RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 11 April 2011

SIBUK GELAR PEMBANGKANG `JEMBALANG', HELIKOPTER TERHEMPAS, SEORANG TERBUNUH

Oleh: WFAUZDIN NS

TERLALU celupar, sibuk ke hulu ke hilir menggelar pembangkang sebagai `Jembalang', tiba-tiba sebuah helikopter yang membawa rombongan pemimpin `lembam' ini terhempas di Sibu. Berita terbaru menyebut Juruterbangnya telah meninggal dunia. Saya petik berita dari KeadilanDaily, seperti berikut;

" Juruterbang yang membawa helikopter yang terhempas di Sibu pada tenghari hari ini, disahkan meninggal dunia pada jam 8.30 malam tadi, lapor media. Allahyarham, Sahimi Ghazali sebelum ini menerbangkan helikopter berkenaan bagi membawa rombongan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin ke Sarawak. Sebelum kejadian, allahyarham menurunkan tiga penumpang termasuk Setiausaha Akhbar kepada menteri pelajaran, di Dataran Sibu pada jam 1.40 tengahari" (KeadilanDaily).

ALfatihah, dan ucapan takziah saya kepada keluarga Allahyarham semoga roh Allahyarham mendapat kerahmatan dari Allah. Mungkin akan ada suatu siasatan akan dijalankan untuk menentukan punca kemalangan tersebut. Perlu diketahui samada helikopter berkenaan terhempas ketika menjalankan tugas resmi/kerajaan atau pun tugas kempen parti oleh pemimpin berkenaan. Jika tugas resmi, apakah tugas tersebut dan di mana lokasinya dan jika tugas parti, adakah wang rakyat digunakan untuk menyewa helikopter berkenaan? Ini semua perlu dicari jawapan./wfauzdin.blogspot.com

2 ulasan:

  1. apo hal lak gomen servant poie ke sarawak,, nak kempen bersamo koo... ini lah padah nya apo bila kojo tak ikut peratusan ,, nasib baik seorg yg aruanh kok satu heli tu apo macam ??? kok TPM ko kono apo macam,,, ???

    BalasPadam
  2. alfatihah,buat juru terbang yang meninggal.semuga ahli keluarga redha akan semuanya.tetapi harus diingat pada yang masih hidup disitu ada rasia allah yang maha berkuasa tersembunyi.pada perancang tugasan berikutnya diharaf segeralah menilai semula kenapa perkara tu terjadi.kembalilah kepada perancang yang sebenar ia itu allah.kita dapat merancang ,tetapi allah yang menentukan segala2nya.

    BalasPadam