RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 11 Januari 2011

JANJI 100 HARI PR - NAJIB PANIK DAN GELABAH

Pelan 100 Hari: Najib Panik- Dr Hatta

Ditulis oleh Mohd Fazli Othman
10/01/2011


SHAH ALAM 10 JAN: Bendahari PAS Pusat, Dr Hatta Ramli berkata jawapan Perdana Menteri mula tersasar kerana terlalu panik apabila rakyat mulai menyedari kelebihan janji 100 hari Pakatan Rakyat yang mula sampai ke telinga masyarakat.

"Selepas tiga minggu kita umumkan rancangan seratus hari itu, Barisan Nasional(BN) kelam kabut untuk mencari jawapan dan nampaknya hari ini baru keluar jawapannya dengan mengatakan tindakan ini tindakan populis, menghancurkan negara dan menyamakan dengan Greece.

"Itu adalah satu pandangan terdesak daripada seorang yang bergelar Perdana Menteri," katanya.

Ujar Dr Hatta, Najib panik kerana apa yang dijanjikan Pakatan Rakyat merupakan janji yang boleh dikotakan dengan beberapa sumber daripada IPP berjumlah RM28 bilion akan ditarik balik bagi menangani isu-isu yang dijanjikan dalam 'Buku Jingga' tersebut.

"Walaubagaimanapun, janji seratus hari ini bukan hanya kebendaan semata-mata, sebahagiannya adalah untuk menghapuskan ISA yang boleh kita buat dengan keazaman politik yang tinggi di kalangan Pakatan Rakyat. Ini tidak memerlukan kos.

"Begitu juga untuk FELDA misalnya mengambilalih FELDA Plantation dijadikan sebahagian daripada program pembangunan kedua FELDA. Ini tidak jadi masalah besar...ini bukan tindakan melingkupkan ekonomi negara," katanya kepada Tv Selangor.

Dalam pada itu, Dr Hatta merasakan tanggapan Najib negara muflis mungkin disebabkan Pakatan Rakyat menjanjikan pembayaran gaji atau elaun tambahan kepada guru-guru iaitu RM500 seorang yang dianggar sebanyak RM2 hingga RM3 bilion setahun.

Katanya, kalau inilah menyebabkan ekonomi negara bankrap, saya rasa penganalisis ekonomi Najib amat-amat ketinggalan serta tidak memberikan nasihat yang baik kepada Perdana Menteri.

"Najib sebenarnya terdesak untuk memberikan satu jawapan kerana janji kita dalam program seratus hari ini telah sampai ke masyarakat yang mula menyedari kelebihan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat," kata Ahli Parlimen Kuala Krai itu./TVNews

Tiada ulasan:

Catat Ulasan