RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 25 Januari 2010

CERAMAH ANWAR DIHALANG LAGI, DAYUSNYA MEREKA

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 25 Jan: Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Sharizat Jalil berdendam dengan kekalahannya dalam pilihan rayta umum lalu kepada anak beliau, Nurul Izzah Anwar di Lembah Pantai.

Atas sebab itulah sehingga kini, beliau masih belum boleh memberikan sebarang ceramah di kawasan Parlimen itu, dakwa Anwar.

Malam tadi, Anwar telah dihalang dari meneruskan ceramahnya selepas 20 minit berucap di atas pentas di tanah PKNS, Kampung Kerinchi bersama dengan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khalid Ibrahim.

(GAMBAR: Polis bernama Wan Bari naik ke pentas ceramah Anwar di Kerinchi malam tadi dan meminta Anwar turun dan hentikan ceramah - gambar Malaysiakini)

"Entah mengapa sejak kemenangan kita usai tahun 2008, belum pernah sekali kami dibenarkan berucap di Lembah Pantai. Shahrizat terus berdendam dengan kekalahan dan Raja Nongchik menganggap beliau punyai kuasa mutlak. Dan polis bertindak sebagai alat penguasa Umno," kata Anwar dalam blognya mengulas tindakan polis malam tadi.

Dalam kejadian malam tadi, seorang pegawai polis bernama Wan Abdul Bari bersama beberapa anggota telah naik ke atas pentas meminta Anwar berhenti memberikan ucapan selepas kira-kira 20 minit Anwar berucap.

Ekoran itu berlaku ketegangan antara Anwar dengan Wan Bari sehingga 10 minit di atas pentas itu. Anwar dihalang dari terus berucap hatta berdoa. Beliau diminta turun dari pentas dengan segera.

Menurut Anwar, dalam pengalaman beliau berdepan dengan pegawai polis sebelum ini dalam isu ceramah, beliau belum pernah menyaksikan keangkuhan pegawai saperti Wan Bari dari IPD Brickfields itu.

"Selalunya pegawai datang – pernah Ketua atau Timbalan Ketua Polis Negeri menyatakan dengan sopan (dari bawah pentas) bahawa saya harus segera menghentikan ucapan.

"Dalam kes ini beliau terus naik ke pentas pukul 11.33 malam dan minta saya hentikan ucapan. Saya setuju dan meminta hadirin bertenang.

"Saya berhenti berucap tetapi beliau arah saya turun pentas segera. Saya minta beliau sopan, kerana saya sudah berhenti dan tidak wajar beliau pamer kuasa secara angkuh," tulis beliau dalam blognya.

Namun, Anwar menulis, "Alhamdulillah majlis berakhir dengan tenang. Ayuh Selamatkan Malaysia!

4 ulasan:

  1. wan bari cakap apa ko tau?ceramah mesra rakyat asalnya bertukar menjadi ceramah peribadi dan fitnah..memang aku setuju..liwat tetap liwat..xyah buat roadshow ckp xsalah!bicara kan kes segera!bersihkan nama klu xbersalah!jgn ckp ad konfrtasi pula bila kalah!stupid idiot!

    BalasPadam
  2. sape fitnah sape? jubur sape yg kena liwat? Ade kesan ke? 3 doktor pakar kata termasuk doktor swasta sahkan takde kesan...nk tuduh gak ke? Anwar bkn bngang nak serah leher dia bulat2 kat dia org...dulu dah kena, takkan nak kena fitnah lagi.....teruskan anwar bersihkan nama...jgn pedulikan puak2 kaki fitnah dan penyokong yg bangang tuh...

    BalasPadam
  3. polis memang jadi pecacai amno sekian lamanya,bila accident,koma, otak tak function.. tak boleh minta maaf pd rakyat baru depa tau ,dah p jumpa najib.. muka tak ada kekesalan macam mana hang kata sheikh seipul kena lewat..kalau aku ada anak macam ni dah lama aku tibai...sebab tak berani karate anwar yg sakit tulang belakang tu..akai ada tak?

    BalasPadam
  4. cakap apa lebih lebih,orang politik memang macam tu...kalau salah pon tak mengaku...gila kuasa...biar bangsa hancur pon janji dia dapat kuasa...happrak

    BalasPadam