RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 1 Jun 2010

KOMEN TENTANG UMNO MUSNAHKAN MELAYU DALAM PORTAL UMNO-REFORM2

Dari: umno-reform2

Portal berita www.malaysiakini.com menerima maklum balas yang mengatakan bahawa UMNO telah menggagalkan Melayu. Ujar mereka dalam menerima respons dalam ruangan YOUR SAY – polisi kerajaan yang di terajui oleh UMNO telah menggagalkan Melayu dan sekiranya polisi yang di buat sebelum ini diguna pakai semula maka kegagalan orang Melayu akan berterusan. Adakah benar UMNO yang telah menggagalkan Melayu atau sebenarnya UMNO telah menolong ramai orang Melayu tetapi situasi politik yang ada hari lah ini akan menjadi punca kegagalan orang Melayu dengan kononnya Melayu ada yang dari golongan Melayu progresif. Apakah dia situasi politik yang ada hari ini? Situasinya adalah bila politik Melayu bertembung dengan politik Melayu yang menguntungkan kaum lain – kita fikirkan..
Comments


Anonymous - CUMA 5/6 TAHUN SAJA LAGI |2010-05-31 15:30:50
Tepat sekali UMNOlah yang menggagalkan orang melayu atas sebab2 berikut:

1. UMNO hanya melayan penyokong2 mereka sahaja sampai muntah2 mana 2 yang tidak menyokong atau mengkeritik didera, tidak disalurkan bantuan, didiskriminasi seperti rakyat Kelantan dinafikan pembangunan tanpa lebuhraya dan air bersih.

2. Peluang2 perniagaan dibolot oleh kroni2 dan suku sakat UMNO termasuk anak bini mereka..segelintir melayu macam ini kaya tetapi kebanyakan melayu lain miskin papa kedana.

3. Orang UMNO yang tak pernah bawak teksi dapat permit teksi, Pemimpin UMNO bahagian yang hanya tahu politik dapat beratus-ratus permit teksi, pemimpin UMNO bahagian yang tak pernah berniaga di pasar dapat meja pasar borong, pemimpin UMNO yang tak pernah jadi nelayan dapat lesen laut dalam, tanah yang strategik dibandar2 semua dibagi kepada pemimpin UMNO untuk dijual kepada bukan melayu bagi anak bini mereka makan..mereka ini adalah RENT SEEKER.

4. Tun Razak hantar Najib..Hussein Onn hantar Hishammuddin...Mahathir hanta Mukhriz..Pak Lah hantar Khairi..Mohamad Rahmat hantar Jazlan..Jaafar Albar hantar Syed Hamid...Sheikh Ahmad hantar Radzi..dll..mereka ni bukan cerdik sangat tapi DADDYKASI..kerja bapak depa pastikan UMNO, pemerintahan dan khazanah negara diwarisi oleh keturunan ABU (akai bodoh UMNO_)..

5. UMNO wujudkan kasta bumiputra: BI keluarga PM B2 Sultan dan Raja2, B3 keluarga menteri2, B4 Keluarga2 Ketua Bahagian.......B51 melayu biasa dan B52 melayu penentang UMNO.

6. RENT SEEKER inilah yang menuduh melayu jujur tidak amanah agar peluang untuk dapat duit tanpa usaha dapat dipertahankan untuk bagi makan anakbini mereka.

7. Pemimpin2 UMNO sendiri tak percayakan diri sendiri yang orang melayu boleh berjaya..bila bagi tanah pada pemimpin UMNO dia sendiri tanya pada cina mana kamu nak jual?

8. Akhbar Utusan Malaysia dan RTM selalu memperbodohkan orang melayu agar sentiasa menyokong UMNO demi orang melayu walhal pemimpin2 melayu UMNOlah yang bertindak sebagai penyamun dan perompak khazanah negara.

9. UMNO sendiri yang tak percaya kehebatan bahasa Melayu dimana banyak menteri2nya orang macam setengah tiang.. setengah orang puteh sedtengah melayu.

UMNO telah jadi sdatu budaya siapa yang menyertainya akan menjadi maknusia yang malas berusaha..suka duit free..modal sedikit untung banyak..suka pau orang...siapa saja.. samada Ulamak, peguam, doktor, jurutera, akauntan, hakim, arkitek dan lain2 profession kalau sertai UMNO akan dapat penyakit ini.

UNTUK MENGEMBALIKAN KECERMERLANGAN BANGSA MELAYU JAUHI DIRI ANDA DARI UMNO...LAGIPUN NYAWA UMNO AKAN TAMAT DALAM LIMA ENAM TAHUN SAJA LAGI.

merahsilu - umno telah menolong ramai orang Melayu!!! |2010-05-31 17:45:12


...sebenarnya UMNO telah menolong ramai orang Melayu"..untuk:
- memandang rendah kepada bahasa Melayu & tulisan Jawi telah pupus.
- Tanah Simpanan Melayu banyak yang tergadai tanpa ganti
- Mengajar orang Melayu bahawa politik & agama tak kena mengena
- Mengajar orang Melayu supaya menderhaka & menghina Sultan, memperalatkan istana untuk kepentingan politik
- Mengajajar orang Melayu dengan politik wang pada setiap kali plihanraya kecil/besar
- Mengajar orang Melayu menjadi PENGAMPU & pembodek kepada pihak berkuasa
- membantu orang Melayu hidup berpuak2
- menolong orang Melayu supaya pandai membuat fitnah
- menolong orang Melayu untuk menjadi bangsa yang cekap menerima rasuah.
BANYAK LAGI umno MENOLONG RAMAI ORANG MELAYU!!!,.. Tunggulah PRU-13 bagaimana umno menolong ramai orang Melayu & orang Melayu akan menolong umno untuk tenggelam dengan cemerlang & terbilang..
-

2 ulasan:

  1. Melayu boleh hidup tanpa UMNO, tapi UMNO tak boleh hidup tanpa Melayu.

    BalasPadam
  2. USD1,000 PER WEEK – HOME TYPIST JOB (FULL/PART TIME)

    DEAR FRIENDS,

    WE ARE INTERNATIONAL TALENTS COMPANY,SEEKING INTERESTED APPLICANTS TO DO HOME TYPIST AT HOME FOR US.
    WE PAY WEEKLY USD1,000 + POTENTIAL. CURRENTLY HIRING WORK HOME TYPIST/CLERK/SECRETARY/SUPERVISOR/MARKETER/MANAGER.EXPERIENCE UNNECESSARY.MUST KNOW TYPING.NO AGE SEX LIMIT.ANYWHERE IN THE WORLD.PART/FULL TIME.
    INTERESTED OR WANT TO APPLY NOW!!!

    PLS FOLLOW THESE 3 STEPS:
    1- CLICK REPLY BUTTON AT YOUR EMAIL.
    MAKE SURE TO ADDRESS IT TO:fast_advertise@yahoo.com
    CC: nur_ain10@yahoo.com.my

    2- WITH YOUR OWN WORDS, PLS WRITE SOMETHING THAT SHOW U INTERESTED IN THIS JOB,
    (NOTE: PLS DO NOT WRITE YOU REPLY ON “Subject” COLUMN)

    3- BEFORE CLICK “SEND” BUTTON AT YOUR EMAIL, PLS MAKE SURE YOU HAVE THIS ORIGINAL ADVERTISING EMAIL ATTACHED/INCLUDED.

    ONCE U FULFILL ALL THE ABOVE AND REPLY TO US ACCORDINGLY , WE WILL EMAIL U WITH THE DETAILS AS SOON AS POSSIBLE.

    BalasPadam