TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Rabu, 21 September 2011

MAT SABU SUDAH SAMPAI KE KEMUNCAK MENGHAMPIRI KETOKOHAN DS ANWAR

Oleh: WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA pengaruh Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS sudah semakin menghampiri kehebatan dan pengaruh Ketua Pembangkang, DS Anwar Ibrahim. Masakan tidak, selain dari DS Anwar siapa lagi yang pernah difitnah dan diancam sehebat yang berlaku terhadap Mat sabu?

Pada 8 September lalu, Mohamad mendakwa menerima SMS ugutan daripada daripada individu tidak dikenali yan mengancam mahu menyimbah asid terhadap isteri dan anak perempuannya. Video lucah serta rakaman perbualan telefon lucah juga yang kononnya melibatkan Mat sabu telah lama beredar di kalangan masyarakat. Saling tidak tumpah seperti apa yang melanda DS Anwar.

Terbaru, bahagian pagar depan dan lantai halaman rumah Mat Sabu terbakar, dipercayai akibat bom petrol. Ketika kejadian itu Mohamad dan isteri difahamkan tiada dirumah dan hanya disedari anaknya Nurul Huda, 27, selepas dimaklumkan jiran.

Itulah yang dikatakan dugaan yang terpaksa dihadapi oleh seseorang yang ingin menjadi pejuang. Bukan semua sanggup menerima dugaan sehebat itu. Bayangkan, Tuan guru Nik Aziz juga pernah di cop rasuah, rasuah kek, hinggakan Tuan Guru Nik Aziz ke Mekah pun dikatakan hasil dari rasuah.

Oleh yang demikian, sesiapa yang bersubahat dengan puak-puak kaki fitnah itu wajib menjauhkan diri dan kembali insaf. Politik di dalam negara kita sekarang ini sudah menjadi seperti politik rimba. Tiada lagi menggunakan akal fikiran, jauh sekali ingin menggunakan agama sebagai panduan untuk berpolitik. Bagaimana mahu jadikan agama sebagai panduan kerana sudah ada larangan bahawa orang politik tidak boleh memberi ucapan berbentuk keagamaan?

Tiada jalan lain. Kita kena bersatu dan tumbangkan rejim yang berada di Putrajaya sekarang. Selagi sekutu Apco berada di situ, usah bermimpi negara ini akan bebas dari politik rimba./wfauzdin.blogspot.com

12 ulasan:

  1. Kah! Kah! Kah! Mat Sabu kalau nak capai tahap Anwar, kenalah main depan belakang...bukan takat jilat saja...

    BalasPadam
  2. ....dah ko percaya sgt dgn citer sampah mcm tu amacam ko sendiri yg pergi tonggeng kat Anwar atau Mat Sabu...dasar pentaksub Rosmah

    BalasPadam
  3. mmg sama tahap, tp mat sabu kena keje kuat lagi..mat burit ni bezanye belum dibuktikan main belakang..ttp persamaan mat burit ni ngan aljuburi adalah spt berikut:

    (i) kaki balun bini org
    (ii) dua2 kantoi
    (iii) kacao bini org guna telepon
    (iv) projek kat hotel
    (v) gile puki
    (vi) walaupun kaki khalwat, pencacai2 tetap mengangkat mereka ni sbg pemimpin..

    tanda dunia akhir zaman

    astagfirullah..

    BalasPadam
  4. Anon 4:03, hang nak tau pasai apa depa semua ni buta..? Pasai BODOH depa melantun-lantun...toing..toing..toing...Bila whatthefuckDin mula satu statement bangang..yg lain akan turut serta melantunkan kebangangan mereka....kah..kah..kah...

    BalasPadam
  5. aku rasa mat sabu lagi hebat, dia telah mencetuskan idea meraba burit melalui telefon bimbit.

    BalasPadam
  6. aku rasa yg anon yg kondem tu btul bangang mlantun lantun.ada akai tk blh nk pkir.ini bkn lg bngang 7 kturunan,ni bangang smpai sudah.dngr prbualan talipon knon mat sabu,trus prcaya,pdahal 1994,teknologi mrakam prbualan dlm handset blum ada lg.tk kn pkai talian ttap kot!tngok plk video klabu dh prcaya,pdhal gmbar tu tk brp jlas.tk dpt nk beza ke,video naik lif dgn dlm blik knjauh beza.satu klabu & hitam putih,satu lg jlas dn brwrna.cctv bleh wrna tp camcoder plk hitam putih.apa pny akal le korng ada?

    BalasPadam
  7. penjilat2 umngok cam bangsat tak buleh berfikir. betullah bangsat2 pencacai ni bak kata orang no otak.

    BalasPadam
  8. Zalee, engko ni dah sunat ke belum? Err...dalam family engko ada tak genetic down-syndrome? Engko kecik-kecik dulu pernah jatuh dari buaian tak? Mak pak engko kasi ke engko main computer ni? Kah! Kah! Kah! Woi Din.., inila contoh bahana anak didik hang...kan dah melantun-lantun BANGANGnye....

    BalasPadam
  9. anon 4:03,aku percaya apa yang kau kata,sebabnya waktu anuar balun kau dan adik kakak kau,aku dibagi tugas untuk buat rakaman.kau nak tengok,buka seluar kau dan berdiri depan cermin,kau akan berkata," sendiri punya pun mau kah."

    BalasPadam
  10. Wahai sahabat2..
    Berlepas dirilah korang dari menggosip-gossip yg entah betul entah tidak..
    Jgn nama jer Islam tp x ikut Islam pun dlm maslahat menerima perkhabaran tentang maruah diri org..
    Sblum keluarga dan sanak saudara korang terkena tempias mulut2 busuk korang,lbh baik la korang semua Istighfar..Jgn keterlaluan dan melampaui batas dlm perkara2 yg syubahah,nti x terpikul dek badan kt Mahsyar nanti..
    Dosa sendiri pun berbakul-bakul ada hati nk bertaqlid atas org lain dgn sumber yg belum tentu sahih atau Khianat..
    Kita sendiri x tahu akhir kalam diri kita,jd jglah diri sendiri dan keluarga terlebih dahulu sebelum korang menempah dosa terhadap org yg x kenal pun korang neh..Klu betul apa yg korang cakap pun korang tetap berdosa krn membesar2kan aib,klu salah lg lah besar dosa korang krn membesar2 Ghibah..Sudah2 la tu..
    Mana pg dh Roh ramadhan yg baru kita tinggalkan x sampai sebulan pun????
    Apa la korang neh...
    Sbb tu la org kafir masih kekal dlm kekafirannya krn hilang minat terhadap agama kita disebabkan org2 mcm korang yg menghilangkan keindahan Islam itu melalui akhlak korang neh dlm menjaga kelakuan dan lisan..Tuhan bg nikmat bercakap bkn suruh bercakap perkara yg sia2..
    Badan zahir korang bg makan smpai gemuk,tp badan roh korang kurus kering sbb mulut dan lidah berat utk puji2 Allah dan selawat kpd rasul..
    Chek la diri masing2 sblm poyo nk nk check org lain..
    Sedar la diri masing2 ada persoalan nk dibicarakan di depan Allah nanti..
    x pyh nk over2 bercakap psl org..

    BalasPadam
  11. mat sabu tak basuh muka sbb suka bau burit normah..walllawehhhh...akhirnya kawin jugak ngan normah tu ya..dapat burit halal..kah kah kah

    BalasPadam
  12. Orang dah buktikan mani Anwar dalam dubur Saiful dimahkamah pun masih percayakan Anwar lagi. Dasar pengikut SPM Gred 3

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini