RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 16 Mei 2009

ORANG MELAYU TIDAK PERLU LAGI DIUBATI OLEH UMNO


Di dalam satu forum baru-baru ini dan sepertimana yang disiarkan di dalam media, A.Kadir Jasin telah memberi formula untuk Umno bagi menghidupkan kembali sokongan orang-orang Melayu terhadap Umno. Beliau menyatakan bahawa Umno mesti mengubati hati orang-orang Melayu terlebih dahulu sebelum menarik sokongan bangsa lain untuk terus bersama menyokong Umno/Bn. Persoalannya, siapakah yang boleh memainkan peranan untuk mengubati hati orang-orang Melayu ini? Mungkin yang dimaksudkan oleh A.Kadir Jasin adalah pemimpin-pemimpin Umno lah yang harus berperanan mengubati penyakit orang-orang Melayu ini.

Siapakah pemimpin-pemimpin itu? Pemimpin utamanya adalah Najib. Layakkah Najib untuk mengetuai`pakar-pakar' pemulih penyakit orang-orang Melayu itu? Bukankah Najib sendiri diselaputi ribuan `penyakit yang lebih kronik' dari orang-orang Melayu sendiri? Sewajarnya Umno mesti berikhtiar untuk memulihkan Najib dari `penyakit kronik'nya terlebih dahulu. Jika dahulu Pak Lah dianggap sebagai `pembawa penyakit' kepada Umno/Bn sehingga terlepas beberapa negeri ke tangan PR, Umno telah `mengubati' Pak Lah dengan di `keruantin'kan dari menjadi pemimpin Umno. Tetapi, penyakit orang-orang Melayu bertambah kronik selepas itu apabila Najib pula ditabalkan sebagai Presiden Umno dan PM. Di dalam tubuh badan Najib yang diketahui umum mempunyai berbagai `penyakit misteri' , mana mungkin orang-orang Melayu dapat dipulihkan penyakit mereka oleh `bomoh' yang berpenyakit.

Hakikatnya, orang-orang Melayu kebanyakannya kini telah pulih dari penyakit yang mereka warisi dari Umno. Apabila mereka menyeberang bersama PR terutamanya PAS dan PKR, penyakit mereka boleh dikatakan pulih sepenuhnya. Penyakit yang dahulunya sering membawa wabak dan virus di dalam Umno tiada di dalam PR seperti penyakit rasuah dan lain-lain lagi. Ini adalah kerana di dalam PR, jika terhidu sahaja wabak penyakit rasuah ataupun penyelewengan, sepantas kilat pemimpin PR membenteras dan membunuhnya. Saya tidak tahu samada masih ada lagi orang-orang Umno yang ingin berubat dengan `bomoh-bomoh' yang berpenyakit malah lebih serius dari mereka.

Apa yang berlaku di dalam Umno/Bn sekarang adalah mereka sendiri tidak tahu bahawa mereka juga berpenyakit. Pemimpin Umno anggap mereka sihat, pemimpin MIC pun begitu termasuklah juga pemimpin MCA dan yang lain-lain. Sehingga kini, akibat penyakit yang mereka hidapi, kerajaan sekarang dilihat tidak berupaya bangun membela rakyat dan kehidupan rakyat semakin kacau. Hampir saban hari rakyat bercerita tentang politik yang tidak stabil di samping kos sara hidup yang terlalu mencengkam. Punca kesemuanya ini adalah kerana kita mempunyai pemimpin negara yang `berpenyakit'.


WFAUZDIN NS
wfauzdin.blogsopt.com

1 ulasan:

  1. Bila Umno lemah, habis lah Melayu. Bila Umno kuat, go to h*ll lah Melayu!

    BalasPadam