TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Ahad, 12 Ogos 2012

MENTERI JAGA UNDANG-UNDANG TAPI BENGAP?

Oleh:  WFAUZDIN NS

UTUSAN Meloya hari ini dengan megahnya mengeluarkan kenyataan Nazri Aziz, Menteri terkenal dengan sifat kuat membodek yang hari ini menyerlahkan betapa dungunya pemimpin Umno tersebut.  Beliau mewndakwa Anwar adalah 'Bapa Katak' kerana Anwar telah melompat dari Umno dan kini berada di dalam PKR.

Rupa-rupanya tidak semua yang berkepala botak itu cerdik dan tidak mustahil ramai yang menjadi Menteri itu bangang.  Contohnya seperti si Nazri ini.  Jika beliau tidak bangang, masakan beliau tidak tahu sejarah Anwar di dalam Umno sehingga Anwar keluar dari parti bangsat tersebut?  Betulkah Anwar melompat dari Umno?

Nazri perlu `refresh' balik apa yang ada di dalam kepala otak beliau.  Jika otak beliau tetap gagal berfungsi sebagai manusia, kita mahu ingatkan Nazri bahawa Anwar tidak pernah melompat dari Umno.  Sejarah dan fakta sebenar adalah Anwar dipecat dari Umno melalui keputusan Majlis Tertinggi yang ketika itu semua melutut di bawah 'Mahafiraun' Mamak Kutty.  Semoga Nazri Aziz boleh ingat semula sejarah dan fakta ini.

Jika Anwar mahu saman Nazri atau Utusan Meloya dengan isu dan kenyataan bodoh dari Nazri ini sudah tentu senang-senang Anwar boleh menang kes tersebut.  Tetapi Anwar tidak akan melayan kenyataan yang datangnya dari Menteri yang Anwar kenal dari dahulu memang kerjanya tukang jilat pemimpin di atas.  Cuba sebut mana satu PM semenjak dari era Mahdey Kutty hingga sekarang yang tidak pernah dicium tangannya oleh Nazri? Seteruk-teruk Pak Lah yang kaki tidor itu pun kerap menjadi mangsa kucupan tangan oleh Nazri.   

Jelaslah pada kita betapa benarnya kata-kata Mahdey Kutty bahawa sudah tiada lagi yang cerdik-cerdik di dalam Umno.  Jika Menteri yang jaga undang-undang yang dianggap bijak ini pun sudah mengeluarkan fakta yang menampakkan kebodohannya, bayangkan Menteri-Menteri yang lain.  Memaqng patut pun Rais anak Yatim pilih thema "Janji DiTepati" yang kini menjadi bahan lawak orang ramai./wfauzdin.blogspot.com


2 ulasan:

  1. bangang ...... sesungguhnya bangan memang tercipta untuk penyokong keris yang tak pakai sarung....

    BalasPadam
  2. aku cukup tak setuju kamu jatuhkan airmuka najeri mengata dia bangang atau dungu dalam bulan mulia ni.
    najeri sendiri pun kalau baca apa yg ditulis di sini, mesti najeri bangang, eh bangkang.
    aku cuba defend najeri (cuba la):
    aku katakan najeri tak silap, bukan salah ibu najeri mengandung, dan bukan salah najeri ayat dia mengandung, eh mengandungi kesilapan.
    sebaliknya ayat najeri yg sekali imbas nampak bangang tu, kalau kita rajin perhati lebih jauh (kalau rajin la, cuba dulu) kita akan nampak sebenarnya ayat najeri ni hanya mengiya atau mengesahkan bahwa sesungguhnya najeri ni bukan jawa bukan siam bukan keling bukan bangla atau apa2 saja melainkan najeri ini saheh melayu! (itu pasal nama dia 'nazri' bukan 'najeri' macam sebutan org jawa walaupun muka dia ada iras2 jawa)
    kesimpulan mensahehkan najeri ni melayu berdasarkan fatwa al-ustaz al-syeh ilmuan tersohor dari kerala, al-malikul-mamaki-al-kerali yg jelas saheh takde samar2 menetapkan 'melayu mudah lupa' - begitulah adanya dna najeri ini dari spesis melayu jati!

    harap maklum

    -average joe-
    klakka-la.blogspot

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini