TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 26 Mac 2012

NAJIB BERJANJI LAGI PADA TENTERA, JANJI ISA SAMAD NAJIB YANG PIKUL

Sampai bila warga tentera sekitar Port Dickson mahu ditipu? Kelmarin Najib berkunjung ke Port Dickson siap ditemani oleh beberapa Pegawai Tertinggi Tentera. Untuk apa Najib berkunjung? Tugas rasmi beliau selaku PM? Jangan mahu memperbodohkan rakyat lebih-lebih lagi warga tentera.

Kononnya beliau melakukan lawatan rasmi selaku PM. Gunakan segala peruntukan kerajaan dan kemudahan milik kerajaan di dalam program tersebut. Maka, turunlah beberapa Pegawai Tertinggi Tentera mengiringi tugas rasmi PM itu. Tapi, jika dilihat pada baju dan topi yang dipakai oleh Najib pada program yang disiarkan melalui TV malam tadi, ternyata itu bukan program rasmi selaku PM. Topi dan baju berlambang Dacing itu satu bukti jelas bahawa Najib walaupun baru-baru ini telah memohon maaf kepada rakyat, namun masih angkuh menyalahgunakan kuasa untuk kepentingan politik. Menyalahgunakan dana dan kemudahan kerajaan untuk berkempen politik.

Menang saja di Bagan Pinang, Isa Samad terus tunai janjinya dahulu dengan si dia.....

Warga tentera selalu diperingatkan jangan melibatkan diri secara langsung di dalam program politik. Malangnya, Pegawai Tertinggi Tentera kita lengkap beruniform boleh mengiringi Najib yang melakukan tugas kempen politik, bukan selaku PM. Jelas di dalam ucapannya, Najib berkempen dengan memperlekehkan Pembangkang dan mempromosikan Bn. Inilah pemimpin yang kita ada dan amat menyedihkan Pegawai Tertinggi Tentera kita bersubahat dengan kempen Najib.

Hasilnya apa? Sekali lagi Najib berjanji kepada warga tentera di Port Dickson untuk menyediakan kolam mandi. Najib berjanji untuk menyediakan Padang Futsal. Janji dan janji lagi. Apakah Najib lupa segala janji yang beliau taburkan itu telah didengar oleh warga tentera di Port Dickson sewaktu Pilihanraya Kecil Bagan Pinang lagi di mana akhirnya Isa Samad menang di situ? Mana kolam renang, Padang Futsal dan Wifi yang dijanjikan sewaktu Pilihanraya Kecil itu? Mana Bandar Tentera Darat yang kononnya dibangunkan di Port Dickson? Adakah hanya ada sebiji bangkai perisai diletakkan di simpang masuk dari Lebuhraya Seremban - Port Dickson melalui SiRusa itu sudah cukup untuk dikatakan Port Dickson Bandar Tentera Darat?

Amat menyedihkan, janji sewaktu Isa Samad bertanding pun masih tidak tertunai, kini Najib berjanji lagi benda yang sepatutnya Isa samad telah langsaikan. Sebaliknya, Isa Samad langsaikan kehendak dirinya dahulu di mana selepas menang beliau terus berkahwin sekali lagi. Kemudian, beliau tinggalkan rakyat Port Dickson untuk mencari `harta' dan kedudukan di Felda pula.

Tiada pilihan lain. Warga tentera di Port Dickson harus mengajar pemimpin yang suka berjanji dan berbohong ini. Sifat berani warga tentera ditagih kerana kita bukan pasukan yang boleh diperkotak-katikkan sesuka hati oleh mereka. Ubah segera, lakukan perubahan DEMI RAKYAT!!
/kobatpkr.blogspot.com

18 ulasan:

  1. cuba tgk kalid letak gambar besar2 seluruh selangor.. dah tentu duit rakyat..

    tp kenapa ada bendera pkr???

    logik apa khalid adalah kerajaan pkr. beliau ketua dari PARTI PKR..

    SAMA LAH APA YG DIBUAT NAJIB
    TAKKAN NAK PAKAI TOPI PKR PLAK.. NANTI ORG KATA APA GILA PLAK...

    BalasPadam
    Balasan
    1. isu nya tentera tu patut tidak di politikan. Tanpa Nama 11:17 itu pun tak tahu ke? Pegawai tinggi yang ikut tu biasa la nak membodek tapi kalau pergi perang jamin penakut.....hahahahahahahha
      Tentera mari lakukan perubahan, jangan selalu kena kelentong penipu macam PM mongol.

      Padam
  2. Bangang nak mampus.. sekarang ni kerajaan BN yang pegang.. suka ati kerajaan la nak buat ape.. cuba tengok pulau pinang.. guan eng buat negeri tu macam bapak dia punya.. tu baru pegang 1 negeri.. kalau pegang malaysia ni mesti lebih teruk dari ni dia buat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada bukti? Kalau betul dah lama RTM, TV3 spin isu LGE tiap2 mlm. Pencacai umngok murahan sama mcm ketua depa. Brani bercakap blakang tapi debat takuttt..

      Padam
    2. LKS MENJERIT2 Kat Airport tu abendanya...jadi barua kita jika pas dan melayu pkr nak jugak bawak DAP naik atas..JELAS HUKUMNYA HARAM...

      Padam
  3. korang dah xda maruah ka..LGE X BAGI EXCO KABINET WALAU SORANG PAS.. TAK MALUKAN..TAK DPERLAKU BAGGAI SEPATUTNYA..

