TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 20 Jun 2011

PEDULIKAN KIMMA, BERSIH BUKAN PERSATUAN MAMAK

Oleh: WFAUZDIN NS

PRESIDEN KIMMA, Datuk Syed Ibrahim yang baru dilantik menjadi Senator semalam menggesa agar Sultan Perak menarik balik gelaran Datuk yang dimiliki oleh Pengerusi Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil, Datuk S. Ambiga. Sifat dengki dan busuk hati Presiden Kongress India Muslim Malaysia ini menunjukkan betapa bacul dan dayusnya beliau yang takut menghadapi kebenaran.

Setelah dilantik menjadi Senator beliau semakin kuat `mengipas' kerajaan Umno/Bn. Sebelum ini beliau melakukan fitnah besar terhadap Pembangkang apabila mendakwa beliau diupah jutaan ringgit untuk menyokong Pembangkang. Sekali lagi kita mahu memberitahu beliau bahawa kita tidak perlukan `mamak pengipas' untuk berjuang bersama rakyat. Standard beliau hanya sebagai penebar roti canai sahaja dan tidak lebih dari itu.

Saya sokong 110 peratus kita memboikot semua restoren yang berdaftar di bawah KIMMA ini kerana sikap busuk hati dan dengki Presiden mereka. Datuk Syed Ibrahim sangka hanya beliau seorang sahaja yang layak mendapat gelaran Datuk, sedangkan orang lain tidak layak. Apa jasa beliau kepada rakyat? Kita cabar beliau memasuki pilihanraya umum akan datang dan bertanding di P.Pinang di mana terdapat ramai pengundi dari kaum seperti beliau. Di situ kita akan lihat sejauh mana hebatnya Syed Ibrahim ini.

Hanya kerana BERSIH ingin mengadakan perhimpunan aman menuntut pemulihan sistem pilihanraya di negara ini, maka KIMMA mendesak agar gelaran Datuk kepada Pengerusi BERSIH ini ditarik balik. Tiada cara lainkah untuk KIMMA mengampu kerajaan? Mengapa KIMMA tidak mahu mencadangkan agar diadakan forum atau debat terbuka dengan BERSIH untuk menunjukkan beliau benar-benar hebat? Mengapa mahu gunakan pengaruhnya untuk menjatuhkan atau menganiayai orang lain?

Sekali lagi, mari kita perhebatkan kempen boikot restoren KIMMA sehingga Presidennya sedar diri. Syed Ibrahim jangan ingat BERSIH ini adalah dari kumpulan India Muslim yang boleh beliau perbodohkan dengan jawatannya itu. Peduli apa dengan KIMMA kerana puak ini pun mencari makan di negara kita./wfauzdin.blogspot.com

14 ulasan:

  1. Jan,, jika dah pukaimamak tu pukaimamak lah juga,,, cakap tak ubah seperti sial wal bingai

    BalasPadam
  2. Bodek lah KIMAA --bodek sampai lecun --apa ada kisah gelaran datok bukan boleh tolong di alam barzah

    BalasPadam
  3. mamak nie...kalau perangai macam Datuk Aziz Rahim Ketua UMNO kat Kedah tuuu.... Memang tak boleh pakai punya...!!

    BalasPadam
  4. MANA MAI BARUA PANDI KUTTY SEKUTU MAMAK MADIAK NIH ?

    BalasPadam
  5. kimma bodek pasai nak dapatkan lebih banyak kerakyatan warganegara malaysia utk saudara mara mereka yg kerja kat restoran....

    BalasPadam
  6. melayu dr selatan Kemboja dipanggil melayu Champa,melayu selatan Thai dipanggil melayu Patani.dr selatan Filipina di panggil melayu Moro.dari nusantara pula jawa,mendaileng,banjar,minang,acheh,rawa dn sbg ny adalh kelompok melayu yg pling besar.x pernah tau pulak ada melayu di asia selatan

    BalasPadam
  7. BATUNISAN NAZIZONISIONAL20 Jun 2011 11:32 PTG

    Mamak ni sejenis spesis pukimak bin lancau yg boleh dijadikan ubat penawar jolok cibai cari makan(wes mangan toyo) waa kalau dengar saja nama mamak pasti muntah dan muak punya,kalau boleh cawkan mamak dr senang di ampu atau amput....kah,kah,kah...waa sokong luu beb boikot kari mamak yg selalu buat waa dulu ulang alik tandas...kisar semula punya kari,memang jenis kedekut punya restoran mamak.kita boikot jgn makan atau minum kat kedai mamak..tipu bil punya beb..

    BalasPadam
    Balasan
    1. cantik bahasa....ingat dapat anugerah dari Allah ke untuk mencaci orang.....jika benar kau tu orang Islam....buktikan apa yang kau katakan.....nak boikot la konon...try la kalau betul hang tu Islam...nak tgk berapa lama boleh tahan.....kalau surrender no problem...just delete post kau yang menjatuhkan imej Islam....

      Padam
  8. Tapi kita perlu restoran mana yang bernaung bawah KIMMA, tak semua kita kena boikot. Kempen boikot restoran bernaung bawah KIMMA akan jadi amat berkesan untuk mengajar KIMMA ni agar jangan terlalu terlibat berpolitik, lebih-lebih lagi politik yang terlalu mengampu pihak yang tidak berada di pihak yang benar. Kita tunjukkan bahawa kita yang menyokong BERSIH adalah majoriti melebihi yang tidak menyokong (minoriti). Bila mereka merasa kesan (pemilik restoran) kempen boikot ini, pasti Presiden KIMMA dengan sendiri akan tertekan untuk mengundur diri dan dipaksa oleh pemilik restoran untuk menarik balik sokongan kepada kempen anti BERSIH. Bertindak sekarang dan tunjukkan kita BERSIH mempunyai kuasa sebagai majoriti. Mohon sesiapa yang ada maklumat agar menyenaraikan maklumat restoran yang berdaftar dengan KIMMA. Pasti efektif 100% dan kita lakukan sehingga ke tarikh 9 Julai dan lihat keputusannya. Cadangan lain kita lancarkan di dalam halaman FB. Ada sokongan dan cadangan.

    BalasPadam
  9. KIMMA ke x,semua mamak sama je...

    BalasPadam
  10. Assalammualaikum. Disini sy nak tegaskan, sesama ISLAM ini bukan caranya utk kia mengutuk sesama sendiri. Ya benar, sy juga tidak setuju dgn apa yg diutarakan oleh Ketua Kimma tu, tapi itu adalah padangan dia, bukan pandangan semua mamak. apa pulak nak disamakan dengan mamak2? sungguh menjijikkan bahasa tuan/puan dalm comment di atas. adakah ini lambang ISLAM yg anda mahu serapkan? Dimana perginya Sunnah Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wassalam dalam memimpin negara? Mengapa tidak cuba praktikkan cara Baginda Sallallahu Alaihi Wassalam? Ubahlah diri sendiri, keluarga, kemudian barulah bertindak memimpin negara. Saya tidak suka politik, tetapi saya tidak mahu berdiam diri jika saudara SEISLAM saya sendiri cuba menjatuhkan saudara SEISLAM yang lain. Sekian!

    BalasPadam
  11. kpd tanpa nama 6.53,btul bahasa perlu elok,tp klau dh asyk nk menipu je apahal.ingat astora jabat dok mncaci pmimpin PAS,apa hak dia?sdg kn dia cuma mmegang traf pnduduk ttap je.blh pulak mncaci warganegara malaysia!utk mkluman syed ibrahim tu,anugerah di brikn oleh Raja MELAYU,kamu cuma prlu hormat pd Raja2 MELAYU bkn cuba nk mngatur apa yg prlu di laku kn olh Raja2 MELAYU!

    BalasPadam
  12. Woi tak smua Mamak sokong KIMMA noted that.....jgn stereotype smua mamak sama.

    BalasPadam
  13. Bersih ke breeze ke fab ke....jgn melayu antara melayu gaduh cukup masa rally 9 july nih......nanti ada gak gengs2 lain yg nk bertepuk tangan.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini