RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 6 Julai 2011

BERSIH - BERUNDING DENGAN `YAHUDI' ATAU MULUT `PANDI KUTTI'?

Oleh: WFAUZDIN NS

BERSIH seperti sedang berunding dengan `Yahudi' rasanya. Putar belit sebiji macam Yahudi. Mula-mula kata BERSIH boleh berhimpun di Stadium bukan di jalanraya, menjeritlah sampai pagi, tiada masalah. Itulah kata-kata pemimpin yang seperti meniru cara Yahudi Israel berunding dengan Palestine.

Bila BERSIH terima nasihat Tuanku untuk berhimpun di stadium, timbul pula ayat BERSIH mesti berdaftar dahulu. Menteri lembut yang jaga Polis pula kata, walaupun BERSIH sudah bertemu Tuanku, namun BERSIH masih pertubuhan haram, katanya. Ertinya, Tuanku telah berunding dengan satu pertubuhan haram? Tergamak menteri mulut besar ini berkata demikian.

Bila BERSIH mohon Stadium Merdeka, datang pula puak yang mengaku Melayu tapi iras macam `mamak roti canai' hasut jangan beri kebenaran untuk BERSIH gunakan Stadium Merdeka. Pihak stadium pun bercakap macam orang mabuk penuh putar belit dan akhirnya tidak meluluskan BERSIH menggunakan stadium yang seolah-olah warisan Umno yang punya.

Seperti biasa raja katak, Ibrahim Ali pula menumpang glamour dengan isu ini. MP Pasir Mas yang tebal muka menumpang atas kerusi pinjaman dari PAS itu terus mendesak agar pihak Polis tidak meluluskan permit berhimpun untuk BERSIH. Betapa bacul dan dayusnya mereka sehinggakan BERSIH mahu berhimpun di dalam stadium pun kecut batu di dalam seluar masing-masing.

Itulah seperti yang saya katakan tadi, BERSIH seolah-olah sedang berunding dengan `Yahudi'. Jika kita tahu lebih awal kita akan berunding dengan `Yahudi' seperti ini, lebih baik kita teruskan dengan plan asal BERSIH. Kita sangka, setelah Tuanku beri nasihat kita boleh berunding dengan mereka secara baik seperti yang Tuanku mahukan. Malangnya, kita terlupa bahawa kita sebenarnya memilih untuk berunding dengan sekutu Apco. Bukankah Apco itu ada kaitan dengan Yahudi Israel Laknatullah?

Selepas ini, masihkah kita yakin lagi untuk berunding dengan manusia berlidah biawak ini? Memang wajar puak ini tidak boleh diajak berunding jauh sekali untuk bersama kununnya mewujudkan Kerajaan Perpaduan. Nasib baik isu Kerajaan Perpaduan sudah lama mampus, cuma menanti parti sekutu Apco itu akan mampus pula pada PRU ke 13 nanti. Patutlah ada orang beritahu berhati-hati jika berunding dengan mulut `pandi kutti'./wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. dulu nk tau sapa yahudi,tgk fizikal dia....
    Sekarang nk tau sape yahudi,tgk perangainya...
    whakakakakaka!!!!

    BalasPadam
  2. sbnarny mreka tk snang hati dgn himpunan BERSIH.brahim katak sdg mmrah otak,apa lg nk dibuat?hishamudin plk mmikir kn knp dia trlpas ckp mngtakn BERSIH pertubuhan hram.tk kn plk YDP Agong jumpa kumpulan haram.yg najib dh terbelit dgn twaran dia sndri.seluruh rkyt sdg mmerhati kn tindak tanduk mreka

    BalasPadam
  3. org munafik bro,bla brckp dia brDUSTA,bla brjanji dia MUNGKIR dan bla di bri amanah dia KHIANAT.dlm Islam ini ciri2 org munafik

    BalasPadam
  4. PUAK SANA TAK FAHAM LAGI..

    KALAU DULU KITA BERANI "TERBARING" DITENGAH JALAN..

    HARI INI..YA... HARI INI KITA AKAN TUNJUKKAN "KEBERANIAN" KITA SEKALI LAGI DGN TERLENTANG DI LANDASAN KAPAL TERBANG.. YA .. KITA AKAN TUNJUKKAN KEBERANIAN!!

    AGAKNYA PUAK SANA BARU TAKUT!!

    **(he..KEBERANIAN DGN KEBEBALAN MCM SERUPA AJA, HUJUNG2 MELAYU JUGA NAMPAK BANGANG!!)**

    BalasPadam
  5. Bapak borek anak rintik, macammana acuan begitulah kuehnya, inilah hasilnya bila ambil yahudi jadi penasihat, mereka inilah pengkhianat negara.

    BalasPadam