TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 15 Februari 2018

SEJAK ZAMAN NABI BELANJA DUIT 1MDB TAK HABIS?

KITA TUNGGU APA LAGI BILA HAK KITA DIROMPAK?

Semua orang tahu, jumlah duit yg masuk dlm akaun MO1 yg kononnya didermakan oleh ARAB (Aku rompak Anda Bayar) itu adalah sebanyak RM 2. 6 Bilion. Cuma, ramai yg tak tahu dan tak boleh bayangkan berapa banyak duit RM 2.6 Bilion?

Untuk memudahkan kita bayangkan banyak atau tidak duit sejumlah itu, saya kongsikan seperti yg selalu disebut oleh MP Shah Alam, YB Khalid Samad, beliau ibaratkan;

Sekiranya kita menyimpan duit sejumlah RM 2.6 Bilion itu di satu tempat, maka setiap hari kita belanjakan sebanyak RM 5 Ribu, hari ini kita belanja RM 5 Ribu, esok pun kita belanja RM 5 Ribu, lusa pun kita belanja sebanyak RM 5 Ribu, dan begitulah seterusnya, tempuh masa untuk menghabiskan duit sebanyak RM 2.6 Bilion itu adalah selama 1, 424 tahun. Ertinya dari zaman Nabi sampai hari ini pun tidak habis lagi.

Perompak MO1 ini senang lenang dgn anak bini, anak tirinya. Rakyat tanggung GST. Warga felda semakin susah dan menanggung hutang.

Kita tunggu apa lagi???
 
FB WFauzdin NS

29 ulasan:

  1. Sesiapa sahaja yang masih menyokong UMNO yang kuat merompak dan menipu rakyat, adalah bersubahat dengan kerja kemungkaran. Masih bodoh lagikah nak sokong UMNO? Yang betinanya menipu duit pinjaman ternak lembu RM250 juta, ada dibayarnya balik??? Duit rakyat ni, macam duit mak bapak pemimpin UMNO ja, yang penyokong hanya diberi sedikit dedak dah jadi bodoh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau 250 juta, belanja 5000 sehari boleh tahan 189 tahun. Tiga keturunan!!

      Padam
  2. RM5000 sehari selama 1424 tahun? Selera haram nafsu serakah badak memang macam itu. Jika dedak haram Kleptokrat Sial Najib Tun Razak bagi, setakat 100 juta - 500 juta, jika keluar RM5000 sehari duit haram boleh bertahan selama 55 - 200 tahun. Kalau kongsi duit haram dengan 10 orang yang lain, masih boleh diwariskan kepada anak-anak lagi. Gelap mata makan duit haram dan terus jadi pengikut Cash is King!



    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau 90 juta, belanja 5000 sehari boleh tahan 50 tahun.

      Padam
    2. Kalau Rm1 billion mcm yg razali cakap tu berapa puluh tahun plk gamaknya?

      Padam
  3. RM2.6 billion itu hanya 6.2% daripada RM42 billion keseluruhannya yang juga telah dirompak oleh Najib dan kroninya dan dibela oleh pemimpin dan ahli UMNO. Jika menggunakan asas pengiraan RM5,000 sehari dengan amaun RM42 billion itu pula, maka ia mengambil masa 23,013 tahun untuk menghabiskannya, itupun jika wang tersebut disimpan dalam gua tanpa faedah seperti simpan di bank. Memang celaka sungguh Najib Rosmah serta semua yang masih lagi menyokong UMNO.

    BalasPadam
  4. Najib razak & Rosmah mansur mmg jenis manusia keparat

    BalasPadam
  5. Penasihat mo1 jg bertnggjwb dunia akhirat. Kerana takut tegur demi dedak. Bukankah mncuri itu berdosa besar dn layak dihudud potong tgn?

    Patutlah 355 dipermainkn.. sebb si pencuri kawan hj hadi.

    BalasPadam
  6. Klu seseorang nk abiskn hasil rompakan didunia pun kiraan ribuan tahun... agak2 akhirat neraka berapa pulak lamanya... nauzubillah

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7:31,

      Tolong suruh mp pan sokong ruu 355 bukannya terkinja2 mengikut rentak tuannya di’parlimen masa ia dibentang..

      Padam
    2. Anon 3:33ptg

      Klu ruu 355 @ hudud skalipon yg dibawa serta didendangkan oleh Dajjal=pemBOHONG=pemFITNAH-pilkuda=peMONTENG=Khianat=Klepet=Rasuah=menCURI=U-TURN dan memaki hamun apalah ertinya..

      Ha ha..klakor2 bila siDajjal yg di"metafora"kan bermataSATU itu membawa hudud, Ruu serta kad No.Ahli Syurgaa, so masih ada ker walaun2 n walauntit2 terencat bebal tahap iq siku lutot yg masih percaya mcm engko tu wahai anon!?

      Padam
    3. Takde maki hamun pun cuma sekadar label.. Utk jawapan kpd sikap label melabel adalah spt di bawah:

      1. TAUKE PIL KUDA - ini telah terbukti di mahkamah tidak ditujukan kpd pihak mana sekalipun.. malah baru2 ni terbukti sudah ada pihak yg terlibat dgn pil kuda.. namun PAS dah lama akan memboikot atau membantah calon dari parti mana2 sekalipun jika terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah, kaki kelab malam, kali lompat parti, kaki rasuah serta lain2 kelakuan yg tak sepatutnya..

      2. BARUA - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. maka begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. ada ke patut melompat sokong pemimpin parti lain kerana kononnya pemimpin sendiri nak berUG dgn UMNO!.. lihatlah sendiri sampai sekarang masih tak nampak ujudnya UG tu, maka memang sesuailah dilabelkan sebegitu..

      3. PENGKHIANAT - ini memang tak boleh dinafikan lagi bila berlakunya adegan melompat parti tanpa meninggalkan kerusi buat parti lama.. sekiranya PAN rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah dan kebodohan PAN sendiri.. sdgkan DAP sendiri pernah menggelarkan pengkhianat kpd adun2nya yg telah tinggalkan parti baru2 ini di melaka..

      4. KHODAM - ini merujuk kpd pihak yg walaupun masih bernaung dalam parti sendiri namun masih sanggup membela pihak luar parti lebih drpd parti sendiri e.g. sehinggakan sampai ke tahap tergamak membocorkan agenda2 serta keputusan2 mesyuarat parti yg sepatutnya ‘confidential’ dalam masa hanya setengah jam sahaja selepas selesainya menyuarat parti..

      5. BABI - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelitkan pula oleh puak PAN.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan oleh PAS terutamanya terhadap UMNO dan musuh PAS lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh PAN spt dlm isu bantah pesta arak terbuka cuma DALAM HATI iaitu hanya "Seperti anjing menyalak bukit"..

      6. BIAWAK - "Seperti memikul biawak hidup" inilah perumpamaan asal yg dipetik.. maksudnya di sini ialah jika PAS masih mahu berbaik lagi dgn DAP, akibatnya akan memberi kesan negatif oleh sokongan melayu islam kpd PAS.. mana mungkin mereka hendak mempercayai DAP lagi setelah melihat gelagat DAP dan sekutunya di dalam parlimen dalam isu usul RUU 355 dan juga isu membantah pesta arak terbuka..

      7. KAFIR - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu, tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh UMNO dan sekutunya di kelantan; PAN ..

      8. MUNAFIK- jika seseorg boleh menerima serta berdiam diri bila ada seorg kafir harbi menghina ilmuwan islam dgn label SYAITON dan juga bila ada penganjuran pesta arak terbuka sehingga mengganggu sensitiviti org beriman (bukan org munafik), apakah ada lagi label yg lebih sesuai utk digunakan?

      9. BUTIR2 TAHI - seperti yg telah dijelaskan oleh salah seorg pemimpin PAS, ini hanya merujuk kpd sejarah turun-menurun e.g. DAP butir2 tahi PAP bermaksud DAP adalah asalnya turun menurun drpd PAP.. tiada langsung maksud jahat spt yg cuba digembar-gemburkan oleh pihak PAN.

      10. TALIBAN - yg ini DAP sendiri yg bagi gelaran kpd pihak yg jelas menentang secara terang2an ke atas pesta arak terbuka.. maka dengan itu aku pula ingin bagi gelaran kpd pihak yg menentang hanya DALAM HATI ke atas pesta arak terbuka ini.. gelaran yg dah aku fikirkan semasak2nya ialah mereka ini sebagai TALIBANGANG; ataupun yg lebih tepat lagi ialah TALIBARUT!.

      11. PENYANGAK - yg ini tak memerlukan IQ tinggi utk kita faham.. kalau dengan geng sendiri pun boleh dituduhnya kaki liwat dan kaki melancapkan orang lain; juga dia sendiri pun kaki songlap harta rakyat sehingga berbillion2 ringgit utk habuan si anak2 dan kroni, apa lagikah gelaran yg lebih sesuai daripada penyangak?

      Itulah penjelasan saya... sekian..

      Padam
    4. Penyangak 90 juta. Barua betul.

      Padam
    5. Babi sondol balak dlm hutan. Habis lapang hutan khatulistiwa

      Padam
    6. Bila PAN berhujah.. amat berbeza dgn PAS..

      PAS penuh dgn hujah ilmiah sedangkan PAN hanya, asal ada hujah..

      Padam
    7. Aku x dapat bayangkan macam mana rupa kalau kita masuk bakul angkat sendiri...tapi konmmng boleh buat tu

      Padam
    8. Fakta.. terima je lah.. kan senang..

      Padam
  7. KLEPTOKRAT SIAL NAJIB TUN RAZAK BAPA MATEMATIK MALAYSIA?

    1 Trillion hutang negara sehingga 2020 jika Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor kekal pada PRU14?
    1,000,000,000,000 sahaja.

    42b yang dirompak?
    4,200,000,000 sahaja.

    2.6b yang masuk Ambank?
    260,000,000 sahaja.

    90juta kepada Parti Suci?
    90,000,000 sahaja.

    1j - 50j Dedak kepada ahli politik?
    1,000,000 - 50,000,000 sahaja.

    50 Upah duit minyak macai BN buat kerja?
    50 sahaja.



    BalasPadam
    Balasan
    1. 1 billion bantuan israel utk PRU13?
      1,000,000,0000 shj.. hanya utk sebuah parti politik .. patutlah ramai sanggup lompat parti utk jadi barua parti tu..

      Padam
    2. An Anon. Itu 10b = 9 kosong saja. Kalau nombor pun dah sah tipu, berita lagi sah fitnah palsu. Apa punya macai?



      Padam
    3. 90000000/5000/360=50 tahun.

      Padam
    4. Tuang punahsihat 20 persen!!

      Padam
    5. Ok aku berulkan mengikut jumlah yg SEBENAR..!

      RM1,000,000,000.00

      Tq

      Padam
  8. Ralat.

    KLEPTOKRAT SIAL NAJIB TUN RAZAK BAPA MATEMATIK MALAYSIA?

    1 Trillion hutang negara sehingga 2020 jika Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor kekal pada PRU14?
    1,000,000,000,000 sahaja.

    42b yang dirompak?
    42,000,000,000 sahaja.

    2.6b yang masuk Ambank?
    2,600,000,000 sahaja.

    90juta kepada Parti Suci?
    90,000,000 sahaja.

    1j - 50j Dedak kepada ahli politik?
    1,000,000 - 50,000,000 sahaja.

    5 Upah duit minyak macai BN buat kerja?
    5 sahaja.


    Biasa macai naik motor, bayar minyak RM5 dengan rokok suria rampasan kastam sekotak. Nasib baik dapat gudang garam. Hahahaha....



    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah PAS dah saman SR pasal 90 juta..

      Sdg menanti DAP menyaman si razali pasal rm1 bilion.. kalau dah betul, tak payah saman lah buang masa shj..

      Padam
  9. KAPIR HARBI TERLEPAS MASUK MALAYSIA HABIS SENYAP SUNYI PUAK-PUAK NI? KAHKAHKAH!

    BalasPadam
  10. Terima kasih banyak kepada teman saya yang di Singapura ..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses saya baca. Saya bisa kenal nama nya Mbah Suroto. saya tidak tau apa ini secara kebetulan saja. Tapi yang jelas saya berani sumpah demi alloh kalau saya tidak menikmati hasil nya bantuan dari mbah.

    waktu itu setelah pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jadi Tkw di Saudi Arabia hanya jeritan batin saya alami. Berkat bantuan beliau melalui Pesugihan Dana Gaib nya ini alhamdulillah sekarang kehidupan saya jauh lebih baik dari sebelumnya.

    Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana gaib, anka gaib togel 3D,4D,5D,6D jampi pelet, ingin cepat dapat pekerjaan, dll....

    Kini saya berbagi pengalaman saja sudah saya rasakan dan buktikan sampai sekarang. Atau mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 Semoga bermanfaat. aminn...

    Info lebih jelas nya buka saja situs beliau di sini https://pesugihanputihislamia.blogspot.com.

    BalasPadam

  11. شركة تنظيف منازل بالخبر

    شركة تنظيف منازل بالخبر شركة المثالية هي افضل شركة تنظيف بالخبر يمكنكم التواصل معها للحصول علي افضل خدمات تنظيف المنازل والشقق والفلل والبيوت والمجالس والكنب والسجاد والموكيت والمفروشات بجودة عالية ومواصفات قياسية حيث تعد شركة تنظيف منازل بالخبر اولي الشركات التي التي تخصصت في مجالل التنظيف بالخبر ولديها خبرة كبيرة وعمالة ماهرة وادوات تنظيف حديثة وطاقم عمالة مدرب علي اعلي مستوى فلا تترددوا في الاتصال بشركة المثالية للتنظيف بالخبر وسوف تحصلون علي افضل الخدمات المنزلية من نظافة ومكافحة حشرات بارخص الاسعار

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini