RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 30 Januari 2010

HANYA ANWAR MAMPU SERET NAJIB KE MAHKAMAH

Oleh: WFAUZDIN NS

PERBICARAAN kes liwat DS Anwar akan bermula tidak beberapa lama lagi. Peluang untuk rakyat menyaksikan semula ulangan drama tahun 1998 meskipun mempunyai beberapa pelakon baru dan ada juga beberapa pelakon lama yang dikekalkan. Plot ceritanya tidak berubah di mana DS Anwar dituduh sebagai peliwat.

Jika dahulu DS Anwar dituduh meliwat seorang tua iaitu Munawar Anis dan seorang yang pertengahan umur iaitu Azizan Abu Bakar dan pemuda bernama Sukma. Maka, drama ketika itu bermula dengan episod mengusung tilam tanpa cadar yang mempunyai tompokan air mani merata-rata. Pengusungan tilam di waktu itu membawa kepada terkenalnya Musa Hassan iaitu KPN ketika ini. Episod yang lepas amat menarik sekali dengan kita menyaksikan tarikh kejadian liwat dipinda berkali-kali agar dilihat lebih realistik. Kita tertawa beramai-ramai dengan episod itu.

Episod juga menggambarkan bagaimana DS Anwar cuba mengheret Tun Mahathir yang ketika itu sebagai PM ke mahkamah untuk memberikan keterangannya. Mengapa Tun Mahathir dipanggil? Ini adalah kerana Tun Mahathir hampir setiap hari siang dan malam melalui media menyebut bahawa beliau percaya dan yakin bahawa DS Anwar melakukan perbuatan liwat kerana mangsa pernah menceritakan kepadanya sendiri. Tetapi apabila Tun Mahathir dipanggil ke mahkamah, beliau minta diberi apakah soalan yang hendak ditanyakan kepadanya. Itu lah rupanya Tun Mahathir yang kununnya dianggap Wira Dunia Ketiga ketika itu. Berani berdepan dengan TV dan wartawan tetapi menikus untuk tampil di mahkamah.

Saya percaya, episod kali ini tidak banyak bezanya. Najib mulanya menyebut tidak mengenali Saiful, kemudiannya mengaku pula pernah berjumpa Saiful kerana Saiful ingin memohon biasiswa. Selepas itu, Najib berkata Saiful berjumpa dengannya untuk mengadu tentang `masalah' dirinya yang diliwat oleh DS Anwar. Mana satu yang benar wahai Najib? Salah skripkah drama kali ini?

DS Anwar baru-baru ini di dalam ceramahnya berjanji akan memanggil Najib dan Rosmah ke Mahkamah untuk memberikan keterangannya. Adakah Najib lebih jantan dari Tun Mahathir? Kita akan lihat episod ini nanti. Hakim yang sinonim dengan perkataan `Tidak Releven' iaitu Augustine Paul kini telah tiada di muka bumi ini. Mati itu sememangnya `releven' buat semua makhluk dan Augustine Paul telah pun buktikannya. `Releven' nya mati buat kita semua juga telah dibuktikan oleh Peguam Negara ketika itu iaitu Mokhtar Abdullah. (di mana Zahid Md Arip yang kini ahli Umno sering menggelarkannya sebagai `Mokhtar Dugong', mudah-mudahan Zahid Md Arip sempat mohon maaf pada arwah atau warisnya). Tidak releven menjadi `releven' bila setiap manusia itu mati. Mati itu adalah lebih dari releven. Begitu juga pencetus fitnah ke atas DS Anwar iaitu penulis buku `50 dalil Anwar Tidak Boleh Jadi PM' iaitu Khalid Jaffri juga telah menemui Rabbul Jalil. Di alam sana, beliau pula akan melihat buku catatan oleh Malaikat yang sentiasa mencatat tingkah laku beliau sewaktu beliau masih bernyawa.

Kembali kepada persoalan tadi, adakah Najib akan hadir bersama Rosmah ke mahkamah untuk membantu mahkamah di dalam kes kali ini? Berat untuk saya percaya Najib dan Rosmah mempunyai ketahanan mental dan keberanian untuk hadir. Untuk berdepan dengan DS Anwar di Parlimen pun terlalu kecut perut dibuatnya. Seandainya beliau hadir, peluang untuk kita melihat Karpal Singh menguji kebijaksanaan Najib dan Rosmah akan tercapai.

Bagaimana dengan Si Saiful? Belum apa-apa lagi sudah memohon minta bantuan dari mereka-mereka yang percaya kepada ceritanya diliwat itu. Saiful mohon beri tunjuk ajar atau tips bagaimana untuk berdepan dengan peguambela di mahkamah nanti. Di mahkamah nanti, bersumpah lah kamu berjuta kali, kucuplah Al-Quran itu berjuta kali, tetapi jika kamu tidak berupaya membuktikan tuduhan kamu, maka hancurlah kamu. Bukti kes rogol dan liwat adalah kesan fizikal kerana ini bukan kes cabul. Bukti DNA ? Mampukah DNA membuktikan liwat berlaku tanpa ada kesan fizikal? Biar pakar yang berhujah tentang ini.

Kepada kita semua, marilah kita terus memberikan sokongan buat DS Anwar. Cukuplah sekali DS Anwar terpenjara dan kali ini DS Anwar harus berhati-hati. Ada yang berkata DS Anwar takut untuk berdean dengan mahkamah. Jika benar sekali pun, memang wajar DS Anwar takut berdepan dengan mahkamah kerana beliau tahu apakah jenis mahkamah di negara ini. Jika tidak, masakan kerajaan PR tumbang di Perak./Kembali ke laman asal di sini.

7 ulasan:

  1. ya allah.. kau berilah kemenangan kepada datuk seri anwar ibrahim...amin....amin....amin...nan sgsmk

    BalasPadam
  2. ....nampaknya bukan Anwar seorang yang takut,penyokongnya yang seorang ini pun sudah mengelabah....masih ada lagi yang tak bijak menilai ......


    tiba2 je muncul blogger ni??

    BalasPadam
  3. blogger mangkuk ayun.....x gitumamat?????

    BalasPadam
  4. Ya Allah berikan kemenangan kepada kebenaran
    lindungilah kami dari azabMU, aminn..

    BalasPadam
  5. Ya Allah kau lindungilah saudaraku Dato Seri
    Anwar Ibrahim yg seagama dan sebangsa dgn ku
    yg difitnahkan. Berkatlah hidupnya didunia dan
    akhirat yg banyak beliau juangkan utk rakyat.
    Semoga kau bukalah pintu hati para2 hakim
    supaya mengadilinya dgn jujor dan benar.

    Semoga Dato Seri Anwar tabah menghadapi ini
    semua. Allah tetap bersama2 orang yg benar. Amin..

    BalasPadam
  6. Tupai pandai melompat kadang2 jatuh juga. kalau tak jatuh dahan patah, jatuh juga. Jerat taka lupa pelanduk, si pelanduk kadang2 lupa jerat!!!

    BalasPadam
  7. ya Allah, lindungilah saudarai Anuar ni sekiranya dia di pihak yang benar, sekiranya dia seorang yang munafik, laknatilah dia

    Ya Allah, hambamu ni kurang pasti samada Anuar ni seorang pejuang Islam tulin abad ini ataupun dia seorang hipokrit abad ini.

    BalasPadam