TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 18 Mac 2011

KISAH NI BETUL-BETUL BUAT AKU NAK PECAH PERUT....

Kisah lawak wartawan dengan para demo desak DSAI serah DNA.

Oleh: ubikayu

" Situasi : Tempat Demontrasi Serah DNA.

Selepas penat berdemotrasi dan unjuk rasa oleh kaum wanita agar DSAI menyerah sample darah untuk membuat padanan DNA, maka mereka pun berehat-rehat. Peluh berjujuran dan mereka kelihatan agak semput. Lalu datang seorang wartawan mendekati mereka untuk menemu bual;

WARTAWAN : Boleh mak cik beritahu apa itu DNA ?

MAK CIK A : Tuala good morning. (penuh yakin)

MAK CIK B : Berus gigi. (Bersemangat)

MAK CIK C : Botol air mineral . (Sambil mengangkat lengan)

WARTAWAN : Pak cik pulak ( Kebetulan ada seorang lelaki agak berumur di sisi mereka)

PAK CIK : Mak cik kau ni yang ajak. Katanya dapat duit RM20 ringgit, lepas tu dapat makan nasi bungkus free.

WARTAWAN : Habis tu pak cik tak tau lah, apa itu DNA?

PAK CIK : Mak cik kau yang ajak...dia tak beritahu pun kedai DNA tu...Kat mana kedai tu..

Wartawan pening kepala, rasa kesian bercampur lucu mengenang peserta demontrasi itu.

Sumber: Tranungkite

17 ulasan:

  1. ANTI KEMARUK DNA18 Mac 2011 11:59 PG

    anjing umno perbodoh lembu2.

    melayu diperbodoh pemimpin bangsa sendiri.

    pemimpin seperti ini tidak akan menium bau syurg

    BalasPadam
  2. Harap Anwar tidak berikan sampel darahnya untuk ujian DNA....

    Hidup reformasi...
    Hidup Anwar....
    Hidup Hadi Awang.....

    BalasPadam
  3. Pada aku UMNO ini ibarat dubur. Komponen penting hanya untuk mengeluarkan benda-benda yang kotor.

    BalasPadam
  4. demi kebenaran,berani kerana benar takut kerana salah,,apa kah bagitu susah hendak menyerahkan dna,kita lupakan bab dna,klu itu menyusahkan malah mwembebankan,,,sumpah saja ini jalan yg paling senang usah menuding lari pada org lain,,allah takkan memberi musibah kapada sasaorg itu malainkan manusia iyu sendiri melakukkan nya,,,demi kebenaran setelah diaibkan,yg terkena aib harus membuktikan,apa ditakutkan klu tak melakukan,,fikir2 lah

    BalasPadam
  5. Masalahnya mana dia data DNA kes DSAI dalam kes LIWAT 1? Guna sahajalah data untuk dibandingkan dengan data DNA Lelaki Y. Masalahnya UMNO ni bukan nak DNA DSAI tetapi air maninya sebab nak masukkan dalam dubur Sepol.

    BalasPadam
  6. DSAI org bijak, penasihat2nya (dlm undang2) lagi bijak, tokoh2 di belakangnya (eg; Yusuf al-Qardawi, dll)tersangat bijak...
    Bukan mcm pemimpin UmCO/BN yg bodoh, penyokong2nya (mcm lembu)lagi bodoh, dan pengundi2 BN (yg terima duit RM10 masa PRU/PRK, dll) tersangatlah bodoh....

    BalasPadam
  7. nak guna dna yg dulu,,,,ada yg baru, tuala masih ditolak inikan pula yg lama,ada akai ka,,,,,yg releven dan telus guna yg baru,,,tak mau bagi dna,,,surah sumpah saja biar allah tentukan nya,,, yg paling adil,,,,siapa penyokong macam lembu?,,usah babitkan ulama yusuf al qardawi,,,ia jauh lebeh alim,,,,,jgan rosakkan dia dek kebodohan kita,,fikir22 lah,,,,,

    BalasPadam
  8. DNA sama saja sampai mati pon...
    buat apa nk bg gg baru...
    klau bg nanti ada la yg puak2 UMNO guna tu
    try mintak DNA najib dlm kes atlantuya..
    ada berani bg?
    wakakakakka

    BalasPadam
  9. sedarlah wahai umat islam kalau tsunami baru aja melanda jepun.jangan pula nanti bala tuhan tu melanda malaysia disebabkan kemurkaan allah terhadap umatnya yang zalim tu.

    BalasPadam
  10. awat hampa ingat kami bodoh macam hampa bodoh piang(bodoh paling bodoh).
    selesai sumpah,booom hampa akan buat apa apa saja benda trajidis yang bolih kata,tengok,keluarga anwar telah dimakan sumpah.
    kata pongkok kena tutuh,air mani ada bahagian depan.ini bukan kami kata,tapi doktor kata.
    ini pun hampa tak bolih pikiak kah,nak buat scrip panggil depa yang pernah buat script.ada akai ka?.

    BalasPadam
  11. anon 9:55
    hang tau pun Yusof Qardawi orang alim.
    tapi bila Yusof Qardawi pun kata ini fitnah,hampa tak pakai pula.

    BalasPadam
  12. dah tak laku patua nik ajis, gunalah yusuf qardawi, dia tak taupon kes nuar berjubur.

    kalu proses mahkamah pon langau anuar ta boleh nak ikut, baik guna mahkamah komunis saje, mampos dah tibai dgn senapang, tak siapa berani buat demo dan banyak cakap. aku nak tengok berapa banyak langau buat kacau depan mahkamah isnin ini-langau upahan hamPas, pkr dan dap yg sekandang babi-demo umno dibagi upah, lahabau lu MELAYU juga yg jadi bahalul, ta bersuara nak bela kebenaran demi melayu dan islam, sebab mulut dah disumbat lancau, bontot dah disondol babi

    BalasPadam
  13. bukankah sekarang nie kes ini dalam perbicaraan... jika makamah sediri tak boleh membuktikan kesalahan DSAI kenapa kecoh2 nak ambil DNA...

    Bagaimana DSAI boleh mempergunakan makamah? guna rasuah ke?

    kenapa takut sgt kes DSAI ini akan gagal?
    Kenapa tak guna makamah komunis saje? tembak saje DSAI habis cite... tapi habis cite takat tue saje ke? tentu sekali rakyat Malaysia akan SWING dalam PRU sampai KO parti perkauman BN.
    Itulah sebab mereka takut sangat.

    kenapa tak guna makamah syariah jer? bukan kah kedua2nya Islam. Bukankah undang2 Islam lebih tinggi drp undang2 Lord Reid.

    Undang2 Lord Reid adalah berasaskan Common Law kat British. Undang2 ini pula adalah berasas kepada undang2 bible. Kenapa kita boleh ikut undang org kafir tapi tak nak ikut undang2 Islam.

    Adakah dgn bersumpah saje perkara ini selesai?
    Tentu sekali ramai penjenayah nak bersumpah... sbb boleh bebas tanpa hukuman.

    BalasPadam
  14. Pemimpin umno cuba menyambung hayat umno di dalan jubur sifool.Menyedihkan bila Melayu marhaen yang tidak faham dan Melayu yang otaknya dimandulkan oleh pemimpin umno menjadi kuda tunggangan kepada pembesar Melayu yang menyambung hidup mereka dengan slogan KETUANAN MELAYU!
    Melayu inilah sebenarnya Melayu celaka.

    BalasPadam
  15. Heran ngan komen2 org pro UMNO. Ape yg ditaksubkan sngat dorg nie. Org ramai semua malu denagn guna perkataan MELAYU, sebab telah dihina dan dikotori dengan perbuatan UMNO sendiri. KETUANAN MELAYU! ape yang dorg bawa. Melayu suka tabur fitnah? Melayu suka memalukan kaum sendiri? Melayu yang lupa batas ugama sendiri. Melayu yang penuh korupsi?

    BalasPadam
  16. ORg TUA2 SOKONG UMNO N NAMPAK DACING JE....1 MALAYSIA KENA BOHONG ngan najib.....ORG kg BUKAN TAHU kena bohong....YG MUDA SOKONG UMNO SBB SENANG DAPAT PROJEK REBAK.....ermmmm KAYAKAN KERONI2 la kalau bahasa kasonya.....kata rakyat d dahulukan....buat rumah mesra rakyat pun nk cilok2...baru duduk 2 3 thn dah retak2 rumah adoiiii....tiap2 bulan kena bayar lak tu....huuuuuu HARAP2 UMNO BUKA LA MATA...JANGAN SAMPAI MCM NEGARA2 ARAB...RAKYATNYA DAH TAK TAHAN DGN KEKAYAAN KERONI2...PULAK TU DENGAR NAK WAT PROJEK NUKLIER...ADOIIIII WAT KERETA PROTON PUN MASIH BANYAK MASALAH TIMBUL...TINGKAP WAT HAL LA...SUIS RADIO MSLH LA...HARGA MELANTUN LAK TU....TAKKN LA DH 20THN X BALIK MODAL....TOYOTA KAT JEPUN DAH MURAH...X KAN PROTON KAT MALAYSIA NI HARGA MELAMBUNG2....KATA NK TOLONG RAKYAT.....AKU PUN TAK FAHAMMMMMMM.....

    BalasPadam
  17. sama macam kat sabah bro. lepas demo depan masjid bandaraya kota kinabalu jumaat minggu lepas (18 Mac 2011) yang x samapai 10 minit, sorang member gi tanya dengan sorang mamat & budak2 (budak2 ni memang da x skola. dok merayau mana2)yang pegang kad manila bertulis ' jangan cakap pasal keadilan kalau takut serah DNA', 'berapa kau dapat?', mamat tu cakap'RM20". kahkahkahkahkah

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini