TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Rabu, 26 September 2012

US NASHA JANGAN KASI PAS HILANG SEMUA KERANA HANYA SATU BENDA

Oleh:  WFAUZDIN NS

TIADA yang pelik apabila berlaku pertikaman lidah di antara bekas Timbalan Presiden PAS, Us Nasha dengan KM P.Pinang dari DAP, Lim Guan Eng berkaitan Hukum Hudud.  Berpuluh tahun dulu lagi PAS memang sedar bahawa DAP menolak hukum Hudud, begitu juga sebaliknya DAP tahu benar bahawa PAS tidak akan sekali-kali meninggalkan Hukum Hudud di dalam dasar parti dan perjuangannya.

Habis, mengapa menjadi kalut sangat?  DAP ada pemimpin, PAS pun ada pemimpin, bahkan Pakatan Rakyat juga ada kepimpinannya.  Apa keputusan kepimpinan masing-masing?   Semua tahu bahawa Pakatan Rakyat yang telah dipersetujui bersama oleh semua pemimpin dari PAS, PKR dan DAP bahawa Pakatan Rakyat akan mengutamakan terlebih dahulu perjuangan yang selari dengan agama masing-masing seperti penghapusan rasuah, hak asasi, kebebasan media, kebebasan kehakiman, mutu pendidikan dan beberapa perkara lagi yang termaktub di dalam Buku Jingga itu. 

Apabila kesemuanya ini diperjuangkan dan diletakkan di dalam Buku Jingga sebagai perkara yang akan dilaksanakan jika PR memerintah, adakah kesemuanya itu bertentangan dengan hukum Islam atau menjadi kewajipan di dalam Islam untuk dilaksanakan?  Adakah di dalam Buku Jingga tidak disebut soal Hudud, maka kita boleh anggap perjuangan hukum Hudud bakal berakhir?  Jika itu sebagai andaian, maka banyak lagi yang tidak kita sebut dalam Buku Jingga yang mempunyai banyak kebaikan, adakah pasti ianya tidak akan dilaksanakan?

Lim Guan Eng hanya menyebut Hukum Hudud bukan agenda di dalam PR.  Tetapi apabila PAS sendiri menetapkan slogan Negara Berkebajikan, DAP amat bersetuju sekali.  Apakah sokongan DAP terhadap Negara Berkebajikan PAS itu tidak menggembirakan kita?  Di dalam banyak-banyak hukum di dalam Islam ini, hanya hukum Hudud sahaja yang DAP tidak setuju.  Itu pun menjadi masalahkah?  Tidakkah bodohnya kita, hanya kerana satu hukum ini sahaja yang DAP tidak setuju maka kita berbalah sehinggakan mungkin akan kehilangan rakan dalam perjuangan, sekaligus akan menghancurkan cita-cita kita untuk melaksanakan beribu-ribu lagi hukum yang wajib kita laksanakan?  Kita mahu hukum Hudud, tetapi kita bukan sahaja gagal mahu laksanakannya malahan kita gagal semua hukum yang lain yang wajib kita tegakkan.

Jika kita tidak memerintah negara, mustahil kita dapat hapuskan rasuah, penyelewengan, kurangkan perjudian, tingkatkan mutu pendidikan, membantu rakyat yang miskin dan banyak lagi perkara yang juga menjadi kewajipan kita untuk ditegakkan selain hukum Hudud.  Apabila kita berbalah hanya dengan satu isu hukum ini sahaja, kita bakal memberikan ruang kepada pihak musuh yang pastinya akan terus melakukan berbagai kezaliman dan kemungkaran.  Apakah kita sanggup melihat ini semua?

Sepatutnya kita merasa bertuah kerana DAP hanya menentang hukum Hudud sahaja sedangkan lain-lain ibadah kita DAP menyokong penuh bahkan DAP di P.Pinang banyak membantu meningkatkan Syiar Islam di negeri tersebut berbanding di zaman Bn.  Di sinilah kita akan diuji kebijaksanaan untuk mendahulukan yang mana lebih baik kerana tiada jaminan bahawa DAP akan kekal selama-lamanya akan menentang hukum Hudud.   Terbaru, kajian menunjukkan hampir 50 % kaum Cina bersetuju dengan Hukum Hudud, tidakkah ini memberikan gambaran bahawa perjuangan PAS semakin berjaya?

Buat Us Nasha, lebih baik serahkan kepada kebijaksanaan pimpinan di dalam PAS menangani isu ini.  Beliau hanya boleh bersuara atau menegur jika terbukti PAS sanggup membuang hukum Hudud dari dasar atau perjuangannya.  Selagi PAS komited dengan perjuangan yang asal, tidak perlulah Us Nasha ambil hati sangat dengan kata-kata DAP itu.  Biarlah isu ini ditangani dengan penuh hikmah dan bijaksana.  Di dalam 10 menu yang PAS sediakan untuk DAP makan, jika DAP hanya sudi makan sembilan daripadanya, itu sudah cukup baik bagi PAS dan satu menu lagi itu simpanlah dulu jangan dibuang.  Tiba masanya, menu yang satu lagi itu mungkin boleh dinikmati bersama./wfauzdin.blogspot.com

73 ulasan:

  1. Aku kesian kepada org Islam yg ada dalam DAP. Tak setuju dgn hukum hudud, hukumnya kafir. Itu pasti. DAP tak setuju, maka mamat Islam dlm DAP nak kata apa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bhai Mazwandi Mustaffa...

      Macam la UMNO nak sangat kepada Hudud.... itu lagi teruk... Bukankah UMNO katanya diketuai oleh Orang Islam... pimpinan UMNO tolak hudud... terus kafir... aper mamat lain dalam UMNO nak kata...

      Padam
    2. salam..da teruk ko ni...
      dia nak lontarkan benda baru tu..aku pun xpernah trpikir..

      kerana kebodohan pas dan pkr..bukan bodoh...ketamakan...

      ramai melayu masuk.dap..kerana dap diberi minyak wangi berlebihan...


      jd bila da masuk ...sapa nak tanggong dosa tu..dari segi politik kita bg nama 'khalifah la''apala..secara politik kita msti brtgjwb..

      mmg hak org ramai utk masuk parti apa pun.. tp ha.. ada tp..kita yg 'suroh' la....kan...

      Padam
    3. Sdra,

      1. Beginilah jadinya apabila politik pembangkang condong kearah memenuhi kepentingan peribadi bukannya ke arah membangunkan bangsa, agama dan negara.

      2. Penukaran kepada agenda perjuangan PAS kepada negara kebajikan sesuatu yg telah memakan diri sendiri!. Bagaimana DAP yg hanya sedikit mampu menjadi `tekong' kpd parti yg lebih ramai ahlinya. Adakah ini bermakna agama wajar `digadaikan' demi menjaga kesepakatan rapuh!!!.

      3. Terimalah bahawa buku Jingga tidak hebat mana, tidak menyeluruh dan himpunan idea sempit. Only new word, ancient idea.

      4. Sebagai rakyat yg mahukan Islam disyiarkan di Malaysia terasa diperdaya dgn tipu muslihat PKR.

      5. Kenapa PKR tidak turut sama-sama berdemo menentang filem penghinaan Islam. Apakah agenda disebalik tindakan itu!!!

      6. Jgn mengangkat kerajaan negeri P.Pinang kerana kononnya mengangkat Islam sedangkan negeri di bawah pentadbiran Melayu/Islam sendiri tidak berbuat demikian. Kenapa Dr Hassan Ali dipecat!!Kenapa PKR dan PAS tidak menghentam DAP yg terang2 membiayai aktiviti memurtadkan Melayu di selangor!!!.

      7. Kenapa Ust nasha sahaja yg bangkit melaunkan isu ini!!Kemana Anwar Ibrahim atau Azmin!!Adakah mereka `masih' sibuk buat `video'!!!. PKR tidak punyai kekuatan ini kerana pada mereka melaungkan hudud akan hanya menyebabkan diri mereka terjerat utk menerima hukuman!!!

      8. Jgn Sdra menegakan benang basah, terimalah hakikatnya PKR tidak mampu membawa Malaysia kemana-mana.

      Padam
  2. senang je buat buku jinggay satu lg...
    yg ni taruk hukum hudud
    tukau nama skali la
    buku hijau
    ....
    dulu masa LKY nak jd Pm pun dia tanya org2 melayu...boleh kah dia jd pm dulu...

    errrr...
    pap jadi satu kali ja pm ...lepas tu melayu pulak..gilir2 la..

    ok ok kami setuju...errr tapi janji tau..jgn tipu...

    insyAllah kami tak tipu..Tuhan Allah ada dengar.. jgn takut la...

    BalasPadam
  3. cam ni nasa..dlm menu pas ada 100 tu kalu dap makan 1 ka separuh ka...hang trima sudah la..mangkok..

    hang babi pun tak nak jamah..nak suruh dia makan kueh koci..

    kueh koci tu hang taruk la lemak babi baru sedap sket..

    tgk mcm ari tu..sori kalu xberapa betui..harap dpt dibetuikan..ada mamat tu didakwa pernah bkta..sanggup makan babi dgn dap dari makan lembu dgn umno..

    haaa cam nilah pkr suka..terbuka ..berhikmah..penuh iman didada... terbuka selera...barulah buleh jadi pm..
    .
    punya hancing hapak berkahak eee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat Sabukan mat sabun...he..he...

      Padam
  4. Inilah dia PKR, DAP menentang pelaksanaan Hudud dia bangga!!. Kenyataan itu bermaksud bersetujui akan tidak ada Hudud di Malaysia. Kenapa perlu PKR bermuka 2 talam!!!

    Surah Al-Ankabut...`DAN SESUNGGUIHNYA ALLAH MENGETAHUI AKAN ORANG-ORANG YANG BERIMAN, DAN SESUNGGUHNYA IA MENGETAHUI AKAN ORANG-ORANG YANG MUNAFIK'.

    BalasPadam
  5. Parti PKR dah kelam kabut...yg mana satu perjuangannyanya pun tak tahu. Keliru!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak sgt makan ubat.. UMNO dah tak dapat cam mana pejuang PR..tengok apek pun pakai baju BULAN..keliru!!!

      p tanya u nasha @ hasang akidah camna nak kenai pejuang PR..

      Padam
    2. yelah tuan Dap. kami taat..

      kami undi Pas


      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
  6. Yg peliknya pemimpin PKR ni tidak pernah menyatakan pendiriannya terhadap Hudud. Penyokongnya sahaja yg sibuk mempromosikan idea PAS!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno cium dgn APCO..penyokong marah yahudi!

      senyum saja pemimpin umno tengok penyokong dia lompat macam kera marah kat yahudi..

      sbb terlampau bangang!!

      Padam
    2. yelah tuan Dap. kami taat..

      kami undi Pas nanti


      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
  7. `Sepatutnya kita merasa bertuah kerana DAP hanya menentang hukum Hudud sahaja'

    Bukankah kenyataan ini merupakan org sesat, kesesatan yg nyata...

    Surah Al-Ahzab, `(Awasilah keadaan-keadaan kamu, kerana) jika kamu nyatakan sesuatu atau kamu sembunyikan dia, maka sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui akan segala-galanya".

    BalasPadam
  8. barua macam BAPAK Barua jua la

    bapa borek anak rintik...
    ...
    semasa org melayu tetiba jadi minority gila di singpura..mrk terpaksa bermusyawarah dgn hikmah ...

    nak lawan LKY dah tak terdaya...
    terpaksa buang apa sj ..jenis baju ka..jenis sukan ka..jenis bahsa ka (apa2 yg pap xsuka )..kueh2 lemang ka yg byk kolestrol tu mesti dibuang tanam belakang rumah..

    biarpun anak2 kita takan pernah nampak lemang lagipun..

    kita kena cari jln la penyesuaian dgn kerajaan cina yg baru ni.mrk dah tiba2 majority ni...jika tidak..

    BalasPadam
  9. umno bangsat BIAWAK

    UPCO YAHUDI LAKNATTTTT

    NERAKA SAMA UMNO BABI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Undi PAS masuk syurga, bagaimana pulak dgn PKR..masuk kemana.....ke kongkang..he..he..he

      Padam
    2. undi UMNO sama juga sokong yahudi laknatullah..sendiri mau tau mana mau p...wahhwahhh

      Padam
    3. yelah tuan Dap. kami taat..

      kami undi Pas Pkr nanti


      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
  10. nak cover isu lepas sketje..

    umno pun naik jet jugak hahaha kantoll

    org kata naik haji...aaa tak kira naik jet jugaaa. dsai naik jet hebohh puak2. SETAN BANGANG ni..

    haaa apa lagi tengok sendiri..




    http://novandri.blogspot.com/2012/09/terbaru-selepas-anwar-foto-zaid-hamidi.html

    BalasPadam
  11. Sebelum ini ustaz sorang nie bercakap kononnya PAS tidak akan berkompromi tentang hukum hudud diatas kapasiti diri sendiri tanpa sandarkan kata-kata dia pada individu lain, kali ini dia telah libatkan pula TGNA, konon katanya dia sokong kenyataan oleh Dato Tuan guru yang hudud itu kewajipan bukannya pilihan, apakah dia serupa macam Mahadhir juga yang melayu itu mudah lupa, bukankah semasa dia memegang jawatan tertinggi dalam party perkara tersebut sentiasa ditentang apabila puak UMNO/BN bangkitkan, kenapa? sekarang sudah mula dekat dengan BN laknatullah dia boleh hina orang sewenang-wenangnya, memang benarlah kata LGE dia nie ejen puak munafik tu.

    BalasPadam
  12. Mari kebas duit kerajaan beli kondo kat Singapore.

    BalasPadam
  13. pelik bin ajaib, kenapa nak dilayan si Nasha ni, bukankah dia tiada apa-apa kaitan dengan ahli PAS. Orang PAS diserata dunia dah meluat mendengar namanya, bahkan orang PAS dah mula meluat melihat muka mereka yang mempertahannya dalam majlis syura PAS. Siapa yang nak percaya rahsia mesyuarat majlis syura tidak bocor kepada UMNO, kalau yang minat kepada ada dalam majlis mesyuarat?.



    BalasPadam
    Balasan
    1. hoi bukan '' diserata dunia'' la..

      diserata planet..termasuk planet Marikh dan Zargon(planet baru)

      ...
      kawan aku org pas...antar anak kat pasti..lately dia kata dgr ceramoh org perlis dtg ..kwn dato hassan kata dia..

      haaa pempahamla...

      org pkr ni kejap pakai tomsam dap sekejap pakai jubah putih pas

      tu yg habaq sampai satu donia tu..
      kemah2 dap penuh..dia jugak..

      Padam
    2. khemah dap penuh no hal bro..

      khemah APCO tak penuh lagi..banyak ruang bole sumbat lagi..
      JKKK pun nak juga salam dgn APCO..org kampung sure bangga punya lah!!




      Padam
    3. yelah tuan Dap Yg maha mulia
      kami taat..

      kami undi Pas Pkr Dap nanti


      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
  14. Kita tergesa2 untuk melaksanakan sesuatu. Sudah pasti kita juga akan meninggalkan sesuatu yang dilakukan dengan tergesa2 juga. Belajar dari sirah Islam. Contoh yang terbaik yang boleh diikuti oleh para tajdid ialah cara Umar ibnu Aziz menangani isu pentadbiran, syariah dan undang2. Kerana suasana pemerintahan beliau mirip kepada suasana zaman kini. Buku beliau banyak dipasaran. Baca dan ambil tips!

    BalasPadam
  15. Saudara WFauzdin, kenyataan anda iaitu "Sepatutnya kita merasa bertuah kerana DAP hanya menentang hukum Hudud sahaja.." merupakan kenyataan yang silap. DAP dalam kenyataan mereka tidak menentang hukum hudud tetapi menjelaskan hukum itu tidak bersesuaian dengan iklim masyarakat berbilang kaum di Malaysia dan tidak selaras dengan perlembagaan negara.

    BalasPadam
  16. gambar u.nasa terberak wakakakaakah

    http://1.bp.blogspot.com/-1dOlBaWh7OA/UF4ypUV8O2I/AAAAAAAAVxw/UKtvhIKU35I/s1600/IMG-20120921-WA0000.jpg

    BalasPadam
  17. Apapun perbalahan dalaman yang berlaku di dalam Pakatan Rakyat yang pasti MATLAMAT UTAMA kita semua adalah MENEWASKAN UMNO/BN UNTUK MENYELAMATKAN MALAYSIA... ini yang lebih utama... segala perselisihan dikedepankan sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagi terang nak bersuloh...itulah agenda perjuangan sebenar PKR semata-mata mahu memburu impian menumbangkan UMNO. PKR memang parti haprak, parti jamban yg tak berhemah.Itupun nak sokong!!!

      Padam
    2. yg tentang hudud bukan dap..tapi umno!
      apa masalah kalo umno tumbang..

      jadi kena sokong!

      Padam
    3. yela dap ...kita tau da lama lu mau ini negara...kalau cina LkY buleh dpt pulau johor .. tak kan lu tak mau negeli perak johor , sabah dan satu negara..jadi sokong lah dap dari dap kpd dap...

      Padam
    4. DAP, PKR, PAS..untuk malaysia!!
      UMNO..untuk APCO/yahudi!!
      pecacai umno baru setahun jagung..dpt 20 henget bising tepi jalan..nak pertahankan islam.

      Padam
    5. yelah tuan Dap Yg maha mulia
      Jgn takut wahai kaum cina..

      kami taat..

      kami undi Pas Pkr Dap nanti


      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
    6. Undi PAS PKR DAP..ok

      BANYAK SANGAT DOSA KAT LKY..

      Padam
    7. yelah tuan Dap.

      Kami dengar dan kami taat..

      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
  18. YANG JAHAT DENGAN ISLAM HANYA YAHUDI
    TERNAKAN YAHUDI D MALAYSIA..UMNO

    MASALAH DALAM LAKSANA HUDUD BUKAN DAP TAPI UMNO.



    BalasPadam
    Balasan
    1. penentangan yahudi pada islam secara halus..sebagai parti SEKULAR umno layak & menepati ciri yahudi sebagai senjata halus d malaysia untuk merosakkan umat islam.

      BERHATI HATI DENGAN AGENDA UMNO!!!
      AGENDA UMNO IALAH AGENDA YAHUDI!!!

      runtuhnya moral anak muda islam bukan kerana DAP.. tapi umno sebagai agen yahudi yg mengalakan amalan maksiat d malaysia.

      P/s: bekas mufti pernah d pecat oleh umno hanya kerana menentang maksiat.

      Padam
    2. selagi umno ada ni boleh la jd punch bag..bila xdpt buat hudud

      cuba angkat muka skey nak tgk
      cuba angkat muka sket pd LKY
      cuba cakap '' hudud sket apek boleh ka??

      ..ketakutan itulah yg ada bila dap ada kuasa kelak...

      skrg memang la pura2 peluk dap..takala dap berkuasa nanti mcm singpura..haaa

      jgn ukur singpura la..ukur Ronie Lu cukup..sedngkan pesilat no.1 pas.selangor..hassan ali kena terajang..terperosok...

      tolak pesilat no.2 pas khalid ..yg ni. dap xpayah bersilat...dap tunjuk buntut kentut je...pppooottt.. dah tumbang da..

      itu lah hakikatnya hingga surat khabar cina simulasikan post pru13 akan kedayusan pas juga..dia tak agakcikitpun yg dap akan dayus...tp pas ...semua cina pun da tau..''melayu bolio''...iq rendah punya''..matematik tak pas.. pas tu mcm ''matematik tak PAS'' la...

      barua pkr melayu kat sini lak bercantum dgn apek dap menyamar melayu kasi laga2 lg..'umno bangsat' umno upco' tu dia latu..

      Padam
    3. pada yg tak tahu hassan ali sapa..

      dia idola aku

      dia pesuruhjaya pas selangor ..org no1 selangor..org paling kanan pas dlm kerajaan pakatan rakyat selangor..pimpinan khalid..

      sekiranya kita nakkan islam..dgn ikhlas ..khalid letak timb men. besar sudah lahh..

      khalid pun masuk pas..apa susah nya...

      tengok risikonyaa jika pkr jadi ketua..

      con..

      Padam
    4. Selangor dbawah pemerintah PKR, UMNO sakit hati sbb tak dapat makan duit mcm khir toyo.

      Kesan YAHUDI keatas UMNO sehingga mampu mtarbiah Hassang akidah keluar PAS..
      Tahniah UMNO!! berjaya dapatkan hassang akidah.

      banyak risikonyaa kalo hassang akidah masih dlm PAS!!



      Padam
    5. yelah tuan Dap

      Hassan Ali memang Jahat..
      hassan merderhaka tuan dap

      Hassan takda jasa tuan dap
      Izinkan Hamba hancurkan tubuh dia tuan dap..

      Hassaan racun pada tuan dap
      biar hamba tamatkan riwayat dia skrg juga


      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
    6. banyak sangat dosa pada Lee Kuan Yew..

      MOhammad Ampun sujud pada LKY..

      hassang racun buat DAP..penawar buat UMNO

      Padam
    7. yelah tuan Dap yg Maha Mulia

      Kami dengar dan kami taat..
      Hamba akan pancung kapala Hasan sipendehaka tu

      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
    8. kepala hassang kena pancung..sapa nak jaga akidah UMNO..

      Padam
    9. yelah tuan Dap yg Maha Mulia

      Kami dengar dan kami taat..
      kepala hassang kena pancung..sapa nak jaga akidah UMNO.

      Tak da yg lebih mulia niat hatinya selain dari tuan dap

      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
  19. kempen nik aziz masuk universiti kempen (pr pelajar u)

    http://3.bp.blogspot.com/-OeVVDEt3Om0/UGEurUfy8vI/AAAAAAAAV04/T2dUMesvMJw/s1600/tolak+calon+1.jpg


    cerita penuh:
    http://mymassa.blogspot.com/2012/09/pro-mahasiswa-um-hampir-kalah-kerana.html

    BalasPadam
  20. Dap tak setuju hudud, tapi dap bela cikgu mala dari pas yg dikutuk oleh mca bila cikgu mala enggan bersalam dgn lelaki bkn muhrim. Umno? Bab salam pun umno tak berani nk tegur mca...mahu cerita hudud? Hahahaha....bini presiden umno pun telanjang tak tutup aurat lagi mahu bicara hudud? Kihkihkih...isu lembu kondo....isu khir toyo....isu pkfz...huhhh...byk lagi x larat nk citer...itu pun umno nk citer bab hudud? Kahkahkah..dia yg serah spore kat lee kuan yew...lagi mahu salahkan org lain? Muehehehe...pulau batu putih tu pas ke dap yg serah buta je kat spore? Hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. LKY pun pakai songkok masuk kg2 melayu di singpura..beriya2 org melayu menyambutnya ..

      menjanjikan presiden melayu pertama.. dan PM bergilir2 dgn kaum melayu..Akhirnya semua PM dia sapu utk kaum cinak dia...anak beranak lg..' ada dengar PM MELAYU SINGPURA? ada? ?

      ..PRESIDEN MELAYU pertama PUN UMPAN SAJA..lepas mati melayu tu mana ada ganti2..pocikk..PRESIDEN pun kira patong sj..PM la yg berkuasa..

      batu2 xmain la

      Padam
    2. BABI la Melayu

      Padam
    3. yg maen batu ni BIG MAMA jerr..

      batu berlian..batu intan..batu nilam..

      batu Najib dia tak maen..

      batu Najib pecacai jer maen!!!

      Padam
    4. yelah tuan Dap yg Maha Mulia

      Seluruh Tanah Melayu hanya utk tuan dap..ambik la..

      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
  21. continue ptg tadi..

    pada yg tak tahu hassan ali sapa..

    dia idola aku

    dia pesuruhjaya pas selangor ..org no1 selangor..org paling kanan pas dlm kerajaan pakatan rakyat selangor..pimpinan khalid..

    sekiranya kita nakkan islam..dgn ikhlas ..khalid letak timb mentri besar sudah lahh.. Biar Pas perintah secara islam semua negeri..pkr tolong jaga dap tu..

    khalid pun masuk pas..apa susah nya...

    tengok RISIKOnya jika pkr jadi ketua..

    ...

    bila conflik

    semua ikut ckp anwar..anwar ikut ckp dap..bos besar..padah besar...tikaman dap pada hassan is tru pkr..dan akhir nya kenapa suara presiden pas tak mampu suruh anwar agar lantik ketua agama pada pas..tim. pesuruhjaya pas atau pengganti Hassan???

    sebab dap = boss besar korang!! amik

    hakikat nya pru 13 ni memang bn.MELAYU(umno) VS CINA(dap).pr
    - dr mahathir pun define yg sama.

    'padah' ni rasanya akan kena bukan sj pada pas....tp ahli pkr..!

    pas punya jentera yg lengkap pun dipandang 'mulia' ...apalah sgt ahli pkr..anwar takda no. ahli parti hoi!!! ingat tu..

    kalu hasssan no.1 buleh kena indirect..camtu..hang..takda apa2 paria barua gurka.. apa nasib

    baik hang hisap puting dap baik2 (jaga periuk nasi k)..dap suruh balun mana2 pas..hang balun..nasa ka..harun din ka..

    telahan kami in future
    silap2 pasal kuasa 'dia' masuk dap..ha mlopong ahli pkr.. pkr bubar terus...korang nak masuk mana? masuk la dap..kah kah kah

    ingat undi pas dapat dap!
    buang yg keroh ambik dap

    kebencian nuar pd upco lambang kgagalan misi luar negaranya

    BalasPadam
  22. Undi bn, lembu dapat kondo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. syukur komunis da masuk islam..


      AMPUN LEE KUEN YEW

      bila tuanku nak tukar nama

      Padam
    2. Mali kita pegi genting.

      Padam
    3. dah tukar pun..TUANGKU MAT AMPUN!!

      Padam
    4. Alahamdulillah..akhirnya...

      lama betul beta piliih nama

      Sultan IskandarSyah Riwaadin LEE

      beta seluruh singapura dgn rakyat beta distiharjan memeluk islam.Pemimpin Pas Akan dibenar membina. 1000 msjid dan madrasah buat,permualaan. ia akn jadi pusat,pengajaran islam dan undang2 islamDiketui oleh Pemimpin yg dimuliakan TGNA

      Padam
  23. ya tuan Dap

    apa2 pun

    mau masuk islam kena motong dulu oo

    .haiya masuk islam kena hudud ka
    wa ta mau ooo

    sikit saja Tuan dap..bukan hudud..tuan dap..potong kapala saja

    .haiya potong kapala ka..

    takda tuan dap..sikit saja depan
    nanti dia tumbuh balik tuan dap..

    .mana ada tumbuh..tipu ka..

    dia sumbuh balik tuan dap..jgn takut..


    Ampun Lee Kuan Yew

    BalasPadam
  24. Kasi letup sama c4 aja. Tak mau potong2 punya.

    BalasPadam
  25. 13 mei pakai parang panjang

    pru13 pakai bom c13...kalau cina2 masih lg berani nak BETRAY bangsa Melayu yg dah bagi ic biru tu (compare brunei tu dpt PR saja)

    1.ingat bukan pkr bg ic . anwar baru umur 10thn masih lari bogel lg main hujan

    2.ingat bukan pas bg ic (masatu sibuk xnak merdeka)

    3.ingat bukan dap..malah pewaris kesenibungan komunis menyerap dlm dap. pkm dan psm


    INGAT UMNO/MCA YG BAGI DIA IC biru TU... (perikatan)

    BalasPadam
    Balasan
    1. punyalah banyak INGAT..

      INGAT LEMBU UNDI BN

      INGAT BN PILIHLAH LEMBU

      Padam
    2. INGAT UMNO TUANGKU MAT AMPUN PILIH LEMBU!!

      Padam
    3. yelah tuan Dap yg Maha Mulia

      Seluruh Tanah Melayu hanya utk tuan dap..ambik la..TIBA2 je Melayu akan jadi Minority mcmmm Singapura..

      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
  26. Melayu UMNO jual tanah genting highland... TIBA2 masyuk jer.

    Ampun LIM GOH TONG

    BalasPadam
  27. Alahamdulillah..akhirnya...

    DSAI tahniahh...usaha dato berjaya..
    nama baru BELIAU...
    Sultan IskandarSyah Riwaadin LEE
    tanah genting akan dipulang pd rakyat
    genting akan ditutup dan diletupkan..

    beta seluruh singapura dgn rakyat beta distiharjan memeluk islam.Pemimpin Pas Akan dibenar membina. 1000 msjid dan madrasah buat,permualaan. ia akn jadi pusat,pengajaran islam dan undang2 islamDiketui oleh Pemimpin yg dimuliakan TGNA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pesta LBGT, gay akan dibenarkan di seluruh Malaysia. Pertandingan pondan sedunia akan dia adakan juga. Ambiga akan jadi Menteri Kebugayaan yg baru......

      Padam
    2. menteri sepupu najib bole joint sekaki..jemput najib gak..bole debat dgn tongku mat ampun..

      Padam
  28. Anak Kutti yg diPandi27 September 2012 12:41 PTG

    Mari berpesta arak SAN MIGUEL.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ampun Tuanku

      Beta Sultan Ridzuan Kuan Lee
      sbg negara kuasa islam yg baru ditubuh kan

      pesta2 arak akan dimusnah oleh tentera kuasa Islam yg baru..

      Genting Tempat Judi kaum kapir
      akn diPadang jarak padang terkukur..kan
      San Miguel akan dihukum ..

      diharap para penyokong pas& pkr serta dap akan menyertai betalion kami..

      diharap bersedia

      Titah dijunjung Lee Kuan Yew
      Ampun tuanku..kami berangkat pergi berjihat..

      Allahuakhbar..

      .........
      note: rupa2 teori Kuasa Islam baru...

      Ampun Lee Kuan Yew

      Padam
    2. Setan Kutti Pandi Shah27 September 2012 2:36 PTG

      Mari berjihad menyerang ceramah dengan batu, paku payung dan cat merah.

      Baling kasut dan maki hamun jika ada tazkirah dalam masjid.

      Yg tak dapat sertai, sila buat senam punggung dan jgn minum 100 plus

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini