TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 14 Februari 2018

TOK USIN ULAS PASAL BAI'AH TALAK TIGA



MARTABAT MUSLIMAT PARTI TOK KINI TELAH JATUH ?

Petang semlm tok pergi ke rumah guru tok untuk bersembang2 pasal Hudud. Sampai je dirumahnya, tok dengar bunyi bising kat dapor. Tok intai kat tingkap, tengok2 bini tua guru tok tgh berjoget2 keliling meja makan sambil berkemban.

"Woiiitt....wat mende tu??' Tok jerit celah tingkat.

Cepat2 dia berhenti joget, dan masuk bilik kjap, kmudian keluar dgn bertelekung.

"Mung ni Using, tak gheti beri salang ke? Intai2 umoh orang...berdose tau...Mung nak mende?" Tanya bini tua guru tok sambil buka pintu dapor.

" Ayoh Chik mane? ". Soal tok.

"Biase le....candat sotong..". Jawab bini tua guru tok.

"Huhh alooh...lupa ambe. Errr...nape nampak suka sangat...joget2 terliuk2 macam ular mengawan ?". Tanya tok.

"Mesti la bang Using...mung tengok berite ni...parti kite doh tak maing doh bai'ah cerai talak tiga ni....ambe rase bersyukur bebenar...takde le risau sangat..". Jawab bini guru tok.

"Ertinya, kaum wanita telah dijatuhkan martabatnya. Awak suka ke? Bukankah dulu Ayoh Chik kata Bai'ah talak tiga ni menaikkan matabat kaum muslimat?". Tanya tok.

"Menaikkan martabat wanita mende sampai cerai2..menaikkan k*te dia ada la....". Jawab rengkas bini tua guru tok sambil terus menutup pintu. Tok terpaku depan pintu dan kemudiannya melangkah pulang sambil terbayang2 dia berjoget berkemban tadi...teeheheeeee..

Sumber:  FB Tok Usin UG Ceroi

48 ulasan:

  1. Sebenarnya pd aku para kafirun, munafikun dan fasikun hanya berpura2 sahaja menyukai Tok Guru Nik Aziz !! Kenapa aku cakap macam tu?? Senang je nak jawab.. Kerana Arwah TGNA lah orgnya yg mengetuai usaha melaksanakan Undang2 Syariah Jenayah Islam Kelantan yg terkandung juga HUDUD di dalamnya.. ini adalah fakta yg tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.. lalu apa kena mengena dgn berpura2 menyukai arwah?

    Mudah je.. hari ini ada tak kita nampak org kafir harbi, org munafik dan org fasiq (termasuk yg pernah terlibat dlm jenayah Qazaf) merestui, menerima atau meredhai HUDUD?? Jauh sekali bukan?? Maknanya mereka hanya berpura2 menyenangi atau menyukai arwah sdgkan dalam masa yg sama membenci dan menentang sebarang usaha arwah memertabatkan hukum HUDUD di Kelantan !!..

    Itu baru HUDUD, belum masuk bab baiah talak tiga lagi yg mana telah diusahakan oleh arwah juga.. baiah ini juga turut dibenci oleh munafikun, fasikun dan sudah tentu kafirun juga..

    Jadi sepatutnya kini kita tidak patut lagi ragu2 utk memilih ulamak mana yg patut didokongi.. Meh sini aku bagi panduan memilih ulamak pewaris nabi.. senang je kita rujuk kpd pendapat Imam Syafi’i spt di bawah:

    Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

    Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

    Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

    Kan mudah je tu nak faham..

    Syukur Alhamdulillah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di negara Israel ada menteri dan PM yg dihumban kepenjara kerana rasuah @ menCURI, dan terkini PM Benjamin Netanyahu, polis mncadangkan agar Netanyahu didakwa bersabit rasuah..


      Tetapi..

      Klu menurut teori yg selalu diceramahkan oleh wostad2 lebai 'musang-berJANGGUT' termasuk yg kuar ddlm youtube, bhwsanya Dajjal bermata-SATU itu konon2nya dtg dari sosok Yahudi-Israel nih..

      Definasi/MAKNA/erti hakiki Dajjal=pemBOHONG

      Maksud pemBOHONG itu termasuklah =pemFITNAH=PONTENG U-Turn=BELIT=Klepet=mnCURI/samun=yg mnjahannamkan!

      Apa yg NYATA didepan mata kita, puak2 yg kita tuduh siYahudi (Dajjal=pemBOHONG) itu lebih telus dan terbuka hatta menteri2 n PM mrk berBOHONG=Khianat dan menCURI dibicarakan dgn ADIL serta kena masuk/wajib kepenjara ha ha..

      Malangnya dinegara yg penuh dgn wostad2 lebai suci yg pom-pang2 melalak pasal Dajjal tuh, LANGSUNG buta mata TAK nampok Dajjal=pemBOHONG=peNYAMUN=peMONTENG pemFITNAH pilkuda yg sgt2 terang n NYATA...konon2nya sdang syiok asyik mencari n menunggu2 "metafora" Dajjal bermata-SATU yg"PASTI-gerenti" tak akan muncul punya! krn mata-SATU itu hanyalah "metafora" ddlm hadis trsbut yg tak akan dpt digapai oleh wostad2 lebai yg sgt2 ciput-IQ nya itu hu hu!?

      Metafora bermata-SATU itu=yakni SATU-jalur pemikiran yg sgt jumud sgt2 sempit KELIRU-meNIPU songsang-SESAT lagi GELAP, sgt2 berEMOSI yg sgt2 sarat penoh dgn dendam dan kesumat.. tiada RASIONAL serta TAKde NERACA "dua-MATA" yg lebih LUAS-LURUS-TERANG yg benar2-ADIL dan saksama..

      Malang sekali..wostad2 lebai yg sgt2 'perasan' dan mengaku berlagak pandai n suci sbg pewaris nabi2 nih, boleh LANGSUNG TAK nampok Dajjal=pemBOHONG didepan mata!!

      Hatta lebih malang lagi..ramai dikalangan wostad2 lebai ini kini dah terang2 mnjd Dajjal=pemBOHONG serta mnjd sbnr2 pengikut/tentera2 Dajjal!

      Kpd wostad2 yg balik drp timur tengah/Arab, please.. jgn jd bongok BODOH pom-pang2 mencari2 n menunggu2 Dajjal bermata-SATU itu, sbaliknya cari dan hadam dlm2 Definasi/MAKNA/erti Dajjal=pemBOHONG=pemBELIT=PONTENG n FITNAH=menCURI yg sgt2 TERANG lg sgt2 NYATA mnjahannamkan itu!!!

      Definasi/MAKNA/erti Dajjal=pemBOHONG, fullstop!!!!!

      JADInya..

      Jadi sape yg lebih Dajjal=pemBOHONG, adakah siYahudi Israel Natanyahu itu, ATAU wostad2 lebai suci yg mnjd Imam pom-pang2 n tunggang-tunggik2 semayang tahajjud yg ada kad No.Ahli Syurga yg bersorban alim2 musang brjanggut itu wahai semua sdr/sdri ku?!

      Padam
    2. ulamak ape...akhlak pn mcm mat rempit..maki2 org...jauh sgt dr akhlak sahabat2 nabi..apatah lagi akhlak nabi saw...walaupun org tu bkn ulamak tapi akhlak baik lg mulia ikut org tu drp ikut ulamak yg mulut maki2 org..

      Padam
    3. Itulah indahnya islam syumul ini.. ada ketikanya perlu berlembut dan ada ketikanya perlu berkeras..

      Jangan jadi macam satu puak tu.. kafir harbi nak buat apa pun hatta sehingga menolak dan mengherdik syariat islam sekalipun masih mahu disantuni... ini boleh dikategorikan sebagi islam liberal.. kalau ikut kaedah islam jenis ini, alamatnya tiadalah di zaman Nabi Muhammad SAW berlakunya peperangan menentang kafir harbi..

      Padam
    4. Islam liberal contohnya pakai baju dewa Tokong macam YB Pas Paya Jaras.

      Islam Liberal macam YB Pas di Parlimen yang berkecuali sebab tak nak menentang yang bathil dan menyokong yang hak.

      Islam Liberal macam Ustaz Pas mengajar Hadis tapi pakai Hadis palsu matan daripada Kitab Syiah.

      Islam Liberal ialah ulama Pas yang hukum haram undi DAP tetapi diam membisu bila hukum undi Umno, MCA, MIC, PPP yang terang-terang menentang RUU355 sehingga menolak secara kolektif daripada membawa RUU355 melalui Menteri Jamil Khir.

      Islam Liberal ialah Ulama Parti Pas yang gagal patuh pengagihan kerusi Parlimen dan DUN sehingga Pakatan Rakyat berlawan 3 penjuru lebih daripada 7 kawasan PRU13.

      Islam Liberal ialah ulama Pas yang ubah hukum tahaluf siyasi dalam PR kepada taawun bersama BN sebab untung politik.

      Islam Liberal ialah Pas yang mengeluarkan CHAI sebagai panduan memilih pemimpin parti yang pasti bertentangan dengan ajaran al Quran atau Hadis.

      Islam Liberal menjadikan agama ikut hawa nafsu mereka tanpa nas al Quran dan hadis sebagai panduan.



      Padam
    5. Dulu atgna pun sokong dap kapir harbi dlm pr. Sehinggalah arwah meninggal dunia. Apa komen wanrosli?

      Padam
    6. Aku sebenarnya menyokong UG yang dipimpin tuan guru sebab UG ni hubungan sesama islam. Tapi atgna menentangnya. Tu yang aku kesal kat atgna sbb ikut sangat dap kapir harbi. Sekarang aku setuju sebab tghh tak macam atgna. Tghh tak sekongkol dgn dap kafir harbi

      Padam
    7. Ulama yang dibenci mengikut imam syafie tu bukanlah dirujuk kepada sesetengah ulama yang ada sekarang ni. Tak mungkin imam syafie maksudkan ulama itu ialah ulama yang salahguna duit cikgu sampai 14 juta, atau ulama yang sapu balak atau ulama yang pupuskan saham kohilal aku. Itu belum lagi masuk ulama maki hamun, ulama barua, ulama tokey pil kuda, ulama Q7, ulama tontonvi dan macam2 lagi 1001 jenis ulama. Tapi yang terkenal ialah ulama jirat cina.

      Jadi ulama ni dibenci bukan sebab ilmu ulamanya, tapi sebab perangainya yang buat benda2 yang dibenci Allah. Kat dunia org dah benci dgn perbuatannya, kat akhirat lagi la Allah benci.

      Logik ke salahguna duit cikgu tanpa kebenaran boleh masuk syurga? Logik ke fitnah orang tokey pil kuda boleh berehat kat jannah? Macam tak logik je kalau ikut cikgu aku ajar dulu.

      Padam
    8. UG hubungan sesama Islam tapi sampai sekarang Umno - Pas tak dapat mengumumkan agihan kerusi mereka di Parlimen. Parti Hadi Awang dengan nombor kerusi pun tak tetap. 40, 100, 130. Macam dah kena sumpahan ÇHAI no ekor!



      Padam
    9. Bodohnya.. pas ada Gagasan Sejahtera lah..

      Padam
    10. Senang je nak jawab soalan bodoh korang tu.. dulu dap masih kafir zimmi.. sejak ketiadaan arwah TGNA ni je dap dah jadi kafir harbi..

      Padam
  2. Bagaimana pulak ulamak yang memeilih untuk menhentam kapir2 harbi munafik. Contoh duk hentam dap aje tapi mca gerakan n mic tak pulak. Sedangkan mereka pun kapir dan tolak hudud dan 355. Napa masa pru13 bole oulak berpeluk dgn dap dan dlm ucapan2 duk semeja skrg la ni dah lain. Napa ulamak sekatang tak bantah dengan sekerasnya ttg kleptrokasi dll mcm oenyelewengan yang berlaku. Apa kata semua ulamak berhimpun buat demo menyuarakan bantahan terhadap segala kepincangan. Barulah nampak real ini duk cakap pun berbelit arini lain esok lain. Tak munafik ke namanya tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAP atau siapa sahaja yg memperlekehkan islam atau anti islam memang perlu dihentam..

      Kita tak mahu islam yg ada dikuasai oleh pemikiran liberal yg mana nak lgbt boleh nak murtad boleh nak sekedududkan boleh nak atheis pun boleh..

      Padam
    2. Islam liberal seperti ulama Pas yang diberikan amanah mewakili Parlimen Marang tetapi gagal hadir.

      Islam liberal ialah ulama Pas yang diberi amanah membawa usul RUU355 menangguhkan sehingga lebih 3 kali tanpa sebab munasabah.

      Islam Liberal ialah seperti ulama Pas yang menjadikan RUU355 modal mengkafirkan sesama orang Islam.

      Islam Liberal ialah Ulama Pas yang menyokong GST bawa kebaikan tetapi dalam masa yang sama menghukum GST ialah HARAM?



      Padam
    3. Aku ikut apa ATGNA buat. Sebab aku sayang dia. Sebab itu aku tak suka geng ayatola syiah

      Padam
    4. Ulamak kita tu hentam dap saja sebab hati sangat panas. Dendam pada dap membuak2. Ulamak kita tak hentam mca mic gerakan sebab dulu mereka bukan dlm pr. Lagipun tuan guru kita tak cakap mca mic pcm tu kafir harbi. Jadi kita tak bole la nak hentam

      Padam
    5. Kafir zimmi lah ngok.. dap je yg kafir harbi.. keh keh

      Padam
    6. Kalau perjuangkan hak golongan LGBT tu dah sahih LIBERAL lah tu.. doh..

      Padam
  3. Dlm pas ada ulamak ker? Yang pasti ulamak dlm parti itu adalah gelaran yg diangkat oleh pengikut2nya, dan bukan pun diiktiraf sebagai ulamak dlm ertikata sebenarnya. Sebab itulah kita dapati ulamak2 mereka tidak memiliki ciri2 keulamakan yg sebenar, akhlak yg amat jauh dari akhlak seorg ulamak sebenar. Apa yg keluar dari mulut ulamak2 parti ini hanyalah makian, cercaan, hinaan, dan sering memandang rendah pada org lain yg tidak menjadi pengikut mereka. Apatah lagi dgn mewar-warkan parti mereka adalah parti Allah swt, sedangkan Allah swt adalah tersangat mulia, sedagkan parti mereka penuh dgn segala kebejatan, penipuan dan segala kebobrokan. Pengikut bawahan pulak, bila boleh bercakap serba sedikit berkaitan agama terus diangkat sebagai ustaz. Dan sama mcm ulamak mereka juga, ustaz2 ini pun begitu mudah mengkafirkan, memunafikkan, dan segala macam tohmahan hasil dari tauladan ulamak2 mereka tadi. Pengikut2 bawahan pulak begitu asyik, hayal dgn janji2 syurga, dgn sekedar mempunyai no. keahlian parti spt yg dinyatakan oleh seorg pemimpin mereka. Begitu mudah utk masuk kesyurga, dgn hanya menjadi ahli parti mereka. Kesian amat bila melihat gelagat para pendukung parti ini kerana ibarat khayal selepas meneguk air ketum bila dihadamkan oleh pemimpin mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila kita memperjuangkan islam logiklah kita berharap ganjaran syurga..

      Mana mungkin kita boleh mengharap syurga jika hak golongan lgbt, murtad, atheis dan sekedudukan yg nak kita perjuangkan.

      Padam
    2. PAS bukan memperjuangkan Islam.

      PAS mempergunakan Islam.

      Ulamak PAS cari makan dan mengejar dunia..

      Baiah PAS bukan untuk selamatkan Islam tetapi untuk selamatkan politik beberapa pemimpin PAS.

      Jika untuk selamatkan Islam PAS hendaklah meneruskan baiah.

      PAS bukan sahaja menjual beberapa wakil PAS untuk mengukuh kan kedudukan Najib dengan membatalkan baiah. Tetapi dengan membatalkan baiah PAS bukan lagi PAS.

      PAS sebelum ini tidak yakin pada ketentuan Allah sebab itu wakil PAS terikat dengan baiah.

      Walaupun berbaiah, PAS semakin teruk. Bayangkan lah tanpa baiah?

      Nak masuk syurga bukan sekadar berjuang.. itu cara taliban !



      Padam
    3. Sebenarnya pd aku para kafirun, munafikun dan fasikun hanya berpura2 sahaja MENYUKAI Tok Guru Nik Aziz !! Kenapa aku cakap macam tu?? Senang je nak jawab.. Kerana Arwah TGNA lah orgnya yg mengetuai usaha melaksanakan Undang2 Syariah Jenayah Islam Kelantan yg terkandung juga HUDUD di dalamnya.. ini adalah fakta yg tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.. lalu apa kena mengena dgn berpura2 MENYUKAI arwah?

      Mudah je.. hari ini ada tak kita nampak org kafir harbi, org munafik dan org fasiq (termasuk yg pernah terlibat dlm jenayah Qazaf) merestui, menerima atau meredhai HUDUD?? Jauh sekali bukan?? Maknanya mereka hanya berpura2 menyenangi atau menyukai arwah sdgkan dalam masa yg sama membenci dan menentang sebarang usaha arwah memertabatkan hukum HUDUD di Kelantan !!..

      Itu baru HUDUD, belum masuk bab BAI’AH TALAK TIGA lagi yg mana telah diusahakan oleh arwah juga.. BAI’AH ini juga turut dibenci oleh munafikun, fasikun dan sudah tentu kafirun juga..

      Jadi sepatutnya kini kita tidak patut lagi ragu2 utk memilih ulamak mana yg patut didokongi.. Meh sini aku bagi panduan memilih ulamak pewaris nabi.. senang je kita rujuk kpd pendapat Imam Syafi’i spt di bawah:

      Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

      Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

      Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

      Kan mudah je tu nak faham..

      Syukur Alhamdulillah..

      Padam
  4. Baiah talak bini tak wujud dalam ajaran Islam dan rekaan Pas sahaja. Bukankah kebencian Allah hingga bergegar tiang Arasy bila talaq dibuat-buat direkayasa macam isteri minta diceraikan? Bukan ajaran agama Islam dan guna nama Tuhan? Penyeleweng agama makin bertebaran dan berkumpul dalam Pas!



    BalasPadam
    Balasan
    1. Gila. Tukaq baiah talaq 3 pasai taat setia ???????

      Bukan pasai ikut Quran As Sunnah ???????

      Ulamak ka Alamak?????????

      Padam
    2. Dah pi ceraikan bini tu buat apa kalau hanya nak undi cina??

      Padam
  5. Inilah wajah sebenar agamawan akhir zaman yang menjual agma dan merosakkan keindahan Islam sepertimana hadis Nabi SAW. Islam diguna mengikut catuan sendiri. Cakap berbelit2 macam serban yg dibelit. Kemunafikan golongan ini bole dilihat dalam video2 ceramah mereka dari pru13 dimana memuji dap dan PR tapi skrg lidah itu juga yang mengkapirkan memunafikan dan memaki hamun mereka. Ini semua utk habuan duniawi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru 3 - 4 tahun kempen Hadi Awang di Teluk Intan minta orang Melayu Islam undi Dyana parti DAP! Kini Ulama Pas tukar hukum jadi haram pula ikut nafsu serakah mereka. Inilah ulama akhir zaman yang Nabi berikan peringatan. Lebih bahaya dan menyesatkan daripada Dajjal.



      Padam
    2. Masa tu DAP masih kafir zimmi.. cuma sekarang je dah jadi KAFIR HARBI..

      Padam
  6. pesal lambat sangat najib nak bubarkan parlimen?? tok hadi angguk dah tak sabar nak menang besar, nak jd perdana menteri ke7.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak dapat jadi PM pun takpa dapat jadi PUNAIsihat pun kira oklah. Janji masyuk.

      Padam
    2. Belom jadi pm pong dah baruakan orang, klu jadi pm tak tau la macammana perangai dia

      Padam
    3. jadi PM pun tak boleh di siasat dan di dakwa.

      Jadi ulama tak boleh di ragui sama sekali kerana orang itu suci.

      Jadi bagaimana kalau Hadi, ulama suci yang jadi PM?

      Rosak lah negara, Punah lah Islam.

      Padam
    4. Contoh MB sepenggal dah ada. Tindakan pertama ialah satu negara tadika kemas kena kunci kalau Hadi Awang jadi PM. Ramai-ramai anak kita pakat angkat kerusi belajar kat tengah padang. Lepas tu batalkan pula perjanjian Kerajaan dengan mana-mana syarikat ikut suka hati nafsu serakahnya sampai kena saman berbilliun-billiun !!!



      Padam
    5. Sebenarnya pd aku para kafirun, munafikun dan fasikun hanya berpura2 sahaja MENYUKAI Tok Guru Nik Aziz !! Kenapa aku cakap macam tu?? Senang je nak jawab.. Kerana Arwah TGNA lah orgnya yg mengetuai usaha melaksanakan Undang2 Syariah Jenayah Islam Kelantan yg terkandung juga HUDUD di dalamnya.. ini adalah fakta yg tak boleh dinafikan oleh sesiapapun.. lalu apa kena mengena dgn berpura2 MENYUKAI arwah?

      Mudah je.. hari ini ada tak kita nampak org kafir harbi, org munafik dan org fasiq (termasuk yg pernah terlibat dlm jenayah Qazaf) merestui, menerima atau meredhai HUDUD?? Jauh sekali bukan?? Maknanya mereka hanya berpura2 menyenangi atau menyukai arwah sdgkan dalam masa yg sama membenci dan menentang sebarang usaha arwah memertabatkan hukum HUDUD di Kelantan !!..

      Itu baru HUDUD, belum masuk bab BAI’AH TALAK TIGA lagi yg mana telah diusahakan oleh arwah juga.. BAI’AH ini juga turut dibenci oleh munafikun, fasikun dan sudah tentu kafirun juga..

      Jadi sepatutnya kini kita tidak patut lagi ragu2 utk memilih ulamak mana yg patut didokongi.. Meh sini aku bagi panduan memilih ulamak pewaris nabi.. senang je kita rujuk kpd pendapat Imam Syafi’i spt di bawah:

      Imam Syafi'i pernah berkata: Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama yang membingungkan Umat, sehingga Umat bingung memilih mana Ulama Warosatul Anbiya dan mana Ulama Suu' yang menyesatkan Umat.

      Lantas murid Imam Syafi'i bertanya: "Ulama seperti apa yang kami harus ikuti di akhir zaman wahai guru?"

      Beliau menjawab: "Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia akan menyesatkan mu, menjauhi mu dari Keridhoan Allah"

      Kan mudah je tu nak faham..

      Syukur Alhamdulillah..

      Padam
  7. Islam Liberal macam Pas Hadi Awang dahulu tolak Perlembagaan sampai keluar Amanat Takfiri, sekarang dah sokong dan pertahan Perlembagaan.

    Islam Liberal ialah letak calon bukan Islam wakil Pas dan hukum tukar jadi halal undi. Tapi calon bukan Islam parti Pakatan hukum tukar jadi haram.

    Islam Liberal ialah Ustaz Pas yang hukum haram pegang anjing atau babi, macam tak ada sertu atau samak diajar oleh Nabi.

    Islam Liberal ialah Pas nak sekel kepala ahli agama lain yang tak sokong RUU355 dengan hujah yang mantop.

    Islam Liberal ialah Parti Pas yang suka melabel-labelkan umat Islam dengan bermacam-macam panggilan dan nama jelek, dengan niat buruk mahu memecah-belahkan masyarakat Malaysia yang hidup harmoni dan hormat-menghormati sesama pelbagai kaum, bangsa, agama, budaya, adat resam dan pandangan politik.



    BalasPadam
  8. Islam Liberal dalam Pas dan Umno terserlah dalam isu kemasukan diplomat Israel ke Malaysia. Tanpa sebarang hubungan diplomatik Malaysia - Israel, seorang diplomat Israel secara haram bebas masuk dan mengunjungi ibu negara?
    Di mana kecaman daripada Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Hadi Awang selepas bersungguh-sungguh menentang Baitul Maqdis di Al Aqsa sebagai ibu negara Israel? Apakah Umno - Pas - be end sudah mengiktiraf Negara Haram Israel dan mengeluarkan visa dan passport Israel secara rahsia dan sulit? Dalam kes Jho Low tidak mustahil kerana Jho Low disahkan oleh Magkamah Singapura mempunyai 2 atau lebih passport dengan nama lain Eric Tan. Sehingga kini passport Jho Low tidak dibatalkan sehingga penjenayah antarabangsa ini bebas ke seluruh Asia Tenggara belayar dengan Equanimity dibeli dengan duit curi 1MDB.



    BalasPadam
    Balasan


    1. https://www.timesofisrael.com/in-first-israeli-diplomats-attend-un-conference-in-malaysia/


      Padam
  9. Ade sorang walaun ni kan...kalau boleh goreng baru nmpk muka...kalau x tau nk jawab..sonyapp yo macam kuburan hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jauhilah golongan LGBT SEKEDUDUKAN ATHEIS DAN MURTAD..

      Padam
  10. Walaun tak paham apo maksud liberal. Contoh tindakan parti liberal macam Pas dah disenaraikan. Tindakan yang bebas dan tidak ikut Quran dan Sunnah. Itulah parti Pas kini bawa ideologi Islam Assobiyyah yang Liberal berbanding Umno Assobiyyah Liberal saja.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak tahu liberal ke tidak senang je.. kita tengok dia perjuangkan hak golongan LGBT, ATHEIS, MURTAD dan SEKEDUDUKAN tu maknanya sohih LIBERAL..

      Padam
  11. yg MENGKUCARKACIR/BUAT ISLAM CELARU adalah PAS...Hukum allah beri ada 4,dgn adanya hadi..wang..TAMBAH LAGI..SATU..IAITU'BERKECUALI"..
    1.WAJIB
    2.HARAM
    3.SUNAT.
    4.MAKRUH.
    5.MUBAH..

    HADIWANG/PAS..NO 6.BERKECUALI..

    Nak hudud tapi dia perintah ;terengganu' tak buat pun..
    kutuk dap,tapi kat selangor boleh pula..
    ru355 bagai,nak rak,,last2 kena kencing hadi tak hadir parlimen...dan banyak...jika ada 'KENA-MENGENA DGN,FULUS/WANG/DUIT/KUASA'....HUKUM BERKECUALI...TAMBAHAN...JALAN SHORT-CUT KASYURGA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg celarukan agama ialah bila ulamak yg disukai kafir harbi dan munafik boleh buat derkk je bila ada pihak yg memperjuangkan hak golongan LGBT, SEKEDUDUKAN, ATHEIS DAN MURTAD..

      Padam
  12. Samseng Ameno Johor diperlukan. Samseng Umno pakai serban putih dan pakai topi wajib datang pertahan Malaysia.


    https://www.timesofisrael.com/in-first-israeli-diplomats-attend-un-conference-in-malaysia/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanya tun m yg pernah jumpa dgn yitzak rabin di perancis.. kalau dia jadi pm lagi sekali habih lah malaysia jadi kawan baik israel..

      Padam
  13. 2. Unique experience for an Israeli ???????? diplomat to visit #Malaysia. I have great hopes for good relations between our two countries in the future. pic.twitter.com/QDb2OaKyEX

    — David Roet???????? (@DavidRoet) February 12, 2018

    BalasPadam
  14. Anifah Aman yang keluarkan permit Diplomat Israel masuk Malaysia.

    Patutlah terdiam macai BN. Ada seekor nama Anasz Master in Security and Strategic Studies UKM tiba-tiba setuju pula mengiktiraf Israel sebab UN iktiraf Israel?

    Komen Macai Umno iktiraf Israel negara berdaulat ikut UN.

    4. Dalam kes kemasukan diplomat Israel ke Malaysia. Dia masuk atas tiket diplomat Israel di UN yang menghadiri event UN di Kuala Lumpur. Bila dia masuk sebagai diplomat ke sebuah negara yang misalnya tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan negaranya, ianya tak bermakna kita mengiktiraf Israel. Sebaliknya kita memberikan kebenaran dia masuk ke Malaysia atas dasar dia seorang diplomat Israel yang mewakili negaranya. Dan Israel juga, mahu tak mahu, suka tak suka, kita kena akui bahawa dia adalah sebuah negara ahli dalam PBB.

    Lepas tu dia bagi contoh Korea Utara dan Cuba yang memang negara berdaulat?

    5. Ambil contoh wakil Korea Utara ���� atau Cuba ���� ke UN. Mereka dibenarkan masuk ke New York atas tiket diplomat yang mewakili negara berkenaan ke PBB yang beribu pejabat di New York. Walaupun dibenarkan masuk (malah membuka pejabat perwakilan di U.S), ianya tidak bermakna U.S ada hubungan diplomatik dengan negara berkenaan.

    Macam mana macai Umno boleh iktiraf diplomat Israel jika negara mereka pun Malaysia tak iktiraf?

    BalasPadam
  15. Terima kasih banyak kepada teman saya yang di Singapura ..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses saya baca. Saya bisa kenal nama nya Mbah Suroto. saya tidak tau apa ini secara kebetulan saja. Tapi yang jelas saya berani sumpah demi alloh kalau saya tidak menikmati hasil nya bantuan dari mbah.

    waktu itu setelah pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jadi Tkw di Saudi Arabia hanya jeritan batin saya alami. Berkat bantuan beliau melalui Pesugihan Dana Gaib nya ini alhamdulillah sekarang kehidupan saya jauh lebih baik dari sebelumnya.

    Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana gaib, anka gaib togel 3D,4D,5D,6D jampi pelet, ingin cepat dapat pekerjaan, dll....

    Kini saya berbagi pengalaman saja sudah saya rasakan dan buktikan sampai sekarang. Atau mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 Semoga bermanfaat. aminn...

    Info lebih jelas nya buka saja situs beliau di sini https://pesugihanputihislamia.blogspot.com.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini