RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 28 Ogos 2019

KLIA AIRPORT TERBESAR DI DUNIA BILA TERIMA 3 JUTA WARGA CINA DALAM TEMPUH SATU HARI?

Diviralkan berita kononnya sewaktu sistem di KLIA shutdown, maka itu satu perancangan untuk bawa masuk 3 juta rakyat dari China ke negara ini. Kita tahu, sistem hanya shutdown tak sampai satu hari pun. Waktu itu, semua check in/out guna manual sehingga sistem pulih tidak lama lepas itu.

Baiklah, katalah sistem shutdown satu hari, apakah boleh diterima akal 3 juta warga China masuk melalui KLIA? Katakan, satu pesawat boleh bawa penumpang seramai 500 orang, ertinya sebanyak 6.000 pesawat diperlukan untuk angkut 3 juta orang dari negara China.

Kalau satu hari sewaktu sistem Shutdown itu berlaku, sebanyak 6,000 pesawat dari China mendarat di KLIA, ertinya KLIA adalah lapangan terbang terbesar di alam maya ini. Itu belum dikira pesawat dari negara2 lain lagi. (kiraan ini saya ambil dari Us Suhaimi Said dan saya semak, memang tepat)

Peliknya, macai dan walaun boleh percaya berita sebegini. Kenapa? Sebabnya, bila sudah berkawan dgn puak perompak dan bodoh, maka jadilah bodoh. Betullah kata orang tua2, berkawan dgn penjual minyak wangi badan kita terpalit wangi. Berkawan dengan pencacai angkut najis, badan bau taik.

7 ulasan:

  1. Susah nak ckp puak2 walaun dan umno ni..ada isu kecuh tanpa siasat atau gunakan logik akal.patut ada akal.. fikirlah dulu... aku bg contoh kesah ustaz pas bg ceramah.. azan tak di benarkan di PP.. bila kecuh ustaz tu mintak maaf kat kerajaan PP. Tp ceramah dan mesej masih berligar di whatsapp.. tanpa tahu yg pengirim.. ustaz tu masih menanggung
    Dosa fitnah..
    Begitu juga kesah seorg berwajah cina bakar bendera malaysia..benda dua tiga tahun dulu terjadi di filipina.. dikecuhkan skg d whatsapp. Lepas tu asyik berligar2 je. Sedangkan kita tahu kejadian tu terjadi di filipina. Akhir sekali kita terbabit menerangkan kejadian tu.. sbb kalau tidak kita yg takde
    Terbabit berdosa.. sbb tak menerangkan kedudukan kes tu..kalau pengirim tambah membaca sikit dia akan faham kejadian di filipina tu.
    Ni kesah komputer heng kat klia. Kwn aku dpt pegi haji free ..guna bajet 1mdb.. kecuh pasal cina berjuta masuk kat malaysia semasa komputer heng di klia..siap gambar lagi.. padahal seolah2 disebotaj komputer supaya senang warga cina masuk malaysia.. logik akal pun..boleh fikir benda tu..kalau komputer tak heng pun.. warga cina kena beratur dr seremban ke klia.. utk cop pasport..agaknya puak2 ni.. memang teramat suka buat dosa fitnah..nak jawab kat SANA nanti kemudian cerita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. PERINGATAN PADA BLOGGER FITNAH INI PASAL 'GAG ORDER"..

      Perkara signifikan selain Kes SRC adalah isu seorang blogger yang sangat serius untuk diambil tindakan ke atasnya kerana blogger ini telah secara mutlak menghina mahkamah...

      Persoalannya masih ingat kah macai macai bodoh PH dan blogger ini apa yang Tommy cakap pasal 'gag order'...

      Ia bukan penghinaan mahkamah yang biasa. Ia adalah penghinaan mahkamah yang teruk yang pernah disaksikan. Peguam Shafee Abdullaj akan memberikan maklumat ini kepada Peguam Negara dan saya mahu lihat sekiranya Peguam Negara ini berani atau tidak untuk bertindak dan mendakwa blogger ini kerana menghina mahkamah...!!???

      Kerana sebelum ini, perkara remeh temeh dan kecil dilakukan Najib dan Peguam Pembelaan pun Peguam Negara menganggapnya sebagai menghina mahkamah, kini saya mahu melihat apakah tindakan Peguam Negara dengan aduan Shafee Abdullah ini.

      Jika beliau tidak bertindak atas aduan ini, kami akan membuat aduan di dalam mahkamah ini bagi memastikan blogger ini tidak mengulangi kesalahannya dan mahh memastikan blogger ini dihukum dengan berat atas apa yang dia telah katakan.

      Beliau menghina DS Najib, membuat kesimpulan bahawa Najib bersalah, siap berkata budak tahun 1 fakulti undang-undang pun boleh tahu bahawa DSN bersalah, juga menuduh bahawa pasukan pembelaan sedang melakukan tugas yang tidak jujur. Semua ini telah dinyatakan. Anda tidak boleh ada penghinaan mahkamah yang lebih teruk daripada ini.

      Kita mahu menjadikan blogger ini sebagai contoh supaya menjadi pengajaran kepada pihak lain bahawa sungguhpun tidak ada “gag order” anda tidak boleh bercakap sesuka hati anda.

      Padam
    2. Hang tk yah komen dlm ni la..pi la buat report polis.aku muak nk termuntah bca komen hang..hahaha

      Padam
    3. tak la lepas ni buat report polis blogger che det AG ada brani... IGP Cik Bedul ada brani...!??


      kikikiki..

      Padam
  2. ESIAPOKER ♠ AGEN POKER DOMINO BANDARQ SAKONG TERPERCAYA DAN TERAMAN DI ASIA ♠

    Hanya Dengan 1 User ID Sudah Bisa Memainkan 8 Permainan Lho..

    Tersedia Permainan :
    ► POKER
    ► BANDAR POKER
    ► DOMINO99
    ► BANDARQ
    ► ADUQ
    ► CAPSA SUSUN
    ► SAKONG (NEW)
    ► BANDAR66 (HOT NEW'S)

    Minimal Deposit & Withdraw Hanya Rp.15.000,- Dan Juga Bekerja Sama Dengan 6 Bank Lokal Ternama !!!
    ♣ BCA
    ♣ MANDIRI
    ♣ BNI
    ♣ BRI
    ♣ CIMB
    ♣ DANAMON

    Dan Juga Menerima Deposit Via "OVO" Dan "GO-PAY"
    Serta Deposit Via Pulsa "Telkomsel" Dan "XL" (COMING SOON)

    Bonus Dan Pelayanan :
    ♦ Bonus TurnOver / Cashback 0.5% Setiap Hari Rabu dan Sabtu, Atau Bisa Juga Di Claim Setiap Hari nya !!!
    ♦ Bonus Referral 15% SEUMUR HIDUP !!!
    ♦ Jackpot Ratusan Juta Rupiah Setiap Harinya !!!
    ♦ Pelayanan CS Ramah 24jam
    ♦ Bank Online 24jam Setiap Hari !!!
    ♦ 100% NO BOT

    Untuk Info Lebih Lanjut Mengenai "ESIAPOKER" Bisa Langsung Menghubungi Kontak Dibawah Ini :
    ♥ Livechat : Klik Disini
    ♥ Whatsapp : +855•98•498•075
    ♥ Line : esiapoker.com

    Link Alternatif Resmi ESIAPOKER : esiapoker88.id | 178.79.177.190 (Tanpa Menggunakan www, Langsung Copy Lalu ENTER)

    Anda Menang, Kamipun Senang
    Salam Jackpot "ESIAPOKER" ♠♥♣♦

    BalasPadam
  3. 3 juta sehari!!!! Wowww!!!! Kepala bana...

    BalasPadam
  4. Lawatan ydp agong ke indonesia dicemari dgn video semburit azmin ali.
    Kenapa tak ada rasa malu langsung?

    Kesian dgn ydp agong kita ditemani pelaku video semburit seolah2 rakyat kita menyukainya.

    BalasPadam