TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Selasa, 6 Disember 2011

INI BARU BETUL TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI

Oleh:  WFAUZDIN NS

TUA kutuk tak sedar diri.  Itu saja yang boleh aku sebut kepada Mohd Kamal Saidin orang tua nyanyuk yang dipanggil ulamak oleh puak Umno ini. Memang dia nyanyuk kalau pun tidak sedar diri kerana jika beliau waras, mana mungkin tergamak beliau menghina Hukum Hudud di hadapan orang-orang bukan Islam?

Mohd Kamal Sadin baru-baru ini dilaporkan mendakwa hukum hudud yang digubal oleh kerajaan Negeri Kelantan adalah bertentangan dengan hukum Allah.  Beliau yang bercakap pada forum berjudul ‘Hudud dan implikasinya terhadap bukan Islam di Malaysia’ di Ibu Pejabat MCA di Kuala Lumpur, berkata beberapa peruntukan dan Enakmen Hudud Kelantan 1993 adalah tidak mengikut al-Quran dan Hadis.  
 
Menyalak sambil menghina hukum Islam di depan orang-orang bukan Islam....
 
Sebenarnya apa yang dipersoalkan oleh orang tua kutuk ini tentang enakmen tersebut sama seperti yang dipersoalkan oleh Zul Kulim `lembu' di dalam Parlimen sebelum ini yang mendakwa hukum tersebut `memboleh'kan suami meliwat isteri. Persoalan tersebut telah dijawab di dalam Parlimen malahan telah diperjelaskan dengan nas dan dalil oleh Dewan Ulamak PAS melalui media.  Lebih jelas lagi, telah bertahun enakmen tersebut diluluskan, sehingga kini Jabatan Agama Islam mahu pun Majlis Fatwa tidak pernah mempertikaikan enakmen berkenaan.  Masakan hukum yang `sesat' di dalam enakmen Syariah boleh dibenarkan berkuatkuasa tanpa tindakan oleh Jabatan Agama Islam?

Oleh yang demikian, mengapa bengap sangat orang tua ini untuk memahami enakmen tersebut?  Atau, sememangnya beliau dilahirkan untuk menyesatkan orang lain kalau pun tidak untuk menunjukkan betapa bebalnya Ulamak di dalam Umno memahami Hukum Hudud?  Baru-baru ini, aku sendiri tengok si tua jahil ini bercakap di pentas PWTC dengan memetik beberapa ayat Al-Quran yang bacaannya pun tunggang-langgang semata-mata untuk menghentam PAS.  PAS dikatakan parti ajaran sesat, tetapi si tua nyanyuk ini lupa bahawa parti anutan beliau itu telah beberapa kali `menyembah' kaki PAS untuk bersatu.  Jika benar PAS itu sesat, apa kejadahnya yang Umno mahu bersatu dengan PAS?  Bukankah lebih baik Umno terus bersatu dengan APCO yang `tidak sesat' itu?
 
Mahu marah pun ada, tetapi simpati pun ada pada orang tua seekor ini.  Di dalam keadaan nyawa di hujung tanduk, gigi pun semakin jarang dengan rambut sudah memutih tetapi masih bersemangat untuk memburukkan hukum Islam di hadapan orang-orang bukan Islam.  Jadi, pelik apanya jika Chua Soi Lek pemimpin MCA kaki zina itu sekarang berani menghina hukum Hudud.  Elok benarlah Chua Soi Lek melantik Mohd Kamal Saidin ini menjadi Tok Guru dia./wfauzdin.blogspot.com

14 ulasan:

  1. Untuk sedikit habuan dunia sanggup lakukan apa saja waima menghina agama sendiri...

    BalasPadam
  2. orang tua kutuk ni tak sedar dia berada di negeri PAS. Nak mampuih la tu.. dasar cetek ilmu pun nak hina tok guru.. haituiihhhh..

    BalasPadam
  3. Aku hilang sabar bila mangkuk hayun nie kata PAS ikut kafir harbi(DAP). Aku nak tanya menatang MCA,MIC,GERAKAN tu kafir apa.....apa bodo punya melayu.....khiaakkkk tui......

    BalasPadam
  4. ang wat malu org pendang ja aihh..toksah blik da aihh

    BalasPadam
  5. Kalau setan lalu depan dia...aq rasa setan tabik spring beb....Astaghfirullah al Adzim

    BalasPadam
  6. Walaupun hendak sangat ngan duit Ameno tu jgn lah sampai menjual agama..ni lah contoh tepat apa yang selalu disebut sebut sebagai menjual agama...

    BalasPadam
  7. Kalau macam ni bahasa yang digunakan, takda beza yang mengata dan yang kena kata. Samapai bila-bila kita orang Islam takkan kemana-mana, dan dipermainkan oleh musuh-musuh Islam?

    BalasPadam
  8. Kamu ni nak jadi us budak ka? Orang lain semua bodo. Kamu apa hal, tak sedar diri, bodoh nak mampos.

    Nak kata org lain salah tunjukkan hujahnya, wahai kutok tak sedar diri .

    BalasPadam
  9. hati sakit sangatnya ni...
    Semoga Allah membuka pintu hatinya atau binasakan dia..amin..

    BalasPadam
  10. Ustaz Kamal Saidin meletakkan Al-Quran dan hadis di hadapan. sbb itu bercanggah dgn golongan2 yg meletakkan TOK2guru di hadapan. DAP kafir harbi, MCA,MIC pn kafir harbi tetapi DAP TAIKO PR,bukan PAS. Sebaliknya UMNO TAIKO BN, bkn puak2 kafir harbi, jauh bezanya.

    BalasPadam
  11. Allah telah zahirkan kehinaan diri ulamak ameno ni. Kalau pandai cadanglah yang betul dan dan laksanakan hukum allah. Pokoknya mahu atau tidak. Kalu huhud ameno betul . Buatlah. Tak usah tuduh orang tak betul. Jangan jadi orang munafiq . Mengaku Islam tapi tolak sana tolak sini.

    BalasPadam
  12. Tanpa nama 9.34 buat hujah bangang.....sebab yg menentang hukum hudud ni umno.....dah lebih 50 tahun mana dia hukum hudud yg nak umno laksanakan????....umno dayus takutkan mca, mic, gerakan dan ppp...

    BalasPadam
  13. aku cukup benci orang yang mengutuk pas terutama puak umnongok ni. bila la puak ni nak sedar?

    BalasPadam
  14. http://www.youtube.com/watch?v=klZ_ycjk-6g&feature=share

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini