RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 9 Oktober 2019

BUKTI PH ITU BARUA DAP TERBUKTI DI TG PIAI BILA PH LETAK CALON MELAYU DARI BERSATU?

Sebelum ni puak lebai dan umno mendendangkan lagu melayu...islam..melayu...
islam..penyatuan ummah...beli barangan islam dulu..bla..bla..bla...kemudian mereka tuduh PH ni barua Dap dan PH ni dikawal oleh Dap.

Tiba2 Allah uji dengan PRK Tg Piai. Irama melayu islam tiba2 jadi slow. Sebab apa? Sebab di Tg Piai itu ramai pengundi Cina. MCA pula menuntut jadi calon di situ sebab itu Kerusi tradisi mereka. Tiba2 lebai kata mereka sokong MCA. Maklumlah, lebai tahu parti mereka tak terdaya nak bertanding di situ. Unno pula masih cuba nak ejas untuk bertanding di situ. Huru hara nampaknya gabungan mereka. Lebai pun hilang taring dan terpaksa akur dengan calon Cina MCA.

Betulkah PH ini barua dan dikawal Dap? Kalau betul, mengapa PH letak calon Melayu dari Bersatu untuk bertanding di Tg Piai? Bukankah di situ ramai pengundi kaum Cina? Mengapa Dap tak kawal PH untuk calon Dap bertanding?

Itulah buktinya tuduhan macai dan walaun bahawa PH ini dikawal oleh Dap itu adalah satu tuduhan bangang. Sebaliknya, hujah kita bahawa lebai ini lidahnya berbelit2 itu tepat. Undi kapir sudah halal hukumnya walaupun ada calon Melayu Islam bertanding. Berbeza dengan hukum di PRK Cameron Highland dulu bila lebai kata wajib undi calon melayu Islam dari Umno, dan jangan undi calon kapir iaitu seorang kaum India dari Dap.

Mudahkan jual agama? Itulah lebai.

6 ulasan:

  1. RAMPASAN KUASA ATAU PILOHANRAYA NEGERI PERAK BUBAR..!?

    Adun D4P istihar bebas di Perak?

    Pergolakkan antara parti, malah di dalam parti PH juga berganyang sakan. Paling ketara dalam kepimpinan DAP Perak, apabila ADUN Malim Nawar dan ADUN Pokok Assam melepaskan jawatan di dalam parti itu kerana tidak puas hati terhadap Pengerusi DAP Negeri, Nga Kor Ming. Kepimpinan Parti Amanah Nasional (PAN) Perak pula ibarat api di dalam sekam yang hanya menunggu masa merebak.

    KIKI DOLU LAGI AKU DAH JANGKA
    INGAT TAUN DEPAN RUPA NEXT MONTH
    KERAJAAN CAMPORAN UMNOPAS KITEE..!
    BYE BYA ATOK DAN CUCU KESAYANGAN

    Ada ura-ura beberapa ADUN pihak kerajaan mahu meninggalkan parti dan mengisytiharkan diri selaku ADUN bebas. Dikhabarkan jumlahnya lapan orang, tetapi paling mendesak empat. Jika dua sahaja ADUN meninggalkan pihak kerajaan, ada dua kemungkinan akan berlaku iaitu samada Kerajaan Negeri Perak bertukar tangan seperti berlaku pada 2009, atau Pilihanraya Negeri (PRN) perlu diadakan.


    LEPAS PERAK KITA KE KEDAH PULA
    MB KEDAH KITA JADIKAN MANGSA YERR
    TANGKAP ANAKCUCU ATOK BARU KO RASA
    TANJUNG PIAI MAJORITY 10K JANGAN DILUPA

    Atas kemungkinan inilah maka SPR sudah mula menggerakkan jenteranya bagi meninjau pusat-pusat pembuangan undi di seluruh Negeri Perak, yang kebanyakannya di sekolah-sekolah.

    KIKIKIKIKI... KALI KITA KASI MAMPOS SI LIDAH BERCABANG DAN ALJUB BERMAKNA KASI HANCUR COMANGO PLURALISMA MURTAD

    Kisah surat SPR itu, rupa-rupanya ada cerita kurang enak berlaku terhadap komponen Pakatan Harapan, D4P sedang bercakaran sama sendiri, maka MB Perak pula pening kepala.

    LEPAS TG PIAI KITA KE PERAK MUNGKIN KE KEDAH
    WAYANG SEMBURIT ATOK TUNGGU MASA LETOP2 YEAH..!!
    APA LAGI PANJI KUNYIT HAWAW MERECIK MELIMPAH
    TEPUK KASI PADU BEB, POP CORN KASI TAMBAH

    haahhh pop corn tambah dan tepukkk..!!

    #BMF

    BalasPadam
  2. jual agama atau jual akidah dng comango dan pluralisma murtad haramjadah yg ko nak..!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah...kalau kena kat org lain abis di tuduh jual agama jual akidah, apa punya akidah ko ni pegang hah? MCA tu termasuk dlm aswj ke....kahkahkah....MCA terang2 tolak hudud boleh korang sokong, x pulak terpesong akidah korang. X ingat ke apa kata x presiden MCA pelakon porno tu dlu kat calon muslimat PAS kerana bersalam pakai sarung tangan.....cuba korang ingat2 kan perhinaan yg di beri oleh x presiden MCA tu.

      Padam
  3. buktikan MCA tolak hudud... fakta ade

    BalasPadam