KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 29 Jun 2011

APA YANG DIREPEKKAN OLEH HARUSSANI INI?

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA rasa mahu kritik Harussani, terasa bersalah pula sebab dia bukan orang jahil tetapi terikut-ikut dengan rentak orang politik yang jahil. Rasa hormat bukan tidak ada pada Harussani, tetapi saya rasa lebih hormat lagi kepada orang yang tidak mengampu dan mengipas untuk hidup.

Di dalam isu Perhimpunan Bersih, saya tidak tahu di mana salahnya dari segi hukum Islam. Adakah salah dari segi hukum Islam berhimpun secara aman yang tidak diberikan permit atau lebih salah jika pihak berkuasa tidak memberikan permit? Mana lebih bersalah, seseorang yang terpaksa bersembahyang di luar masjid atau pihak masjid yang tidak membenarkan orang itu bersembahyang di dalam masjid?

Memang benar, sembahyang di luar masjid jika cukup syarat sah dan rukunnya maka tidak menjadi kesalahan, tetapi berdosa teramat besar pula kepada pihak masjid yang melarang seseorang itu bersembahyang di dalam masjid.

Kaedahnya sama dengan isu Perhimpunan Bersih. Tidak salah dari segi Perlembagaan jika berhimpun secara aman walaupun tanpa permit, tetapi amat malang jika perhimpunan itu tidak diberikan permit malahan lebih dahsyat lagi dilarang dengan kekerasan. Apa kata Harussani di dalam mengulas isu ini?

Malaysiakini melaporkan, "Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkan Datuk S Ambiga dilihat cuba menjadi 'superhero' dengan tindakannya mengetuai penganjuran perhimpunan haram pada 9 Julai ini.

Beliau berkata dengan mengetuai perhimpunan yang tidak mendapat permit daripada pihak berkuasa itu, penganjur mahu mencari publisiti dengan menjatuhkan imej negara pada kaca mata dunia sekaligus akan mendapat publisiti.

NONE"Tindakan itu juga seolah-olah dia (Ambiga) mahu menjatuhkan imej kerajaan di luar negara dengan mengadakan perhimpunan yang tidak mendatangkan faedah," katanya ketika dihubungi Bernama di Ipoh hari ini (Malaysiakini).

Saya mahu tanya Harussani, apa jasa kamu untuk memulihkan sistem demokrasi khususnya di dalam sistem Pilihanraya di negara ini? Pernahkah kamu memberi hukum menurut Islam tentang banyak penipuan dan ketidakadilan yang dilakukan setiap kali diadakan pilihanraya? Sedangkan kes rampas kuasa di Perak, negeri Harussani sendiri beliau gagal memberikan hukum menurut Islam cara mereka merampas kuasa termasuk beberapa peristiwa di dalam Dun Perak. Mana suara dan ilmu kamu?

Justeru itu, jika ada insan lain yang sanggup ke depan menggantikan suara kamu yang telah bisu itu, jangan pula kamu menganggap dia sebagai `Super Hero'. Rakyat lah yang layak digelar `Super Hero' kerana tanpa rakyat yang berani menentang ketidakadilan, BERSIH pasti akan gagal hatta sesiapun pemimpinnya.

Harussani perlu menggunakan ilmu yang ada padanya untuk menilai sesuatu isu. Jangan membuat komen dan ulasan semata-mata berkitabkan Utusan Meloya atau TV 3 suku yang sememangnya ejen syaitan untuk memporakporandakan masyarakat. Harussani perlu merujuk kepada Al-Quran jika ingin memberikan komen, jika tidak kita akan menganggap beliau setaraf dengan Berahim Ali raja katak sahaja./wfauzdin.blogspot.com

65 ulasan:

  1. tahniah bro...tinggi betul ilmu kamu berbanding ts harussani. lepas ni boleh lah mohon untuk jawatan mufti ek! heheeeeee......bangang!

    Allah dan rasul melarang kita melakukan kerosakan di muka bumi ni. Jika dengan perhimpunan itu boleh mendatangkan kerosakan dan keruntuhan (sebab dah wujud ugut mengugut antara penyokong parti) maka ia dikira haram jika kita meneruskannya.

    itulah aku kata..korang ni ikut sangat telunjuk si kafir celaka tu kenapa sampai ulama pun korang nak hamun!

    ayoooooooooooyooooo...sudah berapa banyak ambiga atau anwar kasi anak bini lu makan bro????

    BalasPadam
  2. Betul tu bro, lu punya ilmu kalah sheikh al-azhar yg mengatakan demo ini haram.


    tak cayer lu baca kat sini.
    http://bikyamasr.com/wordpress/?p=25081

    Sesuka hati ajer mengutuk ulama, sikafir harbi yang sanggup mati kalau hudud ala pas nak ditegakkan kat Msia tak berani pulak lu nak perli.

    BalasPadam
  3. Jiwa anak muda yg BAHALOL!!

    ko jawab lah dulu nape harussani membisu atas kes rampasan kuasa di perak dahulu??

    berhimpun secara aman tu melanggar undang2 ISLAM KE??klu ade bleh bg aku satu ayat dari al-quran...yg mmbuat kerosakan di bumi ni spe??kerajaan BN menzalimi rakyat dgn tuduhan fitnah sana sini, merampas hak rakyat utk berhimpun itu tak zalim ke??yg membuat kerosakan ini adalah kerajaan BN!!aku ulangi kerajaan BN!!

    ko ni klu tak tahu pape baik tak payah komen lah...sbb menampakkan lagi kebodohan kamu tu wahai anak muda....

    Anak Muda Tak banggang macam kamu!!Sbb anak muda boleh berfikir!

    BalasPadam
  4. bodohnya penulis ini...

    BalasPadam
  5. Wan,betul lah tu apa yang hang tulis .Aku dulu pun waktu harusani belum jadi haram sana tak haram sini,respect juga aku kat dia.
    tentang budak budak kanyiak tu,biak pi lah kat depa,bukan apa,selagi setiap ulasan ada rm rm rm ,selagi itulah umno yang terbaik untuk depa.

    BalasPadam
  6. Aku nampak ada seekor anak babi UMNO yang namanya Jiwa Anak Muda terlepas kandang. Barang kali anak babi ni dibuat 'pet' oleh sang mufta.

    BalasPadam
  7. apa yang harussani kata memang ada dalam al-quran...kita tidak boleh menentang atau mengingkari pemerintah atau memburukkan pemerintah...

    kes kerajaan perak ditukar ganti bukan merampas kuasa ke apa...sudah kuasa majoriti dapat kepada bn/umno....rakyat telah memberi mandat kepada umno/bn untuk memerintah...

    BalasPadam
  8. al-quran: An-Nisaa ayat 59

    hai orang orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul(Nya) dan ulil amri diantara kamu.Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu maka kembalikanlah ia kepada Allah dan Rasul,jika kamu benar benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama dan lebih baik akibatnya.

    BalasPadam
  9. ulama kejadah apa? yang haq dengan yang batil pun tak kenal...atau sengaja buat-buat tak kenal.. ulamak cari makan.
    Nak Minta Pilihan Raya Yang Adil Pun Salah.
    undang2 apa yang dipakai kat msia nih...!?

    BalasPadam
  10. al-quran: Al-maaidah ayat 33

    sesungguhnya pembalasan terhadap orang orang yang memerangi Allah dan rasulNya dan membuat kerosakkan di muka bumi,hanyalah mereka dibunuh atau disalib,atau dipotong tangan dan kaki mereka dengan bertimbal balik atau dibuang dari negeri.Yang demekian itu suatu penghinaan untuk mereka di dunia dan di akhirat mereka beroleh siksaan yang besar

    BalasPadam
  11. Adeh!!!!
    Amboi...lunak btol bila ckp psl Kata Harusani ada dlm Al-Quran..
    Cer ckp surah mana yg Allah perintahkan kita pertahankan pemerintah yg menyuruh org berlaku lunak ttp pd masa yg sama dia x henti2 menyebar fitnah,byk bersumpah utk membenarkan dusta,mengahalang org lain berbuat baik tp pd masa yg sama dia menggunakan kekerasan dan meyuburkan kejahatan!!!!
    Cer ckp secara Eksplisit surah mana,juzuk mana,rubuq mana dlm Quran yg Allah s.w.t firmankan mcm tuh!!!!
    Len kali bc Ayat quran tuh kena la tahu asbab turun Ayat,baru la kamu tu tidak ditaqlidkan oleh Allah bahawa kamu sedang merepek-repekkan akan ayat2nya..
    Nk sgt ker duduk neraka tanpa ko tahu sebabnya???
    Klu nk sgt,pg la jaja Ayat2 Allah ikut suka ko jer..
    Budak2 muda neh dh la iman x brape nk kuat,tp masih lunak lg mempertahankan golongan yg menyebabkan peminum arak di Malaysia mendapat rangking no 10 dlm dunia,siap pkai nas pulak nk menangkan penguasa yg zalim lg korup..
    Agaknya nk kena gempa bumi baru nk sedar kot..
    Klu masih lg nk sokong Pemimpin Islam yg mungkar dan maksiat,aku kira berlepas diri la dgn org2 mcm neh sehingga mereka kembali kpd Islam yg sebenar-benarnya..
    Bukan Islam yg lihat agama pd ibadah semata-mata,ttp Islam secara keseluruhannya yakni,pd kata2,tingkah laku dan perbuatannya selari dgn ucapan2 didalam solatnya..

    BalasPadam
  12. anon 2:58 PM

    betul cakap ko tu. kita tak boleh menyokong pemimpin yang mungkar. sebab tu aku tak menyokong PR sebab dipimmpin oleh anwar @ umat nabi luth

    BalasPadam
  13. leopard...

    bn/umno kah yang buat fitnah atau pun pencacai fuckatan...bersumpah mengenai dusta apa..???lagipun yang bersumpah orang pkr...dato eskay tu kawan baik anwar al-juburi...apa yang dustanya video tu sah al-juburi yang kantoi...lagi ada cctv...lagi jam omega...lagi kata bertwitter masa tu...saya dah terangkan surah surah an-nisaa ayat 59...dan surah al-maaidah ayat 33...lupa ke hasan ali nak rampas arak kat 7 eleven dapig suruh hantar balik...lupa ke pkr dan pas janji nak tutup kilang arak lepas ayam berkokok kalau menang pilihanraya...mana janji semua....siapa yang zalim menghalau orang melayu dari kampung melayu di pulau pinang dan selangor...siapa zalim yang merobohkan gerai-gerai melayu yang sedang hendak bertapak...tapi cina buat tepi jalan...bebas tak ada halangan...cuba ambil satu kes kerajaan bn/umno zalim...????pemimpin bn/umno mana yang mungkar dan maksiat...yang aku tahu anwar al-juburi ada banyak kes zina dan liwat dan simpan girlfriend...sambil kongkek bini azmin...

    BalasPadam
  14. kalau nak berkomen tunjukkan bukti bagi fakta biarpun copy and paste dari haramkah atau suara keldaian...kami akan jawab dakwaan fitnah tu...haramkah dan suara keldaian tak ada bukti dan fakta main hentam kromo aja...

    BalasPadam
  15. untuk pengetahuan ko leopard aku bukan budak muda aku ni dah lepas setengah abad dah ada menantu dah ada cucu ramai...

    BalasPadam
  16. larangan Allah swt dalam al-quran untuk melakukan demonstrasi jalanan....

    al-quranDan janganlah kamu duduk pada tiap-tiap jalan lalu-lalang, dengan menakut-nakutkan dan menghalangi orang-orang yang beriman dari melalui jalan Allah, dan kamu pula menghendaki supaya jalan Allah itu bengkok terpesong. Dan ingatlah semasa kamu dahulu sedikit bilangannya lalu Allah menjadikan kamu kembang ramai, serta perhatikanlah bagaimana akibat orang-orang yang berbuat kerosakan. surah al-a'raf ayat 86...

    BalasPadam
  17. hahahaa.....memang nampak lah barua pakatan ni sial dan haramjadah. memang korang ni buta hati. celaka betul setan setan ambiga yang ambiga lepaskan untuk menyerang umat muhammad. bodoh tak boleh diajar, cerdik langsung tak ada. dungu. lain kali fikir guna otak bodoh bukan guna kaki.

    aku anak muda yang berfikiran rasional bukan macam korang tua yang tak sedar diri!

    BalasPadam
  18. pi hisap puting mak kau lah.lepas tu pi ambik elaun kerana komen ala budak tadika dalam sini

    BalasPadam
  19. tidak berselindong dan tidak bersembunyi,itulah adalh kekuatan anak muda dan orang tua tua pakatan.
    manakala anak muda umnongok hanya berani berselindong dalam kain pelikat mak bapa

    BalasPadam
  20. Sian gak kat penganut PRiot ni....bagi mata ditutup, bagi telinga ditutup, bg akal ditutup, bagi bukti diketepi....juak2 pakatan haram gak yg minta bukti, dah diberi bukti ayat Allahpun masih buat2 x paham....juak2 korang ni kalau dapat bukti sahihpun x kan terima.....ye la terlalu mengagungkan pemimpin sendiri...jilat la brader...jilat ssampai licin...entang mana ko nak jilat sukati ko...PASngok + PgayR + DAPig = bongok...he2

    BalasPadam
  21. Fuyooo... anak babi UMNO bawak pengikut, siap bawa Al-Quran yang ditafsir ikut kehendak Yahudi. Selama PAS berjuang untuk Islam, diam membisu puak-puak ni dalam membelek Al-Quran.

    Kalau dah pandai belek Al-Quran, ni aku nak suruh anak-anak babi pi belek Sirah Nabi pula, cari bahagian yang dipanggil 'Hilf al-Fudul', kalau payah sangat taip bahagian wikipedia (kalau kamu belajar bahasa Inggeris melalu Matematik dan Sains mungkin tak faham), lihatlah kebenarannya.

    Kalau 'Hilf al-Fudul' pun dikatakan bukan sejenis demonstrasi, memang di Akhirat esok, Rasullah S.A.W. takkan mengaku kamu sebahagian umatnya.

    BalasPadam
  22. tanpa nama 9.34 pm...

    ni aku copy and paste dari wikipedia...tak ada yang katakan demonstrasi...jangan kau nak merepek

    Hilf al-Fudul (Arab: حلف الفضول‎) ialah sebuah perjanjian yang dimeterai oleh penduduk Mekah termasuklah Nabi Muhammad untuk mewujudkan urus niaga yang adil. Disebabkan peranan Nabi Muhammad dalam pembentukannya, perjanjian tersebut memainkan peranan yang penting dalam etika Islam. Oleh kerana istilah fudul biasanya bererti "mulia", perjanjian tersebut kerap kali diterjemahkan sebagai Perjanjian Mulia.[1]

    BalasPadam
  23. Melayu Perak...kami ni nak berdemo dengan aman..kalu Pemuda UMNO belum apa2 dah berdemo depan pejabat PKR kami..apa komen pulak? kalu kita seorang yang matang dan berpendidikan,semua pihak yang salah kita tegur..itulah tugas mufti..kalu Utusan yang jelas hina Islam korang senyap membisu, tp tang PR/BERSIH..korang melenting xtentu pasal..tegur semua pihak dan anda/mufti dan ulamak akan dihormati!

    BalasPadam
  24. tanpa nama 9.34 pm29 Jun 2011 10:51 PTG

    Kau tak habis bacalah... bodoh,... kau baca definisi sahaja. Inilah masalah masyarakat United Mamak Nation Organization - baca tajuk je dah nak bagi komen. Tolong baca tentang modus operandi yang digunakan sama. Aku tadi baca dalam bahasa Inggeris.

    Sebab kau copy, aku pun copy dan paste jelah.

    "Sebagai respons, satu mesyuarat telah diadakan di rumah Abdullah ibn Ja'dan.[3] Dalam mesyuarat tersebut, pelbagai ketua dan anggota puak berikrar untuk:[4]

    * menghormati prinsip-prinsip keadilan
    * turut campur tangan dalam pertelingkahan-pertelingkahan secara kolektif untuk menegakkan keadilan

    Untuk memastikan perjanjian tersebut dipatuhi dan disucikan, para peserta perjanjian itu masuk ke dalam Kaabah dan menuang air ke dalam wadah supaya ia mengalir ke atas Hajar Aswad. Setiap orang terus meminum daripadanya. Kemudian mereka meletakkan tangan kanan mereka di atas kepala untuk menunjukkan mereka akan berdiri bersama-sama dalam usaha ini.[2] Perjanjian tersebut ditulis dan diletakkan di dalam Kaabah, tempat yang dipercayai para peserta perjanjian itu berada di dalam perlindungan Tuhan.[5]

    Nabi Muhammad adalah antara peserta yang bersetuju dengan isi kandungan perjanjian tersebut. Kemudiannya, setelah menyeru kepada Islam, baginda masih mengiktiraf kesahan perjanjian tersebut walaupun kebanyakan para pesertanya adalah bukan orang Islam.[4] Abu Bakar juga dikatakan bersetuju dengan perjanjian ini.[4] Andaian ini berdasarkan fakta bahawa Abdullah ibn Ja'dan yang menjadi tuan rumah bagi ikrar ini, adalah anggota puak Abu Bakar.[6] Bani Hashim, Bani Zuhrah dan Bani Taim turut serta dalam pemeteraian itu. Bani Naufal mahupun Bani Umayyah yang berpengaruh itu tidak mengambil bahagian dalamnya.[1]"

    Fokuskan:

    -Bukankah dekat Kaabah tu adalah kawasan awam?
    -Bukankah Hajar Aswad adalah tempat mereka berkumpul?
    -Bukankah mereka (ramai tu) berdemontrasi dengan meminum air yang mengalir di Hajar Aswad dan meletak tangan itu adalah simbolik kepada demontrasi aman?
    -Bukankah perjanjian itu bertulis dan diletakkan di dalam Kaabah - suatu tempat yang dimuliakan?
    - Jadi menyuarakan hasrat dalam berdemontrasi secara aman adalah Sunnah Rasullah S.A.W., insyaAllah dapat pahala. Jadi siapa menentang kau fikirlah sendiri.

    Kalau inipun kamu kata aku merepek... dan tak dapat nak kaitkan dengan Himpunan BERSIH 2.0, kau berhujah sahajalah di hadapan Allah di Akhirat nanti sama ada itu adalah demontrasi atau sebaliknya.

    BalasPadam
  25. anon 10.51 pm aku masih tertanya mana dia demonstrasinya...peristiwa itu yang berlaku di kaabah bukan demonstrasi...tetapi pernyataan ikrar antara bani-bani yang bertelingkah...

    demonstrasi sebenarnya di cipta oleh abdullah bin ubayy seorang ketua munafik dan ketua puak khawarij...demonstrasi juga berlaku selepas kewafatan nabi muhammad...sehinggalah terjadi puak-puak dan mazhab-mazhab yang berlainan

    BalasPadam
  26. anon 10.36 pm

    mengapa kata utusan hina islam...adakah sebab kartun yang mengatakan video tu besi...????
    siapa yang keluarkan kenyataan video itu besi...??? bukankah hadi awang...utusan hanya memainkan apa yang hadi cakap...???

    tak sedarkah apa yang zunar lukis dalam kartun dalam haramkah....kartun itu lagi menghina islam...ada ustaz kononnya umno menggantung gambar abdullah yang disamakan dengan Allah dan mahathir yang disamakan dengan nabi muhammad...kemudian kononya saiful mengangkat al-quran kata sumpah umno...????tidakkah itu menghina islam...kami sedikit pun tak buat demo atas lukisan kartun oleh zunar...
    bila kena batang hidung sendiri mereka menggelupur buat demonstrasi kata utusan hina islam...

    BalasPadam
  27. demonstrasi adalah pernyataan atau tindak tanduk TIDAK BERSETUJU terhadap pemerintah...

    demonstrasi dikatakan berjaya semasa REVOLUSI PERANCIS....demonstrasi sebenarnya tiada dalam islam malah ada dalam surah al-a'raf ayat 86 melarang umat islam berdemonstrasi...

    BalasPadam
  28. Pakcik Meloya perak oii..
    Ko guna ayat2 Allah tp ko sendiri x dpt nk menahan diri dari mencela dgn perkataan2 yg aku pun x sanggup nk dgr dari seorang datuk yg dh ada cucu..huhu..
    Aku dh kata jgn ko guna ayat2 Allah klu tujuannya utk melunakkan apa yg ko lihat benar pd sisi pandangan ko,tp kebenarannya bukan ditempat yg haq..
    Cer bc Surah Al-Kahfi dlm rubuq kisah pertemuan Nabi Khidir dgn Nabi Musa..
    Bukan ker Sesama Nabi pun Allah ble buktikan kebenaran Nabi Musa tidak menepati Haq krn kebenaran lahir dari Hakikat yg terhijab,bukan pd pandangan zahir semata-mata..
    Jgn menghukum berdasarkan pemahaman ko jer sbb pd masa yg sama ko telah merampas haq dan maruah org yg Allah jamin telah Allah beri pd setiap manusia..Itu lg Allah larang..
    Cari la dlm Al-Quran maslahat yg aku ckp neh..
    Islam bukan hanya pd perkara2 ibadah jer pakcik,tp diluar ibadah tu lah yg akan menentukan setiap ibadat kita diterima atau ditolak oleh Allah kelak..huhu..
    Siapa Dato' T dgn Anuar tu aku x peduli sbb dulu Anuar tu sapa pulak dgn Mahathir sehingga dia jd TPM!!!
    Sedar la pakcik,
    Org zaman skrg ble letak barang duplicate milik ko klu org nk pedajai ko..
    Org zaman skrg bleh carikan org yg wajahnya serupa dgn ko klu org nk fitnah dan jatuhkan wibawa ko dan menuduh ko berada ditempat yg tidak ko berada utk mengenakan ko..
    Tp ko siapa,xder menjejaskan kepentingan mereka pun!!!
    Klu aku jd pakcik,aku pilih utk berlepas diri dari membincangkan perkara2 yg aku tiada penyaksian supaya aku tidak jatuh Fasik krn ikut campur dan menyebarkan perkara2 yg aku tiada penyaksian terhadapnya..
    Teknologi ble dimanipulasi utk mengada-adakan cerita yg tiada..
    Mcm robot Transfomer ko tu la..
    Benda x wujud ble diwujudkan dgn hasil kecanggihan teknologi..
    Aku ble bwk pakcik pg Thailand utk make-up muka pakcik smpai jd sebijik mcm Anuar..
    Lps tuh aku bwk amoi cantik men dgn pakcik,pas tuh kita rakam,kita pekena Anuar buat yg kesekian kalinya..
    Tp pastikan pakck dh bersunat sbb Anuar yg fake dlm video tuh x bersunat..hehehe..
    Lg satu pakcik,maaf la klu ko tuduh aku bc harakah utk berhujah dgn ko..
    Aku x perlu semua tuh utk berhujjah dan jgn la ko buat tuduhan utk menjatuhkan wibawa aku sebagai manusia yg ada akal fikiran..
    Aku nk tanya pakcik,Arak neh ada jual kt selangor jer ka?
    Abes negeri2 BN tuh semua suci dari arak dan judi ka klu mcm tuh???
    Setidak-tidaknya PAS ada inisiatif utk menghalang penjualan Arak tp DAP bertindak berdasarkan ruang undang2 yg kerajaan pusat buat lalu menjadikan keadaan tidak memihak kpd PAS..Yg luluskan lesen arak neh sapa?
    Tuan Guru Nik Aziz ka???
    Pakcik tahu x mase PRK Bagan Pinang,budak2 Melayu Islam kita minum arak,dh mabuk pg serang petugas2 PR dgn pedang Samurai!!!!!
    Itu apa namanya???
    Dinegeri BN arak tu halal ka sampai ble bg minum budak2 muda utk buat riot dimarkas PR mcm dlm citer shogun di Bagan Pinang???
    Itu la aku dh kata jgn buat assumtion jika picture yg diberi tuh tidak jelas kebenarannya krn hakikat yg terhijab tidakdpt diperlihatkan..Aku ble kemukan lbh byk Ayat2 Al-Quran mcm pakcik,tp buat apa klu aku sendiri tidak mengetahui asbab turunnya ayat2 tuh,lalu aku menggunakan Kalam2 Allah itu sewnang-wenangnya utk melunakkan Ijtihad dan takwilan aku..
    Dlm Islam,x der mujur..
    Klu tafsiran yg kita buat bersalahan dgn Murad ayat,siap sedia la utk amek tempat di neraka kelak..
    Klu x percaya,bc la Kitab Bahru Al-Madzi-Syarah Muktasyar Sahih At-Tirmizi(Juzu 21) Bab Tafsir Al-Quran..
    Pakcik klu rasa dh tua,elok la berlepas diri dari ikut campur perkara2 mcm tuh,yg rugi pakcik jugak,sbb andai Takwil Pakcik bersalahan dgn Takwil Allah s.w.t,dh xder topup dh kt mahsyar tuh,sbb kita x jaga diri dan agama sbb Ibadah kita dh elok2 kita buat tetiba berpindah ke org lain sebab kt dunia kita dh ambil Haq org tuh..Maruah dan harga dirinya kita ambil lalu kita sebar2kan utk diajak org lain utk memperkatakannya..
    Lalu Allah akan pulangkan haq org itu dgn mengambil Haq kita yakni pahala ibadah yg kita dh kerjakan..
    X ker rugi tuh Pakcik oiii!!!

    BalasPadam
  29. yang ambabiga nak sibuk buat demonstrasi di tengah tengah kl tu buat apa....kalau dibuat di stadium shah alam tak ada siapa yang larang...datang lah 80,000 ke terjerit-jerit terpekik-pekik...bukan apa bila dibuat di kl pasti berlaku rusuhan vandalism....harta benda kerajaan dirosakkan...kedai-kedai dipecahkan...siapa nak bayar...???? sudah lah mengganggu lalu-lintas pelancung yang nak jalan pun tak selamat...lebih teruk imej bahawa rusuhan seperti di mesir akan dicanangkan oleh puak-puak yahudi yang dengki kemajuan malaysia...itulah pemuda pkr berdemonstrasi bershit 2.0 untuk menjatuhkan kerajaan islam yang ada tapi pemuda umno berjuang dalam freedom flotilla 2.0 perjuangan membebaskan palestin....nampak jauh panggang dari api...

    BalasPadam
  30. apa pasal pkr dan pas dah pegang selangor tak haramkan kilang arak...????jangan bangkitkan cerita dulu...sekarang ni dah ada kuasa...lagi sudah janji masa pru12 tak tunaikan...????siapa yang mungkir janji bukankah itu sifat munafik...???

    pasal boleh buat makeup macam anwar ibrahim sebijik 100% aku tak percaya...kalau takat iras-iras 70% boleh percaya...ni gaya rambut...hidung...pipi...dahi...jangan kata manusia boleh cipta sebiji macam Allah swt cipta...???malah Allah swt meencabar untuk cipta al-quran walaupun satu ayat...tak tercipta manusia...ciptaan manusia ada batasnya...apa yang buat ko benci kerajaan sangat tu...tahulah kerajaan sekarang adalah terbaik untuk orang melayu...apa yang kerajaan ambil hak ko...yakinkah ko dengan pr sekarang ni...yang dah perintah 4 negeri tunggang langgang dibuatnya...inikan nak pegang kerajaan pusat....ko tak takut ke bila dap pegang malaysia...tengok apa dah jadi pada nasib melayu di pulau pinang dan singapork...orang melayu macam pork nik,hadi awang,anwar al-juburi,kalid gagap tak terbuat kalau dap perintah...

    BalasPadam
  31. pasal anwar tu jangan lah pertahankan manusia munafik...bukti jam tangan omega...video cctv di lobby...kata masa tu bertwitter...buat laporan polis palsu...liwat azizan terlepas sebab teknikal...liwat dermawan...liwat saiful (tak ada kena mengena dengan umno)...ada girlfriend masa tennis session siap ada perbualan telefon...bermukah dengan shamsidar semasa azmin lanjutkan pelajaran diluar negeri...terima rm64 juta dari magnum corpn.(nalla yang bagi)...terima rm 13 billion masa jadi tpm...bawak lari ke indonesia...berjuta saham kementerian kewangan untuk kroni dan keluarga...

    BalasPadam
  32. orang yang tanpa nama atau tidak bernick name adalah orang tak bertanggungjawab takut orang tahu....berani kerana benar...takut kerana salah

    BalasPadam
  33. jam tgn Omega sah dibeli di Taiwan tahun 2004. Tahun 2004 Anwar dlm penjara lagi. Sempat plak Anwar keluar ke Taiwan beli jam? muehehehe...patut la Polis kata isu jam ditutup...rupa2nya Eskay yg punya, kata Johari Abdul....kantoiiiiii......

    BalasPadam
  34. Tertarik mengenai ulasan kamu tentang kononnya berlaku Rampasan Kuasa di Perak? Baiklah, kalau kamu kata itu rampasan kuasa dan ianya salah, bagaimana pula hukumnya dengan rancagan rampasan kuasa 16 September Anwar Ibrahim? Kalau ikut teorinya adalah sama bila anwar kata dapatkan MP BN join PR n kemudiaanya majoriti menyebelahi PR n boleh tumbangkan kerajaan BN...sama je apa yg berlaku di Perak, ADUN PR kuar parti n ikut BN=majoriti BN lebih dari PR...so, kalau guna teori anwar, maka memang sepatutnya BN leh perintah Perak...

    BalasPadam
  35. satu lagi, sebelum itu ADUN Parit kuar BN n join PR...maka bersorak org PR.tak bising isu lompat parti...tp, bila adun yg sama join semula BN, terjerit2 isu lompat parti...mana leh guna timbagngan berbeza untuk isu yg sama

    BalasPadam
  36. tanpa nama 9.34 pm30 Jun 2011 3:04 PG

    Melayu Perak sememangnya tak faham tentang demontrasi. Pada United Mamak Nation Organization, demontrasi semesti berlaku ganas-ganas, pukul-pukul, darah-darah, sakit-sakit, api dan sebagainya. Sebenarnya demontrasi adalah juga dipanggil dalam bahasa Melayu sebagai 'tunjuk perasaan'.

    Sebenarnya demontrasi ada pelbagai ada yang ganas dan ada yang aman. 'Hilf al-Fudul' adalah demonstrasi aman bertujuan memberi tekanan kepada peniaga yang berlaku zalim agar berlaku adil. Samalah dengan BERSIH 2.0 memang demontrasi diadakan secara aman untuk menyerahkan memorandum kepada Yang DiPertuan Agong berkaitan ketidakadilan dan ketidaktelusan yang berlaku di dalam SPR. Di mana keganasannya?

    Sukarno semasa era perjuangnya pernah melancarkan demontrasi senyap dengan tidak memberikan kerjasama kepada pemerintah Belanda menyebabkan aktiviti Belanda lumpuh kerana ramai penjawat-penjawat awam bertindak meletakkan jawatan. Ghandi di India adalah pelopor demontrasi aman, sehingga dalam satu demontrasi berkaitan cukai garam, pihak British bertindak memukul peserta demontrasi namun mereka beratur untuk menyua kepala mereka untuk di pukul satu per satu, kemudian beratur semula untuk dipukul lagi. Tiada kekerasan di pihak Ghandi melain kekerasan dilakukan oleh pemerintah British. (Sila rujuk Filem: Ghandi).

    Demontrasi ganas adalah seperti penyokong bola sepak yang tak berpuas hati dengan kekalahan menyebabkan mereka bertindak ganas membakar tempat duduk stadium, melontar objek ke padang dan sebagainya. United Mamak Nation Organization selalu juga berdemontrasi dalam mesyuarat agung tahunan, sampai ke tahap membaling kerusi dan bertumbuk - itu kira demontrasi ganaslah tu. United Mamak Nation Organization juga berdemontrasi di mesyuarat agong Bahagian Sungai Petani sehingga terpaksa digantung (lihat youtube: ini lebih meyakinkan berbanding video lucah Rahim Tamby Chik).

    Untuk pengetahuan, United Malay Nation Organization (UMNO yang betul) dalam tahun 1946 pernah berdemontrasi menentang Malayan Union. Kenapa puak-puak kamu bangga dengan demontrasi 1946 jika benar demontrasi dicipta oleh Abdullah bin Ubai seorang ketua munafik... dan merupakan pemimpin United Munafeqeen Nation Organization di Akhirat kelak, tapi bukan pemimpin puak khawarij sebab khawarij hanya wujud selepas Peristiwa Tahkim, ketika zaman Khalifah Ali Bin Abu Talib. Macam mana Melayu Perak, kau bebal dari sejarah Islam tapi nak tunjuk pandai.... mana aci main tulis sejarah Islam ikut kepala otak kau.

    Jika United Malay Nation Organization beraksi di jalanan dalam tahun 1946 dibanggakan, kenapa tidak boleh 9 Julai 2011 pukul 2 petang, satu tunjuk perasaan aman dilakukan? Kenapa nak dihalang suatu yang aman berlaku, cuba anggapkan ia seperti pesta seperti Himpunan Sejuta Belia yang dibangga-banggakan United Mamak. Melainkan United Mamak bimbang tentang tuntutan yang dikemukakan kerana akan menjejaskan aktiviti penipuan UMNO/BN. Kamu tak usah nak jadi cucu cicit Ratu Cemara Jingga yang suka nak bersumpah walaupun kamu di pihak yang benar. Bangkai cicak lagikan menusuk hidung dapat dicari, inikan bangkai buaya gergasi panjang bermeter-meter... kami nampak penipuan kamu dan kelemahan SPR di dalam Pilihanraya di Sarawak... maka sebab itulah BERSIH 2.0 diadakan.

    Ini je hujah aku... dan sebagai penutupnya aku isyhtiharkan pemberi komen 'Melayu Perak' bebal dalam Sejarah Islam dan Sejarah Malaysia - pengajian am pun rasanya tak lepas dari pengamatan aku, (Utk Pengetahuan, aku dapat A dalam subjek Sejarah Asia Tenggara dan Sejarah Islam STPM.... jadi jangan nak cong akulah kalau jawab sejarah pakai biji dadu = jawapan objektif).

    BalasPadam
  37. tanpa nama 9.34 pm30 Jun 2011 3:09 PG

    Belum diberitahu nama pun dah terkantoi hujah, kalau diberikan nama pasti muntah darah.

    BalasPadam
  38. tanpa nama 3.09 am...

    aku kata puak munafiq adalah yang terbentuknya khawarij...abdullah bin ubayy adalah ketua munafiq juga ketua bagi pihak khawarij setelah kewafatan nabi muhammad

    dalam sejarah manusia tak ada demonstrasi aman...akan bertukar ganas juga...ini lumrah manusia

    BalasPadam
  39. kalau demonstrasi aman nak serah memorandum tak payah kumpul 30,000 orang...itu ada niat lain cukup lah 10 orang pergi mengadap ydp agong

    BalasPadam
  40. sila baca hadis nabi berkenaan mengingkari pemerintah dalam posting hadapan...

    BalasPadam
  41. tanpa nama 3.04...

    puak khawarij ni banyak pecahan seperti ibadi,muktazilah,mujiáh,syiah dll tapi dari satu rumpun puak munafiq...ketua mereka ia lah ketua munafiq ia itu abdullah bin ubayy

    BalasPadam
  42. tanpa nama 3.04 am

    sayang kau ni ada kepintaran dan akal cerdik...tapi kau gunakan untuk menyokong perjuangan yang sia-sia...

    kalau kau penyokong pkr maknanya kau sokong individu munafiq ni aja..

    kalau kau sokong pas maknaya kau dah terima tak berjuang atas dasar islam tapi sosialis

    kalau kau sokong dap aku tak tau lah kau pengkhianat melayu....

    beralih arah lah tanpa nama 3.04 am...berjuang untuk kebenaran...

    BalasPadam
  43. Nasib baik melayu perak bukan atuk aku. Kalau atuk aku dah lama aku sepak bagi mampos cepat sebab bangangnya melampaui limit akal fikiran manusia genius. Kalau dah nama melayu hutan... tetap bangang melampau.

    Antara ambiga (kafir) dgn mufti haramjadah (munafiq) aku lebih prefer ikut orang kafir yang lebih adil berbanding mufti cari makan serta bangang tegar.

    Kecik2 tak nak mampos... dah jadi atuk menyusahkan orang

    BalasPadam
  44. untuk pengetahuan tanpa nama 3.04 am memang aku tak ada ambil sejarah STPM tapi aku ada ijazah kejuruteraan pangkat second class upper lulusan Imperial College London...pengetahuan sejarah aku dari minat suka membaca...

    BalasPadam
  45. Jojo...

    jangan ambil kafir,nasrani,yahudi sebagai kawan apatah lagi pemimpin....dilarang Allah swt dalam al-quran banyak ayat mengenai ini...selagi mufti tu mengucap dua kalimah syahadat dia adalah saudara mu...

    jangan ikutkan hati nanti mati kata orang-orang tua...

    jangan ikut emosi nanti lansi kata cina...

    BalasPadam
  46. Melayu Perak, siapa yg ambil yahudi sbg pemimpin kalau bukan umnoApco?
    Siapa komunis? Pemimpin-pemimpin umno pernah ditangkap kerana terlibat dgn komunis!
    Melayu Perak tolong senaraikan jenis-jenis jenayah yang ada di dunia ini.....semuanya terdapat dalam batang tubuh umno!!!

    BalasPadam
  47. tanpa nama 10.42 (kalau ia pun bagilah nickname)

    yahudi mabuk mana yang umno angkat sebagai pemimpin....????

    kalau kau maksudkan apco - ceo nya adalah perempuan bernama madeline apa tah...dia ni orang america...bukan jew...asal dari irish...co.dia apco worldwide bagi solutions provider untuk telecommunication companies..
    jadi kalau america tuh yahudi lah...apa buktinya yahudi...ko takkan takpernah dengar nama KFC,McD,Wal Mart,Chevrolet,General Motors,General Electric,Ford,Halliburton,Boeing,McDonald Douglas,Intel,Hewlett Packard,IBM,Schlumberger,Esso,Exxon, dll..

    takkan kita nak tolak semua co. ni..mereka ni pelabur asing yang besar dalam dunia...apa kaitan co.ni dengan yahudi mabuk...

    jangan mengata orang tengok ketua kau mana dia dapat fund dari us untuk reformasi dan penubuhan pkr dulu...bukankah al-gore datang malaysia dengan madeline albright buat secret meeting bayar dana dari george soros...

    siapa yang dibiyai yahudi mabuk sebenarnya...????

    siapa pulak umno yang terlibat dengan komunis...????

    jenayah macam allah mencarut???allah untuk kristian bible???allah samseng???hukum hudud 0.001% dari islam,negara islam tolak ketepi,liwat 3 budak muda yang tak ada kena mengena dengan umno,berzina dengan bini orang,chinadoll,girlfriend nama normala...MANA ANTARA BERIKUT YANG ORANG UMNO BUAT ???????

    BalasPadam
  48. lupa...pluralisme,lina joy murtad...

    BalasPadam
  49. tanpa nama 9.34 pm30 Jun 2011 11:47 PG

    Abdullah bin Ubai telah meninggal semasa Rasulullah S.A.W. masih hidup... mana mungkin dia bangkit dari kubur untuk menjadi pemimpin Khawarij.

    Aku merujuk kepada pada penyataan :

    (sayang kau ni ada kepintaran dan akal cerdik...tapi kau gunakan untuk menyokong perjuangan yang sia-sia...)

    Terima kasih sebab mengakui kepintaran dan kecerdikan akal yang diberikan Allah pada ku. Tapi sebab akal dan kepintaran yang dikurniakan itulah aku gunakan untuk menilai baik dan buruk apa yang dibuat oleh United Mamak Nation Organization dan untuk semua tujuan. Dari akal yang sihat inilah aku lakukan ishtikarah dan dari petunjuk inilah Allah memberi petunjuk yang menunjukkan bahawa apa yang dilakukan oleh United Mamak Nation Organization adalah tipu daya pemimpin kamu semata-mata untuk kekal memerintah.

    Apa kata kamu baca sahaja doa ini setiap kali selepas solat “Ya Allah, aku berlindung dari siksa neraka, azab kubur, fitnah hidup dan saat mati, serta fitnah dajjal.'

    Satu lagi statement ni:

    (untuk pengetahuan tanpa nama 3.04 am memang aku tak ada ambil sejarah STPM tapi aku ada ijazah kejuruteraan pangkat second class upper lulusan Imperial College London...) Nak tunjuk hebat ke?

    Kalau kau ada Ijazah Kejuruteraan, jika rangking tentera itu cuma baru pangkat Lt. Tapi untuk pengetahuan, rangking aku baru takat Mejar. Kalau kau nak bangga dengan pangkat di dunia yang fana nilah.

    Nasihat aku kat Mat Kejut (short untuk kejuruteraan), kalau kau kejut awam, binalah bangunan yang tak runtuh secara tiba-tiba, samalah kalau kau bidang kejut lain... buat kerja biar berguna kepada semua bukan pada kumpulan tertentu... jangan songlap peruntukan atas alasan komisyen... sebab itu berdosa.

    BalasPadam
  50. 9.34 pm

    aku yang pangkat lt. merendah diri daripada 9.34pm yang berpangkat major....
    nampaknya ko menang...kalau itu yang ko nak...

    tapi aku masih mengatakan puak khawarij datang dari puak munafiq seharusnya ketua bagi munafiq ni lah yang ketua bagi puak khawarij

    betul abdullah bin ubayy mati 631 m dan baginda wafat 632 m

    tapi aku sekali-kali tidak akan ikut ko menyokong pkr...aku tak rela berketuakan seorang munafik seperti anwar ibrahim yang merupakan abdullah bin ubayy moden...

    BalasPadam
  51. بالنسبة لك هو دينكم الألغام ديني

    BalasPadam
  52. bro...

    pegi tengok office ko orang amk mengamuk bawak parang sekarang

    http://brojinggo.blogspot.com/2011/06/pergaduhan-tercetus-di-hadapan-pejabat.html

    BalasPadam
  53. Apesal bodoh sangat melayu ni? Asal boleh mengucap dua kalimah syahadat je terus boleh percaya jadi pemimpin. Makin tua makin bodoh...

    Cuba bandingkan najib dengan Tuan Guru Nik Aziz? Dua-dua pun mengucap tapi akhlak siapa lebih baik?

    Bandingkan pula rahim tambi dengan Lim Guan Eng. Satu mengucap, yang satu lagi kafir. Akhlak siapa yang lebih elok? Yang mengucap tu lah yang jadi PEROGOL kanak-kanak. Yang kafir pula kena penjara kerana mempertahankan gadis Islam yang sama-sama mengucap.

    Tolonglah wei melayu hutan... bijak sikit berfikir. Jangan jadi bangang sepanjang masa. Sepatutnya lagi tua lagi bijak. Tapi melayu ni terbalik pulak. Lagi tua lagi BANGANG. Aku pun dah naik malu jadi melayu kalau atuk aku bodoh macam melayu perak. Alhamdulillah kau bukan atuk aku...

    BalasPadam
  54. tok Guru ko tak boleh pakai ada ke kata tuhan samseng,tuhan mencarut,boleh guna allah untuk kristian,menyokong peliwat,menyokong penzina,menyokong pluralisme,menyokong lina joy murtad...walaupun najib tu bukan ulamak tapi dia tak mulut celupar macam nik aziz...buat fatwa bertentangan dengan islam...sekarang ni pulak negara islam boleh tolak ketepi...apa punya bangap tok guru..

    ada 4 saksi rahim tambi cik merogol budak..ada video 4 penjuru dia rogol budak tu...elok sangat lah akhlak cina kafir komunis tu..korang semua kena dikeldaikan oleh lim guan eng...jadi barua dapig

    BalasPadam
  55. dalam al-quran pun kata pemimpin tak boleh orang kafir...yang ko sanjung sangat pemimpin bukan islam tu kenapa....pemimpin islam kalau dia mengucap dua kalimah syahadat wajib kita taat...itu sebab aku keluarkan hadis tentang ulil amri..

    BalasPadam
  56. Betullah tu melayu hutan perak yang bodoh piang. Pemimpin yang kaki kongkek altantuya & ziana zain disanjung. Pemimpin yang makan rasuah berbilion ringgit disanjung. Lagi baik aku sanjung orang kafir daripada aku sokong pemimpin yahudi munafik yang bertopengkan Islam. Islam hanya sebab dia keluar dari perut orang Islam je... apa barang. Bangang!!! Tua kutuk tak sedar diri.

    BalasPadam
  57. Sebenarnya malas nak komen. Tapi tengok Melayu Perak ni dah melampau dengan ayat al Quran dan hadith segala minta faktalah buktilah. Bagi buktipun tak guna kalau tidak ada tindakkan. Kes Khir Toyo panjang sedepa, Taib Mahmud penuh satu buku. Musa Aman kes sampai keHonkong, Mahathir berbillion-billion dan seterusnya. Soal seks pula tiada tindakkan keatas CSL dan RTC walaupun penuh dengan bukti.

    Kalaulah MP PR terbukti bersalahdah lamadah kena jel....Melayu perak buat malu melayu dan orang Islam

    BalasPadam
  58. Lantak dia lah... Kalau bodoh pun bukan atuk aku. Dia nak bodoh sampai ke mampos pun tak apa... Yang penting kita semua jgn jadi bodoh macam dia si melayu hutan melintang.

    BalasPadam
  59. 9.54 pm...

    ko masuk perangkap aku,aku memang suka orang keluarkan fakta dari haramkah dan suara keldaian nih...

    kes khir toyo ye...apa rasuahnya kalau dia dapat bungalow rm 3.5 juta harga sebenar rm 6.5 juta...itu kira rezki dia dapat diskaun bungalow murah...kalau ada willing buyer willing seller lantaklah orang nak jual bawah harga dia beli...dia lah bodoh...dimana letak rasuah dalam kes nih...kata lah ko keluarkan pulak mana datang duit tuh...o.k. tak boleh ke dia ambik loan..banyak bank yang boleh bagi loan rm 1 juta ke rm 10 juta ke..ko ingat dia beli bungalow ni pakai cash ke...???khir toyo ni ko ingat ceti ke...beli semua cash..lagi satu ko ingat pemimpin umno ni haprak macam puak pencacai ke..???dia orang dah memang kaya sebelum masuk umno...ramai pemimpin umno yang kaya sebelum masuk umno...bisnes banyak...lagipun cuba tanya khir toyo berapa klinik gigi dia ada..???

    taib mahmud ko kata penuh satu buku...ada jual buku tu kat kedai buku bagi tau aku nak beli nak tengok banyak mana rasuah dia....ko percaya bruno manser foundation tu nape...dia tu orang asing dengki dengan kejayaan kerajaan sarawak majukan negeri sehingga negeri sebesar tu lebih maju dari negeri kelantan...lagi dia challenge kerajaan switzerland keluarkan proceeding supaya dia boleh buat legal redress...apa kes musa aman sampai ke hong kong tu sabah pun rasuah ke...balik-balik ko ambil dari suara keldaian...aku kata hentikan baca sk tuh penuh sampah aja tak ada fakta langsung...kalau ada dah lama sprm buat proceeding...wah wah wah Tun Dr.Mahathir pun kau kata rasuah berbillion...kalau macam tuh kenapa dalam Forbes list of millionaires tak ada nama tdm jangan kan bawah 100 bawah 1000 orang pun tak ada...ko pegi lah cari...takkan jumpa punya...CSL tu kan cina gasak lah dia nak kongkek siapa tak ada cina yang nak dakwa dia zina dalam mahkamah syariah pun...RTC sila bawak saksi 4 orang...ni korang juga yang ajar...dah ada kes dulu..tak ada kes pun tak ada prima facie kes...dia bebas dari tuduhan...itulah orang kalau nak dakwa bawak lah video atau cctv macam ketua kau tu baru ada kes prima facie...siapa kata MP PR kena jel tengok apa jadi pada mat sabun...lepas pulak dia...

    BalasPadam
  60. Nah Melayu Perak, engkau komen 50 dalil ni yang aku copy dan paste..INI senarai 50 dalil kenapa rakyat perlu pangkah BN

    1. PKFZ (Port Klang Free Zone) Scandal - more than RM12.5 billion incurred and counting
    2. Useless & problematic Scorpene submarines - costing approximately RM7.6 billion
    3. Commission for the undiveable Scorpene submarine - RM500 million halal comission, read MEGA CORRUPTION
    4. Loss of Bumiputera equity - RM52 billion
    5. Limbang offshore blocks L and M given to Brunei - worth RM320 billion
    6. Bank Negara Forex loss - RM6 billion
    7. Perwaja Steel Scandal - RM15 billion
    8. 60,000 Approved Permits given to UMNO-linked cronies - worth RM2.4 billion every year
    9. BMF Scandal (Carrian group) - RM4 billion..BMF manager was murdered
    10. Double-tracking railway project from Ipoh to southern Thailand - RM12.5billion
    11. Purchase of 6 EMU locomotives - irregularity at a cost of RM500 million
    12. Maminco affair....cornering tin market/speculation cost us RM 2.5 Billions
    13. Maltrade II land grab by Naza, costing taxpayers some RM 2.2 Billion
    14. RM 6.75 billion to PSC Bhd for locally made naval vessels which were never delivered .
    15. MAS shares - Tajuddin Affairs: Govt bought at $8 ringgit when market price was $3.5 ringgit. RM8 Billions taxpayers money lost
    16. Halal Hub - RM 2 billion spent, nothing done, only RM 200 million left.
    17. Armoured carriers -RM 8 billion .By industry standards, a good armoured car will only cost half a million. Mindef will spend RM 30 million each
    18. RM 810 Million palace balloning to some RM 1.2 Billion, Selangor Hospital overrun by RM 100's of millions
    19. School classrooms and computer labs - RM10 billion, direct nego. How much did the Government actually get?
    21. Khir Toyo's Balinese palace - RM24 million
    22. Menara Warisan or mega-tower - RM5 billion
    23. Bail-out of GLCs and BN's crony-corporations - too massive and too many
    24. Anwar's black-eye incident (beaten up by police while in prison)
    25. Churning out acronyms, i.e. 1Malaysia,NEM, GTP, ETP, EPP, NKRA, NKEA, and TEM (Terrible Economic Management)

    BalasPadam
  61. 25. Churning out acronyms, i.e. 1Malaysia,NEM, GTP, ETP, EPP, NKRA, NKEA, and TEM (Terrible Economic Management)
    26. Prime Minister Najib Razak's aide Nasir Safar's statement: "Chinese came here to sell their bodies and Indians came to beg"
    27. BiroTata Negara deputy director Hamim Husin's statement: Chinese are "si mata sepet" and Indians "si botol"
    28. Missing jet engines.What a joke, Ain't you ashamed to be a Malaysian? .
    29. Perak illegal and undemocratic power-grab in February 2009: Remember Perak, remember the Injustice!
    30. Lingam-gate Scandal: Correct, correct, correct or Korek, korek, korek
    31. Sodomy I and Sodomy II trials , Datuk T trio and the sex video
    32. Stamping of Bibles: ' Bible smelly' said Hishammuddin and 'Christian-state' false news from Utusan and Umno bloggers
    33. Perkasa, Pembela: Increasingly anarchist stance due to the lack of punishment by the authorities
    34. Cow-head protests, vandalism at churches and mosques
    35. 1 Malaysia email granted to 'broke' firm Tricubes Bhd (GN3 company).
    36. Brand new Stadium roof collapse in Terengganu
    37. Flip-flop of key education policy in the teaching of Maths and Science in English
    38. Ibrahim Ali is Adolf Hitler alter-ego & mouthpiece of BN 1Malaysia
    39. Water Rally (to demand that the government returns water rights to the rakyat)
    40. Eye-on-Malaysia Ferris Wheel (white elephant in Melaka)
    41. Bukit Merah-Papan rare earth tragedy in Perak (MItsubishi) and now Gebeng in Pahang (Lynas) & WTF 2 Nuclear plants !!!
    42. Bakun Dam (destruction of environment, displaced peoples)
    43. Female nude-squats - November 2005 and June 2011
    44. Abuse of the New Economic Policy/Dasar Ekonomi Baru
    45. Buying of votes in 10th Sarawak State Elections in April 2011. I help you, you help me ?
    46. Wasted money spent on 1Million Youths Gathering - more than RM25 million - May 2011
    47. Hike in Electricity Tariffs on June 1, 2011 and more upcoming hikes in sugar, diesel and petrol
    48. Asian Petroleum Hub in Johor - RM1.4billion, now in receivership
    49. Various Malaysian corridors started by Tun Abdullah Ahmad Badawi now empty, unutilised and vacant
    50. Altantuya,while walking in KL picked up a stone which turned out to be C4 Xploding herself! ; Teoh Beng Hock, room too hot, opened window and accidentally fell out!; Kugan Ananthan (only 22, but the cops beat him until his kidneys failed), Aminul Rasyid (15-years old, but shot multiple times by cops), Ahmad Sarjani ( MACC victim) .

    BalasPadam
  62. Melayu Perak,
    kes rogol tak perlu 4 saksi, kes zina saja.

    BalasPadam
  63. salam pada semua....

    aku percaya yang komen-komen dalam blog ni boleh dikatakan awak semua orang islam dan melayu. betul? aku rasa terpanggil nak bagi sikit komen la, walau aku ni belajar setakat PHD dari salah sebuah University di England, tapi aku mengaku la aku ni masih jahil tentang politik, tak la macam korang yg bijak dan pandai sgt-sangat. Buat Melayu perak, you are great! for Jojo, come on we do'it again, untuk komen tanpa nama yg memberikan 50dalil tentang kerajaan BN, can we talk more. Hi everyone, please STOP!!!! sampai bila nak bercakaran sesama sendiri? apa faedah nya? A,B,C and D masing-masing nak pertahan hujah masing-masing? apa bukti yang anda ada? sekadar omong-omong dari pemimpin anda kalian? Tolong la jangan berfikiran seperti anak kecil, bersyukur kita hidup dibumi malaysia ini. Kenapa harus nak kutuk dan hentam ulama kita sendiri? (TS Harussani) oleh kerana beliau memberikan pandangan peribadi beliau. Bagaimana pula jika saya katakan yg Nik Aziz ni Bengap dan bangang? adakah anda suka dan hanya berdiam? pastinya tidak bagi pengikut fanatik beliau. Bagaimana pula jika saya kata Mmmg sah anwar itu kaki meliwat,Gay dan perosak bangsa, pasti anda semua marahkan? Jadi bagi saya, sebagai melayu yg beragama islam, tolong la berfikiran yg waras, bagi melayu perak, anda belajar jauh di England, syabas kerana anda jenis manusia yg bersyukur akan nikmat yg diberi oleh allah dan bantuan biasiswa yg anda terima dari kerajaan sehingga anda berjaya. anda mmg manusia yg bertanggungjawab. bagi jojo dan mereka komen tanpa nama, tidak kira la jika anda org yg terpelajar atau tidak, cuba alh belajar untuk berfikir cara matang, jangan seperti kebudak-budakan bertindak atas kapisiti sendiri, kelak anda semua yg rugi..

    BalasPadam
  64. melayu ooo melayu.... belentam lentum becakap.... last2 ho, kami olang yg untungggg....

    BalasPadam
  65. peliknya manusia yg menggunakan hadith nabi dan ayat al-quran tanpa memahami maksudnya. amatlah malang manusia sebegini yg mnggunakan hadith nabi dan ayat al-quran dalam berhujah menentang kebenaran. buta mata dan hati. astaghfirullah~ minta dijauhkan Allah drpd mmliki sifat sebegini .

    kesimpulannya, tunggulah di akhirat nnt stiap apa yg kamu katakan, apa yg kamu buat akan dipersoalkan di hadapan Allah. malaikat d kiri dan kanan mengawasi tnpa henti.

    berimanlah dengan ilmu, dan jgn hanya ilmu byk tapi tidak beriman dengan ilmu tersebut. wallahua'alam~

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini