TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Ahad, 24 Ogos 2014

JANGAN SANGGAH KENYATAAN USTAZ NIK AMAR

USTAZ NIK AMAR, Timbalan MB PAS Kelantan berkata jika beliau ada kuasa, beliau akan pecat 2 Adun PAS yang sokong DS Wan Azizah sebagai MB Selangor itu kerana MELANGGAR DISIPLIN iaitu mendahului parti di dalam membuat keputusan.  Tabik, begitu tegas dengan disiplin.

Aku harap sesiapa pun di dalam PR termasuk mana-mana pemimpin jangan mempertikaikan kenyataan Nik Amar ini kerana itu satu kenyataan yang pada aku tepat sekali.  Jangan pertikai adakah 2 Adun itu telah disabitkan dengan rasuah atau pecah amanah atau apa saja kerana DISIPLIN di dalam parti tidak semestinya boleh disabitkan dengan mahkamah.

Atas prinsip yang sama dengan Nik Amar, maka aku menyokong parti memecat TSKI kerana masalah DISIPLIN yang merugikan parti.  Perlukah kita mahu sebut apa jenayah atau kes rasuah TSKI sehingga parti memecatnya?  Tidak perlu kerana ianya masalah integriti atau disiplin di mana parti merasakan sudah cukup buat parti bersabar dengan karenah disiplin TSKI ini.  Tidakkah sejajar dengan apa yang disebut oleh Nik Amar?  Sebab itu aku menyokong kenyataan beliau dan aku akan menentang sesiapa saja yang menyanggah kenyataan Nik Amar.  Bagi aku, jika kita ada hak atas disiplin ahli-ahli kita, maka PAS juga ada hak.  Alangkah baiknya jika kita saling menghormati hak masing-masing.

Tidak adil jika kita mahu anak kita taat kepada kita, tetapi kita menyokong anak jiran kita yang derhaka kepada ayah dan ibunya.  Sehubungan itu, marilah kita jadikan kenyataan Nik Amar itu sebagai panduan.  Jadilah ahli yang berdisiplin dan patuh kepada parti. 

36 ulasan:

  1. Habis pemimpin lembab sangat.Ini Selangor bukan Kelantan @ Trganu?Bagaimana pula TGHA bleh Fitnah pil kuda?Ta buang atau ia dasar PAS

    BalasPadam
  2. pas ada 2 faction. pas Kelantan TGNA dan pas Terengganu TGHA. pas TGNA boleh dipercayai dan sy hormati. TGHA tak perlu dihormati sbb pro ug. Sepatutnya pas dah kalah 2 negeri patut tukar presiden dan pemimpin atasan. Skrg pengkhianat2 pas Terenganu dah meresap kedlm pas Kelantan. TGNA dikelilingi oleh pas pro ug.

    Sy suka perenggan akhir admin. sikap2 munafiq dah mula terserlah - busuk hingga ke usus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sepatut nya Nik Amat pergi ka Trganu dan melalak di sana

      Padam
    2. Bawak sekali Nik Abduh

      Padam
    3. Angkat MP bachok jd tmb kelantan...skrg nk jumpa rakyat pun susah...apalagi klu rakyat yg dtg nk jumpa...tiru la gaya adun tawang n adun jelawat...baru bagus n pengundi sayang

      Padam
  3. Bila buat demo Bersih lah, blackout lah, dll.. geng UG ni jugak yg dikerah duduk barisan depan..yg duk label org UG tu ntah turun ke tak berdemo, tak pun duk barisan belakang takut kena cota.. puiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada pernah tengok Nik Amar atau Nik Abduh , berdemo ker?

      Padam
  4. PAS dah mula membusuk ! mereka yang bersama PR nak diambil tindakkan , mereka yang menyokong ala-ala UMgok tak diambil tindakkan. Inilah ustaz2 yang hidup berparti , dia orang ingat rakyat bodo ker !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamree ko tu yg bangang

      Padam
    2. kau lagi bangang ,tak sedar ke,tahi dalam serban kau tu

      Padam
  5. Pas dan Islam akan hancur dipimpin oleh pemimpin yang tidak cerdik ..munafik dan alim bertopeng agama !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tepat sekali. Dan Nik Amar akan memusnahkan PAS apabila kerajaan PAS Kelantan akan jatuh ketangan UMNO. Hudud Kelantan yang menjadi hasil perjuangan PAS selama ini akan dibakulsampahkan oleh UMNO sama seperti UMNO membakulsampahkan enakmen hudud kerjaan PAS Terengganu dulu. Itulah yang puak UG cagar untuk dapat berpelokan dengan UMNO.

      Dengan kekalahan di Kelantan nanti, PAS hilang segala-galanya. Hilang lambang perjuangan PAS selama ini. PAS kehilangan hudud, s3bab mengapa PAS wujud selama ini. PAS akan menjadi parti nyamuk.

      Sekarang ini pun kerajaan PAS Kelantan sudah tidak bermaya. Kacau bilau pentarbirannya. Terima kasih Nik Amar. Kerajaan Ahmad Yaakob dan Nik Amar juga akan mengikut jejak langkah kerajaan TGHH di Terengganu dan kerajaan Ustaz Azizan di Kedah - kerajaan sepenggal.

      Jika PAS kalah di Kelantan, peluang PAS untuk kembali memerintah amat tipis s3kali. Bila UMNO menang, kerajaan persekutuan akan memberi royalti minyak kepada kerajaan UMNO Kelantan. Maka jadi le seperti Terengganu, PAS hanya menyalak sekali sekala sahaja.

      Nik Amar jangan perasan bahawa UMNO akan bekerjasama dengan PAS apabila mereka menawan Kelantan. Masa tu Nik Amar baru tersengih-sengih kena tipu dengan UMNO. Cita-cita nak s3nang, nak holiday ke paris new york bersama UMNO akan jadi angan-angan mat jenin je.Dan rakyat kelantan tidak akan percaya kepada PAS dalam satu jangka yang panjang.

      Politik menggunakan ugama untuk kepentingan diri. Bak kata seorang pembahas, YAHUDI ISRAEL PUN TAK MAHU BEKERJASAMA DENGAN PAS...kuat tikam belakang kawan! Dan UMNO lagi le selepas PRU 14 nanti.

      Padam
    2. Usah la engkau bohong saudara..x semestinya aku x bersetuju dgn nik amar maka aku akn beri undi pd umno....jauh panggang dr api...dan sebahagian besar rkyt kelantan x rela umno perintah kelantan...lbh baik bg lembu jd yb dr pilih yb dr umno....

      Padam
  6. Patut disisihkan dulu puak2 reaksionari pro-UMNO dlm PAS spt Dr Perpaduang, Velfire, Amar, Abduh, Saiful. Dia org ni yg lah yg menyelit fahaman karut berdamai dengan UMNO. Kita tengok Nasharudin senang lenang ehsan Najib kerana peranan diMekah, Gaza dan terbaru menghulur telipon panggilan mobile dengan kpd Khalid Meshal. Umum tak tahu Khalid bermewah secara liberal diQatar, silah lihat blog pro-UMNO syed outside the box. Inilah impian setiap UG dalam PAS wawasan hidup macam ahli politik UMNO.

    BalasPadam
  7. Pihak UG dalam PAS buat tak nampak "the big picture" dalam krisis Selangor ni. Tangan sama yang meruntuhkan kerajaan PR Perak sekarang berperanan besar jugak diSelangor. Siapa punya KIDEX?

    BalasPadam
  8. Hahaha. ...tiba2 muncul parasite dlm blog ini.

    BalasPadam
  9. Utusan Sex hari ni memberi muka depan kpd kenyataan Amar. Pengarang/Pemfitnah PAS berserial Zulkiflee Bakar terpaksa telan ludah anti-PAS dengan mendewakan pihak2 UG dalam PAS sehingga berhasilnya rancangan licik menjatuhkan kerajaaan PR Selangor dengan bantuan UG ni. Siapa yang merancang perjumpaan Sultan Selangor dengan TGHH Raya ke4? Permohonan nak jumpa Presiden PKR ditolak tapi Presiden PAS boleh jumpa. Pihak UG begitu berharap perpaduang menjadi realiti dengan membantu UMNO tetapi Allah mengerakkan 2 Adun menyelamatkan PAS! Husam kata dia orang ni hero PAS sebenar!.

    BalasPadam
  10. Kita tidak nafikan bahawa semua 12 adun Pas di Selangor adalah di bawah ketiak Nik Amar je.bukan di bawah Jwatan kuasa tertinggi Pas Pusat.Semoga Pas cepat mampus

    BalasPadam
  11. Matlamat asal PAS utk negara islam punah disebabkan oleh golongan parasit anwarinas. Ironik nya golongan parasit ini menyalahkan pula kumpulan ulama konon nya ulama2 ni yg merosakkan pas. Parasit haram jadah ni lah yg merosakkan keukuhwan jemaah.

    Golongan penjilat Anwar lagi haram jadah. Taksub dgn siKetum ini hingga tidak mahu mendengar suara rakyat Sgor. Yg musibat adalah kebanyakan ANAK2 HARAM ini bukan anak Sgor.

    Sudah la tunggang langgang, ANAK2 HARAM penjilat Ketum dgn Anwarinas parasit tanpa rasa malu umpama muka ditampal kulit jubur, menyalahkan pula puak Umno.

    Kalau tak percaya bacalah ulasan2 bangang di atas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blah la bro...buat la kat klantan. Terangganu ke kongsi ngan umnog dah 100 perarus islam...ape lagi tegak la hudud..ngape senyap...ngape sebok2 negeri lain..pariah...

      Padam
  12. Kalau tanya PKR siapa yang jadi punca masalah. Belum sempat mata berkerdip mereka menjawab, UMNO!

    Tetapi hakikat yang sebenarnya ialah, semua kesalahan dan kepincangan yang berlaku dalam parti itu, bukanlah disebabkan oleh UMNO tetapi disebabkan oleh Anwar Ibrahim!Kalau bukan kerana ucapan Nik Nazmi selaku Ketua AMK baru dipulau dan Exco AMK meninggalkan majlis manakala Nik Nazmi pula bercakap dengan kerusi-kerusi kosong, tak ramai yang peduli dengan politik kotor dalam PKR. Sebabnya semua orang tahu, keseluruhan PKR itu adalah pembohongan, fitnah dan tikam-menikam. Segala-galanya adalah Anwar Ibrahim!

    Ketua AMK yang baru sebenarnya adalah Amiruddin Shaari, ADUN Batu Caves, tetapi disebabkan Anwar mahukan pengaruhnya tidak dilawan, apatah lagi Amiruddin Shaari dikatakan regu Azmin Ali yang sudah pun ada engagement dengan DAP dalam merebut jawatan Menteri Besar Selangor, Anwar memilih Nik Nazmi yang dilihatnya lebih mudah dipulas telinga.

    Ternyata, kem Amiruddin Shaari enggan menerima campurtangan Anwar Ibrahim. Johari Abdul selaku Pengerusi Jawatankuasa Pemilih PKR pula tidak mampu memberikan jawapan yang konkrit berhubung kemenangan Amiruddin yang dihadiahkan kepada Nik Nazmi.Akhirnya orang dalam PKR atau AMK sendiri yang mendedahkan keburukan perilaku Anwar Ibrahim yang kemaruk menjadi pencatur.

    Demokrasi, Reformasi, Masturbasi, Baling Kerusi yang merupakan trend dalam PKR, kini benar-benar melambangkan Anwar Ibrahim yang sebenar-benarnya.Tidak hairanlah mengapa pemilihan PKR merupakan pemilihan terpanjang dalam sejarah parti-parti politik dunia walaupun PKR sebenarnya hainyalah pokok penumpang seperti dedalu yang akarnya tidak jejak tanah tetapi perangainya, menghisap dan mematikan pokok tumpang!

    BalasPadam
  13. Apa nk jd pkr ni....selamat tinggal pkr. Aku bertalak tiga dgn mu....

    BalasPadam
  14. PAS eloklah keluar pakatan kalau rasa parti dah kuat sangat, geng kopiah putih boleh bungkus bersama pas trengganu dan kedah..haprak punya geng kopiah putih.

    BalasPadam
  15. Laki meroyan nak jadi pm, bini meroyan nak jadi mb, anak pulak meroyan nak jadi janda........keluarga pilihan erdogan paspispus.....Keluarga 69 siKetum...

    Hahaha.....jilat macai jilat. .......

    BalasPadam
  16. padan muka hampa.org gelak tengok perangai hampa.kelahi sesama sendiri.

    BalasPadam
  17. ramainye puak2 jahiliyah umno tumpang komen....sori kalau korang mmg pro pr tp jelas spesis umno laknatullah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha Jebontot. ..mcm Blogger lain selalu kata....kalau dah tahi tertempek kat muka org, nk jugak kaitkan umno...

      Hai ntah la Jebontot. ...hihih

      Padam
    2. Nak buat macam mana UMNO memang jahat... setan yang dikenali yang busuknya hingga ke usus... bukan sapa-sapa yang kata MAHATHIR SI MAHAFIRAUN - dia sendiri mengaku masa zaman refotmasi.

      Padam
    3. Hehe....bila siKetum dajjal muncul baru la nak kutuk umno mahathir semua ya..
      Udah la...korang ni semua nya sama je. Bila terdesak terhimpit dah kena btg idung sendiri sibuk la korang nk rekacipta kesalahan org lain.

      Spesis korang ni mmg betul haram jadahhhh

      Padam
  18. Selepas terpaksa minta maaf kepada Raja Nong Chik dan bermuka-muka apabila ramai yang menyelar tindakannya enggan meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai yang dimenangi menerusi jalan fitnah, Nurul Izzah terpaksa melindungi malunya dengan cuba menaikkan nama ibunya, Wan Azizah.

    Kata Nurul Izzah lagi, ibunya lebih baik berbanding Khalid Ibrahim. Dan seperti Anwar Ibrahim, Nurul Izzah juga tidak mampu memberikan hujah atau menyandarkan hujahnya kepada sebarang bukti yang menunjukkan Wan Azizah lebih baik dari Khalid Ibrahim.

    Cuma ramai yang bertanya, apakah kerana membela suaminya yang memancut air mani sedalam 4 cm dalam lubang jubur bekas pembantu peribadinya, maka Wan Azizah sudah layak menjadi orang yang lebih baik daripada Khalid Ibrahim?

    Apakah kerana gagal membuktikan kewujudan jam tangan berjenama Omega ketika Anwar Ibrahim main congek canggung atas perut pelacur dari China yang terakam dalam klip video yang amat popular itu, maka Wan Azizah terlebih baik daripada Khalid Ibrahim?

    Adakah Wan Azizah yang tergagap-gagap ketika berucap, tak tahu apa-apa tetapi cuba menggunakan air mata, kipas Cina dan sarung tangan putih, maka itu lebih baik berbanding Khalid Ibrahim?

    Wahai keluarga Ketum 69...insaf dan taubat lah. Kembali lah kepangkal jalan. Bawalah bersama mu segala jenis spesis, puak dan penjilat tegar kearah kebaikan. ...mereka tu dah tersesat jauh dan otak dah tidak boleh berfikir lagi.

    BalasPadam
  19. Dah viral gelaran ketum 69 ni...

    BalasPadam
  20. Jd betul lah tindakan umno memecat DSAI sbg timbalan PM dulu sbb umno telah memecatnya terlebih dahulu.. dan kita tak patut menyebelahi DSAI kerana kes lbh krg sama dgn TSKI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagi mrk yg lembam otak...kita ringkaskan je yaa...agar mudah faham:

      Anwar dipecat:
      1. Gagal mengurus kewangan negara hingga hampir muflis.
      2. Kompromi dgn Soros penyangak matawang utk melemahkan ekonomi negara agar mudah menjatuhkan PM masa itu iaitu Mahathir.
      3. Masalah akhlak iaitu seks luar tabie. Walaupun dibebaskan oleh Mahkamah kerana masalah teknikal namun para hakim sebulat suara mengakui seks berkenaan mmg berlaku.

      Tan Sri Khalid dipecat:
      1. Enggan melepaskan jawatan MB kerana Anwar mahu menggantikan beliau dgn Wan Azizah
      2. Enggan meluluskan penjualan tanah yg diketahui nya mempunyai unsur meragukan diantara pemimpin PKR dan DAP
      3. Enggan membenarkan dana kewangan Selangor sejumlah lebih RM3BILLION di gunakan bagi urusan politik PKR dan pemimpin mereka terutamanya Anwar seisi keluarga
      4. Kerana mengutamakan rakyat Selangor lebih dari pemimpin PKR terutamanya Anwar seisi keluarga. Justeru menandatangani MOU berkenaan air dgn kerajaan Pusat.

      Padam
  21. Khalid Ibrahim itu disifatkan oleh Wan Azizah sebagai 'sahabat keluarga' manakala Anwar Ibrahim menganggapnya sebagai 'saudara'.  

    Bagaimana 'sahabat keluarga' dan 'saudara' tiba-tiba melakukan penyelewengan dan perlu digulingkan dalam usaha menaikkan isteri sendiri? Mengapa sebelum ini, tidak timbul langsung perkara-perkara seperti yang dicatatkan dalam 91 muka surat laporan yang dikatakan sangat berfakta itu? 

    Menariknya, Wan Azizah sendiri tergagap-gagap untuk menjawab mengapa penyelewengan dan salahguna kuasa yang dituduh kepada Khalid Ibrahim, gagal diserahkan atau diadukan kepada SPRM.

    Malah, Rafizi Ramli sendiri ketika disoalsiasat oleh SPRM minggu lepas, mengakui tidak mempunyai sebarang bukti untuk menyokong hujahnya, sekaligus mengesahkan bahawa kesemua 'MAKLUMAT' dalam 91 mukasurat laporan yang dikatakan sangat berfakta oleh Wan Azizah itu hanyalah fitnah semata-mata. 

    Wan Azizah akhirnya muncul dengan solusi yang cukup menggelikan hati.Rafizi Ramli katanya, selaku pengarah KAJANG MOVE enggan memanjangkan perkara itu kepada SPRM demi menjaga integriti serta reputasi SPRM yang tidak berpihak kepada mana-mana parti politik. Masalah yang sedang berlaku sekarang adalah masalah politik sahaja, kata Wan Azizah.

    Mudah kan, untuk memberi alasan walaupun ianya adalah alasan bodoh yang turut membogelkan perangai sebenar PKR dan Wan Azizah sendiri! 

    BalasPadam
  22. Scenario polemik diSelangor skrg ni tiada kena mengena dgn umno. UmboBN ibarat kucing tua takda gigi dan kuku.

    Isu skrg bagi kami anak2 Selangor, ialah menentang Anwar dan keluarga nya. Allah taala sudah tunjuk the true colours of Anwar. Fitnah dan penipuan bagaikan pakaian mereka. Langsung tiada malu. Kami rakyat Selangor sudah menyampah dgn tindak tanduk mereka.

    BalasPadam
  23. Kemelut di Selangor tidak akan berakhir sampai PRU 14 , Wan jijah sepat kering naik jadi MB kemudian Anu-ar ingat kedudukan selamat daripada buaya-buaya dalam PKR dengan si sepat kering jadi MB , tapi apabila si peliwat ni pi petapa dalam penjara perebutan kuasa MB selangor bermula dan sekali ini mungkin jadi tiga penjuru jijah sepat kering jatuh peliwat lingkup PKR mula huru hara , rakyat selangor makin mederita negeri dan pentadbiran kerajaan selangor tak stabil rasuah libas-melibas dan makin sukar dibendung PRU 14 makin hampir PR tonggang langang tapi jangan risau selagi melayu buta hati masih ada dan pemakan babi akan bagi sokongan pada DAP 100% dan keling mengada-ngada juga banyak PR masih di beri undi dan selangor akan punah.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini