RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 11 Mei 2010

PLASTIK MASUK DUBUR, DOKTOR BOHONG - SAIFUL

Saiful Bukhari Azlan hari ini memberikan keterangan menggemparkan apabila mendakwa doktor yang memeriksanya di sebuah hospital telah berbohong dengan laporan perubatannya.

Saiful memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa doktor Mohamad Osman Abdul Hamid dari Hospital Pusrawi berbohong apabila menyatakan Saiful mengaku mengalami kesakitan di duburnya kerana benda plastik telah dimasukkan ke dalamnya.

Saiful mendakwa beliau tidak memberikan pengakuan sebegitu kepada doktor berkenaan.

Namun pada masa sama, Saiful gagal memberi penjelasan terhadap laporan hampir sama yang dikemukakan oleh tiga pakar perubatan Hospital Kuala Lumpur yang turut memeriksa beliau.

Seperti Dr Mohamad Osman, tiga pakar itu juga mendapati tidak ada bukti klinikal menunjukkan Saiful mangsa liwat.

Perbicaraan pertuduhan fitnah liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim bersambung hari ini dengan Saiful selaku pengadu dan saksi tunggal disoal balas oleh peguam Anwar Karpal Singh.

Anwar bersama isterinya Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dan anggota keluarga tiba di mahkamah pada pukul 9.00 pagi dan diserbu oleh wartawan tempatan dan luar Negara.

Dalam soal balas, Karpal terus bertanya Saiful mengenai laporan doktor Mohamad Osman yang mendedahkan Saiful telah mengaku duburnya kesakitan kerana dimasukkan benda plastik.

Karpal : Doktor berkenaan akan dipanggil untuk memberi keterangan. Adakah anda menafikan doktor itu berbohong

Saiful : Saya tak cakap macam itu.

Karpal: Jadi doktor itu berbohong?

Saiful: Saya tak pasti .

Karpal: Jadi doktor tipu?

Saiful: Ya dia bohong, tidak benar.

Saiful pada mulanya dilihat cuba berdolak dalik dalam menjawab pertanyaan Karpal tetapi apabila ditanya untuk kali kedua, beliau membuat kejutan dengan mendakwa doktor Mohamad Osman telah menipu dalam laporan perubatannya itu.

Karpal kemudian menjurus kepada laporan perubatan oleh tiga pakar perubatan HKL yang mendapati tidak ada bukti klinikal menunjukkan berlaku tusukan pada dubur Saiful akibat di liwat sebagaimana yang di dakwa Saiful.

Kali ini juga, Saiful memberi jawapan yang mengejutkan. Beliau berkata beliau tidak dapat komen kerana tidak dapat melihat keadaan duburnya sendiri.

Saiful : Saya tidak dapat melihat kawasan dubur saya. Saya tidak mahu komen./TVSelangor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan