RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 21 Mei 2011

80 PERATUS TIDAK PERCAYA ANWAR DI DALAM VIDEO TERSEBUT

Oleh: WFAUZDIN NS

ISU video seks yang ingin dikaitkan dengan DS Anwar Ibrahim nampaknya sudah tidak sehangat dulu. Ini adalah kerana rakyat telah mencampakkan segala najis fitnah itu ke muka sekutu Apco yang digelar oleh DS Anwar sebagai `Pandi Kutti'.

Saya telah mengadakan undian (Poll) kepada pengunjung blog saya semenjak isu ini meletus. Undian tersebut telah mendapat sambutan hangat sehingga hari ini 21 Mei 2001, seramai 6,664 pengunjung telah membuat pilihan mereka.

Soalan yang dikemukakan adalah "SETELAH ANDA MENONTON KLIP VIDEO ITU ATAU TIDAK, ADAKAH ANDA PERCAYA DS ANWAR TERLIBAT?"

Daripada jumlah 6,664 pengunjung, keputusan yang diperolehi adalah seperti berikut: 1. Tidak percaya - 80 % 2. Percaya - 9 % 3. Kurang percaya - 5 % 4. Tidak tahu - 6 %
Nampaknya isu ini masih gagal menjejaskan sokongan terhadap DS Anwar, apatah lagi ramai di kalangan Ulamak sendiri menolak cara penyelesaian kes ini melalui sumpah laknat oleh Datuk Eskay, Rahim dan Shuib. Majoriti Ulamak, ilmuan dan rakyat mahu kes ini diselesaikan mengikut kaedah yang diajar oleh Allah seperti yang termaktub di dalam Al-Quran.

Isu jam Omega juga gagal, walaupun pada mulanya dikatakan jam tersebut adalah pemberian daripada Raja Arab Saudi kepada DS Anwar. Akhirnya, pihak Polis sendiri mengesahkan bahawa jam tersebut berasal dari Taiwan dan dibeli pada tahun 2004. Kita masih ingat bahawa pada tahun tersebut, DS Anwar masih di dalam penjara dan mana mungkin beliau boleh keluar dari penjara untuk membeli jam berkenaan. Sebelum itu, timbul persoalan bagaimana tuan punya jam tersebut boleh membawa Surat Pendaftaran jam berkenaan ke mana-mana dia pergi.

Usaha beterusan diteruskan juga, alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Kini dihebohkan bahawa video berkenaan telah disahkan tulin oleh pakar dari Amerika. Soalnya tulin atau tidak, kita tetap mahu mereka yang terlibat menayangkan video lucah berkenaan ditangkap dan didakwa segera. Mengapa begitu lama untuk lakukan siasatan dan pendakwaan, sedangkan Datuk Eskay mengaku menayangkannya?

Justeru itu, jangan salahkan rakyat jika ada anggapan serong terhadap pihak Polis. Terlalu banyak persoalan berlalu begitu sahaja termasuk Blogger dan sebuah akhbar pencacai yang terang dan jelas menimbulkan isu sensitif tentang ugama Kristian sebagai agama rasmi negara. Apa tindakan pihak berkuasa? Apa tindakan terhadap Ibrahim Ali yang begitu ingin berjihad di dalam Perang Salib? /wfauzdin.blogspot.com

6 ulasan:

  1. 9% yang percaya tu...macamana cerita. Ulama mana depa ikut?

    BalasPadam
  2. yg percaya itu...seperti melayu yg percaya pada tahyul dan khurafat...

    kah kah kah kah kah ....

    BalasPadam
  3. setuju sangat dengan anon2 diatas.

    BalasPadam
  4. Yg 9patus tu sumenya gigit mee dah tak putus.

    BalasPadam
  5. kalau ikut kepala otak memang percaya tapi iman mengatakan tak boleh percaya maka terpulang kepada individu mahu ikut kepala otak atau iman,
    apa itu iman?,
    iman ialah nurhidayah yang terpancar kedalam hati ditafsirkan melalui perbuatan dan perkataan yang menunjukan sesaorang itu mempunyai iman.
    bagaimana nak mengenali sesaorang itu beriman atau tidak?
    dengan ilmu.
    apa itu ilmu?
    ilmu ialah epertimana sabda rasullahsaw,
    aku tinggal kepada kamu dua perkara barang siapa berpegang pada keduanya tidak akan sesat selamanya,iaitulah quran dan sunah ku.
    dan apaitu kepala otak?
    kepala otak,orang yang tidak berpegang kepada keduanya(quran dan hadis)

    BalasPadam
  6. respon yg diterima drpd masyarakat awam.....rata2 mengatakan.....takut tergadai iman....lebih baik jangan percaya.....Di dunia boleh lari...di akhirat...nak lari kat mana....dah kena tawan....dgn Allah swt.

    BalasPadam