TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 13 Ogos 2012

UTUSAN MEDIA BANGSAT YANG BAKAL DIHUKUM

Oleh:  WFAUZDIN NS

MENGAPA istilah 'Kafir Harbi' ini wujud sewaktu Umno terkial-kial untuk mendapatkan sokongan kaum Cina?  Benarkah DAP itu 'Kafir Harbi' sekarang dan tidak dahulu lagi sewaktu Umno mendapat sokongan kuat dari kaum Cina di dalam Bn?  Dan, paling penting hujah atau dalil untuk menghukum DAP itu sebagai 'Kafir Harbi' adalah dalil yang boleh diguna pakai untuk menghukum Umno itu sendiri.

Apa rasa Umno jika Umno juga disamakan dengan DAP atas dalil Umno juga aktif sejak dahulu menentang Hukum Hudud?  Tentunya ahli-ahli Umno merasa marah jika dikatakan sedemikian, tetapi mereka tidak merasa apa-apa jika label itu dikenakan kepada DAP.  Inilah politik paling bankrap Umno disaat mereka terdesak.

Media bangsat


"Kafir Harbi" ini darah mereka halal buat umat Islam.  Sedarkah Umno hal ini?  Apakah DAP sekarang terlalu bahaya kepada umat Islam?  Lihat apa yang Lim Guan Eng buat di P.Pinang, adakah pemerintahan Lim Guan Eng dari DAP sekarang ini telah mengancam umat Islam khususnya di P.Pinang?  Cuba berikan dalil atau fakta semenjak bila MCA, Gerakan, MIC dan berbelas parti komponen di dalam Bn sekarang termasuk Umno itu sendiri yang secara jelas menyokong Hukum Hudud? 

DAP tidak bersetuju dengan Hukum Hudud, tetapi pernahkah DAP membawa penentangan mereka melalui mahkamah atau tindakan menentang secara agresif?  Cuba tanya pemimpin Umno pula, pernahkah mereka cuba menghalang Hukum Hudud ini dari dilaksanakan melalui kuasa yang mereka miliki?  Jika ahli-ahli Umno lupa, cuba tanya Mahathir.  Cuba tanya Zaid Ibrahim sewaktu beliau berada di dalam Umno dahulu adakah hukum ini pernah cuba dibawa ke mahkamah?

Sokong MCA harus, wajib, sunat?
Maka bersalam dengan pemimpin dari Parti Komunis, hukum kita menyokongnya?

DAP sedar PAS tidak pernah berganjak dari dasar Islamnya termasuk cita-cita untuk melaksanakan Hukum Hudud, tetapi DAP sehingga kini tidak berpaling dari kerjasama dengan PAS.  Ertinya, DAP hanya menolak Hukum Hudud tetapi konsisten bersama PAS dan PKR menentang amalan rasuah dan berbagai bentuk kemungkaran yang lain.  Berbeza dengan Umno, MCA, Gerakan dan MIC, mereka bukan sahaja konsisten menentang Hukum Hudud tetapi konsisten di dalam mengekalkan amalan rasuah dan berbagai bentuk salah laku di kalangan pimpinan mereka.  

Amat jauh beza DAP dengan Umno, tetapi tidak sampai kita menghukum Umno itu sama seperti yang dihukum oleh Lebai Malang dari pondok Kelantan itu.  Walaupun kita ada hujah dan fakta, tetapi di dalam menghukum Umno sehingga ke tahap itu bukan amalan kita berpolitik.  Umno nampaknya tidak pernah berfikir betapa bahayanya propaganda meng'kafir harbi'kan DAP itu jika diteruskan.  Media haprak dan bangsat Utusan Meloya tidak pernah bertanggungjawab terhadap keharmonian di dalam negara ini.  

InsyaAllah, apabila kita berjaya ke Putrajaya nanti media seperti ini akan kita hukum dengan setimpal kerana perbuatan mereka amat jahat, jijik dan tidak bertanggungjawab samasekali./wfauzdin.blogspot.com

8 ulasan:

  1. utusan media paling haprak & hina dari media bahasa cina,macam anjing kurap yang menyalak tanpa sapa peduli ! hanya segelintir saja yang sama taraf akal anjing kurap setuju, fanatiknya utusan sebagai pecacai tersohor parti sekutu apco yang menaja agenda perkauman paling bahaya dalam negara disebalik kelentongan konon slogan 1malaysia ! ABU !

    BalasPadam
  2. Utusex: media bangkrap etika n profesionalisma..

    BalasPadam
  3. mereka ni nak provoke pakatan supaya kata gitu juge pada mca. Barulah masuk jerat...kalaulah pakatan ikut rentak, pasti yang ada kena...Moga cepat lingkup pemimpin umno(yang hidup kaya raya di atas kesusahan rakyat) serta kuncu2nye.

    BalasPadam
  4. ini akhbar jamban dan haramjadah maka pengarah2 nya makan duit haram tiap2 hari!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesuka hati je media Malaysia gelarkan negara kongres sebagai parlimen dan negara yang ada jabatan seperti amerika syarikat,filipina digelar kementerian. Media malaysia kalau bab luar negara memang BANGSAT!!!!!

      Padam
  5. bila agama sebutkan yg mambuat fitnah itu akan ditolak kesaksian mereka selamanya....dan mereka akan disiksa dgn siksaan yg tidak terperi di akhirat nanti....
    satu soalan?
    adakah mereka masih beragama?

    BalasPadam
  6. Tema merdeka tahun ini adalah tema rasuah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye..laahhh..janji ditepati..u help me..i help u....dpt rm2juta ringgit.....hihihihihi

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini