TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Ahad, 26 Jun 2011

`WABAK DEMAM KUNING' MELANDA NEGARA ? SATU HIKAYAT..


Warna `KUNING' di lampu Isyarat bakal ditukar?

Oleh: WFAUZDIN NS

`DEMAM Kuning' melanda negara waktu ini. Nampaknya pihak pemerintah bersungguh-sungguh untuk menghalang `virus demam kuning' dari merebak ke merata pelusuk negeri. Namun, dikhabarkan sudah terlewat kerana `wabak kuning' ini telah pun semakin meresap ke setiap nadi rakyat yang cintakan keamanan dan keadilan.


Diburu?

Berbagai perkhabaran angin di dengar angkara `wabak' ini. Melalui Face Book dan cerita dari mulut ke mulut, di antara lain kisah tragis berkaitan `wabak demam kuning' ini dapat saya kumpulkan seperti berikut:

1. Beberapa gerai mainan di sekitar pasar malam dan kedai menjual patung mainan diserbu pihak berkuasa untuk mencari `spongebob' untuk ditahan kerana patung mainan tersebut berwarna `KUNING'.


Sami berbaju KUNING

2. Diberitakan operasi khas sedang dilakukan serentak di seluruh negara untuk menukar lampu warna KUNING di setiap lampu isyarat di jalanraya.

3. Khabar angin menyebut artis terkenal NING Baizura kini berada di dalam ketakutan kerana diburu oleh pihak tertentu angkara namanya terdapat unsur-unsur KeKUNINGAN'.

4. Beberapa hospital dikejutkan dengan satu operasi besar-besaran untuk menangkap dan menggari bayi-bayi yang baru lahir yang mengidap penyakit KUNING.

5. Sebuah sekolah rendah hari ini yang sedang melangsungkan pertandingan sukan diserbu oleh pihak berkuasa dan mereka telah merobohkan sebuah khemah untuk peserta-peserta sukan. Diberitakan Guru Besar sekolah tersebut diberi amaran keras kerana mewujudkan khemah yang tertulis di depan RUMAH KUNING.

6. Khabar angin bertiup kencang menyebut beberapa Sami telah ditahan kerana memakai pakaian KUNING di dalam Tokong mereka.

Itu lah di antara khabar-khabar angin yang bertiup kencang akibat `wabak demam KUNING' yang mengerikan ini. Difahamkan seorang Profesor kangkung dari jurusan perubatan memberi pandangan bahawa `Wabak Demam Kuning' ini boleh diatasi dengan warna `MERAH Patriot'.

Walau bagaimanapun, seorang bomoh politik dari Sarawak mendedahkan rahsia untuk mematahkan `wabak demam kuning' yang melanda sekarang. Bomoh tersebut mendedahkan bahawa wabak yang menakutkan ini hanya boleh dihapuskan dengan mengumpulkan beberapa ekor `katak puru' yang mesti dibawa dari Pasir Mas. Bomoh tersebut sebelum ini pernash digunakan oleh seorang pemimpin politik di Sarawak, khabarnya.

Berbagai usaha telah dilakukan melalui jabatan-jabatan kerajaan dan seluruh media untuk memberi peringatan kepada rakyat tentang `wabak demam KUNING' ini. Wabak ini perlu dibenteras dan dihapuskan sebelum 09 Jul nanti. Jika tidak, wabak ini akan memberi kesan kepada Putarajaya. Itulah cerita-cerita yang saya dengar. /wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. haha... macam hntu kak limah pulak... haha

    BalasPadam
  2. Papan tanda di semua pintu masuk negara:

    1. Mengedar dadah boleh dijatuhkan hukuman mati [Drug traaficking is an offence punishable by death].

    2. Anda boleh ditahan oleh Polis jika memakai baju T kuning [You can be detained by Police for wearing a yellow T-shirt].

    BalasPadam
  3. Yg jolok lubang kuning dlam gambar kat sebelah ni macamana? boleh lepas jugak ke? he..he..he..

    BalasPadam
  4. Mengikut laporan dari Berita Hairan 3 ekoq lembu jantan yg tercirit warna kuning di tengah jln ditangkap oleh UTK

    BalasPadam
  5. saya pelajar yg bakal ambil pmr tahun ni. saya ingin mati syahid untuk menjadi dan ikut ambiga. kita mesti jadikan ambiga imam kita. kita taat dia.Ini jihad. hj hadi, nik aziz. mat sabu, anuar ibrahim sudah wajibkan kita mesti patuh dan taat kepad ambiga. yeahhhhhhhuu. aku nak ajak kawan sekolah turun kali ni.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini