RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 6 Oktober 2009

MEMALUKAN - UMNO DAN MEDIA MASIH GUNA SKRIP BASI

Suasana kempen pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang kini semakin panas dan cukup mendebarkan. Seperti biasa, siri ceramah Pakatan Rakyat tetap mendapat sambutan menggalakkan dikalangan rakyat manakala ceramah BN biasanya hanya disertai oleh muka yang sama setiap kali ia diadakan. Seperti biasa isu ganas dan tidak bertamadun akan dilontarkan kepada penyokong Pakatan Rakyat, sebaliknya penyokong BN dianggap berdisplin, berbudi bahasa dan lemah lembut.

Inilah yang dimomokkan kepada rakyat menerusi media arus perdana yang dikawal oleh mereka. Banyak kenyataan yang dibuat oleh pemimpin BN dilihat sengaja ingin mencetuskan satu keadaan huru-hara dan tidak tenteram. Antaranya, tuduhan yang dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dan lain-lain pemimpin lain kononnya pembangkang kini tertekan dan telah membuat pelbagai surat layang dan fitnah terhadap calon BN, Isa Samad. Isu Ketua Putera UMNO, Azeez Rahim kononnya dibelasah terus diperbesarkan, bagi membuktikan bahawa penyokong pembangkang "ganas". Mungkin, dengan cara ini rakyat diminta melupakan hasrat untuk mengundi PAS dalam pada 11 Oktober ini.

Semua ini adalah rencah pilihanraya yang sering didendangkan oleh puak-puak UMNO BN selama ini. Mereka lupa, isu Khairy dikasari ketika pilihanraya kecil Permatang Pauh dulu pun masih belum ada jawapan sehingga ke hari ini. Maka itu, apakah wajar BN menggunakan skrip yang sama demi mengalih pandangan rakyat supaya menyokong mereka?. Sikap yang sama turut diteruskan oleh puak-puak UMNO BN , biarpun mereka tahu bahawa idea itu tidak membawa apa-apa kesan terhadap sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat selama ini.

Kekalahan 1-7 dalam 8 pilihanraya kecil terdahulu jelas menunjukkan bahawa BN sememangnya sudah tiada lagi dihati rakyat. Hanya mereka yang tidak mengerti soal perubahan sahaja yang akan terus menyokong parti karat biru itu sebenarnya. Bagi mereka yang mahukan perubahan, sudah pasti penolakan secara total akan dilakukan terhadap UMNO pada masa ini. Namun, dalam keghairahan berkempen mereka masih menggunakan juga taktik yang sama iaitu menabur janji dan pembangunan kepada rakyat. Pembangunan dari segin insfrastruktur, kebajikan dan sebagainya terus diberikan tanpa membezakan kaum masing-masing. Projek jalanraya, sekolah, rumah rakyat serta lain-lain kemudahan terus dilimpahkan kepada warga Bagan Pinang. Semua ini bagi menunjukkan kononnya hanya BN sahaja yang memang mengambil berat permasalah rakyat setempat./Pahangdaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan