TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 24 Mei 2012

AKIBAT TIADA SAMBUTAN, ANTI BERSIH 4.0 HADIAHKAN KERETA LEMBU UNTUK CABUTAN BERTUAH

Oleh:  WFAUZDIN NS

BETAPA terujanya puak-puak lembu untuk melihat kerja bodoh mereka berdemo di hadapan rumah Ambiga mendapat sokongan ramai rakyat jelata sehinggakan sanggup mereka membuang duit jutaan ringgit mengadakan cabutan bertuah kepada pengunjung-pengunjung Face Book Anti BERSIH yang mereka gelar BERSIH 4.0.  Baca SINI.

Cabutan bertuah itu bukan menghadiahkan lembu, tetapi menghadiahkan kereta mewah.  Bayangkan sehingga ke tahap itu puak-puak lembu kondo ini sanggup berkorban kerana mereka telah melihat setelah beberapa lama mereka menjadi lembu yang berkeliaran di hadapan rumah Ambiga, tiada sambutan pun dari rakyat.  Maka, tiada cara lain melainkan mengikut perangai Najib iaitu upah mesti diberi jika mahu ramai orang.  

Jangan ditanya siapa yang sponsor hadiah kereta itu kerana semua sudah tahu mereka ini terdiri dari puak-puak yang kaya raya kerana wang RM250 juta yang dicuri itu masih belum dikembalikan.  Wang sebanyak itu, tidak hairan setakat dua atau tiga biji kereta mewah kerana beberapa biji kondo pun boleh dibeli termasuk beberapa bidang tanah.  

Cumanya, terbayang oleh kita betapa ruginya wang itu dikeluarkan hanya untuk cabutan bertuah bagi mendapatkan sokongan kepada kerja-kerja sia-sia seperti berhimpun di hadapan rumah orang sambil menikmati tarian goyang punggung oleh bekas-bekas askar bengap yang tidak bermoral itu.  Alangkah baiknya wang itu digunakan untuk menderma kepada beberapa Tabung pembiayaan penyakit kanak-kanak kalaupun mereka tidak mahu gunakan wang tersebut untuk membayar kos penerbangan Zahid Hamidi ke Perancis nanti.  Bukankah Zahid Hamidi mengeluh tiada tambang untuk ke Perancis?

Kesihan mereka.  Berbagai cara telah mereka lakukan untuk mendapat simpati rakyat agar bersama-sama mereka melakukan kerja bodoh itu.  Kita ucapkan tahniah kepada DBKL kerana memberikan kerjasama kepada mereka ini dan mungkin anggota-anggota DBKL juga boleh mencuba nasib untuk mendapatkan hadiah kereta lembu berkenaan./wfauzdin.blogspot.com

13 ulasan:

  1. bila lembu-lembu,tenuk-tenuk & nangoi-nangoi tiada sambutan apa saja boleh dibuat walau tepaksa keluar duit,itulah bila maruah & harga diri tiada ! yang ada hanya harta dunia & pangkat untuk perlembukan rakyat negara ! ABU !

    BalasPadam
  2. ia terlebih baik sikit dr mengumpan jihat dan kalau mati mati syahid dan wajib pergi berkumpul..

    selain bramai2 kanggoro2 yg xtakut mati...yg berani buat2 mati lain..berlomba2 dtg.... akidah mungkin terjerat dgn pelbagai tafsiran agama brmotif politik yg mengelirukan umat...(ada risk di akhirat)

    BalasPadam
  3. Kereta tu bukan semua orang dapat, daripada bagi camtu kenapa x gunakan saja duit tu untuk tampung kerugian peniaga-peniaga yang dikatakan rugi tempoh hari..

    BalasPadam
  4. Anuar Janji Lantik Kit Siang sbg TPM

    apa gerenti yg BAHWA PM mati KIT SIANG TAK NAIK

    BalasPadam
  5. apa salah kit siang jadi PM...perlembagaan malaysia tak menghalang...takda syarat pm mesti dari umno..

    sejak lebih 500 tahun mulai 1511...perdana menteri malaysia ni di monopoli oleh bukan umno...

    CACATAN KHAS..
    umno ni ditubuhkan oleh mader pada tahun 1987...mana datang sibongok umno tahun ni sambut umno yg ke 66.....????

    BONGOK DULU KINI DAN SELAMANYA...

    kah kah kah kah kah kah ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku sokong PM LGE...LKS dah tua...bgla anak dia ... lg pun ada pengalaman mentadbir penang..

      mungkin malaysia akan jadi lebih maju'..rasuah akan dimusnahkan..

      Padam
    2. hormat old folk mannn.... bagi LKS la jadi PM..Guen eng lain kali laaa...

      Padam
  6. kita rotate ya pkr, dap, pas...baru adil'....baru malaysia adil saksama

    BalasPadam
  7. KAPAL LA JADI PM DULU...DIA HERO DAP PALING LAMA...ORG YG PALING BERJASA MENYELAMATKAN ANWAR IBRAHIM..PRESIDEN INDON PAK APATU PAKAI KERUSI RODA JUGAK PE..XDA HAL PUNYA

    BalasPadam
  8. assalamualakummm..barisan kepimpinan pas masih ramai lg yg berkalibar, TGHA, Mat Sabu, Husam, u. Nasha tak payah la. jangan tamak..

    BalasPadam
  9. Salam,,,,Beribu Pemimpin orang Melayu yang bijak pandai dan yang beramanah berada dalam PAS dan PKR,,di jamin pulak dengan perlembagaan yang sedia ada untuk menerajui pemerintahan Negara dengan lebih adil, telus, jujur dan iklas dan di senangi rakyat..Setakat ini tiada pemimpin pakatan rakyat yang di tangkap kerana rasuah dan mencuri duit rakyat...

    BalasPadam
  10. dua ahli pkr teelibat dlm rasuah wang,perempuan dan sorang wanita terperangkap masalah 'boyfriend'...

    sorang ostad pkr ditangkap basah ...tp yg ni pakatan kata fitnah..walllahualam..lah..

    bapak pkr terpalit ikut ke thailand..(ingat ini bukan kali pertama beliau ke sana.. ada gmbar diurut dulu ingat tak??)siap dgn no.kapal terbang lg...telly dgn kehilangan time stamp antarabangsa media donia plak tu..satu donia boleh varified

    dah yg paling best dlm masa 2 jam hilang beliau xdpt nak ckp dgn sapa beliau waktu tu...ng zizah ka ng nurul ka..ng azmin ka.. jam xpayah la mungkin boleh kena curi..

    bukan sj cina dap cerdik...cina thailand pun ceredik...malah cina satu donia ceredik..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini