TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 14 Oktober 2010

ZAID, MASUK SAJA BERTANDING JANGAN LETAK SYARAT

Oleh: WFAUZDIN NS

MAKA, `tujuh syarat' mesti ditunaikan oleh PKR sebelum Dato Zaid Ibrahim mahu umumkan samada sedia bertanding atau tidak jawatan di dalam parti. Ertinya, jika parti tidak bersedia untuk `akur' dengan kehendak beliau, maka beliau sudah cukup alasan untuk menyebut mengapa beliau tidak masuk bertanding terutamanya jawatan Timbalan Presiden PKR. Bukan kerana takut kalah, tetapi kununnya parti tidak boleh `berlaku adil' kepadanya. Kalau sudah rasa parti ini tidak betul, mengapa tidak betulkan dari awal? Mengapa ketika pemilihan sedang berjalan?

Sebelum ini, ada pihak yang mahu tarikh tutup pencalonan ditunda bagi membolehkan YB Nurul Izzah cukup pencalonan untuk jawatan Timbalan Presiden PKR. Bukan rahsia lagi Dato Zaid Ibrahim amat berharap YB Nurul Izzah bertanding jawatan nombor dua dalam parti dan berdepan dengan YB Azmin Ali dan Sdr Mustafa Kamil Ayub. Katanya, jika YB Nurul bertanding, beliau bersedia untuk menarik diri bertanding jawatan tersebut. Masa itu, tidak timbul `7 syarat' seperti sekarang. Mungkin `syarat' ini timbul kerana melihat kepada keadaan di mana YB Nurul Izzah tidak layak bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR walaupun Dato Zaid sendiri secara terbuka menyokong anak sulung DS Wan Azizah - Anwar ini.

Lepas ini, kita lihat samada PKR akan tunduk kepada kehendak mereka itu. Adakah PKR sanggup menunda tarikh tutup pencalonan semata-mata untuk memberi laluan masuk buat YB Nurul Izzah, atau PKR juga sanggup `melutut' dengan Dato Zaid yang meletakkan `7 syarat' itu. Umpama kisah rombongan Sultan Melaka datang meminang `Puteri Gunung Ledang'. Selepas ini pula akan ada syarat supaya tiada sesiapa boleh masuk bertanding kecuali Dato Zaid seorang sahaja.

Naik loya tekak apabila melihat satu demi satu karenah Dato Zaid ini. Mulanya bersungguh tidak mahu merebut jawatan dalam parti. Kemudiannya, ingin merebut jawatan Timbalan Presiden PKR sekiranya Tan Sri Khalid tidak bertanding jawatan tersebut. Kemudian lagi, sanggup tidak masuk bertanding sekiranya YB Nurul Izzah bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR. Terbaru, dengan `7 syarat' pula untuk masuk bertanding. Pening orang dibuatnya.

Apa pun kita harap PKR tidak melayan sebarang gangguan seperti ini. Jangan benarkan parti di `perbodohkan' oleh orang yang pentingkan diri dan gila kuasa. Mereka ini cuma mahu mencari alasan atau sebab musabab untuk menunjukkan jika mereka tewas, parti ini lah puncanya./wfauzdin.blogspot.com

Mereka Mengulas:

Tanpa Nama berkata...

Saya selalu jg mengemukakan komen dan kali ini saya tidak mohon maaf untuk memberikan frasa ini kepada Zaid , LU BERAMBUS LAAAAA

Tanpa Nama berkata...

7 syarat....7 hari mabuk!!!

Tanpa Nama berkata...

dak eh,saya tak nak bertanding,
mmmmmmmmmmmmmmmmm
errrr...kalau sipolan bertanding.saya tarik diri
mmmmmmmmmmmmmmmmm
errrr...kalau izzah,saya tarik diri
mmmmmmmmmmmmmmmmm
kalau 7 syarat ni boleh ikut,saya bertanding
mmmmmmmmmmmmmmmmm
bagi menang free boleh??????

1 ulasan:

  1. Ok apa syarat2 yg zaid bagi tu. Boleh diterima akal yg waras. Cuma manusia yg jumud mcm ahli umno je tak bole nak terima pembaharuan. Apa pemimpin yg disokong kata semua betul. Buka minda bro...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini