TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 19 Januari 2011

VIDEO - MUFTI PERAK KATA ANWAR LEBIH MUNAFIK DARI ABDULLAH BIN UBAI




Oleh: WFAUZDIN NS

CUBA anda dengar dan teliti klip video di atas. Wajahnya seperti yang kita kenali iaitu bertaraf Mufti. Tetapi apabila mendengar cara dia menjawab persoalan, tidak ubah seperti Ketua Umno Cawangan sahaja apabila memburukkan peribadi DS Anwar. Langsung tiada hujah jauh sekali berpandukan pada fakta, sekadar menjawab sesuka hati. Tidak melambangkan langsung ilmu yang beliau miliki.

Di antara lain, intipati yang beliau perkatakan tentang DS Anwar adalah;
Justify Full
- DS Anwar seorang pendendam.
- DS Anwar lebih teruk dari Abdullah bin Ubai seorang Munafik di zaman Nabi.
- Beliau mendakwa `menangkap' DS Anwar untuk dikahwinkan.
- Beliau mendakwa DS Anwar ingin `menyerang' Istana sebaik sahaja ABIM ditubuhkan.
- Beliau turut bersetuju bahawa DS Anwar adalah penyokong Islam Liberal (Agama serupa) dan menyebut bahawa jika DS Anwar berkata awal dahulu beliau akan jatuhkan hukum `murtad' kepada DS Anwar.

Beginikah cara seorang Mufti berhujah? Seorang Mufti boleh terpedaya dengan soalan provokasi dan andaian semata-mata?

Saya rasa mungkin lain jadinya jika soalan tentang Najib ditujukan kepada beliau. Jika DS Anwar dianggap lebih teruk dari Abdullah bin Ubai, tidak mustahil Najib akan dianggap lebih mulia dari sahabat Nabi dan Rosmah lebih agung dari isteri Nabi.

Begitulah jadinya ulamak di akhir zaman./wfauzdin.blogspot.com
-

6 ulasan:

  1. harusani bolih cakap,dan anwar bolih nafikan.
    cuma satu cara bagi anwar nak nafikan.
    SAMAN SAMAN SAMAN,kita tengok siapa yang terkincit.
    Bapa Munafik inikah atau anak munafik.
    Heloo tok mufti,bila pula nak ceritakan perangai najib dan ketua agama mu

    BalasPadam
  2. Mufti akhir zaman.....

    BalasPadam
  3. Macam ini punya merapu habis lah Malaysia negara ku.
    Apa nak jadi kalau kita ada mufti macam ini... ish ish ish lingkup!

    BalasPadam
  4. kalau anuar dikatakan munafik pegilah cakap pemimpin2 umgok tu hapa pulak... ada berani ka... kalau nak pingat lagi cakap je... jangan dok jadi ulamak yang sesat lagi menyesatkan ummah...

    BalasPadam
  5. ALLAH MAHA BESAR...Mufti perak mmg idola saya dari dulu,pekara yg lebih mengagumkan saya beliau cuba untuk menghalang isu murtad di perak yg melibatkan pelayar terkenal kita...namun agak kecewa apa bila seorang yang lebih faham akan agama,yang lebih faham soal dunia dan akhirat, dan yang lebih faham tentang zat ALLAH...tetapi siapa kita yang asyik menghukum sesama kita?ALLAH tidak pernah nyatakan dalam AL-QURAN ulama,mufti atau orang agama itu sentiasa betul,sedangkan nabi sendiri sebelum wafat mahu umat manusia akhir zaman pegang pada AL-QURAN dan sunnah nya...saya yakin mufti perak yg saya sayangi ini telah pun kalah dengan nafsunya sendiri...cepat menghukum orang lain..mulai takut menegur orang yg berkuasa,mulai diam tentang isu yang salah apabila melibatkan orang kenamaan...saya juga kagum dengan mufti yang lain sebagai idola umat islam...tapi nampaknya lebih mulia sifat manusia yg dihukumnya itu dan manusia yg di katakan munafik itu,kerana manusia itulah yang selalu merujuk kepada ulama dan org yang lebih tahu agama yg lebih dalam daripadanya dan tidak terlalu mengikut nafsu nya sendiri dengan menghukum orang lain...salah kata itu adalah biasa bg manusia biasa tetapi merujuk pada ulama sebagai rujukan utamanya adalah lebih baik daripada manusia itu cuba menunjuk pandai tentang agama yang melebihi ulama' lain mahu pun orang disekelilingnya....aduh...hanya HARUN DIN sekarang yg menjadi idola saya sekarang...nampaknya semakin kurang idola saya..tolong....

    BalasPadam
  6. kita boleh tengok mana yang benar ialah di akhirat nanti siapa yang benar...
    siapa akan masuk neraka dan siapa yang masuk surga...
    kedua2 ni umur tidak panjang pun..lagi berapa tahun lagi aje...siapa yang betul2 berjuang
    Islam

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini