TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Khamis, 30 Jun 2011

GURU SILAT TIDAK PERLU LAH KALUT DENGAN BERSIH, JIKA HEBAT DAFTAR NAMA UNTUK KE PALESTINE

Oleh: WFAUZDIN NS

ADA seorang Guru Silat, terkenal dulu kerana pernah dibuang daerah ke Pulau Jerjak kalau tak silap kerana menunjukkan `gedebe'nya. Bila keluar dari pulau tersebut, menjadi pengampu nombor Wahid kepada Umno. Baru-baru ni, Guru Silat yang OKU ini bercakap bagaikan `Panglima Harimau Berantai' kununnya sanggup bermandi darah sekiranya BERSIH meneruskan perhimpunan.

Guru Silat ini dulu pernah menunjukkan `kehebatan'nya apabila beliau di`tanam' hidup-hidup selama beberapa minit. Setahu saya Silat yang sebenarnya bukan untuk dimegah-megahkan tetapi hanya digunakan untuk mempertahankan diri atau membantu orang yang dizalimi. Tetapi, sekarang ini Silat hanya sebagai pertunjukan sahaja lebih dahsyat lagi pertubuhan Silat kini banyak yang telah diperkudakan.

Adalah lebih baik Guru Silat ini tidak melibatkan diri dengan pihak yang zalim demi untuk mendapat nama. Untuk apa beliau mahu menunjukkan hebat kepada kumpulan BERSIH yang berniat baik? Jika mahu sangat berjuang, hantar sahaja nama dan kumpulkan anak-anak muridnya itu untuk berpencak silat di Palestine bagi menentang Israel. Di sana, bukalah berapa banyak `bunga atau langkah' sekalipun, mudah-mudahan dapat `mati syahid'.

Mengapa sibuk mahu tunjuk hebat kepada rakyat yang mahu membersihkan sistem yang kotor? Sebelum mahu ke medan juang, tentukan dahulu siapa musuh kamu yang sebenar. Jangan ikut rentak puak yang akan memperbodohkan petubuhan kamu itu. Adakah bila Guru Silat ini berkata akan menentang BERSIH, maka rakyat yang menyokong tuntutan BERSIH ini akan kecut? Jika pihak Polis yang memberikan berbagai amaran pun peserta BERSIH tetap istiqomah untuk berhimpun, apa sangat lah dengan Guru Silat ini.

Kita bukan mahu memperlekehkan pertubuhan silat, tetapi kita sedih bila melihat Pendekar-Pendekar yang terlatih ini diperbodohkan oleh puak yang ingin terus berkuasa dan menindas rakyat. Tergamakkah pertubuhan silat ini melanggar sumpah pendekar mereka sendiri? Masih banyak lagi pertubuhan silat yang tidak mahu menonjolkan diri dan mengampu kerana mereka tahu tujuan dan motif pihak yang menentang BERSIH ini.

Seandainya Guru Silat ini masih merasakan beliau hebat dan ingin menunjukkan egonya, kita tak mampu berbuat apa-apa. Kita tidak mahu beraduh dengan sesiapa tetapi kita juga tidak mempunyai sebab untuk tidak berhimpun hanya kerana Guru Silat ini./wfauzdin.blogspot.com

70 ulasan:

  1. sila baca hadis nabi berikut :-


    Namun dalam masa yang sama kita jangan lupa dengan perintah Rasulullah S.A.W melarang umat Islam melakukan pemberontakkan terhadap pemerintah yang beragama Islam hatta yang zalim sekalipun. Hadis Nabi S.A.W yang berbunyi :

    Dari al-Harits bin Basyir, bahawa Rasulullah shallahu ‘alaihi wassalam (s.a.w.) bersabda:

    Aku perintahkan kalian dengan lima perkara, yang Allah telah memerintahkan aku dengannya: Mendengar, Ta’at (kepada pemerintah), Jihad, Hijrah, dan (berpegang teguh dengan) al-Jama’ah”. (Hadis Riwayat Ahmad 6/202; at-Tirmidzi, no. 2863; Ibnu Abi ‘Ashim, no. 1036. Disahihkan oleh asy-Syaikh al-Albani dalam Zhilalul Jannah, no. 1036. Lihat pula al-Mlsykah, no. 3694 dan Shahihul Jami’, no. 1724)

    Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu (r.a.) berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda:

    “Barangsiapa yang taat kepadaku, sungguh dia telah taat kepada Allah. Barangsiapa yang derhaka kepadaku, sungguh dia telah derhaka kepada Allah. Barangsiapa mentaati amir (penguasa), sungguh dia telah taat kepadaku. Dan barangsiapa yang menderhakai (menentang) kepada amir sungguh dia telah derhaka kepadaku.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 7137; Muslim, no. 1835; an-Nasa’i, no. 4204, 5525, dari Abu Hurairah r.a.)

    Dari Ibnu ‘Umar r.a., bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda:

    “Wajib atas seorang muslim (untuk) mendengar dan taat (terhadap pemerintah) pada apa yang ia suka atau pun yang ia benci, kecuali jika diperintah (untuk) berbuat maksiat. Jika diperintah untuk bermaksiat, maka tidak (boleh) mendengar dan taat (tidak melakukan kemaksiatan yang diperintahkan).” (Muttafaqun ‘alaihi, Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 7144; Muslim, no. 1839. Yakni tidak mendengar dan tidak taat dari perkara maksiat yang diperintahkan itu saja. Bukan bererti tidak mendengar dan tidak taat secara total atau memberontak. Perhatikan hadis-hadis berikutnya)

    Dan Ibnu ‘Abbas , bahwa Rasulullah bersabda:

    Barangsiapa yang melihat pada pemimpinnya suatu kerusakan/ kezhaliman) hendaknya dia bersabar. Kerana barangsiapa yang memisahkan din dan jama’ah (pen guasa) sejengkal saja kemudian mati, maka matinya (di atas) jahiliyyah’. (Muttafaqun ‘alaihi, Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 7054; Muslim, no. 1849)

    Dari Hudzaifah Ibnul Yaman, bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda:

    Akan ada sepeninggalanku nanti para pemimpin yang tidak mengambil petunjukku dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku. Akan muncul pula di tengah-tengah kalian orang-orang yang hatinya adalah hati syaitan dalam wujud manusia. Aku (Hudzaifah) bertanya: “Apa yang harus aku lakukan jika aku mendapatinya, wahai Rasulullah?” Beliau menjawab: “(Hendaknya kau tetap) mendengar dan taat kepada penguasa, meskipun punggungmu dipukul dan hartamu dirampas, (tetap bersikaplah) mendengar dan taat!’. (Hadis Riwayat Muslim, no. 1847)

    BalasPadam
  2. sambungan hadis :

    Dari ‘Adi bin Hatim berkata: Kami bertanya:

    “Ya Rasulullah, kami tidak bertanya kepadamu tentang (ketaatan) kepada (pen guasa) yang bertaqwa, akan tetapi bagaimana dengan (penguasa) yang berbuat (demikian) dan yang berbuat (demikian), ‘Adi bin Hatim menyebutkan beberapa perbuatan jahat (penguasa tersebut – pent.), maka Rasulullah bersabda: Bertaqwalah kepada Allah dan (tetaplah) mendengar dan taat (kepada mereka). (Hadis Riwayat Ibnu Abi ‘Ashim. Disahihkan oleh asy-Syaikh al-Albani di dalam azh-ZhiIaI, no. 1069)

    Dan Ummu Salamah berkata, bahawa Rasulullah bersabda:

    ‘Akan ada sepeninggalanku nanti pemimpin (yang) kalian mengenalnya dan mengingkari (kejelekannya), maka barangsiapa membencinya (bererti) dia telah berlepas diri, dan barangsiapa mengingkarinya (bererti,) dia telah selamat. Akan tetapi barangsiapa yang meredhainya kejahatannya, akan mengikutinya. Para sahabat bertanya:

    “Wahai Rasulullah, Apakah tidak kita perangi saja mereka?” Beliau menjawab: “Jangan, selama mereka masih menegakkan solat.” (Hadis Riwayat Muslim, 1854)

    Dan dari sahabat ‘Auf bin Malik al-Asyja’i dengan lafazh:

    ‘Para sahabat bertanya: Wahai Rasulullah, Apakah tidak kita perangi saja mereka dengan pedang? Beliau menjawab: “Jangan, selama mereka masih menegakkan solat di tengah-tengah kalian.” (Hadis Riwayat Muslim, no. 1855)

    BalasPadam
  3. pemuda umno dah masuk siri kedua freedom flotilla 2.0...nak kata apa...berjuang membebaskan bumi palestin

    BalasPadam
  4. yang aku heran sesangat tu mengapa asyik kata kerajaan zalim...kat mana zalimnya....berapa rakyat dah mati ditangan kerajaan bn/umno...berapa rakyat yang mati kebulur tak makan dek zalim sangat kerajaan...

    setahu aku yang zalim kerajaan fuckatan pulau pinang dan selangor yang menghalau orang melayu dari kampung melayu dah lebih 30 tahun menetap....dan yang merobohkan gerai-gerai melayu di pulau pinang dan komtar...

    BalasPadam
  5. Din, Joe Bedul gelak sakan enjoying Anwar's action....barua punya munafik

    BalasPadam
  6. Monkey Shooter30 Jun 2011 5:40 PG

    Sjn Wan. Tak payahlah engkau siarkan pendapat seperti Melayu Perak banggang di atas tu. Dia tu terlalu banyak makan taik palat Roswah dan air kencing Mat Monggol. Minum pagi baca Utusan dan makan tengahari tonton TV3 suku. Sanggup kumpul hadis yang tak habis bacaan dan huraiannya demi mempertahankan Roswah. Melayu celaka, haramjadah dan anak babi macam beliaulah yang menyebabkan pemimpin korupsi dan penindas UMNO/BN berleluasa di negara ini. Inilah contohnya Melayu Celaka yang masih mempertahankan korupsi dan tak faham erti kezaliman. Di Thailand dan Indonesia pun tiada UMNO/BN, tapi berlambak-lambak masjid berdiri kat sana. Apa pula hadis lu mau keluar? Lahanat punya Melayu...macam ikan kering, mata aje yang terbuka tapi tak nampak apa-apa pun (sebab hati dah mati dan terlalu banyak matekedarah projek UMNO).

    BalasPadam
  7. monkey shooter...

    maki hamun aja lah lu tau...

    bagi fakta,bukti apah tak dak...

    orang nak komen guna akai sikit..bukan emosi

    BalasPadam
  8. MELAYU PERAK MANGKUK TANDAS PUNYA BUTA KOT MATA & HATI & AKAL ! MASIH DOK BAWAH TEMPURUNG ATAU MASIH DOK DALAM TANDAS KAMPONG ? PUNYA BANYAK KEBEJATAN UMNO@APCO-BN PENGKHIANAT DOK BUAT KERJA-KERJA DAJAL KALU TAK NAMPAK BAIK PI TERJUN SUNGAI PERAK ! TAK USAH DON MAI HADITH-HADITH YANG MEMANG GENG UMNPORNO TAK BACA PUN ,YANG DEPA TAU REMBAT & SAUK KHAZANAH NEGARA & RAKYAT, KALU IKUT HADITH KENA PERANG DENGAN GENG MUNAFIK UMNO@APCO KAWAN YAHUDI BUAT LAIN CAKAP LAIN ! TOLONG PI CERAMAH HADITH-HADITH TU KAT PARA PEMIMPIN PERASUAH,PEROGOL,PEMBUNUH DAN MACAM-MACAM PUNYA CACAMARBA LAGI ! BUKA MINDA DAA !

    BalasPadam
  9. Bagi kebanyakan persatuan silat (bukan semua) adalah pecacai dan pengampu umporno@apco-bn, jadi hanya kerana 'backing' kerajaan mereka berani ,kalu berani pi lawan tentera zionis yang zalim kat Palestin,tapi macamana nak lawan ya kan umno@apco pun minta nasihat bayar juta-juta kat yahudi ! Haprak punya pesilat berani gempak kat Melayu juga !

    BalasPadam
  10. kahkahkah.... melayu perak.... mcm cibai, siap keluar hadis, org munafik bila terdesak mula kuar hadis, kalu tak sebok dgn maksiat, take beer!!

    BalasPadam
  11. PADA MANGKUK MELAYU KAYU PERAK KALU TAU BAHASA OMPUTIH BACA NI KOT BODOS TAK NAMPAK SEMUA 'JASA-JASA' PARTI SOKONGAN ANDA !

    Ini senarai 50 dalil kenapa rakyat perlu kena sokong KOTOR dan jangan sokong BERSIH . Polis pun bersekongkol dengan benda KOTOR ini, Pemuda UMPORNO apatah lagi, PERKASAM lagi kuat, MUFTI MELAYU HARUSSANI takut keluar fatwa benda KOTOR ni, MAHAGURU pun ada saham juga untuk persilatan KOTOR ini.

    50 Dalils (reasons) why we MUST vote for BN KOTOR DISINI:

    http://wargamarhaen.blogspot.com/2011/06/inilah-50-dalil-umno-perkasa-dengan.html?showComment=1309388912991#c2305522588620779185

    BalasPadam
  12. 30 FAKTA PENYELEWENGAN PAKATAN SELANGOR!

    1. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat apabila membeli hutang syarikat korporat Talam Corp. bernilai RM392 juta menggunakan wang rakyat.

    2. Kerajaan Negeri telah gagal untuk mengeluarkan kertas putih mengenai kedudukan hutang Talam Corp seperti yang dijanjikan oleh Menteri Besar dalam sidang DUN

    3. Kerajaan Negeri membatalkan pebinaan UITM Selangor di Serendah , Hulu Selangor

    4. Kerajaan Negeri merampas tanah rakyat yang diamanahkan kepada YBK di Hulu Selangor

    5. Kerajaan Negeri menutup institusi latihan kemahiran untuk bumiputera Institut kemahiran Yayasan Selangor (IKYS)

    6. Kerajaan negeri menyita , mendenda dan menyewa tanah tanah untuk projek terusan dan kolam takungan padi di Tanjung Karang

    7. Kerajaan Negeri gagal mentadbir Universiti Selangordengan baik sehinggan ia mengalami kerugian yang besar dan pengurangan kemasukan pelajar baru amat ketara.

    8. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat dengfan membelanjakan RM 800 000 dalam program sambutan hari jadi Yayasan selangor

    9. Kerajaan Negeri gagal mengurus perlombongan yang mengakibatkan kecurian pasir dan kerosakan alam sekitar

    10. kerajaan negeri menipu DYMM Tuanku sultan Selangor dan rakyat apabila gagal mengutip RM 150 juta hasil pasir di engeri selangor

    11. Kerajaan Negeri gagal mengurus kewangan Kumpulan Semesta Sdn Bhd dengan cermat dengan memberi bonus yang tidak munasabah kepada kakitangan syarikat tersebut

    12. kerajaan negeri gagal mengurusa Institusi Pejabat menteri besar dengan baik senhingga ada intipan kamera litar dalam bilik Menteri Besar

    13. Kerajaan negeri gagagl mengurus kontrak bekalan kerajaan tempatabn dengan baik sehingga berlaku Surat Sokongan oleh Ahli Majlis dan pengerusi JKKK Kampung Baru untuk
    mendapatkan kerja kontark

    14. Kerajaan Negeri menyeleweng bila mana Exco dari pandamaran di biar lepas bebas walaupun dia menggunakan kepadala surat dan Cop beliau untujk melobi kerja kontrak

    15. Kerajaan Negeri gagal mentadbir PKNS dengan Baik Sehingga ia telah mengadaikan semua hartanah PKNS kepada REIT, yang mengakibatkan PKNS sekarang tidak punya premis sendiri dan terpaksa menyewa bangunan untuk beroperasi

    BalasPadam
  13. 16. PKNS telah membelanjakan dengan boros jumlah perbelanjaan perpindahan ke pejabat baru yang tidak munasabah

    17. PKNS telah membazirkan wang rakyat dengan membiayai sebanyak RM520000 majlis perkahwinan angkasawan negara seperti yang disebut dalam sidang DUN

    18. PKNS telah membazir wang rakyat dengan membayar RM731000 kepada sebuah syarikat yang melaksanakan perkhidmatan tele marketing

    19. PKNS telah membazir wang rakyat sebanyak RM935000 kepada konsultan untuk berkhidmat selama 6 bulan

    20. kerajaan negeri gagal mengurus air diselangordengan baik sehingga menyekat pembinaan projek saliran air sungai dari pahang yang boleh menyebabkan Selangor akan mengalami krisis
    air menjelang 2014

    21. Kerajaan Negeri juga gagal memberikan air percuma seperti yang disebut dalam manifesto mereka dalam pilihanraya2008. Mereka sebaliknya menipu rakyat dengan memutarbelitkan dan mempolitikan isu air yang akhirnya rakyat akan jadik mangsa apabila berlaku krisis air pada tahun 2014

    22. Kerajaan Negeri menipu rakyat apabila membentangkan pakej rangsangan ekonomi bernilai RM50 billlion pada tahun lalu namun sehingga sekarang ia belum dilaksanakan

    23. Kerajaan Negeri selangor melalui Exconya dari DUN Pandamaran telah menghalang penguatkuasaaan sekatan jualan arak MBSA di Shah Alam

    24. Kerajaan negeri selangor talh mebiarkan institusi masjid menjadi gelanggan gpolitik

    25. Kerajaan Negeri mengurus Sumber kewanghan dengan bain pada tahun 2008 deefisit belanjawan menjadi RM 49 juta, kemudiaa 2009 defisit menjaqdi RM66 juta dan meningkat lagi 2010 menjadi lebih RM144 juta ni berbanding dengan pemerintahan BN pada tahun 2006-RM72.5 juta dan 2007-surplus belanjawan RM131.8 juta

    26. Kerajaan Negeri tidak cekap dalam merancang dan mengurus kewangan negeri apabila telah memohon 3 kali perbelanjaan tambahan bagi tahun 2010 iaitu pada mac 2010 sebanyak RM69 juta, Julai RM117 juta dan november 2010 sebanayak 8 juta

    27. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat dengan membayar sebanyak RM330367.96 kos rawatan YB Dr Cheah Wing Yin di pusat Perubatan Sunway akibat kemalangan . kenapakah perlu beliau meneria rawatan di pusat perubatan swasta yang sudah diketahui perbelanjaannya berbanding dengan pusat perubatan kerajaan. ini merupakan dasar bermewah-mewahan yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri

    28. kerajaan negeri lebih pro mengutip hasil cikai pusat hiburan yang kini terdapat lebih dari 4000 premis hiburan,spa, pusat urut dan judi di negeri selangor

    29. Kerajaan negeri menyalahgunakan kepada surat pejabat menteri besar untuk mengutip dana parti sewaktu 1000 hari pentadbiran kerajaan negeri

    30. Kerajaan Negeri telah engkar kepada pelbagai titah DYMM Sulatan Selangor yang amat dukacita dengan pelbagai kelemahan pentadbiran di Negeri Selangor

    BalasPadam
  14. jawab puak-puak pencacai fuckatan...sampai seminggu pun tak terjawab...

    BalasPadam
  15. hey melayu perak,kau faham apa itu zalim? tak mengikut hukum hakam islam, tak melaksanakan undang2 islam, menipu sesama islam dan bangsa pun zalim

    BalasPadam
  16. hoi amuraria...

    siapa funding ambabiga busuk laknat kafir harbi...kalau tak NDI (National Democratic Institute) duit yahudi amerika

    bagi contoh us funding umno/bn...ada berani ka...

    BalasPadam
  17. bagi contoh kebejatan umno tu...

    satu cukup...tadi aku suruh jawab 30 fakta..

    BalasPadam
  18. apa yang kerajaan zalim sangat tu...???

    zalim tu definisi nya adalah tidak berperikemanusiaan...

    apa yang tak perikemanusiaan nya....dah bagi subsidi rm 18 billion untuk petrol....subsidi rm 11 billion subsidi elektrik...subsidi rm 17 billion subsidi barang keperluan...

    korang jenis manusia bangsat tak kenal budi..

    BalasPadam
  19. ketua ko lagi cakap pasal pluralisme...lina joy murtad siap dalam bbc...macam ni nakkan islam buat apa..???

    harapkan pas dah tukar jadi sosialis negara berkebajikan dah ntah kemana juang islam...

    BalasPadam
  20. sekurang-kurangnya umno ada juga agenda islam...

    1.perbankan islam
    2.pusat rawatan secara islam
    3.saham syariah dalam klci
    4.sekolah menengah agama taraf sbp
    5.masjid baru dimerata tempat macam cendawan tumbuh
    6.suara azan bebas bergema masih belum ada lagi dajjal sekiranya azan dilaungkan
    7.halal global hub
    8.hantar pemuda ke freedom flotilla 2.0 bantu palestin
    9.melatih dan memberi tunjuk ajar kepada rakyat bosnia herzegovina
    10.universiti islam dan kolej universiti

    banyak lagi...

    BalasPadam
  21. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  22. "habis tu buat apa hukum hudud....nak tengok orang jalan tak ada kaki,tak ada tangan...????"

    ayat seumpama inilah yg menyebabkan ramai org umno jatuh ke lembah murtad!!!

    BalasPadam
  23. u - umno
    m - musuh
    n - nombor
    o - one

    UMNO, ENGKAU MUSUH ALLAH, AKU BENCI PADAMU!!!

    BalasPadam
  24. Melayu Perak dapat memberi fakta dan hujah yg baik. Kenapa pihak satu lg hanya mencaci? Banyak info yg dpt blh menjawab Melayu Perak. Pemimpin yg ada skang ni mmg secara terangan adalah korup. Ini telah dijawab oleh YB Nazri di parlimen. Perbelanjaan 2 pemimpin tertinggi negara kita utk kediaman dan perjalanan utk setahun dapat menanggung makan minum 10 rakyat marhaen selama 25 tahun. Pembelian Scorpene, kelulusan projek Lynas, Sultan Pahang arahkan kelulusan kerana dah makan RM 70Juta dr Lynas dan telah dihabiskan pon. Org yg mampu berfikir secara logik mmg dapat melihat pemimpin yg ada skang adalah pemimpin korup. “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” QS 13:11. Kita perlu berubah.

    BalasPadam
  25. masihhijau...

    walaupun anda tidak sokong kerajaan tetapi anda menunjukkan sikap yang terpuji...berbahas lah dengan bernas disokong bukti dan fakta bukan mencaci hamun macam orang bodoh..

    BalasPadam
  26. cintakan keamanan30 Jun 2011 11:02 PG

    bravo to melayu perak, sekurang2nya dia berhujah dgn fakta.
    memalukan la penyokong pembangkang jika berhujah dgn makihamun semata2.
    tengokla, tak pasal2 polis terpaksa tumpukan tenaga dan segala yg ada utk jaga ketenteraman awam gara2 bersih celaka ni..
    bukankah lebih baik segala tenaga dan sumber polis itu digunakan utk mencegah jenayah dsb?
    fikir2kanlah

    BalasPadam
  27. jangan jadikan diri kita penyebar atau pembawa berita yang kurang pasti.jika benar ada penyelewingan atau salah guna kuasa kerajaan negeri lapurkan pada sprm bukan kah sprm malaysia terbukti menyelesaikan permasaalahan.lagipun selangor bukankah dibawah kerajaan pembangkang pada kaum2 yang tak menerima hakikat diri sendiri yang menjadi pembangkang.

    BalasPadam
  28. Astagfirullahhalazim....

    "habis tu buat apa hukum hudud....nak tengok orang jalan tak ada kaki,tak ada tangan...????"

    Melayu Perak, Kamu sedarkah bahawa kamu telah mempersendakan hukum Allah S.W.T.? Sedarkah kamu bahawa aqidah kamu telah gugur akibat kata-kata mu ini? Ruginya kamulah kamu sebab amalan baik kamu telah terhapus kesan sendaan kamu pada hukum Allah.

    BalasPadam
  29. ape yg korg merepek ni setan, sampai nak suruh pegi palestin pulak?

    guru silat ni cuma nak memastikan negara tanah tumpah airnya tidak dicemarkan dgn huru hara..salahkah?

    ko kenal sapa ambiga? raja sokong murtad tu yg ko sokong? bodoh!

    BalasPadam
  30. tanpa nama 2.43 pm

    apa ko merepek ni hukum hudud apa...

    mimpi ke apo...

    BalasPadam
  31. ko salahkan tanpa nama 9.53 am


    dia yang buat hal...

    BalasPadam
  32. Wooi பாய் PKR

    மீண்டும் நல்ல எழுத கற்கவும்

    posted ஒழுகும் பையன் மீண்டும் இடித்துவிட்டது

    BalasPadam
  33. tanpa nama 2.43 pm30 Jun 2011 3:50 PTG

    Melayu Perak, aku baca apa yang kau tulis pada 30 Jun 2011 8:36 AM sebelum ni... itu statement kau sebelum dibuang oleh pengarang.... apahal pula aku nak salahkan tanpa nama 9.53 am. Kau yang tergelincir kau nak salahkan orang pulak????

    Sia-sia sahaja kau berhujah dengan ayat-ayat Al-Quran, sedangkan kau sendiri terpesong akidah. Kau jawablah dengan Allah nanti di Akhirat.

    BalasPadam
  34. tanpa nama 2.43 pm30 Jun 2011 3:57 PTG

    Tamil rupanya Melayu Perak. Agama apa, Hindu atau Kristian atau ateis? Minta maaflah aku ingatkan kau Islam, sebab tu aku kata kau tergelincir akidah sebab statement kau 30 Jun 2011 8:36 AM yang menghina hukum hudud.

    BalasPadam
  35. Rakan2,
    Jgn dilayan sngt melayu haprak tu....
    Orang yng munafik akan mengeluarkan & menafsirkan hadis untuk m"pertahankan kerajaan yng kejam & zalim...
    Belajar balik dari sejarah Islam,bagaimana seorang munafik 'Abdullah Bin Ubay' cuba menyesatkan kaum muslimin di zaman Rasullulah SAW.
    Nasihat saya,berjaga-jaga dgn spesis manusia spt ini...nampak mcm bagus dgn tafsiran hadis tetapi di akhir komentar,melayu haprak ini menentang & mperlecehkan hukum hudud!
    Belajar juga dari kisah "Lawrence Of Arabia'.
    Dia b'pura-pura mendalami Islam & hinggakan orang arab begitu percaya dan terjadinya p'pecahan di kalangan jazirah arab.
    Musuh islam akan b'usaha sedaya upaya untuk m"nyesatkan orang islam dgn b'lakon sebagai orang yng sngt arif tentang Islam.
    Sekian.

    BalasPadam
  36. kebanyakan soalan melayu perak boleh beliau sendiri surf dalam blog2 pakatan....

    dh letih nak jawab lah..cari sendiri la jawapan.

    now PR bukan ada masa nk melayan anjing menyalak. now masa utk sebar kejahatan umno kepada semua rakayt dan menyerahkan kepada mereka utk menilai sendiri.

    tidak perlu melayan seorang budak melayu perak yg menyoal perkara2 lapuk. bila tk dilayan anggap penyokong PR kalah hujah.

    kalah hujah dengan TAK KUASA KOME MELAYANNYA YOPPP .. adalah 2 perkara yang berbeza.

    kepada pejuang rakayat..teruskan perjuangan. jgn dilayan anjing menyalak bukit. bukit takkan runtuh.

    KEPADA GURU SILAT BEKAS BANDUAN TU...hantar lah pendekar kamu ke Pulau Pisang..jaga pulau jgn sampai tergadai ke singapura macam Pulau Batu Putih, Limbang.

    kita buat BERSIH pun supaya tidak ada lagi wilayah negara akan digadai percuma(sebenarnya mashuk) kepada negara lain dek kerana pandai nya pemimpin umno memekik memegang keris konon sangat kuat melayu, darah pahlawan konon.

    jgn lupa ajak PERKASA sekali. jgn buat kartun julang keris tak sudah2, negara tergadai buat bodoh je.

    jgn suka mengkeji org kafir mcm Ambiga tu. dia berjasa dan dianugerah Datuk oleh Sultan. dia hendak menegur mengikut undang2, kena mesti cerca kekafiran dia? apakah kamu yakin kamu mati boleh mengucap ke? jgn hidup saja disanjung dan nampak islam, rupa2nya akidah sudah lama rosak sebab....

    MENYOKONG KEZALIMAN - FASIK
    MENYOKONG KERJASAMA APCO
    MENZALIMI PEMIMPIN BAIK ANWAR

    MAIN DARAH AYAM DI ACARA BUKA GELANGGANG !!!!!!

    ITU SEBAB SIKAP MCM MAKHLUK YG SUKA DARAH
    SEPATUTNYA SILAT MENJADI PENDAMAI, BUKAN SUKA NK MAKAN DARAH BANSSA SENDIRI.

    BalasPadam
  37. barang kali melayu perak ni..otaknyer masih terperak gamaknyer..bukalah mata hati anda...jgn mata manusiawi yg teran dan pasti akn kabur bila tiba saatnyer..kita hidup di dunia ni mncari keredhaan allah ...kalu mncari keredhaan yg maha berkuasa ni.wajib melalui jalan yg di lalui oleh nabi.apakah pemimpin negara hari ni folow jalan yg dilalui para nabi..cuba hang pk kan dan bukak mata nurani hang 2...agama di mana..adkah di hati mereka..hang akan kata..kita mana tau hati mereka..adakah perbuatanmereka sama seperti yg dilakukan oleh rasulullah.bangsa di agung2kan..hatta ada adat yg bertengtangan dengan islam tetep di angkat..kerana bangsa melayu..apakah ini yg di perlukan utk bertemu dengan sang maha pencipta..islam di dahulukan..bangsa melayu y di perjuankan UMNO ni..x dimpandan oleh ALLAH pun..dalm kubur pun akan di tanye..ma dinuka...[apa agama mu]...bukan ma bangsa muka..[apa bangsa mu]..
    apakah melayu perak akan jawab ....pk2kan...agama didahulukan..

    BalasPadam
  38. bro 3.59 pm...ko lupa siapa tu anwar al-juburi....orang nya alim dan warak pada tahun-tahun 70án 80án jadi imam solat jumaat lagi...

    tujuan aku mempermainkan korang nak peringatkan beginilah orang munafiq anwar al-juburi mempermainkan kamu...

    BalasPadam
  39. bro 4.10 pm...

    kalau ada dalam blog nih posting lama atau di lain blog sila linkkan kepada aku nak tengok terjawab tak soalan aku...????

    BalasPadam
  40. bro 4.10 pm...

    harrrkkk ptuiiih ko dewakan sangat ambabiga yang terang terang nak lagakan kita antara orang melayu bunuh membunuh 9 july nih...

    ko tak tau siapa yang mendalangi bershit 2.0 ni agenda NDI national democratic institute pertubuhan yahudi antarabangsa...dah bayar 100,000 usd pada ambabiga ni...apa korang dapat t-shirt kuning cabuk...dia dapat yang lebih...tengok datang balai polis pun pakai bmw 5 series...datuk kepala pantat dia..

    BalasPadam
  41. Melayu perak,
    Dahla,rentikanlah fitnah thadap anwar ibrahim..
    politik yng bagus & bersih bukan dgn memburukkan seseorang dgn tuduhan & tohmahan!
    Cukup & sudahlah,lagi hang dok tuduh sembrono,lagi meluat aku kat umno..
    kalau hang betui2 seorang muslim?kenapa hang bole tolak hukum hudud???
    marah tak kalau aku cakap hang pon munafik?

    BalasPadam
  42. tok guru hadi awang kau jugak yang kata hudud tu 0.001% dari islam...kalau dah begitu terlalu sedikit kepentingannya dalam islam adakah wajib kalau wajib tentu 90% dari islam...renung-renungkan lah

    BalasPadam
  43. Hang nak fitnah Hj hadi pulak....
    bagi aku bukti bile die ckp mcm tu?
    Bagi aku adalah wajib utk menegaakkan hukum Allah di muka bumi ini!
    bukan undang2 sekular yng diguna pakai oleh umno...yang diwarisi dari british!
    Hang ni dah teruk sngt melayu perak!

    BalasPadam
  44. Melayu buka mata30 Jun 2011 5:05 PTG

    buat melayu perak :

    1. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat apabila membeli hutang syarikat korporat Talam Corp. bernilai RM392 juta menggunakan wang rakyat.

    woi bodoh lembu .. nasib baik selangor beli hutang TALAM CINA BABI sebab nak continue projek perumahan terbelakalai di zaman TOYOL CELAKA BABI PUKIMAK .. hasilnya ramai yang dapat duduk dan miliki rumah mereka ..

    oleh itu kerana itu aku sekarang dapat rumah aku setelah dekat 10 tahun dizalimi rumah tak siap2..bayar sana sini sampai hampir bankrup..

    woi kimakk .. setakat 3o dahlil ko tu kami rakyat boleh counter 1000 dahlil lagi buat puak umno ko tuh .. khak ptuihhh !!!..

    kepada melayu perak .. pi jilat pukimak ko laa dengan 3o dahlil ko tu ..

    NDI yahudi konon ...APCO tu syarikat sapa??? bapak ko punya?

    BalasPadam
  45. ko aku baru takat 1 dah malas nak buat kerja...buat research lah sikit bro...

    ko tau tak aku pernah jawab 16 soalan yang di copy and paste dari blog pkr nih...tapi aku sabor try jawab satu-satu sampai habis....

    fakta mesti dijawab bro...jangan biarkan fuckatan bergelumang dengan rasuah...nanti orang kata macam ni kah nak pegang satu negara...kau kena pertahankan kerajaan ko...

    BalasPadam
  46. Berikut adalah beberapa kesimpulan yang saya boleh buat hasil dari pencarian saya ini

    1. BERSIH adalah hasil dari perancangan National Democratic Institute (NDI)

    2. NDI pula adalah sebuah organisasi yang ditubuhkan oleh kerajaan Amerika untuk promote democracy di seluruh dunia.

    3. Program NDI dibiayai oleh National Endowment for democracy (NED) iaitu sebuah organisasi yang akan menyalurkan dana kpd NDI untuk promote democracy di seluruh dunia.
    4. Dana NED disediakan oleh Kongres Amerika.
    5. Mengikut apa yang tercatat di dalam website NDI, NDI telah membuat banyak program bersama parti2 politik di Malaysia sejak tahun 2004. Antaranya bengkel2 untuk melatih ahli politik dan aktivitis pejuang demokrasi antaranya ialah aktivitis BERSIH.

    6. Di dalam website NED pula, tercatat dana-dana yang disalurkan oleh NED kepada beberapa pertubuhan dan syarikat di Malaysia untuk promote demoracy di Malaysia antaranya
    a. International Republican institute (IRI) - USD400,000
    b. Mkini DotCom Sdn Bhd (Malaysiakini) - USD100,000
    c. National Demoractic Institute (NDI) - USD 322,500
    d. Suara inisiatif Sdn Bhd (SUARAM) - USD85,000

    7. Jelas dari hasil pencarian ini, BERSIH merupakan satu usaha Amerika yang kita ketahui merupakan PROXY Illuminati Yahudi yang ingin merosakkan negara-negara Islam. Di dalam satu protocol Zionis, ada menyatakan, bahawa

    “Kebebasan politik merupakan suatu idea tetapi bukan suatu fakta. Seseorang mestilah tahu untuk menggunakan idea ini, bila mana diperlukan sebagai umpan untuk menarik ramai orang kepada satu pihak dengan tujuan menghancurkan pihak yang lain, iaitu pihak berkuasa. Tugas ini menjadi lebih mudah jika pihak lawan sendiri telah terpengaruh dengan idea kebebasan, yang dipanggil liberalisme, dan demi suatu idea, pemerintah sanggup menyerahkan sebahagian dari kuasanya. Di sinilah terserlahnya kejayaan teori kita; pengurangan kuasa memerintah melalui kerajaan akan berlaku serta-merta, oleh undang-undang kehidupan, diburu dan dikumpul oleh suatu kuasa baru, kerana sesebuah Negara yang tiada pedoman tidak boleh wujud tanpa bantuan walaupun hanya untuk sehari, dan hanya penguasa baru sahajalah yang layak beraa di tempat orang yang terdahulu yang telah dimakan oleh liberalisme.

    Di masa ini, kuasa yang telah menggantikan pemerintah yang liberal adalah kuasa Emas (bersifat materialisme). Masa adalah apabila Kepercayaan memerintah. Idea kebebasan adalah mustahil untuk direalisasikan kerana tiada sesiapun yang tahu untuk menggunakannya dengan kesederhanaan. Dengan menyerahkan kepada sekumpulan manusia untuk berkerajaan sendiri bagi suatu jangka masa tertentu sudah mencukupi untuk menukar kumpulan tersebut menjadi perusuh yang bercelaru. Pada saat itulah, kita mulakan persengketaan yang saling hancur dan menghancurkan yang akan merebak menjadi peperangan di antara kelas masyarakat yang berbeza, yang mana Negara akan hancur kerananya dan kepentngannya tinggal sebagai timbunan debu.”

    InsyaAllah, jika anda mengkaji dengan lebih mendalam, anda akan dapati, apa yang disebutkan di dalam protocol2 zionis sedang dilaksanakan di dunia ini tanpa disedari oleh umat Islam. Matlamat akhirnya ialah supaya manusia di dalam sesebuah Negara merusuh dan persengketaan akan berlaku, akhirnya menjadi peperangan.

    8. Jika kita selidiki apa yang berlaku di Mesir, Libya dan Bahrain, kesemua perusuh melaungkan slogan yang sama iaitu, "DEMOKRASI".

    BalasPadam
  47. 9. Antara Slogan lain mereka ialah, MEMPERJUANGKAN KEBEBASAN... sama ada kebebasan bersuara, kebebasan media, dan lain-lain. Sedangkan di dalam Islam, walaupun Islam adalah agama yang bersifat terbuka dan telus, tetapi Islam mempunyai garis panduan dan disiplin-disiplin dalam menyuarakan pendapat.

    10. Wallahua'lam, semoga kaum muslimin dan kesemua rakyat malaysia melihat hal ini dengan lebih serius, semoga kita tidak menjadi orang yang menjadi boneka dan barang mainan Yahudi dan Nasrani yang tidak sudah-sudah ingin memecah belahkan kaum muslimin.

    11. Kepada kaum muslimin sekalian, renungilah firman Allah swt yg bermaksud:

    “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.”
    (Surah Al-Baqarah: 120)
    12. Renungkan juga sabdaan Nabi Muhammad sallallahua'laihiwasalam yang bermaksud:

    "Sungguh, kalian benar-benar akan mengikuti kebiasaan orang-orang sebelum kalian sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta, sehingga sekiranya mereka masuk ke dalam lubang biawak pun kalian pasti kalian akan mengikuti mereka."
    Kami bertanya; "Wahai Rasulullah, apakah mereka itu yahudi dan Nasrani?" Beliau menjawab: "Siapa lagi kalau bukan mereka."
    (Hadis Riwayat Muslim – Sahih)
    13. Dan kepada kaum muslimin yang berselisih pendapat tentang hukum demonstrasi, maka renungkanlah firman Allah yang bermaksud:
    Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya - jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya.
    (Surah An Nisa: 59)
    14. Maka sekiranya kita ikhlas beragama dengan agama Allah ini, maka kita tidak akan menjadikan para musuh agama ini sebagai ikutan kita. Kita sentiasa akan berkiblatkan Al-Quran dan Sunnah apabila kita berselisih dalam sesuatu perkara.
    15. Disebutkan di dalam Quran, Allah berfirman yg bermaksud:
    Tidakkah engkau (hairan) melihat (wahai Muhammad) orang-orang (munafik) yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada Al-Quran yang telah diturunkan kepadamu dan kepada (Kitab-kitab) yang telah diturunkan dahulu daripadamu? Mereka suka hendak berhakim kepada Taghut, padahal mereka telah diperintahkan supaya kufur ingkar kepada Taghut itu. Dan Syaitan pula sentiasa hendak menyesatkan mereka dengan kesesatan yang amat jauh. Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah," nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu. (Surah An-Nisa : 60-61)
    16. Wahai saudaraku, telah banyak hadis Nabi Muhammad sallahua'laihiwasalam yang sahih telah dicatatkan di dalam kitab-kitab Hadis tentang kaedah bermuamalah dengan pemerintah. Tetapi ada di kalangan kita yang mengenetepi hadis tersebut dan mendahulukan akalnya berbanding dalil dari Quran dan Sunnah.

    BalasPadam
  48. 17. Untuk itu saya tujukan sebuah ayat Quran kepada kita semua, sekiranya kita meninggalkan saranan Allah dan Rasul yang telah jelas di hadapan kita, lalu kita mengikuti hawa nafsu kita dan berkiblatkan para toghut, maka pasti Allah akan memberi kelemahan kepada kita, seperti difirmankan oleh Allah yg bermaksud:
    Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.”
    (Surah Al-Baqarah: 120)

    Wallahua'lam.
    Semoga bermanfaat untuk anda sekalian.
    Sesungguhnya agama itu adalah nasihat, dan insyaAllah, kita saling nasihat-menasihati antara sesama kita kaum muslimin supaya tidak terjerumus kepada perangkap musuh-musuh kita.

    Semoga Allah menghindarkan kita sekalian daripada fitnah yang berlaku seperti di negara-negara Islam lain. Yang mana, Yang Menang Jadi Arang, Yang Kalah Jadi Abu. Akhirnya kita kaum muslimin yang lemah. Musuh2 Islam pula yang bertepuk tangan melihat keadaan kita.

    Saya juga berdoa kepada Allah agar Allah mengampunkan dosa-dosa kita, kerana disebabkan kelalaian kita untuk menyampaikan dakwah dari Quran dan Sunnah, dan disebabkan kita selalu mengikuti hawa nafsu kita, maka lahirlah suasana yang tidak harmoni di dalam masyarakat kita. Dan inilah sebenarnya yang dimaksudkan oleh Allah, kerosakan yg ada di atas muka bumi ini adalah disebabkan tangan-tangan manusia itu sendiri.

    Ampunkan kami ya Allah, hanya doa, kesabaran dan istighfarlah yang menjadi perisai bagi kami untuk menghadapi ujian ini. Amin.

    BalasPadam
  49. melayu perak,tok sah nak sembang hal negeri org le.kmu tengok dlm ngri kmu dulu,aku pun org perak jg.ko tny apa zalimny BN.aku nk tnya apa zalimny Firaun,tp dlm Quran disebut sbgai pemimpin yg zalim.inilh pdah ny klau ada manusia mcm ko yg walaupun merdeka tp berjiwa hamba.ada mata tk tau nk mlihat,ada telinga tak tau nk mendengar,ada otak tk tau nk pkir.cuba ko tengok pmimpin ko,yg tk ada plajaran pun blh jadi pmimpin ko,apa pnya bengap le korang semua.

    BalasPadam
  50. udah le melayu perak,ko tu sama je dgn pmimpin ko.Al Quran tu ada 30 juzuk 6666 ayat tapi yg korang pkai sparuh je.yg sparuh lg buang psal tk ssuai dgn korang.psal mnentang pmimpin korang kluar lh ayat tu ayat ni.tp bila bab memfitnah,mengaibkan org tk da plk nk kluar kn dalil yg terdapat dlm Quran.NDI ko kta Yahudi,APCO tu apa?bdn pmikir mlayu ke?

    BalasPadam
  51. 5.53 pm...

    bak sini link ko kata apco tu sokong yahudi ataupun bekalkan maklumat pada aku...yang aku tahu ceo nya bangsa irish american nama madeline..dia supply solutions provider untuk telecommunications co...yang kena mengena dengan kerajaan tu sebab kena bayar invoice dia buat kerja untuk negara malaysia....ndi pulak nak biayai ngo malaysia yang bekerja untuk dia...nampak tak jauh langit dari bumi...yang fuckatan dapat biaya tapi kerajaan malaysia bayar khidmat apco...mana yang lebih mulia...????

    BalasPadam
  52. cakap gedebung gedebang mcm org intelek tual .. wat letih taip memanjang .. lu tok sah nak kata NDI tu jer yahudi la amerika laa ... laptop yang lu taip ( kalo jenama Dell) pon dah cukup bukti ko sokong barangan depa..tu tak masuk tah barangan apa lu pakai tanpa lu sedari .. yahudi tgk lu pon diorang dok gelak .. cakap pong pang tp beli barangan aku , pakai barangan aku ..setakat riki dia tu bangsa irish apa aku kesah .. kalo dia agama yahudi lu kesah ???

    pong pang pasal protokol yahudi .. bagi ayat quran jgn cakap lah .. siap dengan tawaduk pastu kata kat PAS jual ayat quran .. lu pon sama jer beb .. baik lu jilat ludah lu bhai ...

    tuu dok sembah tugu negara tiap2 tahun dari dulu sampai 2010 baru stop .. lu taknak baca ayat kat diorang ??.. lancau la lu .. lu tak layak guna ayat Allah untuk kepentingan parti sekular lu ..

    BalasPadam
  53. apa lu ingat pkr ni parti islam ka...????apa yang beria sangat nak cakap pasal islam...pas tu pun dah beralih angin dari juang negara islam ke juang negara kebajikan...apakejadah..????

    aku dah kata umno saja yang berjuang atas islam selama hari ni...

    BalasPadam
  54. cakap parti umno parti sekular...apa lu tak ingat anwar ibrahim cakap apa dengan bbc di london bila orang tanya stail mana negara nak pimpin kelak...dia kata sekular state...apa lobang...mana nak sorok muka ooiii...pencacai ni tahu nak mengangguk aja kerja dia macam burung kakak tua...

    BalasPadam
  55. aku dah berserabai air liur meleceh leceh.... dah berkoyan bukti aku bagi keluar hadis... ayat quran... bukti politik pencacai pkr tetap macam tu jugak bangang tahap gaban tak terima bukti orang bagi... jumud tahap cipan la lu...

    BalasPadam
  56. Mmm..respect aku pada Melayu Perak. Bila dikaji, ada kebenaran nya..

    BalasPadam
  57. Kau keluar berkoyan hadis dan ayat Al Quran pun apa gunanya sebab akidah kau dah tergelincir ketika pukul 30 Jun 2011 8:36 AM. Taraf kau dengan Abiga lebih kurang je. Abiga sebab dia memang tak beriman dengan Allah dan Rasulullah... tapi kau mencerca hukum Allah S.A.W. ... kalau tak kena gaya sekawahlah engkau dengan Ambiga di Akhirat kelak.

    BalasPadam
  58. INFO TERKINI: PERKASA NS AKAN MENGADAKAN DEMO AMAN ANTI BERSIH 2.0 BERSAMA GABUNGAN NGO2 NS PADA 1/7/2011 JUMAAT INI SELEPAS SOLAT JUMAAT DIPERKARANGAN MASJID NEGERI.
    Baru dpt sms ini dari rakan yang dh terkatak dengan PERKASA. BERSIH 2.0 sebenar blm pun berlangsung dah ada yang nak buat demo anti BERSIH lak. Salah satu NGO yang terlibat Persatuan Bekas2 Polis Cawangan NS.
    Tindakan yang perlu diambil:BUAT TAK TAU JE.
    Biarkan mereka melalak sendirian. Matlamat x jelas. Berdemo sebab TAKUT BERSIH 2.0 yang sebenarnya. Kita perhatikan dari jauh je. Dimana POLIS ketika itu. Adakah mereka sibuk merampas baju kuning. Yang penting JANGAN HADIR.

    BalasPadam
  59. apaa..lu olang ingat cina ada takut kaa sama itu melayu punya silat.ptuih.satu kali libas ini parang panjang...lu olang semua masuk longkang oo.

    BalasPadam
  60. haiyaa,..lu melayu apa lagi mau bikin tulis itu hadis kaa...kuran ka.Itu hadi sama nikaziz, anwar sudah bagi izin maa.ambiga perlu lu olang taat.ikut sja la.itu himpun.jgn bising2 maa.

    BalasPadam
  61. terima kasih kepada bro..bro..pkr
    yang beri hiburan untuk saya bersantai..
    belajar lagi...buat research...baca buku banyak banyak...kurangkan memaki hamun...baru orang respek kelian...

    BalasPadam
  62. masya Allah..islam adalah cara idup berlandaskan al -quran dan hadis. tp disebabkan ketaksuban ke atas seorang manusia biasa yg dianggap hebat, sanggup memperlecehkan hadis. syabas melayu perak. zalim bg org2 yg x bersyukur. sy syg malaysia. sy bersyukur jg rakyat malaysia

    BalasPadam
  63. PENDAPAT, FAKTA DAN HUJAHAN MELAYU PERAK WALAUPUN TIDAK DIKENALI ATAU DIKETAHUI PENDIDIKANNYA KELIHATAN LEBIH BERWIBAWA DAN ADA KARISMA

    TETAPI..

    SANGGAHAN, ULASAN ATAU BANGKANGAN DARI PENDOKONG PKR ATAU PAS APATAH LAGI DAP.. (BIARLAH DIANDAIKAN DARI KALANGAN MEREKA TERPELAJAR) KELIHATAN EMOSI DAN CELARU.

    MUDAH DAN HARGANYA MURAH UNTUK DILELONG MENJADI HAMBA ABDI KERANA ASAS PENAFIAN TIDAK MENGGUNAKAN OTAK.

    PENDOKONG PEMBANGKANG JGN MARAH.. INI PENGAMATAN YG DIBUAT DARI APA YG DIPEKIK- LOLONGKAN MENGIKUT KOSA KATA AYAT MEROYAN ANDA

    BalasPadam
  64. assalamualaikum sahabat2.jgn dilayan provokasi2.makin dilayan makin bertambah dosa kita akibat memakihamun.BERTENANG!kita teruskan agenda yg terbaik utk malaysia

    BalasPadam
  65. Asalam...sedih dan hiba tgk orang2 melayu sekarang bercakaran sesama sendiri, mmg tidak disangkal lagi nisbah orang melayu yg berjaya berbanding kaum lagi sangat menyedihkan. Kenapa? jawapannya ada pada pemunya Blog ini, kerana dia lebih bijak dan pandai dalam ilmu dunia dan akhirat..Mudah2han Allah merahmati perjuangan ZERO anda semua..Hancur Malaysia kerana anda semua. PKR.PAS,DAP Syabas pada anda kerana telah berjaya menghuru harakan Malaysia tercinta ini. Ingat ya, Rasuah ada di mana2, tidak terlepas jua dari kalangan anda yg buat ia jadi lebih berleluasa. Fikirlah

    BalasPadam
  66. cadangan pada wfaudin
    DELETE saja catatan melayu gangsa tu.menyemak saja dengan copy paste apa yang ada dalam media media haprak dan blog porno umnongok.

    setiap komen yang dia buat diupah 5 kupang,cuba kira tengok berapa puluh kupang yang dia dah dapat.

    mabuk sakan lah dia malam ni

    BalasPadam
  67. Melayu perak wa sokong lu..depa ni semua buta sejarah. Gua dulu PAs, sekarang ni gua bebas. kerja,cari duit lagi baik. nak undi siapa gua punya hak. Bising-bising tak guna kalau daftar undi pun tak buat. Jangan jadi kuda tunggangan anwar,karpal dan nik aziz. gua pun fikir, sejak zaman mahadir lagi malaysia ni maju dan cemerlang, apa lagi yg kita nak? biar pun katanya nak doakan dia mati cepat, alhamdulillah allah bagi kesihatan yang lagi baik. kalau dia tak betul, pas,pkr doakan dia mati cepat, lama dah allah cabut nyawa dia. Fikirlah ya. Jangan banyak sgt sembang tanpa buat kerja, jangan bnyk sgt cakap kalau tak tahu fakta, jangan bijak sangat kalau tak ada ilmu.

    BalasPadam
  68. Fakta kepala bapak kau Melayu Perak. Kau copy dan Paste aje blog UMPRoNO tu, orang Melayu banggang lain dah rasa kau terlalu hebat. Kat negara ini bukan setakat fakta, hujah atau peraturan, tetapi perlembagaan negara sekali pun semuanya telah dilanggar oleh pemimpin celaka korupsi yang lu sokong sangat tu. Majoriti Melayu otak binggai dan hati mati macam lu lah yang menyebabkan para pemimpin korupsi di negara ini terlalu berkuasa. Kenapakah kamu dilahirkan sebagai manusia?, alangkah baiknya kamu dilahirkan sebagai keldai atau kalau manusia sekalipun sebagai golongan pariah!

    BalasPadam
  69. nak g pelestin wt pe...negara sendiri pon kucar kacir lg...kne la aman kan negara kita dahulu....

    BalasPadam
  70. wahai bekas banduan, upacara buka gelanggang murid baru kamu masih guna darah ayam ke? nak tunjuk lagak hero kepada bangsa sendiri. menjadi penjilat umno.

    polis dibelakang kamu boleh la kamu berlagak samseng tua. dulu masa kena bedal dgn polis sebab pukul org, terus hilang maruah kamu, tak berdetik pun.

    tu baru dibedal polis, belum lagi dibedal alim ulamak wali allah dgn sebab sombong bongkak kamu tu. nanti tempang lagi sebelah kaki tu, buta lak matanya dek sumpahan para wali allah.

    KE MANA KAMU KETIKA SINGAPURA, BT PUTIH, LIMBANG, TG PAGAR JATUH KE TANGAN NEGARA ASING?

    KE MANA KAMU KETIKA UMAT MELAYU SEMAKIN TENAT DEK KENAIKAN HARGA BARANGAN. SAHAM BUMIPUTERA HILANG RM52B. KEM TUDM SG BESI HENDAK DISERAH KEPADA SWASTA.

    kamu seseungguhnya bacul dan dayus. berani kerana polis sokong kamu yg jilat umno. belum tentu kamu kebal kena belantan FRU dan water canon mereka.

    HANYA BERANI KPD BANGSA SENDIRI. SANGAT DAYUS.....CEPAT DAFTAR NAMA KE GAZA. ajak anak kamu samseng tahi minyak tu sekali. pengecutttt!!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini