TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 12 Februari 2018

APABILA HADI BAWA PESAN ORANG MATI


Hadi Awang telah menyatakan bahawa Almarhum Tok Guru Nik Aziz pernah menyatakan kpd beliau bahawa 'perlu berwaspada dengan Dap" ertikata lain Hadi mahu nyatakan kononnya Almarhum juga tidak berkenan dengan Dap. Malangnya, Almarhum sudah tiada untuk mengesahkannya.

Sama juga, Nik Beduh pernah menyebut bahawa bapanya Almarhum Tok Guru Nik Aziz pernah berpesan agar berbaik2 dengan Umno. Malangnya, Almarhum juga telah tiada untuk mengesahkan apa yg dimaksudkan 'berbaik2' itu. Yang pasti sewaktu hayat Almarhum ada program Solat Hajat dan doa "K.O Umno" di Kota Bharu. Apakah itu maksud 'berbaik2" ?

Semua tahu kehebatan tokoh politik dan Ulamak tersohor, Almarhum Tok Guru Nik Aziz. Beliau disegani seluruh kaum dan agama kerana akhlaknya. Beliau pernah tegur Anwar secara terbuka tentang apa yg beliau rasakan tidak betul, bahkan beliau pernah tegur Hadi, Us Nasa, Hassan Ali, Tok Pa juga secara terbuka apabila melihat waktu itu ada kecenderongan mereka ini kpd Umno. Begitu juga, beliau secara terbuka menegur Dap dalam beberapa perkara. Itulah beliau.

Kita tidak mungkin lupa, Almarhum Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat pernah mengunjung Pengerusi DAP, Mendiang Karpal Singh di kediaman beliau semperna lawatan ke Pulau Pinang. Tuan Guru diraikan dengan Majlis memotong kek semperna Harijadi yang ke 82 di rumah Karpal. Bukankah sebelum itu Karpal menyebut " Langkah mayat saya dulu jika mahu Hudud dilaksanakan di Kelantan"?. Namun, di dalam Konvensyen PR beberapa tahun selepas itu Karpal menarik balik kata2 tersebut di hadapan Almarhum Tok Guru Nik Aziz sendiri.

Waktu Tun M masih hidup, mereka ungkit kisah2 buruk Tun M kerana Tun M tidak isi borang jadi ahli Pas. Tokoh yang telah meninggal dunia pun, mereka mahu bawa cerita untuk burukkan musuh politik mereka. Mengapa tiada kisah kezaliman Najib lagi?

28 ulasan:

  1. TQ!Admin...Memang betol bonar..Kami mempunyai Pemimpin2 OTAK sembab dlm.dunia politik!Nafsu donia pun Bosar,Syura untuk parti kami saja..hu..hu..hu..

    BalasPadam
  2. TQ!Admin...Memang betol bonar..Kami mempunyai Pemimpin2 OTAK sembab dlm.dunia politik!Nafsu donia pun Bosar,Syurga untuk parti kami saja..hu..hu..hu

    BalasPadam
  3. Aku berharap sgt2 ada sorang atau dua yg celik sikit tu, yg balik dari timur tengah buat diskusi mencari semudah2 sejelas2 seterang2 erti/MAKNA/definasi Dajjal! Apa MAKNA Dajjal itu?

    Jgn sesekali tertipu terkeliru dgn "metafora" Dajjal bermata-SATU hu hu..

    Metafora mata-SATU itu bermaksud SATU-jalur pemikiran yg sempit-GELAP, pemikiran ygKELIRU sonsang sesat murtad yg merosakkan! SATU-pemikiran tak rasional yg penuh dgn NAFSU-emosi penuh sarat dgn dendam kesumat!

    Satu Malaysia dah kena 'dajjai/dajjal'..so sape yg mnjd 'dajjal' tu bro?

    Dajjal=pemBOHONG=pemBELIT/U-Turn=pemFITNAH=peNGELIRU=PONTENG/khianat=meNYONGLAP=meROSAK!!

    Jgn jd bahallol mencari ciri2 yg di"metafora"kan ddlm hadis itu, Dajjal mata-SATU konon, hu hu..
    Jgn jd tolol menunggu nabi Isa as utk mmbunuh siDajjal dgn pedang, itu pon "metafora" juga bro..
    Skrg Pedang dah jd hiasan kat Muzium2, org dah guna mesingun, leser n satelite bro..
    Mcm mana klu usTaT2 kata bumi kita LEPER/rata, sdangkan satu dunia tau bumi kita ini BULAT?

    Boleh ke usTaT2 IQ-ciput/tolol tuu mampu mengenal nabi Isa as, klu Dajjal=pemBOHONG/FITNAH PONTENG kat depan mata dorang pun dorang TAK leh nampok!? Huh! kelakor2 kan..

    Klu makna/ERTI/definasi ISLAM=PASRAH/surrender(kpd Integrity-n-Transparency)dah ramai skali yg BUTA n tak faham...tentu skali makna/ERTI/definasi Dajjal=pemBOHONG ni pasti ramai yg tak SEDAR langsung ha ha..

    Diantara "metafora" n REALITI pun ramai usTaT2 dah nampak nor bongok n TOLOL, mcm mana ada ati lg dorang tuh 'perasan' mnjd olamak pewaris nabi hi hi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn tanyer ulor2MAK majlis Syorru dedak dan walaun2 mrk tentang MAKNA hakiki Dajjal itu...gerenti depa akan bawak gambaran ilusi katoon mcm roper katak berdiri kat tengah2 kepala katak tu terSOMBOL terJOJOL mata-SATU hu hu..

      Itulah sejauh2 pemikiran ulor2MAK yg dah mnjd Dajjal dan mnjd pengikut2 Dajjal yg sedang mencari dan menunggu2 kedatangan Dajjal, walhal mrk tak SEDOR mrk lah Dajjal itu serta mrk juga lah yg mnjd klompok pengikut2 Dajjal!

      MAKNA hakiki kpd Dajjal=pemBOHONG!

      Jgn cari ciri2 yg di"metafora"kan itu, ttpi carilah definasi/MAKNA/erti Dajjal itu yg hakiki sekali..=pemBOHONG!

      Hatta klu diri kita sendiri suka berBOHONG kitalah yg mnjd sbnr2 Dajjal itu! fullstop!!

      Nabi Isa as, TAK tau menipu dan TAK tau berBOHONG..beliau akan membunuh Dajjal dgn "kata2/idea" yg lebih tajam drp mata-PEDANG yg sentiasa jujur-LURUS-TELUS-KUDUS-TERANG seterang2 KBNARAN yg akan menelanjangkan muka2 gelap Dajjal dikalangan ahlul2KITAB dan penjual2 Agama yg lahap serakah NAFSU 'bermata-SATU' yg cuba bersembunyi ddlm KEGELAPAN!

      So, jgn sesekali tertipu KELIRU melihat serta menyaksikan sbnr2 Dajjal didepan mata kita skrg! yess skrg!!

      Padam
  4. Bongok.. siapa pula yg boleh sahkan kata2 karpal tu bila dia sudah tiada..??

    Sebenarnya pd aku para kafirun, munafikun dan fasikun hanya berpura2 sahaja menyukai Tok Guru Nik Aziz !! Kenapa aku cakap macam tu?? Senang je nak jawab.. Kerana Arwah TGNA lah orgnya yg mengetuai usaha melaksanakan Undang2 Syariah Jenayah Islam Kelantan yg terkandung juga HUDUD di dalamnya.. ini adalah fakta yg tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.. lalu apa kena mengena dgn berpura2 menyukai arwah? Mudah je.. hari ini ada tak kita nampak org kafir harbi, munafikun org fasiq (termasuk yg pernah terlibat dlm jenayah Qazaf) merestui, menerima atau meredhai HUDUD?? Jauh sekali bukan?? Maknanya mereka hanya berpura2 menyenangi arwah sdgkan dalam masa yg sama membenci, menentang sebarang usaha arwah memertabatkan hukum HUDUD di Kelantan !!..

    Jadi sepatutnya kini 1:03 PTG tidak lagi ragu2 utk memilih ulamak mana yg patut didokongi..
    Meh sini aku bagi panduan memilih ulamak pewaris nabi.. senang je kita rujuk kpd pendapat Imam Syafei spt di bawah:

    Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

    Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

    Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

    Kan mudah je tu nak faham..

    Syukur Alhamdulillah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku ulamak... aku maki org then org tu benci aku....aku kata org tu munafik.. hahaha

      Aku ulamak...aku fitnah org kafir kunun dia benci islam.. org kafir tu marah... aku katakn mereka harbi... haha

      Kemudian aku guna kata2 imam yg ulamak yg betul ialah yg dibenci munafik dn kafir.. akula ulamak tu.

      Sedap tau jd ulamak. Aku sendiri yg gelar aku ulamak. Tkde pun turun surat dr langit allah iktiraf aku ulamak yg betul.

      So sejak title ulamak aku sgt senang hati. Apa aku buat semua org caya islamik. Sapa lawan aku.. aku cop dia kafir atau munafik.

      .....

      Sedangkn ulamak itu adalh org yg fisebut nama allah..gementar hatinya.

      Takut hatinya nk sokong perompak.takut hatinya nk merasa share dedak hasil rompakan.takut hatinya nk bohong pd rakyat.

      Takut hatinya nk ponteng 355 dan mkn gaji buta haram.takut hatinya yg membalak. Takut hatinya membiar rakyat hidup susah sedang mereka bermewah sementara izrail belum dtg merentap nyawa ulamak.

      Inilah baru ulamak walaupun hnya memakai kod dan talileher tnpa serban dn jubah..tnpa kelulusan agama yg tinggi.







      Padam
    2. Itulah indahnya islam syumul ini.. ada ketikanya perlu berlembut dan ada ketikanya perlu berkeras..

      Jangan jadi macam satu puak tu.. kafir harbi nak buat apa pun hatta sehingga menolak dan mengherdik syariat islam sekalipun masih mahu disantuni... ini boleh dikategorikan sebagi islam liberal.. kalau ikut kaedah islam jenis ini, alamatnya tiadalah di zaman Nabi Muhammad SAW berlakunya peperangan menentang kafir harbi..

      Padam
  5. Ulama yang imam syafi'i kata tu terlibat ngan politik gak ka? jangan main sedap cakap ja. Ulama pun ada yan makan gaji, yang masuk politik, yang hanya sebar ilmu saja. yang mana satu??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa ulamak tak boleh masuk politik ke? Islam jenis apa yg kamu anuti? Islam ambik separuh buang separuh??

      Padam
    2. ulamak burit boleh masuk politik, dapat jawatan cari bini baru..

      Padam
    3. Tak salah ulamak masuk politik tapi bila tak bawak akhlak yang disyariatkan oleh islam tu yang rosak ulamak.

      Padam
    4. Setuju .. asalkan dapat undi cina, ada ulamak sanggup bermufarakah drpd jamaah.. inikah yg dikatakan akhlak mengikut syariat??

      Padam
  6. Ulama sebenar ada di Rusila.. Yg selalu buat U-turn dan selalu kluokan kata-kata hikmat... Pengkhianat, barua, tolol, butir taik!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selagi beliau dibenci oleh kafir harbi, munafik dan fasik; alhamdulillah..

      Padam
    2. Bila otak dah berhenti berfikir, inilah padahnya. Ulamak yang dibenci tu bukan kerana dia tu betul. Kalau asas integriti pun tak ada, siapa pun marah termasuk yang waras akal fikirannya. Benarkah Haji Hadi dibenci kafir harbi spt DAP tetapi disayangi MCA atau dikhianati oleh munafikun seperti PKR dan Amanah tetapi berkepit UMNO yang tinggi taqwanya ...
      Islam dipandang hina bukan kerana Islam tu tak bagus tapi penganutnya yang bila bercakap bukan sahaja nampak BODOH tetapi memang BODOH.

      Padam
    3. kalau selalu U-turn, kata2 kesat..... barua, tolol dan sebagainya, jangankan kafir orang islam pun menyampah.

      Padam
    4. Asalkan munafik menyampah, alhamdulillah

      Padam
  7. Agaknya arwah tgna juga pesan pd hadi sokong najib...ambik dedak demi islam dan tubuhkan PIGS.

    arwah jg pesan bawa ruu355 kepadang merbok sebb sana tkde sapa akn halang kebangkitan islam. Kt sana dap tkde. Islam blh ditegakkn dipadang merbok. Sebuah padang islam.

    Arwah tgna juga pesan masa 355 diparlimen hadi mesti ponteng sebagai strategi islam undur bkn betmkna kalah.

    Arwah jg pesan klu blh pegi ke nippon masa 355 dibentang sebb nippon adalh gambaran syurga dgn bidadarinya bg menghibur pejuang isle.

    Arwah jg merendah diri dgn hadi sebb dia pernah mimpi nabi sekali sedangknn hadi sudah 3x... diulang...3x.

    Tapi ada seorg lagi calon khalifah yg mimpi nabi dan saidina umar tiap2 mlm...diulang..tiap2 mlm semasa dlm penjara. Huh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Arwah juga berpesan agar ahli2 PAS jangan tinggalkan alQuran yg di dalamnya ada ayat2 yg mengharamkan memilih teman2 kafir (harbi) sebagai pemimpin..

      Padam
  8. Selagi seseorg itu suka melabel org lain munafik dll.. itulah tnda kesesatan dlm agama. Jenis yg disebut hadis anjing neraka.

    Jenis yg perasan grup dia saja yg islam. Org lain semua sekular..munafik..harbi.

    Jenis yg suka hukum org. Jenis yg meleleh air liur dpt dedak.

    Jenis yg quran hadis tk lebih dr dikerongkong mereka saja. Tk masuk ke dlm hati pun.

    Jenis yg bila mereka ckp pasal islam... org lagi tknk masuk islam.

    Kita nk tanya beramai ramai dh kamu islamkn berbanding dgn bilangan yg dah kamu munafikkn dn harbikn.

    Celakalah kamu klu melabel org buruk lbh byk dr mengislamkn org.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg suka labelkan kumpulan lain sebagai kapir dan munafiq, kerana mereka terasa diri mereka saja yang Islam dan beriman, orang lain semuanya tak betul.

      Ajaran sapa ni kalu bukan ajaran Lebai Rusila?

      Otak Lebai Rusila ni masih ok lagi ke sekarang?

      Padam
    2. Tak ada sesiapa pun melabelkan apa kepada sesiapa.. mereka hanya mengambil panduan yg diberikan oleh Imam Syafei sahaja..

      Padam
  9. Aku seorg ulamak... aku maki org then org tu benci aku....aku kata org tu munafik.. hahaha

    Aku ulamak...aku fitnah org kafir kunun dia benci islam.. org kafir tu marah... aku katakn mereka harbi... haha

    Kemudian aku guna kata2 imam yg ulamak yg betul ialah yg dibenci munafik dn kafir.. akula ulamak suci tu.

    Sedap tau jd ulamak. Aku sendiri yg gelar aku ulamak. Tkde pun turun surat dr langit allah iktiraf aku ulamak yg betul.

    So sejak title ulamak aku sgt senang hati. Apa aku buat semua org caya aku sgt islamik. Sapa lawan aku.. aku cop dia kafir atau munafik. Aku canang kata2 imam tu.. nas2 yg lain aku sorokla.

    .........

    Sedangkn ulamak itu adalah org yg bila disebut nama allah..gementar hatinya.

    Takut hatinya nk sokong perompak. Takut hatinya nk merasa share dedak hasil rompakan. Takut hatinya nk bohong pd rakyat.

    Takut hatinya nk ponteng 355 dan mkn gaji buta haram. Takut hatinya nk subahat membalak. Takut hatinya membiar rakyat hidup susah sedang mereka bermewah... sementara izrail belum dtg merentap nyawa ulamak.

    Itulah baru ulamak sebenar walaupun hanya memakai kod dan talileher tnpa serban dn jubah..tanpa kelulusan agama yg tinggi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah indahnya islam syumul ini.. ada ketikanya perlu berlembut dan ada ketikanya perlu berkeras..

      Jangan jadi macam satu puak tu.. kafir harbi nak buat apa pun hatta sehingga menolak dan mengherdik syariat islam sekalipun masih mahu disantuni... ini boleh dikategorikan sebagi islam liberal.. kalau ikut kaedah islam jenis ini, alamatnya tiadalah di zaman Nabi Muhammad SAW berlakunya peperangan menentang kafir harbi..

      Padam
  10. Almarhum telah lama pergi. Kira dah tamat tempuh bergabung untuk tidak bercakap mengenai Almarhum dengan politik.

    Sebab itu masa persidangan cai dan Pastokin, Hadi tak cakap satu apa pun pesanan Almarhum.

    Setelah sekian lama dan apabila di bongkar niat jadi PM di tolak dan menamakan Tengku Razaliegh sebagai PM selepas itu, Hadi pun sampai kan kata Almarhum supaya berwaspada dengan DAP.

    Dalam politik bukan sahaja dengan DAP atau Lim Kit Siang kena berwaspada, dengan Najib pun kena waspada. Dengan Zahid, dengan Mahathir, dengan Anwar malah dengan Idris Ahmad pun kena waspada.

    Sebab ? Politik kita dan sistem kita macam taik.

    Apalagi dengan Hadi dan PAS yang langsung tak ikut cara Islam .. Kalau betul PAS ikut Islam.. sistem (cara berpolitik) yang ada sekarang ini akan terang dan nampak jelas keburukkan nya kerana kecantikan politik Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada ulamak yg sanggup bermufarakah dari jamaah islam hanya kerana damba kan undi cina..

      Padam
  11. Kau tau apa makna di sebalik perkataan pas? Ye...presiden amerika syarikat.. Ye betol. Parti anak syarikat.. Ye tepat sekali. Pakai akal sesekali je... Ye betul betul

    BalasPadam
  12. Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

    Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

    Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini