RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 21 Februari 2010

UMNO JUARA RAKYAT PERMATANG PAUH BERHADAPAN DENGAN DEMONTRASI PENDUDUK

PERMATANG PAUH- Program Umno Juara Rakyat akan di adakan di Sekolah kebangsaan Bukit Indera Muda pada 21 Feb ini (esok) .Sebelum itu seramai 50 anak qariah kampung telah mengadakan demontrasi aman di hadapan sekolah berkenaan pada Jumaat baru-baru ini yang di ketuai oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Permatang Pauh.

Dalam masa yang sama juga kumpulan demontrasi tersebut telah menyampaikan bantahan kepada guru besar sekolah berkenaan dan laporan polis yang di buat berhubung dengan pengunaan bangunan milik kerajaan untuk program politik sebuah parti politik.

Menurut ketua Umno bahagian Permatang Pauh,Dato Jalil, "Umno tidak mengunakan sekolah sebagai tempat kempen politik tetapi mengunakan tempat itu untuk membantu rakyat.Kita tidak pula membantah apabila selama 7 hari 7 malam PAS dan PR mengunakan tapak Expo " demikian jelas beliau kepada akhbar Sinar Harian edisi utara 20hb.

"Masaalah nya ialah tapak expo pun masih boleh di gunakan oleh Umno jika mereka mahu menyewanya selama 30 hari atau 30 malam,Cuma apa yang hendak di gambarkan ialah bantuan dan kedatangan murid sekolah nampak seolah-olah ramai yang menyokong Umno." demikain ujar salah seorang penduduk yang hadir.

Namun di sedari sejak pilihanraya lalu, hanya itu sahaja yang menyokong Umno.maknanya Jika kemenangan calon Pas Permatang Pasir dengan majoroti 5 ribu, maka 5 ribu iatulah penyokong Umno di Permatang Pauh kerana Umno gagal untuk menarik sokongan golongan muda selain hanya memainkan retorik membantu Melayu.

Esok dijangkakan akan ramai yang turun di jalanraya berhadapan sekolah berkenaan sebagai langkah untuk menentang pengunaan sekolah untuk program politik."Bulan lepas Umno cuba meraikan murid yang cemerlang dalam UPSR dengan memberi bantuan sebanyak RM40 bagi setiap murid yang terpaksa berpanas dan juga makan nasi bungkus.Inilah program membantu anak melayu dengan baucer RM 40 dan makan nasi bungkus tetapi ibubapa berdiri 2 jam. Kini mereka mengunakan pula sekolah untuk tujuan kempen politik.". demikian jelas salah seorang penduduk yang hadir bagi menerima bantuan berkenaan./wrlr.blogspot

6 ulasan:

  1. kalo x nk trima bantuan x pyh la dtg..apara nk bantuan pun masih byk mengomel,bsyukurla skit dh ada org nk tlg..kalo xthn paneh blk rumah je pkena air sirap sambil tgk astro (klu ada astro la)

    BalasPadam
  2. bukan bising pasal bantuan ....pasal sekolah digunakan untuk politik umno....kata umno dah berubah, berubah apa sama cam zaman mahathir gak ler....guna duit rakyat atas nama parti lambang keris telanjang tu....pastu suruh org bersyukur, tanda bersyukur sokong bn....taik kucing laa

    BalasPadam
  3. cube kalu umno tak gune sekolah n students kt utara semenanjung, sapa lagi nk (pure2) sokong depa? simple je. bende ni xyah nk bisin2, gune sekolah la, dana kerajaan la, bende ni sampe bile2 pon politik je....sama2 rosak.

    BalasPadam
  4. nak bagi bantuan kenalah cerdik sikit janganlah menggunakan sekolah utk program BN pulak. itu aje yg PR mintak sila paham dan renungkan takkan itupun PR nak ajar BN.

    BalasPadam
  5. Semua benda berguna kepada umno, sekolah, masjid, balairaya, macam-macam lagi lah, semuanya berguna, yang tak berguna satu saja, umno itu tak berguna!!

    BalasPadam
  6. orang duk fikir lain,mu fikir ke-lain,orang buat baik,mu kata jahat....apa ke manusia mu ni..kepala lutut punya manusia,kurang asam jawa kut...dah tak nak jangan pergi...kalau nak duk diam je dah ler..putik pisang betul mu ni....mu ni otok otok ke satar...wa waaaaa...geli aku punya ketiak.

    BalasPadam