    50 Thn dah kerajaan jaga askar ..macam2 da.. ok la tu..takan org berbudi ngan kita . bila dtg kita nak kentut plak..

    anwa lain la..najib adalah kawan sejati...waktu nua susah kena pecat.. najib pergi jugak umah nua..walau tau akibatnya dr.maha piraun tu..satu geng kapal team wawasan. nua dpt jd TPM...

    skrg tiba turn najib jadi pm.. bglah laluan bukan pulak nak merampas

    NAJIB SECARA PRIBADI OK ..RELAX... ANUA BULI ...NAJIB TAKUT BINILAH... TU MAHAPIRAUN DIKTATOR TUA DAH LUPA YA.... ORG KERJA NGAN NAJIB PUN RELAX.. ZAMAN MAATHIR JGN ..TAK CUKUP TGN KITA BUAT KERJA..

    SO YG TAK BETUL.PD PANDANGAN IALAH ANWAR

    BYK KALI BETUI DIA BG CHANCE ANUA MULAKAN HIDUP BARU..ADA NUA ENDAH . KALU KENA DGN MAHAPIRAUN BARU TAU SI NUAQ NI. TAK DPT KO NAK PEGI BEROBERSEA SANA ..BEBAS SANA SINI

    BalasPadam
    Balasan
    1. tumbangkan barisan nasional aku dah menyampah, kalau boleh umno tu masukkan dalam lubang tahi lembu ijat konon umno tolong melayu memang tolong tapi tolong kroni melayu. cuba tanya penyokong-penyokong bawahan umno, macam tu juga tak ada perubahan, mana ada tolong. cari makan sendiri, cari kerja sendiri, beli rumah sendiri, beli kereta sendiri, ada umno tolong. tipu melayu ada le.

      Padam
    2. org mcm tanpa nama 06:03 kat atas ni mmg x sedar diri punya melayu....buka2 la mata .....

      Padam
  4. pada tanpa nama 06:03 pun apa la bangang sangat.....nk makan sendiri cari la....nak rumah sendiri beli la....nk keje sendiri cari la....nak kete pun sendiri beli la....x kan itu pun suma nk umno tolong....ni salah sekor pemalas punya melayu.....pada aku bn mmg x berapa bgus tp kira ternaik la...berbanding pas atau pkr....kalau dap yg perintah aku rasa melayu lg merempat....

    BalasPadam
  5. Banyak pulak lembu2 umngok dalam komentar ni.. Dalam isu lain mcm NFC,kapal selam, felda. Takdak pulak timbul. Kakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh tumpang semangkuk..

      dgn unbalancedbpower antara three stuges ni..
      dah lama felda xdpt didirikan... nak bukak felda besar ...itu kg cina kasi besar2 byk2.. nak bukak itm pakai duit kerajaan .. i.T.babi besat2 musti bukak...lu melayuuuu dengaaa wa cakap cibaiii...

      tu belum hindraf bersuara.. lu biawak malayuu..kuil hindu besar tak mau bukak ka malayu..ini duit rakyat la malayuu. depa puasa 6hari siang malam. macamana??

      SILA PANGKAH YG INSYALLAH TAKDA PERANG2 Lepas PRU..

      tenteram kan jiwa ingat anak cucu muka comel2 semua.. jgn jd comot2 suatu masa..

      Padam
  6. Salam.. sudi kiranya blog saya di masukkan dalam bloglist tuan sbb blog yang lama dah tak bleh nak access lagi..
    TQ

    http://kopitarikkaw2.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. Tuhan berfirman.Innama yahk sallah min ibadati ulamak. Maksud nya, Org. yg.takut kepada tuhan
    adalah ulamak.
    U/BN . Peresdin nya tiada ulamak.Pakatan Rakyat Presdin ada ulamak. Try pikir2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. A.BERKUASA TAPI TAKDE KUASA
      B.BERKUASA MENINGKAT SYIAR ISLAM CIKIT2.Dapat Berdiri Dominan. dlm masa sama Negara Stabil.

      Mana lebih utama
      Mana lebih danger
      Mana mudarat brather

      kaedah islam..antara mudarat dgn mudarat. pangkah lah(undilah) yg paling kurang Mudarat..

      Padam
  8. kenape lah tanpa nama 06.03 mac 26 ni bodoh sangat.. kalau PR memerintah alamat hanyutlah M'sia ni dgn pemimpin2 yg biol trlalu ramai...awak tuduh BN nanti kalau PR memerintah sama je... Lihatla P pinang orang Melayu dh tak de tempat..nak beli rumah tak mampu sebab DAP buat rumah mahal2 mampu ke orang Melayu kat sana beli... hbis la melayu P pinang huhuhuhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kat penang yg dah mula cina besar kepala..ANWAR MASIH HIDUPPPP..segan2 cikit2..je..

      ANWAR MAMPUS..HURRRAY..

      melukuk ditepi gantang

      Padam
  9. Asyik diorang bagi contoh Penang dgn fakta yang jelas dr TV3 suku. Heran betul aku. Sapa yang Penang ni kat Gerakan? Bodoh bengap betul la puak2 ni.

    BalasPadam
  10. xpayah tv3 suku..depan mata korang....

    jgn kan penang..perak pun dap dah standby... kali ni mereka tak payah boikot penabalan pas jadi MB perak lg..
    '
    bye bye pas
    bye bye pkr

    (''lu malayu cibai'' dap majority lah jd MB!!.ini nagala LEMOKRASI!! )

    ada paham

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini