TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 28 Januari 2011

ISU CUTI SAKIT - JANGAN SAMAKAN NORMALA DENGAN BIBI ROSMAH

Oleh: WFAUZDIN NS

TIADA isu lagi untuk Umno menyerang kredibiliti calon PAS, Puan Normala Sudirman yang jauh lebih baik daripada calon Umno/Bn, Azhar yang tercemar akibat kes kecuaian dan salahguna kuasa di dalam kes lelongan tanah itu. Akhirnya, Umno mensasarkan suami calon PAS iaitu Ma'arof Abd Talib kununnya menyalahgunakan cuti sakit.

NONEIni merupakan satu tekanan buat calon PAS dan suaminya yang kini dilihat semakin mendapat sokongan dari pengundi-pengundi di Dun Tenang. Apakah benar cuti sakit itu disalahgunakan? Di dalam peraturan cuti sakit bagi kakitangan kerajaan, apakah ada larangan tertentu buat mereka yang mendapat cuti sakit sehingga menemani isterinya melakukan lawatan pun diangap salah?

Adakah selama ini sesiapa yang mendapat cuti sakit mesti berada di rumah berehat atau tidor sepanjang masa? Siapa boleh menafikan tugas dan tanggungjawab suami adalah berada di sisi isteri bagi menjaga keselamatannya? Isteri pula mesti ditemani suami ataupun muhrimnya hatta menunaikan fardhu Haji sekalipun. Apatah lagi, jika si isteri berjuang dan terpaksa menemui berbagai jenis manusia di merata pelosok kampung, wajarkah si suami membiarkan si isteri keseorangan?

Puan Normala Sudirman tidak tergamak meniru Rosmah Mansor yang merayap merata luar negara dan menginap di hotel mewah tanpa sang suami. Biarlah Rosmah berperangai begitu kerana Najib `redha'.

Sebelum ini, jabatana pelajaran negeri mengeluarkan notis menukarnya ke sebuah sekolah di Johor Bahru, selepas tercetus spekulasi yang isterinya bakal dipilih sebagai calon PAS dalam pilihan raya kecil DUN Tenang. Apa pun, kita mengharapkan ini semua tidak melemahkan semangat Puan Normala dan suaminya.

Kita berbangga kerana suami Puan Normala amat bertanggungjawab terhadap isterinya. Muhyiddin jelas menghina profesyen kedoktoran yang memberikan cuti sakit seolah-olah pengesahan dari doktor kerajaan itu diragukan./wfauzdin.blogspot.com

6 ulasan:

  1. Rosmah?? Jgn disamakan Rosmah dgn Normala.. Sape Rosmah tu??? Sape?? Murahan...

    BalasPadam
  2. Muhyiddin 2 bodoh bangat..dy mane tau kefahaman islam....aku rasa dia sembahyang pun x ..2 sebab tuan guru pun dy krtik...

    BalasPadam
  3. Tuanku Rosmah tu first lady!! Takkan tak tau.

    BalasPadam
  4. BN ni memang... kalau tak sokong dia semua tak betoi...
    malangnya 1 Malaysia ramai pemimpin macam depa
    Sudah sampainya ulama dan geng2 guru yang ikhlas ceburi semula politik utk elak 1 Malaysia lg huru hara politiknya akibat ditadbir oleh mereka yang cakap hanya ikut sedap mulut bagi pertahankan periuk nasi sendiri meskipun hal2 berhubung soal2 agama.
    TENANG cerminkan siapa sebenarnya UMNO...

    BalasPadam
  5. Tidak ada ruginya rakyat TENANG dan 1 Malaysia pilih atau undi PR...beli mereka peluang..
    Kalau kita sanggup beri BN 53 tahun peluang untuk perintah 1 Malaysia tp masih byk kepincangannya, tak salah kita beri peluang PR utk 5 TAHUN sahaja bg. realisasikan apa yang depa nak buat... Kalau mrk gagal tdk mustahil 1 Malaysia bagi undi balik kpd BN...kita perlu berani utk jadi lebih baik.
    BERANI UNTUK BERUBAH...

    BalasPadam
  6. cuti dan MC...muhyiddin kena faham..kalau keluarga yg sentiasa ambil berat hal agama maka akan terjalinlah satu hubungan yg mesra dan lebih baik daripada yg ada...aku sendiri yang jarang MC akan berehat kat rumah bila sakit,tetapi harus diINGAT apabila isteri aku nak ke kedai atau nak kemana2 aku sendiri yg akan hantar walaupun aku tak sihat,andaikata tak mampu drive aku akan ikut teman isteri aku untuk ke mana yang perlu di pergi...tentu muhyidin tertanya kenapa mcm ni kan?inilah yg berlaku dalam keluarga yg bahagia...cemburu?tidak sama sekali..yg penting keselamatan isteri aku...kerana aku nak sentiasa melindungi isteri aku agar selamat disisi...aku pun tak tahu kenapa tetapi ini lah ciptaan ALLAH yang mana kami suami isteri amat selesa apabila begini...so harap muhyidin jgn persoalkan cuti suami calon pas sbb sakit itu adalah mmg yg telah diturunkan oleh ALLAH pada dia tetapi yang penting kena tgk tanggungjawab dan peranan suami itu dalam membentuk keharmonian keluarga....keluarga bagaimana??so ambil berat dalam AGAMA dgn solat berjemaah bersama keluarga anda....barulah anda faham....

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini