TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 10 Februari 2012

TOK GURU NIK AZIZ SURUH FUAD ZAKARSHI CARI KEBENARAN DI DALAM TANDAS


HarakahDaily

Oleh YAB Tuan Guru Dato Nik Aziz Nik Mat
Merujuk kepada komen Fuad Zakarshi (UM & BH 8 Februari 2012) yang mencadangkan agar saya ditarbiyah semula atas sebab enggan memberi komen terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim atas isu negara Israel. Ia sesuatu yang jelas tersesat.

Saya amat kesal atas pemikiran sekular seorang timbalan menteri juga bekas seorang guru Yayasan Anda di bawah bumbung ABIM yang dikatakan pernah menyokong kepimpinan Anwar Ibrahim kelihatan begitu dungu dalam menilai mana satu yang benar dan mana pula yang salah.

Sepatutnya sebagai seorang yang pernah mengagumi Anwar Ibrahim dan pernah duduk sebumbung Yayasan Anda/Markaz ABIM sepatutnya sudah tahu permainan kotor media tajaan Barat (WSJ) itu yang kerjanya untuk menjatuh kredibliti seorang yang tidak sebulu dengan Israel.

Begitu juga akhbar Barat dan pro-Barat juga yang acapkali mengulang-ulang kes liwat (menuduh Anwar) atas sebab untuk memalukan hamba Allah ini.

Apakah hak Fuad Zakarshi mencadang saya ditarbiyah semula? Sedang beliau sendiri sudah dilihat gagal memahami prinsip tarbiyah. Kalau benar dia memahami tarbiyah, masakan boleh membuat respon atas fakta yang diputar oleh WSJ, hantu media Barat yang sentiasa bertindak untuk memecah belah umat Islam. Logikkah saya mengulas atas fakta yang belum pasti benar kerana ia bukan dari sumber pertama.

Sebaiknya Fuad dapat berjumpa sendiri Anwar jika benar ingin mencari pencerahan. Kerana Anwar pernah jadi ketuanya.

Justeru adalah sesuai kalau dia ingin mencari kebenaran, baik sahaja pergi beribadat di masjid. Tapi bagi seorang yang mendokong ideologi kebangsaan sekular, sudah tentu tidak sesuai mencari kebenaran di masjid.

Saya cadangkan lebih baik mencari kebenaran di bilik tandas. Kerana dalam tandas sudah tentu sesuai––banyak syaitan dan iblis yang boleh merangsang fikirannya––menjadi waras selari dengan otak sekular.

Maka, tak payahlah asak dan menyibuk untuk mentarbiyah semula orang lain. Kerana asas tarbiyah itu hendaklah dipaksikan dengan keredahaan Allah.

Mana ada hak bagi manusia seumpama Fuad Zakarshi untuk mentarbiyah orang lain, sedangkan dia sendiri sedang menganut ideologi yang bercanggah dengan keredhaan Allah SWT.

13 ulasan:

  1. Kah..kah..kah...
    Kan dah kena...
    OTAK DUNGU....
    BERFIKIRAN TANDAS.....

    Fuad...Fuad..
    Otak kau sama dengan otak Hassan JATI
    Nak bersemuka dgn DSAI pun tak berani utk cari kebenaran, apa yang kami nak kata lagi....
    Mu hanya jadi MULUT TANDAS saja lagi kan.....

    BalasPadam
  2. Setuju...setuju...mulut tandas lagi baik. Kan UMNO dah busuk sampai ke usus....

    BalasPadam
  3. Kita org Islam tak tahu ke nak berkawan baik2, tengok apa dah jadi di bawah ini.

    BUANG YG KEROH AMBIL YG JERNIH.

    BATU PAHAT 9 Feb. – Seorang ibu tunggal dan empat anaknya sanggup tinggal di rumah kebajikan yang dikendalikan oleh sebuah gereja di ibu kota akibat desakan hidup selepas ditinggalkan oleh suaminya.

    BalasPadam
  4. setuju sgt dgn Tanpa nama 12.11pm...nak berdepan dgn DSAI kecut..menyalak dari jauh jer lah

    BalasPadam
  5. MEMANG PATUT MANGKUK ZAKARSYIII NI DOK DALAM TANDAS PASAL ASAL PUN PARTI PANDI KUTTY TANDAS !

    BalasPadam
  6. Fuad ni patut tarbiyah PM Najib.. sambut Thaipusam kat Batu Caves lagi...

    kah kah kah kah kah kah...

    BalasPadam
  7. Fuad, Fuad,
    Mulut kau memang bau tandas...

    BalasPadam
  8. pokok pangkalnya undi PR pru13. Noktah.

    BalasPadam
  9. fuad mulut bau macam longkan nak tarbiyah org. lu tarbiyah najib dulu lah puad oooooooooiiiiii

    BalasPadam
  10. mulut pok nik apa kurangnya...lebih baik mulut bau tandas...dari mulut seorang munafik...jual agama utk ke putrajaya.....org tua yg dh nysnyuk tu pun hangpa percaya ckp dia....bodoh betul puak2 pakatan haram ni....rakyat sudah mula menolak puak2 khawarij hangpa secara total....berkubang la hangpa dlm logi yg dipenuhi najis2 DAP dan aljuburi....bengong

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada dajal haramjadah terlepas sekoq dlm komentar ni.. hahahaha..

      Woii UMNO dah busuk sampai ke usus dan paling malang pencacai dan penyokong UMNO macam hang lebih busuk dari UMNO.. Macam taik!! hahaha masih menyoong geg busuk UMNGOk!!!

      Padam
  11. kalau UMNO tak ujud apa jd la dgn hangpa semua ni...masih pakai cawat kot....hari2 minum ayaq selipar aku jea...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini