di dalam PAS. Di dalam ceramahnya di Shah Alam malam kelmarin, Hassan Akidah ini mendakwa Khalid Samad yang juga MP Shah Alam sentiasa membantah `kerja-kerja Islam' Hassan Akidah. Apakah `kerja-kerja Islam' Hassan? Rampas arak? Serbu gereja? Atau, seperti sekarang iaitu bersekutu dan berbaik dengan TV3 suku iaitu media utama penyebar fitrnah dan seks itu kerja Islam Hassan Akidah?

Apa jawapan Khalid Samad atas dakwaan Hassan Akidah? Mahu tergelak rasanya bila membaca jawapan Khalid Samad terhadap Hassan Akidah, kerana tidak disangka Khalid Samad yang tidak setinggi Phd Hassan Akidah nampaknya lebih bijak dan pintar dari Hassan. Betul lah kata orang, sebijak mana pun seseorang itu, jika duduknya di kawasan penuh taik, maka tidaklah bijak ia.

Kita petik jawapan Khalid Samad terhadap tuduhan Hassan Akidah bahawa beliau adalah `parasit' di dalam PAS. Khalid Samad berkata, " Ini menampakkan yang Hassan sendiri tidak tahu maksud sebenar perkataan parasit yang dilaung-laungkannya itu. Katanya, parasit sebenarnya hidup di atas kekuatan pihak lain dan secara perlahan merosakkan pihak yang menanggungnya. ” Dalam hal ini dialah (Hassan) parasit sebab tumpang nama Pas, saya dah tentu orang Pas sejak dulu lagi. Bagi saya ia hujah yang memalukan bagi seorang yang mempunyai Phd,” katanya pada Mynewshub.my di sini hari ini.

Sebiji tepat ke lubang hidung Hassan Akidah.  Sekarang kita tanya, siapa pula `Pelesit'?  Pelesit dikenali sebagai `binatang berhantu dan berpuaka' yang sering membuat bising dan mengganggu ketenteraman orang lain di samping menjadi perasuk.  Siapa yang ke hulu ke hilir buat bising tidak cukup di dalam media TV3 suku, terbang lah pelesit ini ke pelusuk kota dan desa menghasut dan merasuk orang ramai?  Jawapannya Hassan Akidah.  Beliau adalah `Pelesit' sebenar.
 
Mulanya menghasut orang ramai agar tidak hadir ke mahkamah Jalan Duta pada 09 Jan yang lalu untuk menyokong DS Anwar. Ada sesiapa yang terasuk dengan pelesit ini?  Terbukti, ribuan orang hadir menandakan tidak semua rakyat mempunyai hati yang sebusuk Hassan Akidah.  Dikatakan beliau tercampak dari PAS kerana hasutan Azmin, kemudiannya menyalahjkan DS Anwar, kemudiannya menuding jari pada `parasit' pula.  Mana satu, wahai pelesit?

Setelah cuba menghasut orang ramai agar tidak menyokong DS Anwar dan beliau gagal, pelesit ini tidak berputus asa.  Baru-baru ini di Shah Alam, beliau menghasut pula agar orang ramai agar jangan mengundi PAS yang diwakili oleh Khalid Samad di Shah Alam di dalam PRU nanti.  Hati yang busuk sang pelesit ini semakin terserlah.  Menghasut orang ramai agar tidak mengundi Khalid Samad sebagai calon PAS, bererti Hassan Akidah ini mahu Umno menang.  Mahu Umno menang, ertinya Hassan Akidah ini pejuang Islam?  Kelakar, bukan?

Mari kita cabar sang pelesit ini agar bertanding satu lawan satu dengan Khalid Samad di Shah Alam.  Tentu sekutu Apco akan sudi memberikan laluan untuk Hassan Akidah bertanding di situ.  Ada berani?  Paling tidak pun, kita cabar Hassan Akidah ini berdebat dengan Khalid Samad atas isu `Siapa Parasit dan siapa Pelesit".  Ada berani?  Jawapannya, Hassan Akidah akan menjawab sama seperti `tuan baru'nya iaitu Haji Najib bahawa jika debat diadakan, pasti Khalid Samad akan demam.  Itulah jawapan lazim puak bacul dulu, kini dan selamanya./wfauzdin.blogspot.com

19 ulasan:

  1. Barangsiapa mengikut khaled samad...nescaya jadilah mereka ini golongan dajjal laknatullah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru kena rasuk dek pelesit muka hodoh, hidung kembang sikit sahaja dah mula nak gelar orang lain dajal....inilah spesis bodoh yang dikatakan oleh Ust Azhar Idrus, barangkali?

      Padam
    2. Barang sapa mengikut UMNO, insyaAllah neraka jahanamlah tempatnya, kerana menolak hukum-hukum Allah.

      Padam
    3. dah lah taka da nama BODDO lahh pulak hahahhahahahah

      Padam
    4. Anon 10.37, tuan sedar tak apa yg sdr tulis?? Taubatlah sdr..sebelum tersesat lebih jauh lg..

      Padam
    5. Hanye BANGKAI BERNYAWA saje mengangap Khalid Samad golongan dajjal !!!

      Padam
  2. ha ha dajjal terus..sah pengikut hassan akidah..pelesit yg UMNO sendiri pun x mau he he

    BalasPadam
  3. Baru pecah tembelang.Hassan Ali tak de daya saing.Tak mampu berdepan dengan Khalid Samad.Dia rasa ilmu Islamnya lebih baik dari Khalid samad.Biarkanlah dia melalak di seluruh pelusuk bandar dan desa.Akhirnya....dia akan kepenatan.Sekarang dia cuma syok sendiri.Kutuk pemimpin PAS, kutuk individu tertentu.

    BalasPadam
  4. Itu hari aku pi jugak nak dengar Hassan Pelesit ni bagi ceramah kat Bkt Gantang. Bukan apa nak dengar apa yang dia nak kelentong. Hadirin kat belakang kebanyakkanya ketawa dan senyum ja bila Hassan Pelesit ni burukkan PAS dan pemimpinnya.

    Menampakkan dia ni seorang yang TERKECEWA. Ya.... mungkin kerana dia bangga sangat dia ada PHD dan rasa kepala otak dia sorang saja lebih bagus dpd para pemimpin2 dalam Jamaah PAS.

    Tapi apa kan daya Hassan.....
    Orang ramai cuma nak dengar RASUKAN KELENTONG kau aja....

    Selamat Tinggal Hassan Pelesit....

    BalasPadam
  5. hasan nak jadi pejuang melayu,keris melayu,darah melayu,tanah melayu...bagus la tu san tapi jangan lupa mitak banyak sikit saham bumiputra kat ketua gengster umno selangor...baru la berbaloi kau maki orang sana sini dihari senja kau ni...nasib kau lah san!

    BalasPadam
  6. sindrom 'sour grapes'..musang tak dapat anggutr, dikatakan anggur masam...sudah2lah tu hasan Ali..cuba2 lah ikut jejak panglima Perang Khalid Ibnu Walid..sedang berperang menjadi ketua,dipanggil balik oleh Khalifah,ada dia membantah? tapi Hasan Ali dan sekutu yg lebih 'Islam' dari org lain kerana ada PHd tentu lebih hafal cderita panglima besar ini..
    dah tak suka sudah la..ibarat org dah bercerai, abis edah kawinlah lain (kalau perempuan) kalau lelaki lagi senang..tapi kalau saya perempuan , akan fikir berpuluh2 kali jika ada duda yg mahu 'dekat2' dgn saya tetapi dia asyik dan rancak bercerita hal dalam kelambu dan keburukan jandanya..

    BalasPadam
  7. Road Show si Hassan Aqidah ni bukan nya suatu laungan yg nak mengukuhkan institusi raja2, melayu dan islam, tapi lebih kepada MENGHENTAM bekas parti yang pernah di tenggeknya.

    Tak dak langsung ke arah itu....
    Hanya lebih kepada nak meluahkan rasa KEKECEWAANnya.
    Hancuss....
    Matlamat dah tersasar....
    Objective terpelanting jauh...

    Aku yang berdarah campuran Melayu-Cina pun terasa. Apakah laungan si Hassan Ali ni lebih bersifat PERKAUMAN iaitu hanya utk Melayu saja? Apakah ini yang di ajarkan oleh islam atau adakah ini AJARAN BARU SI HASSAN ALI - islam utk melayu sahaja?????

    Harap masyarakat TENDANG jauh2 fahaman si Hassan Ali ini. Beliau bukan nak menyatukan masyarakat malah lebih mirip kepada pertubuhan PERKASA ie RACIST.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KALU PKR,PAS TAK BOLEH SOKONG..SOKONG UMNOLAH.......ATAU HASAN BUAT PARTI BARU..MUNG SORANG SAJE YG BETUL...
      PARTI 1BETUL

      Padam
  8. Tanpa nama 07.49
    Jgn cuba manafikan ini negeri melayu, bila org
    melayu terancam, tidak akan aman negara ini. Jgn kita mikir tembolok kita sj..isu sekarang adalah perpaduan org melayu, Hassan Ali cuba menyedarkan org melayu, so anon 7.49, mohon laluan ya..

    BalasPadam
  9. Tuan empunya Blog,
    Kenapa komen sy pasal Khalid Samad kena remove?? Tak telus betullah..ini ke nama pejuang??

    BalasPadam
  10. Sy baru masuk blog ni, tp nak muntah 2-3 kali baca corak komen dlm blog ni..takde kualiti langsung!! Negatif..negatif..negatif..takde yg positif. Minta dijauhkan Allah dari menerima musibah Allah disebabkan kealpaan tuan2

    BalasPadam
  11. Sy syorkan empunya blog supaya bertaubat..tuan akan sedar bhwa apa yg tuan perjuangkan skrg adalah salah..90 % penyokong asal anwar telah kembali kepangkal jalan, tuan bila lagi??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangang punye cadangan ...ini mungkin dari puak BANGKAI BERNYAWA totok yg dapat nasihat dari APCO laknatullah

      Padam
  12. Anak Ali ni elok bunuh diri je !!! dah tak laku...UMNO pun tak nak jadikan dia anjing...kuat menyalak dgn PhD kosong ...setara dgn katak katak bobok yg lain

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini