RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 17 September 2010

UMNO - PERKASA, SANDIWARA TERBONGKAR JUA

Oleh: WFAUZDIN NS

SANDIWARA Umno - Perkasa yang kununnya mereka tiada hubungan seperti yang dinyatakan oleh DS Anwar dan juga Lim Kit Siang ternyata benar. Tahniah buat Awang Adek seorang anggota kabinet Najib dan juga pemimpin Umno Kelantan kerana berjaya membuktikan sandiwara ini untuk tontonan kita semua. Kenyataan Awang Adek yang menyebut bahawa Umno Kelantan tiada masalah dengan Perkasa malahan turut mengakui Perkasa yang dipimpin oleh Ibrahim Ali itu kebanyakannya adalah ahli Umno jua.

Sandiwara ini lah yang patut kita jelaskan kepada seluruh rakyat Malaysia agar mereka memahami Umno akan berbuat apa sahaja untuk meneruskan sisa-sisa hayat mereka. Parti-parti Komponen Bn juga seharusnya lebih bijak menilai Umno dan mereka tidak patut membiarkan ahli-ahli mereka terus diperbodohkan.

Mana mungkin Umno boleh memisahkan diri dari Perkasa di dalam keadaan ahli-ahli Umno sendiri berada di dalam sangkar Perkasa? Nampaknya Ibrahim Ali walaupun tidak cerdik tetapi tidak sebodoh mereka yang mengaku ahli Umno tetapi berada di dalam Perkasa. Ini menunjukkan ahli-ahli Umno sememangnya sudah berpecah dan Perkasa berjaya memecahkan ketaatan ahli-ahli Umno kepada Umno. Erti kata lain, di dalam Umno ada dua `mazhab' iaitu `bermazhabkan' Najib dan `bermazhabkan' Ibrahim Ali.

Kedua-dua `mazhab' ini sebenarnya tidak akan mampu membela nasib orang-orang Melayu. Ini adalah kerana kedua-duanya menolak dasar Islam dan memilih untuk bersifat `Assobiyyah'. Mana-mana kaum yang berjuang untuk bangsa mereka dan menolak agamanya, maka pasti akan runtuh akhirnya. Kekuatan bangsa terletak kepada kekuatan agama, bukan kekuatan budaya atau bahasa.

Justeru itu, barangsiapa yang cintakan agama mereka akan menolak golongan yang lebih cintakan perkauman. Jelas, 5o tahun Umno memperjuangkan Melayu, martabat Melayu tidak dapat ditingkatkan malahan semakin jatuh. Umno hanya mampu mengangkat dua tiga kerat kroni mereka ke atas, manakala rakyat bawahan semakin terpinggir. /wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. Selain EZAM ada sekor lagi yang perlu di "kera sumbangkan" sehina-hinanya.Binatang tu ialah ZAHID MAT ARIP

    BalasPadam