TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Isnin, 13 September 2010

SIAPA DULU DI TALKINKAN ? PERKASA ATAU IBRAHIM ALI ?

Oleh: Mandor

BN yang ditunjangi oleh Umno akhirnya membuat keputusan menjauhi PERKASA sebuah badan NGO yang begitu kuat `kemelayuannya' yang dipimpin oleh raja katak dari Pasir Mas, Ibrahim Ali. Ibrahim Ali seorang Ahli Parlimen yang mendapat kerusi tersebut melalui `ikhsan' dari PAS Kelantan sebelum ini begitu lantang `berzikir' dengan kalimah `Melayu'nya mengalahkan Umno seolah-olah PERKASA lah selama ini yang menyelamatkan seluruh umat Melayu di negara ini.

Walaupun diketahui umum bahawa Umno sememangnya berat hati untuk mencampakkan PERKASA dari dikaitkan dengan Umno, tetapi demi kaum bukan Melayu maka akhirnya Umno melutut juga pada parti-parti komponen di dalam Bn yang sejak awal lagi begitu anti dengan PERKASA. Nampaknya PERKASA keseorangan, Umno menolaknya apatah lagi Pembangkang yang lebih awal kenal dengan PERKASA dan lebih kenal lagi dengan raja katak itu.

Untuk menghilangkan rasa duka, maka Ibrahim Ali menyebut bahawa PERKASA tidak memerlukan mana-mana parti politik untuk berjuang. Hakikatnya, parti-parti politik yang tidak memerlukan PERKASA apatah lagi dengan Ibrahim Ali. PERKASA seperti yang dikatakan oleh Ibrahim Ali hanya memerlukan sokongan rakyat untuk terus berjuang. Paling melucukan, PERKASA mahukan kepada pemimpin yang dipilih oleh rakyat nanti adalah terdiri dari mereka yang bermoral, bertakwa, tidak meninggalkan sembahyang, pendek kata kuat pegangan agamanya. Sekali baca seperti PAS pula kehendak PERKASA ini. Masalahnya, di mana moral Presiden PERKASA yang menjadi Wakil Rakyat yang tidak diredhai oleh majoriti pengundi-pengundi di Pasir Mas itu? Umpama menjadi Imam sembahyang yang tidak diredhai oleh Makmum, apakah itu bermoral?

Selagi raja katak `menenggek' di atas kerusi yang tidak diredhai oleh PAS itu, usahlah Ibrahim Ali mahu bercerita pasal moral. Kebanyakan pemimpin yang ada di dalam PERKASA itu bermoral sangatkah? Roslan Kassim bermoralkah? Tokoh yang begitu kuat dan intim dengan PERKASA seperti Tun Mahathir itu bermoral sangatkah?

Maka, bertempik soraklah MCA, Gerakan dan MIC apabila Umno mencampakkan PERKASA umpama mencampakkan barang buruk yang tidak berharga langsung. Bayangkan, jika Umno sebuah parti yang kuat Melayunya pun tidak mahu PERKASA, maka di mana PERKASA letakkan mukanya? Saya syorkan agar PERKASA didaftarkan sahaja sebagai sebuah parti politik bagi menghilangkan rasa malunya sekarang. Mungkin PERKASA boleh menentang Umno di dalam Pilihanraya Umum akan datang untuk membuktikan bahawa PERKASA lebih Melayu dari Melayunya Umno.

Begitulah nasib PERKASA dan tunggulah saat berkuburnya pertubuhan ini dengan didahului dengan berkuburnya Ibrahim Ali di Pasir Mas nanti./mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini