RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 24 Februari 2010

`PENDERHAKA' YANG CUBA HENDAK PERBODOHKAN RAKYAT KELANTAN

Penderhaka: Tok Pa Ungkit RM9.3 Juta,tapi rampas RM 1 bilion

Sumber: http://idrisahmad.wordpress.com


Parti Islam Se-Malaysia (PAS) menyokong dakwaan rakyat Kelantan bahawa Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed adalah penderhaka kerana enggan menyokong perjuangan rakyat Kelantan menuntut royalti minyak dari Kerajaan Persekutuan yang bernilai RM 1 Bilion.

Beliau sepatutnya malu kepada ahli parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah yang begitu nekad menyokong perjuangan rakyat Kelantan walaupun tahu akibat perbuatannya itu boleh menyebabkannya dipecat dari Umno. Tengku Razaleigh tahu untuk membezakan yang mana satu hak rakyat dan yang mana satu hak Kerajaan Persekutuan.

PAS mengecam surat layang di edarkan bagi memburuk-burukan imej ahli parlimen Gua Musang itu. Adalah tidak wajar beliau menjadi mangsa sedangkan seluruh rakyat berdiri diatas perjuangan yang sama dan menolak pandangan Mustapa yang jelas menyeleweng dari fakta sebenar.

PAS juga kesal kerana Mustapa mengungkit dana RM 9.3 juta yang digunakan bagi projek pembangunan Medan Tuan Padang, Pasar Siti Khadijah dan Medan Usahawan Perbadanan Stadium Kelantan, walhal itu sememangnya hak dan duit rakyat Kelantan bukan Umno.

Mustapa lupa bahawa segala hasil cukai kastam, hasil saman trafik dan pelbagai hasil lain yang dikutip dinegeri Kelantan telah banyak disalurkan kepada Kerajaan Persekutuan. Dan tidak sepatutnya menjadi isu jika Kelantan menerima semula peruntukan itu dari Persekutuan dan kerana duit itu bukan datang dari poket Mustapa untuk diungkit-ungkit.

Amat memalukan kena pemberian kecil itu diungkit semula sedangkan rakyat Kelantan kini menuntut dana yang menjadi hak mereka iaitu duit royalti minyak bernilai RM 1 Bilion.

Hanya kerana Kelantan diperintah oleh PAS, Mustapa dan Umno mencipta pelbagai alasan untuk menjustifikasikan tindakan mereka. Hakikatnya rakyat sedar bahawa tindakan itu dibuat atas dasar politik, sama seperti apa yang dilalui oleh Terengganu ketika diperintah PAS.

Jika di Perak Umno merampas kuasa rakyat, di Kelantan Umno merampas wang rakyat. Begitulah Umno yang tidak pernah mengenal erti kesusahan rakyat melainkan ingin mengumpul kuasa dan kekayaan untuk kepentingan mereka sendiri

Penderhakaan Mustapa dan Umno ini akan terus tercatat dalam sejarah pembangunan negeri Kelantan dan generasi akan datang harus diperingatkan tentang tragedi paling zalim ini.

Ustaz Idris Ahmad,
Ketua Penerangan PAS Pusat.

4 ulasan:

  1. Ku Li dan Tok Pa, dua tokoh hebat dari parti yang sama. Ku Li lebih realis menyampaikan kebenaran. Tok Pa suka berselindung.

    BalasPadam
  2. demo org pas,demo sokong pas,kawen org umno,kawen sokong umno,biaso lah tuu...hok demo molek belako,hok kito, kito kato molek jugak....ku li semua org kenal...adik beradik katak jugak...akai jo lebih....pandai nya tidak...tok pa kito bagus, tolong rakyat...ku li tolong gappo...buncit perit dio joo.

    BalasPadam
  3. hok dok tolong kito sekmo tu lah penyangok beso! yang dapak petolenge tu pun dua kali limo denge hok dok tolong...raso2nya cam tu la!!

    BalasPadam
  4. demo supa hantu raya laa,lapar makan tuan...kenyang senyap jo...pada hal hok demo boleh la ni...hok tok pa wii...ku li wii gappo..ke demo banyak boleh dari ku li....ini sah demo hantu raya...

    BalasPadam