TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 31 Mei 2012

Azmin Ali di siasat - Shahrizat bebas

Azmin Ali di siasat
Media UMNO – Panel Penilaian Operasi SPRM mengarahkan siasatan dijalankan terhadap Azmin Ali yang didakwa memiliki asset dan harta melebihi pendapatan penjawat awam, antara 1995 dan 1997. Pengerusinya Tan Sri Dr Hadenan Jalil berkata panel mengarahkan SPRM menyambung siasatan berdasarkan kertas laporan siasatan yang dibuka pada tahun 2009. Kertas siasatan itu disambung semula berdasarkan maklumat tambahan yang terbaru dan ia disiasat untuk memastikan kebenaran dakwaan itu,katanya disini hari ini.
 
Tuduhan terhadap Shahrizat di gugurkan

Sementara itu Panel itu juga menggugurkan penglibatan DS Shahrizat Jalil dalam memberikan projek Pusat Fidlot Kebangsaan bernilai RM 250 juta kepada syarikat yang dikendalikan ahli keluarganya. Pengerusi PPO berkata, siasatan terhadap penglibatan Shahrizat dalam NFC kini ditutup. Keputusan itu berikutan beliau didapati tidak terlibat dalam proses pemberian pinjaman atau kontak kepada syarikat itu.

Sumber:  umno-reform2

Ulasan Blogger:

Azmin Ali sebelum ini telah menyatakan beliau tidak terlibat dan ianya telah disahkan oleh SPR beberapa tahun dahulu.  Namun, beliau bersedia untuk disiasat jika SPRM perlu kembali membuka kesnya.  Itulah hebatnya pimpinan kita, tidak gentar samasekali.

Shahrizat bebas.  Ertinya, benarlah kata beliau bahawa beliau tidak tahu menahu tentang NFC yang melibatkan suaminya.  Jika beliau tidak tahu menahu, siapa yang tahu sebenarnya?  Masakan suami beliau dapat wang itu dari langit?  Siapa yang beri pinjaman itu?  Adakah suami Shahrizat pinjam wang RM250 Juta itu dari Ah Long?

Kita perhatikan adegan selanjutnya.....

8 ulasan:

  1. beri lah peluang pada azmin membela diri...kalau kita terus kaburkan dgn kabus2 atuntuya lah scorpeon la lembu la...azmin akan dinafikan clearence utk kes dia..

    umngok.. dah tentu umngok'..

    kes azmin ni sgt special...jgn cerita gaji azmin yg rendah...isteri yg xberkerja ..bukan ada butik ka ada dgr keee... camana tetiba ada saham 7 juta... belum saham azmin lg... ni bukti2 ditonjolla..

    org lain jd pembangkang semua sengkeh hj hadi..din pudu..(husam bergaya sket la)..hj hadi dulu relax je balik bersih pun polis hantar...lebih korang zuhud la'..

    ingat bg can la dia fokus kes...jgn melilau antutuya. la scorpeon la..lembu la..pening banyak kabus 2 spy dpt see the overall picture clear..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seronok tengok pembongkaran kes2 terhadap pimpinan PR. Lagi banyak kes lagi bagus!!

      UMNO ada makamah, utuk ditunggang bagi memenuhi tuntutan nafsu serakah mereka

      Rakyat ada makamah sendiri untuk menghukum UMNO.

      PRU13 ialah makamah rakyat tentukan hukuman buat umno,lepas tu baru kita cerita sambungan episod altantunya, scorpean la..lembu la..

      Padam
    2. apa salah diheret pimpinan pr...dapat dibersihkan..manatau ada lembu2 yg bekas2 umno ni tersesat bwh jambatan ka...dlm.perigi ka ...umno kan teruk...

      hampir 20 thn hidup sbg pembangkang.baru 3.5 thn hidup sbg pro kerajaan ..ingatkan susah jd pembangkang...senang jd pemerintah.....

      rupa2 tidak sahabat...pengalaman ini sgt berharga...tolong sembang2 dgn kawan2...yg masih dlm pakatan...

      BN TERPAKSA JAGA MEREKA
      BN TERPAKSA JAGA KAMU
      DLM MASA YG SAMA TERPAKSA JAGA KEAMANAN..

      CUBA BANDING DGN PAKATAN..
      APA YG KAMU JAGA?!??

      Padam
  2. SPRM mustahil nak siasat Najib or Sharizat
    kalo dapat bukti ttg najib or sharizat..SPRM nak dakwa mereka..jeng3

    kalo siasat pimpinan PR tak da bukti, boleh cipta...walla wei!!

    SPRM tentu nak kena JAGA najib or sharizat
    Biar rakyat JAGA pimpinan PR..

    BIla rakyat JAGA pimpinan PR, tentulah undi pada PR, mustahil pada UMNO!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. xyah jwb la hoi...buang karan ja.. saksikn sendiri sahabatku yg masih dlm pakatan....demi maruah pakatan...aku tunggu jwb lain

      ...next..

      Padam
    2. mana ni tarak pun.....

      Padam
    3. Memang orang putih masa malayan union dulu cferdik bagi nama pada UMNO.

      U - untuk
      M - melayu
      N - no
      o - otak

      sesuai dgn zaman sekarang, ahli umno memang melayu tarak otak..jeng3

      Padam
    4. ni lg satu otak2 cerdik yg dikatakan ramai dalam pakatan..main huruf2 tu tadika je..

      ok la zaman british..buktikan dengan kekuatan politik pakatan sekarang pakatan dapat membentuk Negara dikuasai oleh Melayu islam, PM + TPM MELAYU ISLAM SELAMA 50 TAHUN..

      dngan kekuatan pakatan hari ini TPM SAH2 DI KUASAI DAP, DAN JANGKAAN 10 TAHUN SAJA DAP DAH DAPAT JADI PM..are you agre with me?? kementerian2 yang sensitif macamana? tentera, polis, kesihatan, risikan,

      what is ur plan on this..ko nak make human cleansing ke selepas dapat putra jaya macam serb buat pada bosnia.. tell me how..??

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini