RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Isnin, 7 Disember 2009

HIDUP MEWAH ? PERLU BUKTIKAN - TUAN IBRAHIM

Siasatan perlukan bukti: Tuan Ibrahim

SHAH ALAM – Jawatankuasa Disiplin Pas Pusat membidas penulis blog Malaysia Waves yang mendakwa Pemuda Pas Selangor hidup mewah dan mampu memiliki kereta mewah.

Pengerusinya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, dakwaan itu tidak boleh diterima kecuali disertakan bukti.

Katanya, jawatankuasa itu tidak akan menyiasat dakwaan berunsur khabar angin seperti itu.

“Saya kesal dengan dakwaan tersebut. Pemuda Pas Selangor sama seperti yang wujud di negeri-negeri lain. Hidup mereka sederhana, Mana ada hidup dalam kemewahan seperti yang digembar-gemburkan?” katanya mengulas dakwaan penulis blog Abdul Rahman Talib, yang lebih dikenali sebagai Tulang Besi, mengenai perkara itu.

Abdul Rahman mendakwa beliau rasa pelik kenapa Pemuda (Pas) Selangor boleh hidup mewah sedangkan ada antara mereka tidak mempunyai kerja tetap sebaliknya melakukan kerja parti 100 peratus.

Mengulas dakwaan kononnya Timbalan Dewan Pemuda Pas Selangor, Ahmad Zaidy Abd Mutalib hidup mewah, Tuan Ibrahim berkata, perkara itu tidak harus dijadikan isu.

“Ramai tahu Ahmad Zaidy memang kaya sejak dahulu lagi. Lagipun, dia seorang ahli perniagaan yang berjaya. Jadi, apa isunya? Walaupun dia kaya, dia tetap hidup dalam kesederhanaan,” katanya.

Tuan Ibrahim, yang juga Naib Presiden Pas berkata, tindakan tegas akan diambil sekiranya terdapat aduan berhubung ahli-ahli Pas yang melakukan kesalahan bertentangan dengan dasar parti.

Jika benar ada yang hidup mewah daripada sumber yang boleh dipersoalkan, katanya, jawatankuasa itu akan siasat dan bertindak sewajarnya.

Mengenai dakwaan ada dalam kalangan ahli jawatankuasa Pas Pusat yang mampu hidup mewah, beliau berkata: "Memang ada yang hidup mewah. Ada yang terdiri daripada ahli perniagaan berjaya. Malah latar belakang pendidikan mereka juga membuktikan mereka mampu hidup mewah.

“Ada jadi doktor, peguam dan macam-macam lagi. Mereka mewah sebelum masuk Pas. Jadi mengapa kita nak buat isu?” katanya./Sinar

2 ulasan:

  1. salam tuan...

    ada hikmahnya,rakyat akan membandingkan mereka dengan yang lain di kalangan umno..semua sudah maklum

    BalasPadam
  2. tuan ibrahim buat2 lupa lak...mana siasatan pas selangor??mangkuk btol

    -org bangi-

    BalasPadam