TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 22 Januari 2011

FOTO SEKITAR PENAMAAN CALON DI TENANG - SELAMAT BERJUANG









Oleh: WFAUZDIN NS

SELAMAT berjuang buat semua petugas, jentera kempen dan semua penyokong PR di PRK Dun Tenang. Bukan sesuatu yang mudah untuk berdepan dengan jentera Umno yang sudah pastinya dibantu oleh jentera kerajaan itu.

Longgokan wang ringgit telah bermula lebih awal sebelum hari Penamaan Calon pagi tadi dengan berbagai peruntukan dicurahkan. Bayangkan sebuah masjid Jamek sahaja senang-senang mendapat peruntukan segera berjumlah RM 100 Ribu. Buat warga Felda pula, mereka bagaikan `ayam daging' yang diberi makan agar gemuk segera untuk `disembelih'.

Tidak ada sejarah Umno menghadapi Pembangkang tanpa menggunakan segala jentera kerajaan dan wang kerajaan. Kesemua peruntukan dicurahkan segera diangap kebetulan. Peliknya, SPR masih percaya dengan `kebetulan' ini walaupun telah banyak kali SPR menyaksikan perkara yang sama setiap kali pilihanraya.

Itu masih belum dikira dengan kempen setiap hari siang dan malam melalui TV. Begitulah yang mesti dihadapi oleh PR setiap kali pilihanraya. Apapun, selamat berjuang dan bertawakkal kepada Yang Maha Esa./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini