TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 13 Februari 2018

UNDI PARTI LEBAI ADALAH MEMBAZIR

LEBAI kata boikot mengundi atau tidak mengundi tu HARAM hukumnya. Lebai juga kata HARAM undi Dap kerana DAP lawan Islam. Undi parti lebai adalah WAJIB kerana katanya parti lebai saja yg mahu kpd Islam.

Meh kita buat kira2 bodo sikit.

Di Semenanjung, Kerusi Parlimen ada 165 Kerusi. Parti lebai dah umum hanya akan bertanding 130 Kerusi Parlimen sahaja dan sasar 40 Kerusi Parlimen. Ertinya, baki 35 Kerusi itu parti lebai tidak bertanding.

Di kawasan 35 lagi Kerusi yg parti lebai tidak bertanding itu, bagaimana waaun2 mahu mengundi? Tak mengundi HARAM pulak. Mahu undi parti lain selain parti lebai pun HARAM. Nak ambil pahala undi parti lebai tak dapat sebab parti lebai tidak bertanding di kawasan2 tersebut. Siapa mahu tanggung dosa tu gamaknya?

Apabila awal2 lagi dah sasar 40 Kerusi saja, ertinya awal2 lagi sudah ada nawaitu tidak mahu jadi kerajaan. Apabila ada niat tidak mahu jadi kerajaan, maka sudah pasti sudah ada niat tidak mahu buat Hudud kerana hanya kerajaan yg memerintah sahaja boleh buat Hudud. Bukankah Islam pada lebai ni hanya hudud saja?

Mengundi parti yg awal2 lagi sudah tidak mahu jadi kerajaan, tidakkah hukumnya HARAM juga kerana buat kerja membazir? Membazir itu haram.

50 ulasan:

  1. Undi Party Ketua Pembunuhan Umat Islam Memali dan penghina undang2 Islam adalah berdosa besar!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haram jadah punya kumpulan pengganas di Memali itu, mereka yang mulakan dulu tembak dan bunuh anggota polis dan bila polis menembak balas, polis pula nak dipersalahkan. Semuanya berpunca dari amanat Hadi mereng!

      Padam
    2. Hanya Yahudi Laknatullah dan anjing belaan mereka yg suka kata orang Islam pengganas,.! Kau adalah contoh anjing didikan Yahudi , sama seperti MahaKUTTY

      Padam
    3. Macam biasa para ulamak di Memali yg mempertahankan harta, maruah dan nyawa digelar pengganas padahal bila terkorban pastilah memperolehi syahid.. manakala pemimpin yg jelas FASIQ pula dianggap betul..

      Sama juga kejadiannya di Palestine.. para pejuang Palestin yg mati pastilah beroleh syahid manakala pemimpin Yahudi dianggap betul...

      Padam

  2. Nasib baik Lobai cuma berkata-kata.. kalau Lobai buat Amanat, jadi gila di buatnya.

    Untuk mengelak ahli dari dosa, PAS kena bertanding semua kerusi termasuk yang tak menang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ada masalah pun amanat tu kerana mana ada bukti amanat memgkafirkan UMNO..

      Tapi bila PAN kata boleh langgar BAIAH tanpa menghiraukan akibatnya termasuk dosa maka berhati2lah dgn org jenis ini kerana pada mereka yg utama ialah undi cina..

      Padam
  3. Undilah DAPigs!...boleh duduk sekandang dengan binatang mughalazah itu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maksud kau PIGS ke..

      Sampai hati kau ckp ulamak2 suci kau tu sekandang dgn mughalazah.

      Padam
    2. Maksud dia ulamak2 yg disenangi oleh para kafir harbi munafik dan fasikun..

      Padam
  4. Sejak berkawan dgn DAP walaun wfauzdin ni berani menyanggah mufti wilayah. Teruslah kamu hanyut bersama DAP membawa juga anak isteri.. kami bersaksi kami tetap berdiri di belakang mufti wilayah dan tghh.. syukur alhamdulillah..

    BalasPadam
  5. AlQuran dah ajar jangan pilih pemimpin dari kalangan yg makan pigs (BABI)..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan jangan menyertai kumpulan PIGS yang suka menyondol tu.

      Padam
    2. Al Quran ada ajar ke pilih pemimpin tak makan babi tapi bodoh dan bongok macam lebai2 PAS ?

      Padam
    3. Baguslah kalau dah tahu alquran ajar jgn pilih teman dan pemimpin yg makan PIGS (babi).. nanti jangan kata abang tak payung..

      Padam
    4. Betul lah tu...x makan babi..tapi makan rasuah ..hah ye lah tu..tahniah..teruskan la kepercayaan ko tu..

      Padam
  6. Nak tengok PIGS berserban, tengok walaun PAS. PAS For ALL PIGS !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sejak berkawan DAP dah tak perlukan ulamak lagi.. syabas..

      Padam
  7. Org bodoh je akan pilih pemimpin2 islam yg hanya jadi pasu bunga dlm parlimen.

    Org bodoh je akan pilih pemimpin2 islam yg diam apabila rompakan demi songlapan berlaku di dlm kerajaan.

    Org bodoh je akan pilih pemimpin2 islam yg suka2 kafir kan org lain.

    Org bodoh je akan pilih pemimpin2 islam yg terer benar jual agama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada org yg hanya kerana damba kan undi cina sanggup jual agama dgn melompat dari parti islam..

      Padam
    2. Lompat keluar parti je. Bukan lompat keluar agama islam.

      Padam
    3. Betul mereka cuma tergamak berpisah dari isteri asalkan dapt undi cina..

      Padam
  8. Rupanya logo pas adalah bulatan pasu bunga dr pandangan atas.

    Jgn undila parti yg main2 pru... tknk kuasa.. klu tknk kuasa bermkna x sungguh2 nk laksana islam. Tnpa kuasa mcmana nk laksana islam.

    Tgk 355.. sbb tkde kuasalah pas terhegeh2 nk harap umno buat tp kena kencing. Nk pru nnti dilaung semula 355 ni.

    Org bodoh je undi pasu bunga utk laksana islam... cuba cita mana nas dan sirah yg islam hnya kena jd pasu bunga dlm pemerintahan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya org jahil shj yg undi pemimpin yg makan babi anti islam pulak tu..

      Padam
  9. Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  10. PIGS itu apa?
    Bukan kah ianya plural kpd pig...babi?
    Ahli-ahli Pigs ada pakai serban ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahli2 PH berpemimpinkan org2 yg antaranya makan babi kerana kekafiran mereka.. malah mereka juga anti islam.. maka jatuhlah dalam kategori kafir harbi..

      Padam
    2. Fitnah kalian sama ada kalian ahli pas atau sebaliknya kelihatan semakin berleluasa. Ia berfungsi umpama sistem perniagaan piramid yang menghimpun dosa hingga hari kiamat selagi ada yang membacanya.

      Padam
    3. Ada orang yang fitnah pm bermacam2, memfitnah hussam berbagai2, memfitnah hadi bermacam2. Dari satu tekanan kekunci keyboard, kini sudah menjadi viral ke seluruh alam. Bayangkan bagaimana sistem piramid ini menghimpun dosa untuk kalian. Mungkin kalian menganggap dosa itu mainan atau mungkin kalian teralfa. Tapi sistem piramid yang menghimpun dosa itu tidak bisa ditarik balik, sebaliknya terus menghimpun hasil yang sudah barang pasti menarik kalian ke neraka. Biarpun dengan apa juga tujuan keyboard itu anda tekan.....

      Padam
    4. Ajaran Islam tuan tak habis menuntut lagi. Mesti sambung belajar dan faham. Bukan belajar suku dan terus jadi ustaz blog.

      Sebenarnya jika benar dan berfakta tidak berdosa malah dapat pahala!

      Mengumpat pemimpin supaya pengundi mengetahui jelek mereka dan menghindar daripada membazir undi pemimpin ponteng, pencuri, menyeleweng, rasuah, kleptokrat, pemaki hamun, penyebar takfiri, pembohong......................




      Padam
    5. Malah lebih parah lagi memilih kafir harbi yg anti islam sebagai pemimpin.. di akhirat kelak ketika hendak disiksa mereka kafir harbi tidak mahu mengaku pernah bersamamu di dunia maka keseoranganlah kamu kerana tergamak menjadikan kafir harbi sbg teman dan pemimpin..

      Padam
    6. Kalau macam itu apa pula hukum bila Pas dalam PR sejak 2008 - 2015 ( lebih 7 tahun) dan BA 1999 - 2008 (lebih 7 tahun) ?
      Dalam dua masa tersebut, hampir 20 tahun Pas telah berpeluk cium dengan "kafir harbi" "LGBT" "Islam Liberal" dan macam-macam tapi Hadi Awang pun tak meroyan macam macai? Apakah hukum ularmak Pas sudah tukar ka sekarang?



      Padam
    7. Dulu si kafir tu belum anti islam lagi.. sekarang si kafir HARBI itu amat anti islam..

      Padam
    8. Dulu karpal singh kata langkah mayat dia dulu klu nak laksanakan hudud tu apa?

      Padam
    9. Betul sebab tu arwah tgna pergi melawat mendiang utk dapatkan penjelasan sambil meraikan harijadi mendiang..

      Padam
  11. Kira-kira jika Pas menang 40 kerusi tak relevan. Lihat sejarah PRU bagi pembangkang yang masih ada sekarang.

    PRU1 - Pas 1
    PRU2 - Pas 13
    PRU3 - Pas 9
    PRU4 - DAP 25 Pas 12
    PRU5 - Pas (Masuk BN) DAP 19
    PRU6 - DAP 16 Pas 5 (Pas ditendang BN)
    PRU7 - DAP 24 Pas 1
    PRU8 - DAP 20 Pas 7 S46 8 (APU)
    PRU9 - DAP 9 Pas 7 S46 6 (APU)

    PRU10 - PKR 5 DAP 10 Pas 27 (BA)

    PRU11 - PKR 1 DAP 12 Pas 7 (BA tanpa DAP)

    PRU12 - PKR 31 DAP 29 Pas 23/66 - 43 kerusi Pas kalah

    PRU13 - PKR 30 DAP 38 Pas 21/78 - 57 kerusi Pas kalah

    Sejak Pas ditendang BN, hanya dengan gabungan bersama parti lain... baru dapat 20 kerusi. Mimpi Mat Jenin jadi kaya raya lepas dapat 40 biji kelapa muda. Dah mati jatuh pokok, Mat Jenin baru sedar jangan berangan atas pokok kelapa!



    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika benar bagai dikata maka dap dan pkr tak perlu risau utk menghadapi 3 penjuru.. pas rilleks aje kerana yakin dgn peluang yg ada setelah tidak lagi bersama dap dan pkr..

      So jom 3 penjuru dan kalau pas 40 kerusi dan dlm masa yg sama jika bn atau ph tak dapat bentuk kerajaan maka silalah berlutut kpd pas..atau lebih senang ph dan bn bergabung bentuk kerajaan sebab pas tak kesah pun tak ke putrajaya..

      Padam
    2. Tidak wujud 3 atau 4 penjuru. Yang ada ialah PAKATAN HARAPAN - PKR, BERSATU, AMANAH DAN DAP & be end - pas. Undi Pas = Undi Umno!



      Padam
    3. Asalkan majoriti melayu islam tidak bersama pakatan DAP sudah la..

      Padam
  12. doa pun doa juga. walopun sampai ke dlm makam nabi. klu kalah tetap kalah, biar pun sejuta kali munajat utk menang. bila kecewa jgn tuhan pulak nanti disalahkan..

    BalasPadam
  13. Marilah MEMBALAK BERSAMA ULAMA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulamak yg disukai oleh para kafir harbi, munafikun dan fasikun lah tu.. keh keh

      Padam
    2. 20 tahun Chai Hadi Awang dah bersama "kafir harbi", Hadi Awang sendiri dipeluk oleh Lim satu keluarga. Takkan tak ingat? Lupa ye? Kahkahkah!



      Padam
    3. Masa dulu kafir tu belum anti islam lagi dan kini kafir HARBI tu amat anti islam..

      Padam
  14. Anti Islam setiap tahun bajet Penang naik peruntukan untuk masjid dan surau serta gaji ustaz ustazah mengajar agama?

    Yang suka Islam di Kelantan gaji staf Harakah tertunggak 2 bulan? Khidmat guru YIK terabai? Pimpinan di atas beli kenderaan mewah 3 - 4 buah? Kasi settle dululah baru bising pasal Islam.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Anti islam kerana utk peruntukan agama lain mereka tak umumkan yg mana disyaki lebih banyak drpd agama islam itu sendiri.. di penang agama rasmi agama buddha kut...

      Padam
    2. Alahaii lomahnye hujah ko aku nk balas pun x sampai hati nk mengaibkn ko..x pelah aku simpan je hujah aku kesizn pulak aku nengok nye yeop

      Padam
  15. Terima kasih banyak kepada teman saya yang di Singapura ..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses saya baca. Saya bisa kenal nama nya Mbah Suroto. saya tidak tau apa ini secara kebetulan saja. Tapi yang jelas saya berani sumpah demi alloh kalau saya tidak menikmati hasil nya bantuan dari mbah.

    waktu itu setelah pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jadi Tkw di Saudi Arabia hanya jeritan batin saya alami. Berkat bantuan beliau melalui Pesugihan Dana Gaib nya ini alhamdulillah sekarang kehidupan saya jauh lebih baik dari sebelumnya.

    Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana gaib, anka gaib togel 3D,4D,5D,6D jampi pelet, ingin cepat dapat pekerjaan, dll....

    Kini saya berbagi pengalaman saja sudah saya rasakan dan buktikan sampai sekarang. Atau mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 Semoga bermanfaat. aminn...

    Info lebih jelas nya buka saja situs beliau di sini https://pesugihanputihislamia.blogspot.com.

    BalasPadam