TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 31 Mac 2012

TERLALU HASAD DAN DENGKI, MAKA TIMBUL IDEA PALING BODOH

Oleh:  WFAUZDIN NS

BETAPA bangsat dan baculnya puak mereka untuk berdepan dengan DS Anwar Ibrahim.  Sudah tiada jalan lain lagikah untuk mereka menjatuhkan Ketua Pembangkang itu selain dari cara yang paling kotor, jijik dan bodoh itu?  Apakah dengan cara bawa usul di Parlimen yang tidak munasabah dan menampakkan kebodohan sendiri boleh menjatuhkan karier politik DS Anwar?

DS Anwar cuba dilucutkan jawatan di parlimen oleh impeachment yang cuba dibawa Datuk S Nallakaruppan dan peguam Datuk Seri Dr Muhammad Shafee Abdullah dalam permainan politik kuning Umno terbaru terhadap Anwar dalam isu biseksual.  Siapa geng-geng bengap yang bercadang mahu membawa usul yang bakal ditertawakan dunia itu?  Siapa lagi jika bukan geng pencacai cari makan di musim Pilihanraya, di antaranya Ezam sesumpah, Nalla, Zul Kulum dan betina berumur yang masih `dara'? si Umi Hafilda.

Jika Najib sudah terang-terang menunjukkan ketakutan yang amat sangat untuk berdebat dengan DS Anwar walaupun `body guard' beliau iaitu Raja Petra sanggup menemaninya sepanjang perdebatan, cuba lah cari jalan lain yang nampak lebih lojik untuk menjatuhkan DS Anwar, bukan dengan cara sebodoh itu.  Jika inilah amalannya, sudah lama Chua Soi Lek jatuh dalam politik, malahan kisah di Hotel Port Dickson dan pembunuhan Altantuya pun sudah lama boleh menjatuhkan seseorang.  
 
Nampaknya, semakin hebat media pencacai memburuk-burukkan DS Anwar, kita dapat lihat Ketua Umum PKR itu lebih muda dan bertenaga di dalam setiap ceramahnya kebelakangan ini.  Lawan tetap Lawan !!/wfauzdin.blogspot.com

19 ulasan:

  1. DSI, memang telah lama menjadi idola rakyat M'sia...walaupun dihina, dikeji, difitnah dengan cara yang amat jijik malah dipenjarakan tetapi tetap utuh dengan perjuangannya...MARI KITA TALKINKAN UMNO...PERJI JAHANAMLAH UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tolak satu bai.. aku dah bengkek hati ngan nuar.. ini lah 'ulamak' yg mementing diri nya dirinya dirinya..

      selepas rasulullah dan sahabat dan khalifah2..lainnya...kuasa islam tetap tak tertunduk pada kafir..krn ulamak kuat dan bukan kuat politiknya ...tp kuat pegangannya..

      ulamak2 disiksa2 mcm2 tp tak kluar pun 'jatuhkan negara ini''...xde satu yg bersongkokol dgn kuasa luar utk jatuhkan negara''''

      inilah ulamak tersohor walau ada yg mati dlm penjara..

      kalau ini 'ulamak' mcm perangai anuar dah lama kuasa luar dpt ambil alih jajahan kuasa islam...

      aku dah cukul bengkek dihati mengenang lepas dia ...dia....lepas dia ..dia jugak.. hanya kepentingan diri dan diri dan diri...padahal najib kawan terbaik dia dlm umno..

      umno/bn wajib pertahan kuasa walau apa cara..kini aku yakin yakin yakin yang Hak BN melawan batil PR...

      tak sampai10jam tadi member selatan thai mencerita azab negri dijajah kuasa asing kapir..sekejap2 bom..xkan aman bumi selatan thai...dap itu musuhmu yg nyata (nik azis pun tahu..muslihat konon.. baru hidraf wat perangai pun dah xtau nk wat apa..nikan plak komunis yg ceredik)..cuba cerita mcmana? apa plannya ? apa muslihatnya? nak kawal.nk control dap tu..apa cara?? korang nak sumbat dlm ISA KA? ..NAK ARAH TEMBAK semua kasi hancurrr.. so apacara?? kalau depa bg syarat DAPLAH KENA LETAK PM DAPNYA KERANA LEBIH BERHAK LEBIH DEMOKRASI, LEBIH SUARA DLM PARLIMENNN!!!

      Padam
    2. Beruk jantan ni sahlah bapa, datuk, moyang, koyang, loyang dan kueh loyang dia ni memang tahi sembelit UMNO. Dia ni sanggup serah pantat mak dia kepada Najib kalau diminta (kalau roswah punya tak lakulah). Akhir sekali dia ni suka sangat baca komen papagomo.....

      Padam
  2. umno dulu kini dan selamanya, pengkhianat agama, bangsa dan negara....

    BalasPadam
  3. Bang,

    Itu betina sudah di tebuk tupai DI KOTA LONDON bang....bukan DARE lagi tau.

    Itu pengakuan dpd seorang saksi DSAI.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada 4 saksi.. ka.. bang
      hadi marah nnti.skima.kena metui..

      Padam
  4. Kebijaksanaan..Kecelikan...
    Kesempatan..Kepoweran..

    DAP Main api dlm sekam yg tak nampak..DAP main pengaruh luar PR. DAP licik bermain politik,, long distance tactikal...

    keputusan Pulihanraya Sarawak
    DAP=12
    PKR=2
    PAS=0

    dimana maruahmu bngsaku... apa kuasa org seagamaku.. apa dayamu (apa daya kami ni)...apa nasibmu wahai org2 yg bijaksanaaa.. wahai org2 yg yg berfikir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beruk jantan ini sah agamanya adalah Melayu dan nabinya Najib Altantunya. Woit beruk.... DAP buat apa kat omak engkau? DAP buat apa kat ugama engkau? Anak yang bodoh adalah hasil hubungan kelamin bapa dan ibu yang masih tak kering darah haidnya. Anak yang terhasil adalah seperti kamu....

      Padam
    2. awk ni ore pikir 'r'

      malah sy ni xpas.pun tau tahap bhsa tuan bukan pas pun.time kasih

      Padam
  5. Habis ameno yang kau puja dulu kini dan selamanya tu membela Islam ke? Dah lebih 50 tahun memerintah, ada plk perempuan melayu menari tiang. Denda RM25 je, dpt upah RM250. Tinggi upah dari denda.

    Lepasan2 siswazah yang x dpt kerja, kerajaan kejar utk bayar hutang. Tp kena kat Tajudin dan Kak Ijat, beratus juta, x kejar pun malah lupuskan aje. DAP ke yang buat cadangan gitu.

    Isu DAP nak PM ni dah lapuk. Orang dah bahaskan dah dulu. X de isu la korang ni. Asyik2 nak ungkit cerita lama

    Bodoh mcm lembu jgk

    BalasPadam
  6. bukan lapok..(jgn takut nk bukak crita ni dlm harakah lak)..aku dgn bebudak pematang pauh lg.. depa amik diploma...dulu ok dap bodoh..skrg depa dah cerdik depa takan kena tipu dgn pas atau pkr lg..

    cuba pikir budak2 u pun dah berpeluh ketiak jantan memikirkannya.. ko ni dap ke..(maaf syak sj). bukan semua benda boleh dipolitikkan.. bab2 kuasa yg tak boleh dikembalikan kena pikir cermat2. adalah terlebih 'selamat sbhgian pas kluar dan tuntut TPM2 dr BN ''drpda 2nd TPM dap (yg bergantung nisbah)

    xpayah crita pasal tiang '. ratio selangor tu melayu islam majority pun pkr xberani .. nak. pikir majority 'mesia' plak yg jauh lebih rendah.. maka pkr makin terkecut teluq la..

    shiekh...aku panggil kawan aku sheikh.... shiekh.. kita vote kat bawah ...depa jugak vote kat atas..vote tu kuasa penentu.. Dap setakat ni tiada kuasa dpt kawal dia.. dia bebas ..depa kapir yg bebas buat keputusan..

    tukar dulu nik aziz tu bg dap jaga cuba rasa sket... jgn kejam pada agama sendiri.. krn politik jangka pendek.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat tempat aku ni(pahang) pun cina jgk yang berkuasa. Padahal dr ahli parlimen dan dun hanya 1 je cina MCA. Bila pemilihan bahagian, tauke2 cina ni lah yang sponsor, selepas tanah2 (balak dah kurang) la yang diberi kpd tauke tu. Tempat aku terkenal projek subsidi bersilang. Tauke ni bukan sahaja sponsor bg daerah@bahagian aku shj tetapi utk negeri sekali. Sekarang ni cina ni dah dpt Dato' Seri pun dah. Cina2 daerah aku ni pun x suka kat cina tauke sorang ni. X payah nak main sentimen perkauman la. Pada aku orang cina ni dah ke depan dr segala sudut termasuk pemikiran. Dalam bisnes yang aku ceburi ini, kadang2 cina pun ada jadi pelanggan aku kerana pada dia ialah ketelusan dan kejujuran.

      Maksud aku tentang kuasa ni, Umno lah jugak yang menghakiskan kuasa orang melayu. Walaupun dinegeri aku ni melayu majoriti, apatah lagi tempat ko penang tu. Sepatutnya dah lebih 50 tahun merdeka ni, x perlu ada lagi sentimen kuasa perkauman begini. Tp lihat la, lancar slogan 1Malaysia tetapi waktu yang sama support Perkasa yang jelas merosakkan integrasi/toleransi kaum. Diorang bukan ada tanah lain lagi dah kat negara asal mereka. Aku tgk kat tpt aku ni cina yang tua2 ni cukup rapat dgn melayu. X de masalah. Aku pun sbg manusia, aku berkawan dgn sesiapa shj selagi x buat masalah dgn aku tp kalau sebangsa aku sendiri yang buat masalah dgn aku, cukup setakat tu sahaja la. Serupa la jgk dgn diorang pun.

      Padam
    2. 85% hati aku kata kau ni dap.. tak mungkin melayu

      Padam
  7. GEMPAR ..! Anwar Kata Sheikh Yusuf Al-Qardawi Mintak Beliau JANGAN Saman Dato Nalla....


    http://medan-info-kita.blogspot.com/2012/03/gempar-jumaat-anwar-kata-sheikh-yusuf.html

    hahaha. so apa maknanya

    BalasPadam
  8. Ahli PAS Mati Pasang Bendera DAP, Tapi Kenapa TNB Yang Dipersalahkan?

    Gara-gara bersemangat untuk memasang bendera parti PAS dan DAP , dua rakan maut terkena renjatan elektrik apabila sebatang buluh yang diguna untuk menggantung bendera itu terkena kabel elektrik bervoltan tinggi di Kampung Tengah, Bukit Panau, dekat sini malam Jumaat.

    Rosli Hussin, 47, dan rakannya Mohd Daisan Ibarahim, 37, yang terjatuh dan pengsan selepas terkena renjatan elektrik itu, disahkan mati di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Tanah Merah.

    Abang ipar seorang daripada mangsa, Che Musa Mamat berkata adik iparnya, Rosli bersama empat rakannya ke kawasan itu untuk mendirikan buluh setingga kira-kira 12 meter untuk menaikkan bendera PAS dan DAP pada pukul 12 tengah malam.




    "Tak Masuk Syurga Pun Pasang Bendera Parti Tu"


    Gomo dah biasa dengar berita mengenai orang yang terkena renjatan elektrik. Selalu lah juga baca di suratkhabar dan berita mengenai insiden sedemikian yang melibatkan pelbagai kejadian sama ada pencuri curi kabel, peladang terkena renjatan, dan sebagainya. Tetapi kes ini adalah kes yang lain dari yang lain kerana mangsa mati akibat sedang memasang bendera PAS dan DAP.

    Yang tak seronok dalam pekara ini bila jentera PAS melalui facebook, Twiiter dan juga Blogg menyalahkan Tenaga Nasional Berhad punca kepada kematian kedua dua mangsa itu. Kata mereka TNB yang salah dan perlu bertanggungjawap dan perlu berhadapan dengan keluarga mangsa.

    Kenapa TNB yang dipersalahkan sedangkan yang mengupah mangsa memasang bendera adalah dari parti PAS dan TNB hanya menyalurkan elektrik sahaja. Apa kena mengena TNB untuk disalahkan dengan kematian ahli PAS?

    Ini lah satu pekara yang sejak dulu Gomo lihat yang mana bila berlaku sebarang musibat kepada parti Pembangkang maka yang akan disalahkan adalah pihak lain. Selalunya UMNO yang disalahkan tetapi kali ini TNB pula yang menjadi mangsa.

    Apa lagi lepas ini yang mereka akan putar? Suruh keluarga mangsa menyaman TNB kerana kematian mangsa yang memasang bendera PAS dan DAP? Demo dijalanan membantah sikap TNB yang lepas tangan pada mangsa kematian? Apa lagi mereka nak buat?

    Mangsa diupah oleh parti PAS untuk memasang bendera dan adalah satu tanggungjawap buat PAS bagi memenuhi tuntutan keluarga si mati dalam pekara ini. Pampasan perlu diberikan oleh parti dan adalah tidak boleh sama sekali PAS menyalahkan Tenaga Nasional Berhad atas kematian dua mangsa yang terkena renjatan elektrik TNB.


    "Jangan Jadi Bodoh Mati Kerana Pasang Bendera Parti"


    Sudah sudahlah menyalahkan pihak lain bila diri sendiri yang salah. Rakyat dah muak dengan pekara sebegini yang seolah olah Pakatan Pembangkang itu adalah malaikat sampai tak pernah buat satu pun kesilapan. Kami dah bosan lah!

    Gomo sarankan keluarga mangsa agar menyaman PAS kerana kematian tersebut memandangkan yang mati itu telah dikerah oleh PAS untuk memasang bendera. Sudah menjadi tanggungjawap buat yang mengupah itu untuk bertanggungjawap dan keluarga mangsa perlu bertindak tegas dalam pekara ini dan jangan menyalahkan TNB, Kerajaan ataupun UMNO yang tidak ada kena mengena.

    PAS perlu tahu yang mereka mesti bertanggungjawap diatas kematian mangsa.


    Psssttt... Muak lah dengan pakatan ni, salah depa tapi pihak lain yang dipersalahkan. Bengong


    http://www.papagomo.com/2012/04/ahli-pas-mati-pasang-bendera-dap-tapi.html

    BalasPadam
  9. yg kat atas ni dah sah bengong, bahlul, bangang & segala mcm kebodohan bersarang dlm diri tu sbb jd penyokong tegar UMngok! x cukup dng idup propa dr Utusex, TV3 suku..ambil pulak berita fitnah paling extreme dr PAPAGOMO..ko ni lebih baik mati je le idup dah mcm lembu buat pe! orng mati kita sedekah fatihah kan lagi baik

    BalasPadam
  10. soal mati pasang bendera itu udahlah sedekah fatihah saja moga di himpum bersama orang yang beriman lagi baik tapi yang tulis komen tu tengok dulu bendera apa yang arwah itu pasang janganlah sebab buta mata cakap parti kawe .... tolong cari sumber yang soheh dulu che abe nti org nmpk awak itu lembu lak ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. videox ada kt bolg ppgmo...sila bolh tgkg

      amanat hj hadi da dmakbulkan...Allah tahu kalu bersatu adalah lbh baik sket dr meletak DAP menunggang MALAYSIA..(mmg sial la pas pkr ni...korang ni waras ke tak.. org gila pn xmau naikkan dap tu hihhh)...

      Padam
  11. salam...jgn punya hasad dengki sesama melayu..sy x sebelah mana2 pihak...saya org melayu yg faham bahasa ca,ya,nun,alif....dap,mca cuma wayang sahaja,nampak seperti kita pas dan umno x bersatu...tp bila soal agama dicabul,kedua2 pihak akan mengamuk...untuk yg sokong kuat dap bersatu dgn pkr,pas di seru ambil kelas bahasa dorg,biar tahu apa yang dirancang...sy faham sgt sikap diorang,apalg sy ni fham setiap "bahasa rahsia" kaum dorag...pas akan menang tanpa pihak lain...wasalam

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini