RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 4 Ogos 2012

CHONG WEI MAMPU DAPAT EMAS ASALKAN BETINA PUAKA ITU TIDAK HADIR?


Oleh:  WFAUZDIN NS

SYABAS Lee Chong Wei !! Melangkah ke Final sudah cukup membanggakan kita buat jaguh badminton kesayangan rakyat Malaysia ini.  Esok (05 Ogos) jam 08.00 Mlm, kita menantikan kelahiran sulung sebutir Pingat Emas buat Malaysia dari Sukan Olimpik kali ini dan harapan kita terletak di bahu Chong Wei yang akan bertemu jaguh paling lasak dari China, Lin Dan.


Di samping Chong Wei, kita masih mengharapkan keputusan luar biasa petang ini di dalam beberapa jam lagi apabila jaguh Bergu kita Koo Kien Kiat/ Tan Boon Heong akan berdepan dengan jaguh Bergu China, Cai Yun/Fu Haifeng di dalam Separuh Akhir. Terdahulu, beregu kita ini beraksi cemerlang apabila menewaskan Bodin Isara- Maneepong Jongjit dari Thailand 21-16, 21-18 di Peringkat Suku Akhir.

Kita mengharapkan Pingat Emas dari kedua-dua mereka, namun bukan sesuatu yang mudah.  Harapan lebih diharapkan kepada Chong Wei tetapi kita jangan lupa pasangan Bergu kita kadangkala sering membuat kejutan yang tidak disangka.  Apa pun, Bergu kita akan ditentukan nasibnya petang ini.  Manakala esok pula kita tumpukan kepada Chong Wei untuk melahirkan Pingat Emas pertama buat negara.

Ada rakan yang selalu jumpa bomoh untuk memohon nombor ekor buat cerita karut di bulan puasa ini. Beliau beritahu harapan Chong Wei untuk menewaskan Lin Dan cerah kali ini asalkan `betina puaka' itu tidak datang ke stadium.  Aku tidak pernah yakin kepada ramalan bomoh tetapi memang aku berharap sangat Chong Wei menang samada Bik Mama yang dikatakan `betina puaka' itu datang atau tidak menyaksikan perlawanan genting itu nanti.  

Kadangkala aku terfikir, mungkin Chong Wei sengaja akan kalah jika 'betina puaka' itu hadir kerana Chong Wei tidak mahu Bik Mama memeluknya sehingga lemas jika beliau menang.  Itu jangkaan aku kerana aku tidak percaya 'betina puaka' itu membawa 'sial' walaupun lakinya suka membawa `haramjadah'.

Semoga Chong Wei berjaya membersihkan imej negara yang baru-baru ini tercemar akibat digelar kontijen perbarisan paling selekeh berpakaian./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. MANA BERANI PERGI SI LAKI NAJIB TU.ENGLAND DEKAT DGN PERANCIS.KALAU KAZASTAN MUNKIN LAA

    BalasPadam
  2. bukan tu saja sbb wakil dari mongolia pun ramai kat london tu beb.

    BalasPadam
  3. assalamualaikum abang din,
    kasar sungguh bahasa dia...hahaha... mohon link bloh ana abg www.anakkedah.com

    BalasPadam