TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Selasa, 29 Mei 2012

BETULKAH KITA ADA KUASA TANGKAP LEMBU YANG GANGGU PROGRAM KITA?

AKU mahu merujuk kenyataan Pemuda Umno Lembah Pantai yang bertanya mengapa penyokong-penyokong PKR tidak menangkap lembu dari Pemuda Umno yang mengganggu program ceramah PKR baru-baru ini.

Benarkah kita boleh berbuat demikian? Jika benar ini satu berita baik,  Kita mahu pihak Polis mengiyakannya, agar selepas ini kita boleh berbuat demikian.  Sewaktu kekecohan berlaku dalam satu program di Segamat beberapa bulan lalu, kita telah berjaya menangkap salah seekor lembu mereka, tetapi pihak Polis menyatakan kita tiada hak untuk berbuat demikian, itu tugas Polis katanya,

Sekarang mereka mahu kita bertindak menangkap lembu-lembu upahan mereka.  Apakah kita telah bersedia.

36 ulasan:

  1. mari kita tangkap lembungok..umno memang bongok dulu, kini dan sampai bila2

    BalasPadam
  2. MEREKA TAHU PDRM BACKING DEPA JADI CABAR LA KONON BOLEH TANGKAP LEMBU MANGKUK SONGKOK TINGGI BELAAN UMNO-APCO,TAPI PERCAYALAH LEPAS TANGKAP SILAP HARIBULAN SIPENANGKAP AKAN KENA TANGKAP DAN LEMBU TERLEPAS BEBAS !MALAYSIA BOLEH DALAM PENDAKWAAN TERPILIH MACAM INTAN TERPILIH ;)

    BalasPadam
  3. Asssalamualaikum baca dgn tenang,

    kalau 'student' level kritikal thinking dlm pembentangan tentukan gred mrk... tdpt 3 kritikal thnking smpai prengan akhir:-

    .........
    KOTA BHARU 27 Mei - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dicabar meletakkan jawatan dalam tempoh 24 jam dan menyerahkan tempat tersebut kepada Datuk Anuar Tan Abdullah bagi membuktikan kata-katanya bahawa bukan Melayu boleh menjadi pemimpin di negara ini.

    Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali berkata, Anuar yang juga ahli Exco kerajaan Pas Kelantan layak menggantikan tempat Nik Abdul Aziz untuk menerajui negeri ini berdasarkan kriteria tersebut.

    Beliau berkata, memang benar Islam sudah cukup untuk seseorang menjadi Perdana Menteri tetapi keadaan semasa di negara ini berbeza di mana Melayu adalah majoriti.

    "Saya cabar Nik Aziz letak jawatan dalam masa 24 jam dengan serah kepada Anuar - seorang berketurunan Cina, elok sangat bagi jawatan itu kepada Anuar sebab dia (Nik Aziz) sudah lama jadi Menteri Besar dan selalu sakit.

    "Memang benar Islam sudah cukup untuk menjadi Perdana Menteri tetapi dalam keadaan sekarang Melayu lebih layak kerana majoriti, sebagai contoh di Kelantan 95 peratus penduduk adalah Melayu dan Islam maka orang Melayu lebih layak menjadi Menteri Besar.

    "Anak Nik Aziz, Nik Abduh sendiri menyebut Melayu lebih layak jadi Perdana Menteri disebabkan majoriti dan ini Tanah Melayu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz yang tidak kisah siapa menjadi Perdana Menteri asalkan individu tersebut beragama Islam.

    Ia berasaskan prinsip Islam tidak menetapkan bangsa tertentu untuk menjadi pemimpin kepada sesebuah negara.

    Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas berkata, semua pihak juga perlu berhati-hati agar tidak tertipu dengan individu yang menukar agama hanya untuk kepentingan tertentu dan bukannya mahu beriman kepada Allah SWT.

    "Kalau kita bagi bukan Melayu beragama Islam jadi pemimpin, lepas menjadi Perdana Menteri dia murtad macam mana sebab sekarang banyak masalah macam itu, ada ramai yang masuk Islam sebab hendak kahwin dan selepas itu murtad.

    "Kita takut juga tertipu kerana itu perlu beringat takut ada kesan sampingan, masuk Islam hanya untuk nama Islam tetapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu seperti Salman Rushdie," katanya.

    Beliau berharap Nik Abdul Aziz menilai semua perkara tersebut sebelum mengeluarkan kenyataan agar tidak timbul kekeliruan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.3juta sahaja ahli umno, yg hadir distadium bukit jalil ari tu x sampai 10%. "SILENT PROTES" undi akan tumbang UMNO PRU13.

      BUkan Islam @ melayu yg tumbang tapi UMNO(warisan inggeris untuk melayu bangsat)
      Masa tu kita tengok siapa yg masih setia pada umno!!!

      Padam
    2. Melayu lebih ramai murtad dan kufur dari bukan melayu. Bukan melayu yang masuk Islam dan murtad semula adalah jenis bukan melayu yang masuk Islam sebab kahwin dan harta! kita boleh kenal spesis mualaf macam ni. Kebanyakkan bukan melayu yang masuk Islam lebih jujur dari yang lama dalam Islam kerana usaha mereka dalam mencari kebenaran dan hidayah. Hujah dangkal bagi melayu UMNO dan melayu yang cetek pemikiran. Anak tidak mewarisi kebijaksanaan bapanya begitu juga Nik Abduh!

      Padam
    3. takan melayu hilang di dunia..hang tuah belum mati lg maa..keris masih ada dlm simpanan melayu.. ingat itu pas dan pkr bukan melayu...itu barua

      Padam
    4. ...lantik lah mb kelantee pertama buke isle buke melayu.. jgn nak menipu rakyat joo..

      amcam...jawatan 'naib presiden pas' bukan isle bukan melayu.. awat senyap ja...menipu lg...aduh..

      Padam
    5. sunggoh sangot tuu ...demo boleh gapo wehhh

      Padam
    6. MB kelantan mimpi ngeri buat umno. Anak cucu penjajah yg masih umno shadu habis dgn PAS.
      X payah gusar dgn PAS, mic/mca/gerakan yg konpom kafir pun dah x sudi dgn umno. Kalau kapir ni pun dah meluat dgn umno..lu pikir lah sendiri bro.

      Padam
    7. ...lantik lah mb kelantee pertama buke isle buke melayu.. jgn nak menipu rakyat joo.. amcam...jawatan 'naib presiden pas' bukan isle bukan melayu.. awat senyap ja...menipu lg...aduh..

      mu nak menipu dap oooo buuuu .menipu xmunafik...ulamak nik ajar ke?? malu eehh

      Padam
    8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    9. umno ketakutan bila tahu mic/mca/gerakan walau sebantal tapi mimpi masing2. 1.3juta ahli umno yg sokong x sampai 10% nak undi kat umno.

      sifat lembu mmg suka buuu..
      mic/mca/gerakan main belakang umno..didepan semua berlakon terbaek.
      ulamak umno x ajar ker, mcmana nak tafsir kapir jenis ni..malu,malu...

      Padam
    10. mca pun da bunyi.. dia lg sound direct to the point..org cina harap pm, tpm , mnteri kwngan, tentera , smua penting2 ...tu xkan dpt...

      pkr, pas nak umpan cina sj..

      amcam cina mengamuk tak??
      amcam melayu mengamuk tak??

      kita xboleh 'menipu' smpai mengecewakan bangsa cina...
      dlm masa sama melayu naik darah..

      org cina akan marah sembelih org2 pas, pkr pasal tipu depa..

      mana dia naib presiden pas bukan melayu bukan isle'....menipu lg...mu nak jadi apa ni..

      hadi pun satu...xberani tarik amanat hj hadi sendiri ...sampai skrg ada kes2 kat kedah pun ... anggap dan tuduh umno kapir.. sapa nak tanggong dosa2 ni !!!!!

      Padam
  4. dengan upah rm20 pencaci2 ni lah yang akan pertahankan najib/rosmah/putrajaya sampai berkecai daging dari badan??????????

    BalasPadam
  5. tak dak kuasa tak pa,kita tangkap je lembu2 upahan umno dan kita ajar mereka..

    BalasPadam
  6. kalau ikut ajaran islam nabi pasal kapir harbi...dap dah jadi wajib diperangi...
    dan mereka yg jadi barua dap wajib tak diperangi?? (mreka plak mempertahankan harbi)


    wahai pengikut2 totok pas..dimana peganganmu..jgn lori sampah lalu berderummmm kita pun bberderum gak..tak bau busuk ke



    http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/05/ustaz-fathul-cabar-hj-hadi.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. salah tu pecacai umno..pecacai umno yg macam sampah sbb perjuangan mu berada dalam UMNO yg mcm LORI SAMPAH.

      BUSUK & GELI NYA LORI SAMPAH, DERUMANNYA buat satu kampung dah tahu..lori sampah(UMNO) dah sampai..

      Terhegeh2 ajak PAS muzakarah, siapa nak gan UMNO yg busuk & geli sampai perlu disamak berulang kali sebelum nak diajak minum bersama.

      Padam
    2. yg mula ajak lori sampah pas la ngok bukan kapal sink ...geli la lori smpah pas..

      anyhow jadikan pm dap haram dan wajib diperangi... bila korang nak 'sembelih' dap...bila da dpt putrajaya ?! lantak korang la..

      Padam
    3. Lebih malang jika suatu puak itu dari segi kehidupan mereka mengikuti cara hidup dan budaya rakan mereka yang kafir e.g berpakaian, tidak menutup aurat, berhiburan, berdomba dll. TIdak salah bersekutu dengan kafir atas dasar kerjasama dengan syarat kita tidak mengikut budaya dan dasar mereka. Fikir sendiri.

      Padam
    4. salah tu...nabi xajar macam tu.. la pasngok..selagi kapir tidak melawan kita..perjanjian kontrak sosial dan kuasa...

      dap wajib diperangi!! ini dah hak org islam....baruanya islam pkr dan pas apa hukumnya kit tungu fatwa sonsang nik nanti


      wait a second.. ko ni dap leee...

      Padam
  7. gunakan otak kepala bukan guna kepala lutut.mca tu kapir apa.mic tu kapir apa.gerakan tu kapir apa.ahli umgok sabah kapir apa.patutlah hati mu ditutup oleh allah untuk melihat kebenaran

    BalasPadam
    Balasan
    1. guna la lutut tu... kapir bn xpernah tuntut tpm apatah lg PM...meraka kapir baik yg dimaksudkan nabi ...

      korang nak menipu dap berpada2 la...korang nak bg depa ubat tido byk2 ka lepas dpt putrajaya..astafirullah...

      Padam
    2. UMNOP warisan inggeris untuk melayu bangsat. Hidup sebagai sekular, sukar beza antara dap & mic/mca/gerakan.

      waima apa pun..mca/mic/gerakan belum dapat ubat tido dah lena dari BN. Tinggal umno saja yg terkial2 pertahan BN. PRU13 bukan PR yg jatuhkan umno, tapi mic/mca/gerakan yg jatuhkan umno. Kebencian pada UMNO umpama ummi hafilda bila klimaks..astafirullah..

      Padam
    3. hidup bagai roda ....

      dulu todoh org sekular...

      sekarang pas sudah ada kitab jinggay ..quran dah no.2 mcm mb azizan kata..

      skrg sekular selepuk taik jatuh atas muka pas... Allah Maha Besar !!!

      apa tuduhan jatuh atas diri kembali..

      hal 'mengkapir' pun sama...ingat sapa tuduh org kapir tuduhan itu berbalik padanya

      ...Rupa2nya Allah delay balasan itu. ingat dap tetap boleh diperangi umat islam xkira apa politiknya

      Padam
    4. terkial2 pecacai pertahankan fahaman umno yg ketinggalan zaman.
      melayu x kan hilang kata hangtuah, tapi dia sendiri pun hilang x jumpa..yg tinggal keris x da sarung!!!kah..kah..

      Padam
    5. dia belum mati lg umur dia da beratus tahun... krn terlalu pasrah melaka kalah beliau hilang dlm pandangan..jika ko melayu ko xperlu takut dia tak dpt beza pas pkr atau umno...tp cina babi dap dia kenal betul'..muka lebih korang portugis jugak..

      Padam
  8. Kita boleh membuat tangkapan awam atau citizen arrest dan menyerah suspek kepada Pulis utk dibuat tangkapan semula.

    Klu Pulis kata tak buleh, mmg sah cap jari dia belum kering dan tak pi kursus undang2 melainkan kursus kawad ajer tapi berlagak dgn uniform ajer.

    Walaubagai mana pun, sila rujuk kepada pihak yg lebih arif terutamanya pegawai kanan Pulis mengenai tatacara tangkapan awam tersebut,

    BalasPadam
  9. boleh..lembu2 tu penyokong fuckatan sendiri..ape susah?

    BalasPadam
  10. Sharizat & najib mesti marah kalau ada lembu2 yg sokong pakatan. Bukankah lembu2 itu semua milik sharizat , najib & umno???

    BalasPadam
  11. kelakuan pecacai umno yg baling batu ni, lompat mcm kera akan dihukum oleh mca/mic/gerakan waktu PRU13.

    kalau DAP ditafsir sebagai harbi oleh UFB/umno. Mcmana pulak dgn puak kapir yg x pernah tuntut jawatan PM, tapi akan menjatuhkan umno & PM nya?

    UMNo bukan setakat kena main belakang, tapi taiik besar dah jatuh atas kepala...malu gila beb!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. dap tetap dap
      mca tetap mca

      mca kwn umno utk memerdeka kan negara..mereka berjasa..dan mereka tahu mengenang budi...punya banyak undi pas ...DAP DAPAT JADI KERAJAAN PENANG...SATU EKOR PAS PUN XMASUK KERAJAAN DAP KAISU..

      bayangkan jk mereka kuasai negara..pas betui2 akan jd hampehhh ..xrasa terhina ka

      Padam
  12. lembu berak atas jalan,,umno tengok aje=umngok

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku bukan org umno...
      aku bekas pas

      tujuan aku murni

      hanya satu ..
      1. samada umno berubah jadi lebih islamik dari dulu

      atau

      2. pas bertukar mengetuai/memimpin pakatan rakyat..pas mesti bertegas...PM DAN TPM HANYA PAS DAN PKR SAJA BOLEH TENTUKAN...INI KONSESSUS MESTI WUJUD SEKARANG2 jugak...pru13 dah dekat sgt...no more playing games...dap mesti diperjelaskan dgn sejelas2 nya..dan tiada nehi nehi ...(no hidden charge)..

      jika ingin bersama kami PM, TPM+10KEM PENTING2 HAK MUTLAK PAS DAN PKR SAJA TENTUKAN..dap xboleh masuk campur sama sekali..



      jika (1) berlaku atau (2) BERLAKU...AKU MENGUCAPKAN SYUKUR YG TAK TERHINGGA

      APATAH LAGI JIKA (1) Dan (2) dua2 berlaku ...Alhamdullillah aku mengiktiraf TUHANku YG MAHA BIJAKSANA.. Ya Rahman TELAH SEKALI LAGI MENURUNKAN NIKMAT YG BANYAK UTK ORG2 Islam disini.

      Padam
  13. Orang-orang yang ada banyak masalah kewangan dan banyak berak (banyak hutang) saje yang masih lagi pura-pura sokong Umngok ...Jadi lembu sementara pun tak mengapa asalkan masalah selesai..tapi undi tetap rahsia

    BalasPadam
  14. Berbicaralah dgn bijaksana,kerana bahasa kita melambangkan keperibadian,latarbelakang pendidikan dan pegangan agama kita.Politik hanyalah salah satu wadah dalam memperjuangkan agama ALLAH.Siapalah salentia hendak mencabar TGNA?Staff,berkenaan dengan tangkapan, memang boleh(citizen arrest)tetapi hendaklah segera diserahkan kepada pihak Polis.Selepas tu Pihak Polis pula.??????????

    BalasPadam
    Balasan
    1. sokong anda.. sokong islam..

      pada dap lu jgn main2

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini