TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 25 Mei 2012

LEMBU SEMAKIN MENGGANAS, KITA PULA SEMAKIN LEMAH !!

Oleh:  WFAUZDIN NS



PUAK itu memang gampang dan celaka serta haramjadah, kerana bapak mereka adalah tokoh haramjadah yang memperkenalkan perkataan `haramjadah' itu.  Inilah puak-puak yang bacul lagi dayus sama juga seperti bapak segala dayus iaitu orang yang sama yang amat takut dan terkencing apabila disebut untuk diketemukan dengan DS Anwar di dalam perdebatan.  Puak-puak lembu yang dimaksudkan adalah mereka yang datang melacur menjual maruah demi wang ringgit datang mengganggu program ceramah di Lembah Pantai baru-baru ini.  Baca kisah di SINI.



Patutkah kita di dalam PR hanya menyalahkan lembu-lembu ini sahaja?  Sampai bila kita mahu melihat aksi lembu-lembu gila ini di dalam setiap program kita?  Di mana kekuatan kita sebenarnya?  Mengapa begitu lemah sekali aspek keselamatan di dalam program-program yang kita anjurkan?  Kita masih yakin dengan perlindungan dari pihak Polis kah?  Mahu harapkan Polis jaga ceramah kita sedangkan yang berucap di atas pentas itu bukannya Ketua Polis Negara.  Di atas pentas itu pemimpin dan tokoh kita, maka kita lah sepatutnya lebih peka dengan aspek keselamatan ini.

Ada yang bertanya mengapa begitu mudah program kita disabotaj dan kini dilihat semakin agresif.  Jika dahulu lembu-lembu ini sekadar membuat hingar di sebelah pentas kita sahaja.  Kini mereka sudah berani bermain batu dan melempar botol air mineral.  Kita mahu tunggu mereka gunakan pisau dan parang kah baru kita mahu bertindak?

Amat lemah sekali aspek keselamatan kita menjelang PRU.  Kita hanya redha dan pandai membuat laporan Polis sedangkan kita tahu sangat sejauh mana laporan Polis kita itu akan berkesan.  Kita jangan samasekali menjual, tetapi kita kena rajin membeli !!/wfauzdin.blogspot.com

47 ulasan:

  1. Din, jika kita membeli maka matlamat mereka akan tercapai. mrk memang suka kita tercabar!. bila mula mencabar maka mereka ada alasan untuk bertindak (polis). itu sebab mrk tak buat apa2 untk mencegah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Itu provokasi sejak dulu lagi nak ulangi 135. Bhock gagal, klembutak menjadi, gereja pun sama, surau mel tak layan. Apa lagi pas ni.

      Padam
  2. Salam..
    Satu pendapat..
    Iblis/Syaitan/nafsu akan tunduk/tidak dapat mempengaruhi jika kita puasa..

    Renungkanlah..

    BalasPadam
  3. scorpion lama

    'what you give..you get back' kata scorpions

    ingat what happen bersih 3.0

    voice of mesia now sakit hati pd bersih ...tulah buat lg...
    malaysia kini diancam perang saudara

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapalah Tanpa Nama ni tak paham kan...orang demo bersih sebab nak tuntut pilihanraya tu jadi bersih..yang korang melalut buat macam tu kenapa??? tak paham ker? atau memng totok tak paham....

      Padam
    2. perli yg cukup manis

      dari

      'bangkang dari longkang' tentang demontrasi

      jika masih xdpt message artis yg da memudahhadamkan
      malulaaaaa

      Padam
    3. Maaf bro..

      artis macam tu sebenarnya dari longkang.. tak paham2 situasi politik di Malaysia. Tak kenal apa tu kronisme, tak kenal apa tu corruption, tak kenal apa itu scandals.. buta2 macam jadah buat video macam tu.. heeee

      Padam
    4. ada org celik mengaku buta
      bgtu jugak sbaliknya

      BAPAK KRONI ADA DUA
      LKS DAN ANAKNYA LGE
      ANUA DAN ANAKNYA NURUL

      BAPAK.SCANDAL..DARI DULU SAMPAI SEKARANG..ASIK DIA JE DPT AWARD...ABIH2 Fitnah . in fitnah. itu fitnah..

      Allah maha besar hilang dua jam telly dgn time stamp ..satu dunia . internationally boleh varied...nasib baik org putih xleh undi...dan xdapt bgtau dia bersama sapa dgn nurul ke .dgn jijah ke, dgn azmin..kita paham la jam omega org boleh curiii...tp lu pikir la sendiri jika Allah nak bagi tunjuk satu dunia...org lain perut buncit buleh ja berlakon bg pihak anua juga...tp ini bukan hal politik...tp integrity...mana dia pergi waktu tu..DAN SATU DUNIA BOLEH VARIFIED DIA HILANG DUA
      JAM!!!

      JK ADA WAS2 wat solat istikharahh...insAllah Allah akan bg clue2 yg lain..(Pas sendiri dah slow buat solat hajat satu stadium lg..dah takut) DAN jgn pasal benci umno..umno jugak jadi mangsa 'konspirasi'...dan kenapa lak nama org yg ditangkap khalwat dibilik 121 punya nama kebetulan saja SAMA dgn isterinya sekarang..(xpalah da halal skrg..) tp jgn pasal kepentingan politik DAP...semua sampah vakum masuk bawah tikar mengkuang'

      ...ingat kebanyakan DAP ADALAH KRISTIAN yg aktif..membawanya naik ke kuasa lebih besar adalah haram..sekalipun niat hanya nak menipu(muslihat) utk keputrajaya saja..krn apb kuasa ditgn mereka ..korang pun xboleh nak buat apa2..

      ...ingat mereka boleh boikot penabalan pas sbg MB perak dan xlantik sekor pun pas dlm kabinet DAP penang...(mrk kini trpaksa sorok2 kan kuku mereka walau kadang2 trkluar jugak )

      fikir2kan sahabat(pas)..jln2 yg lebih selamat..jln yg lebih afdal..jln2 lain yg lebih diredhoi Allah..byk lg jln2 berjihat..(setakat tahu HARAM bawak naik DAP Kemuncak NIK PUN TAHU...ANUAR PUN TAHU...TP telah di'hijab'kan..jd kita yg bawah2 wajib peringatkan mereka2 tu..sindir2 la jika xmampu)..kwn aku ada sorang pensyarah..kuat pas jugak.. lompat dr penang..ke itm shh alam..dia kata haa menyesal plak undi dap...kenapatu.

      Padam
    5. kenapa puak umno kemundangkan PAS kena berbaik dgn umno?

      kenapa tidak pernah ada seruan supaya UMNO berbaik dgn PAS? umno kena serah royalti minyak kepada PAS (ORG MELAYU ISLAM).

      umno jgn sabotaj kg baru, umno jgn perguna dan perbodoh felda.

      cuba lihat dibawah umno semua institusi org melayu hancur lebur..bermula dari ban kbumiputera dan sekian byk skandal yg terkena kpd institusi melayu.

      umno bukan mewakili melayu maka jn jadikan umno indicator kuat lemahnya org melayu.

      apakah nada fikir PAS sanggup 'berlakun' baik hingga ke tahap maksimum utk menunggu saat DAp tunjuk belang sebenarnya yg 'jahat' jika mmerintah?

      apakah anda fikir umno sanggup 'berlakun' jahat rasuah seleweng menentang agama, menentang raja2, memiskinkan bangsa sendiri tetapi sebenarnya umno itu 'berlakun' saja. sebenarnya umno itu 'baik' tetapi 'berlakun' jahat.

      dan DAP itu 'sangat jahat' tetapi berlakun 'baik'.

      memang otak pemikiran umno ini sudah rosak kalau fikr begitu.

      boleh kah umno buang sikap munafik utk kembali kepada agama, at least jadi org yg betul2 sayangkan bangsa tak kira parti? impossible...buktinya?

      DAP TIDAK PERNAH MENGHINA CHAU SOI LEK BEGITU TERUK DAN ZALIM SEPERTIMANA UMNO HINA DAN BUAT FITNAH KEPADA ANWAR.

      org beriman yg berjuang utk agama bangsa dan negara berjuang MENGGUNAKAN FITNAH KEPADA BANGSA SENDIRI KE?

      syaitan tidak berada dlm diri cina saja. syaitan ramai dlm diri org yg mengaku islam, bersongkok tetapi merekalah yg sekongkol dgn pemimpin2 cina yg sama2 membolot harta rakyat.

      umno tunjuk hero di depan orgmelayu, tetapi di belakang mereka lah sekongkol dgn org bukan islam menjual org melayu dan hak melayu.

      tak caya tanya siapa dapat kem tudm sg besi!

      Padam
    6. buat satu macam felda dekat kelantan...

      dah tebang balak byk2 ..juai..duitnya...ratakan tanah... tanam pokok sawit...

      drp mengejek org yg berbudi..kita buat ..berbakti dgn cara buat... ckp mmg cukup modai ayak liur ja..nak bg itu ..nak bg ini...cuba tukar sikap asobiyah tu..kasi tunjuk donia pas punya felda macamana ada untung ka rogi ka...tunjuk..action talk laouder then ceramah (words)

      satu lg org puteh kata competitive advantage..

      Padam
  4. skuad jihad perlu ditubuhkan kerana mana2 rejim didunia hanya tumbang dengan jihad bg islam dan berkorban jiwa bg yg bukan islam....

    ayuh rakyat Malaysia,kita tunjukkan jln ke kubur kepada bala tentera barisan nasional apco laknatullah !!!

    Allahu Akbar

    BalasPadam
  5. Ko nak jihat lawan sapa?
    dan ko nak jihat nak bawak sapa naik atas?

    parti islam yg keliru ttg apa yg mereka perjuangankan
    =pas.

    for example parti org islam malaysia(umno) terlebih baik dari parti islam yg memerintah indonesia..

    ingat akibat pluralisme menyerang indonesia ...kristian boleh kawin islam..budha dsbnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno parti yg pemimpin lemah ilmu pengetahun, dikudakan ahli yg lagi lemah ilmu pengetahuan . Apa hasil yg ada selepas 50thn lebih memerintah, lahirnya generasi umno yg tahap pemikirannya...baling batu waktu ceramah, lompat mcm kera!!Dalam umno 2 kategori : satu golongan bangsawan & satu lagi golongan tak ketahuan!

      Padam
    2. ada rumas.. yg kena tu saiful bukhairi

      apa nk jadi ni

      Padam
    3. contoh terbaek betapa bangangnya UMNO ialah kes punggung saifool. Yg merancang pemimpin yg akai dia down sydrome, yg berlakon mcm lembu gila.

      Padam
    4. ada pihak dah provekan betul yg kena tu saiful bukhairi

      Padam
    5. saiful bukhairi memang selalu dok kena..yg terbaru pendakwaraya pula pekena dia..

      Padam
    6. pendakwaraya pun kena

      kena 'beli'

      Padam
    7. umno pun kena

      kena "jual"..oleh pendakwaraya.

      Padam
    8. satu jual satu pihak lain beli, begitu adat donia..

      lu jual brg pd dap...dap beli...dgn harapan dpt jd TPM..DAN TERLEBIH BELI ...DEPA SKRG MAU PM BUKAN MELAYU BUKAN ISLAM...

      ini kes lu tarak jual pun DAP akan PAKSA BELI itu 'PM' ma... tgadailah segalanya..''..apasalahnya..''

      Padam
    9. pokoknya UMNO mmg mudah kena..'kena jual'
      Apalagi yg nak harap dgn UMNO..parti lorong belakang mati!!

      Padam
    10. assalamualaikum..apa yg anon atas atas tu ckp serius..ante xrespond dgn ikhlas

      Padam
  6. Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga hari ini mengejutkan ramai pihak apabila mengambil keputusan untuk memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat negara ini berhubung penganjuran demonstrasi yang telah diadakan di ibu negara baru-baru ini.

    Dalam sidang akhbar di rumahnya petang ini, Ambiga berkata, permohonan maaf itu juga ditujukan jiran tetangganya berikutan tindakan para peniaga yang mahu ‘berniaga’ di kawasan perumahan mereka.

    “Saya faham kenapa kumpulan-kumpulan ini, Bersih 4.0 memohon saya untuk meminta maaf…saya bersedia untuk meminta maaf.

    “Saya berumur 55 tahun, dengan ini, saya memohon maaf secara terbuka kepada pelbagai pihak dan generasi seterusnya kerana tidak menjalankan tugas dengan sebaik mungkin untuk memastikan negara kita kekal aman.

    but its already qte too late...if war between races or groups.it is just becouse of u..... war can start with a short even but can take upsto 30-40 years to stop it

    BalasPadam
  7. kah..kah..lagi banyak provokasi yg lembu umno buat, lagi cepatlah umno nak mampos! PRU12 BN hilang 2/3 kerana rakyat benci rasuah umno & kezaliman, PRU13 rakyat tolak umno kerana kebodohan umno. MCA & MIC sendiri akan silent protes waktu undi PRU13. Dari 1.3juta ahli umno bukan semua setuju dgn umno.
    Lepas PRU13, kita tgk lembu umno yg buat provokasi baling batu, gedik mcm kera & jerit mcm anjing gila ni...akan lakukan benda yg sama pada umno pulak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko ni da makan ubat pelupa ke..hang ada penyakit tgn mengigil2kan...

      prn serawak adalah piliharaya yg terakhir bn dah sapu pun 2/3

      dan bn-pr bukan 8=8 lg oi...dah belambak pr kalah... aku ulang keputusan serawak

      DAP=12
      Pkr=2
      PAS=0

      itulah bayangan pru13 nanti.. yg ceredik tahap universiti tetap cina dap..yg cerdik ala2 PMR ...ha pkr tu...

      dan yg dpt 5E UPSR xlain xbukan jeng3. ...p**... nak jadi ahli pakatan jadilah ceredik sket...rakyat perati jeee...budak2 sekolah tgk je... budak2 tadika garu2 kepala jaaa....siannnn dia...

      Padam
    2. Melayu baru hasil ternak UMNO..otak standad lembu.

      Padam
    3. itu fakta bro..telah ada jugak cogan kata gila...biar kelantan kedah kalah janji dpt putrajaya..

      apa maksudnya tu

      Padam
    4. Bro..semua bahagian mahyudin dah gerak siap sedia. Lepas PRU13 ni kita hantar Najib rosmah p Perancis tinggal kat sana.

      Maksudnya..jgn nanti tempias kat sini kalo sangkut kes..

      Padam
    5. org perancis kat malaysia gelak2 sinis je kat pakatan..

      Padam
    6. org perancis tu confirm dapat ic biru..boleh mengundi!!bangla gan myamar lagi kuat senyum sinis..

      Padam
    7. LKY BAWAK CHINA MASUK JD RAKYAT SINGAPORK TU OK KE TAK OK SEBENARNYA...SAJALAH ... NAK TAHU aPa PERSPECTIVE PAKATAN..

      is it wrong or just ok

      Padam
    8. bangla & myamar dapat ic biru, bole mengundi sebagai rakyat malaysia..najib nak tiru style LKY.

      pecacai diasuh supaya benci cina dap
      pemimpin cium molot dgn cina pap.

      Padam
    9. cina2 dap cukup takut nak jawab soalan simple:

      is it wrong or just ok ?

      Padam
  8. Salam Tuan Blog, Mohon Sebarkan. Tq

    http://www.youtube.com/watch?v=WbOL6BNzxY4&fb_source=message

    BalasPadam
  9. BILA LEMBU UMNGOK-APCO KOMEN INILAH JADINYA ,TANPA FAKTA TAPI FITNAH JADI FAKTA AUTA MACAM TV3SUKU & UTUSAN MELOYA ! SUSAH LA KALU LEMBU DUDUK KONDO PAKAI SONGKOK TINGGI GENG PULAK DENGAN PEKASAM KATAK BODOS ;)

    BalasPadam
  10. terlebih bodoh lah pilihan yg terbaek buat pemimpin umno sayang pada pecacai2. Kalau cerdik pasti pemimpin umno x suka, nanti makan tuan. Kekal lah pecacai yg bodoh dan bangang dalam umno bak kata tun madet, hanya yg bodoh saja nak tinggal dalam umno...waima apa fakta pun dari umno, kita dah tahu, fakta dari org bodoh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'berita baik & gembira' husam ke pusat dan din ke johor

      adakah husam 'berteriakkan gembira'
      adakah din 'melompat2 bahagia'

      yg benar
      -soft killing-

      Padam
  11. aku bekas pas...

    aku tinggalkan pas bukan pasal xistiqomah...

    ko carilah jln agar
    PAS=12
    Pkr=2
    dap=0

    then aku masuk pas semula

    dan jgn plak kata pasal aku kluar, pas kalah teruk..membunuh parti sendiri..aku hanya org biasa sj...kaedah pas bergerak tulah telah melemahkan dirinya sendiri tanpa disadari..hari demi hari pas semakin lemah..sokongan akar umbi core parti mereput..padahal itulah tunjang kekuatan sesuatu pokok yg sihat...SOKONGAN MANTAP AKARNYA.

    BalasPadam
  12. aku ahli umno, tapi undi sori lah x bagi kat BN. Ramai lagi dlm umno yg setuju PRU13 kita swing undi. Meluat tgk Najib rosmah pemimpin laen umno yg rasuah. Tunggu tgk strategi mahyudin nak ajar sikit group najib. Nak ulang sejarah Pak lah dulu. Najib rosmah asyik dgn golongan bangsawan, yg lapar golongan tak ketahuan. Sokongan umno dah tak mantap sebab akar dah tersentap.

    silent protest.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sejak zaman 5PM yg lalu...xpernah merasakan melayu bersatu...sejak 13mei...

      zaman mahathir.. 2 kali melayu berpecah tp masih boleh bertahan

      zaman paklah berpecah 1 kali

      zaman najib bukan sj xde pecah...faktor 'dap' dua negeri membuat melayu bertaut sendiri..tanpa disuruh2 pun..


      da ada slogan pakatan:

      biar kelantan kedah kalah janji dpt putrajaya..

      apa maksudnya tu..

      Padam
  13. silap tu bro..melayu x berpecah, yg pecah cuma MELAYU dalam UMNO.

    Fakta mau kasi betul!!

    MELAYU UMNO BERPECAH paling teruk dan x pernah berlaku lagi dalam usia umno ialah zaman najib lah bro...

    BalasPadam
    Balasan
    1. perkasa xwujud b4 ..malah lawan umno lg masa najib mahu main undi cina mcm anua.. perkasa ngo tulen menentang arus perdana pakatan yg berubah jd barua cina...

      xpernah sentimen kak jat disokong balik akr umbi.. tahap benci pd kj pun da berubah..

      kita tawakal bro.. dan Alhamdullilah. setelah Allah uji 8=8...kita tabah...kita xmain mcm mana anua main..kerana imej pakatan disisi Allah sebgai penjual keesaan sekonggol (yg cukup. tertiggi dab terperi makamnya)

      syukur kita menng PR SERAWAK..siap 2/3 lg...


      yg benar,
      org melyu..bukan ahli umno
      bersatu kali ni termasuk dr parti lain jg tmasuk dr hasssan dan pengikutnya dan aku jg

      Padam
  14. Congak aku mudah umno/bn akan hilang undi cina .Maka yg tinggal sekarang adalah undi Melayu.Undi Melayu pun dah tak boleh nak dapat 50%..maka kita boleh ucapkan selamat jalan la pada Umno/bn...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana pergi GERAKAN & MCA. Macam x wujud langsung dalam BN. BYE BYE umno!!!

      Padam
    2. dlm konsep negara islam..kapir mestilah bersikap taat..

      dap ada taat..?? lg mau PM bukan islam bukan melayu..

      lagi mau tuduh org kapir..'

      naik ajar pr...negara ni akan berubah konsep..berlinang air mata darah pun xberguna..

      ketersanggupan pas mempertahan maruah sendiri (kepentingan melayu amnya) ada byangannya =khalid samad.. terpaksa berjihat bg gerakan gereja bg mengekalkan kuasa sendiri..

      Padam
    3. dlm konsep negara islam..kapir mestilah bersikap taat..

      dap ada taat..?? lg mau PM bukan islam bukan melayu..

      lagi mau tuduh org kapir..'

      naik ajar pr...negara ni akan berubah konsep..berlinang air mata darah pun xberguna..

      ketersanggupan pas mempertahan maruah sendiri (kepentingan melayu amnya) ada byangannya =khalid samad.. terpaksa berjihat bg gerakan gereja bg mengekalkan kuasa sendiri..

      Padam
    4. Congak aku mudah umno/bn akan hilang undi cina .Maka yg tinggal sekarang adalah undi Melayu.Undi Melayu pun dah tak boleh nak dapat 50%..maka kita boleh ucapkan selamat jalan la pada Umno/bn...
      ...................

      ....... ante sudah dpt congak mudah... skrg cabaran yg tidah mudah

      TPM?
      ketua Kem
      Pertahanan
      Kewangan
      KDN
      Kesihatan

      kurang2 next PM less then 10 years .. DAP PERTAMA BUKAN MELAYU / ISLAM AKAN TIBA...

      pas pkr melayu still xada cara how to control d**.. meritokrasi sebenar akan muncul... MELAYU SAAT ITU DIHUJUNG TANDUK..

      undi cina taktikal lg ??
      atau da jd determinator !!

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini