TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 24 Mei 2012

VIDEO CERAMAH BLOGGER KOBAT - TENTERA PENCEN JANGAN TAKUT

7 ulasan:

  1. Menurutnya, meskipun ketika ini pakatan pembangkang bersetuju bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah calon paling layak memegang jawatan nombor satu negara, namun beliau secara peribadi menganggap tidak ada undang-undang yang boleh menghalang jawatan itu disandang oleh calon bukan Melayu.

    "Selagi saya hidup, saya akan berjuang untuk melihat seorang bukan Melayu menjadi Perdana Menteri,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Mengulas kenyataannya dalam beberapa laporan akhbar berbahasa Inggeris sebelum ini tentang beliau menamakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sebagai bakal Perdana Menteri, Karpal mengakui tersilap menyebutnya tetapi tetap menegaskan calon bukan Melayu akan menyandang jawatan tersebut suatu hari nanti.

    "Saya akui tersasul menyebut menamakan Lim Guan Eng sebagai Perdana Menteri tetapi buat masa ini, kita (pakatan pembangkang) sepakat untuk pilih Anwar jika menang pilihan raya nanti," jelasnya.

    Menurut Karpal, tidak termaktub dalam Perlembagaan negara yang menyebut hanya orang Melayu dibenarkan menjadi Perdana Menteri. "Saya tidak pasti sama ada hasrat untuk melihat bukan Melayu menjadi Perdana Menteri termakbul dalam era saya, namun saya tetap akan memperjuangkan impian ini," tegas beliau.

    Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Kota Alam Shah, M. Manoharan turut senada dengan Karpal yang mahu melihat bukan Melayu memegang jawatan Perdana Menteri.

    Kata beliau, tidak ada salahnya mana-mana kaum di negara ini menyandang jawatan tersebut.

    LIHAT DGN MATA DGR DGN TELINGA SENDIRILAH NANTI

    ORG AKAN MNGKIN KUAR STTMNT..BUKAN SAJA BUKAN MELAYU BUKAN ISLAM BOLEH JADI PM...SYAITAN PUN BOLEH JD PM''''....

    bertindaklah bijaksana dlm politik..jgn ikut berderummm lori lalu...kita pun berderummmm juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi macam mana pula kalau yang melayu/islam tu macam syaitan? Memang kita kena bijaksana dalam berpolitik, jangan kena tipu dek orang2 munafik sebab golongan munafik lebih teruk dari kafir.

      Padam
    2. semasa negara2 tan dibawah tekanan rusia sapa pun tak kenal mereka .selepas mrk berjaya kluar dr jajahan komunis... kristian serb xsemena2 membunuh berpuluh2 ribu islam bosnia.. . semasa bwh komunis.. kuku tajam mereka sorokkan.. harimau nampak macam kucing pet .. apabila hilang kuasa ...

      mereka mati bukan dgn cara2 biasa...tp betul2 cleansing habissss... sangat sayu sangat pedih ...berlambak2 mesia jadi naungan penduduk bosnia buat sementara..kita bela mereka...semoga apb kita kena nanti adaaalah negera tan2 tu akan tolong kita pula...

      nak harap indonesia ...mereka dah liberal ..prural habis..kerena pemikiran mcm anwar dah meresap lebih awal disana... nak harap kiai2 mereka dah lama xda ..wali2 9...semua da xda..

      nanguzubillah


      Allah dah WARNING AKAN KEKEJAMAN AGAMA LAIN THD AGAMA KITA..mereka xkan redho selagi kita tidak mengikut mereka...

      politik politik jugak keterjaminan agama dan bangsa wajib kita dulukan..

      Padam
  2. asalkan bukan dari umno, selagi beragama islam, malaysia selamat. umno p mampos parti jahanam laknatullah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yess ....PM ANWAR ..TPM HADI ...apa nak takuttt..
      Anwar akan waris pasa PAS laa ...bukan DAP la bodoh..xkan anwar bodoh sgt nak bg dap...

      mesti LKS paham ...kapal paham... dia faham pelembagaan malaysia.. dia acah jetu.. tak da worry la..

      umno je dah worry gila..mengarah pencacai pncacai semua kerja kuat.. kita semua aman tenteram tanpa umgok la bongok..pi jahanam la...

      Padam
  3. puak-puak umngok ne amat risau kalau dah tak ada kuasa, apa tidaknya nanti tak dapat ler nak bagi2 harta. apa ingat mak bapak diorang punya ke.tak puas2 nak menipu bangsa sendiri.apa nak jadi pun kita fikir kemudian yang penting sekarang jatuhkan dulu puak2 taghut ne!!!!.

    BalasPadam
  4. LKY PUNYA BYK PLAN NAK KONTROL OPPOSITION
    SO ORG MELAYU APATAH LG ISLAM JGN MIMPI APA2 YA..

    ORG PAS PUN HEBAT JUGAK...TAK TERKIRA HEBATNYA ..PUNYA CEREDIK GILEE...MEREKA MELINDUNGI 'HUDUD' DGN 'KEBAJIKAN' DULU... I KNOW WHAT U MEAN...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini