RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 6 Disember 2011

PAKATAN RAKYAT JANGAN TERPEDAYA HELAH ZAID IBRAHIM

Oleh:  WFAUZDIN NS

SEDIKIT pun tidak mengejutkan apabila Presiden KITA, Zaid Ibrahim mula bersikap positif terhadap Pakatan Rakyat setelah beliau mengumumkan sebelum ini tidak akan mengganggu kawasan Najib dan Muhyiddin di dalam PRU akan datang.

Bukan beliau tidak tahu perjuangan Pakatan Rakyat adalah untuk menguburkan Umno khususnya yang menjadi tunggak kerajaan sekarang, dan Umno sekarang dipimpin oleh Najib dan Muhyiddin.  Menyelamatkan Najib dan Muhyiddin bererti ingin menyelamatkan Umno walaupun tewasnya Najib dan Muhyiddin tidak bererti tewasnya Umno atau sebaliknya.  Ini yang Zaid mahu lakukan sebelum ini.  Dan, sekarang Zaid menyebut mahu menunjukkan solidariti dengan Pakatan Rakyat, bukan bererti Zaid ingin menarik balik hajatnya untuk tidak mengganggu Najib mahu pun Muhyiddin. 


Zaid Ibrahim terbaru menyebut, " Untuk menunjukkan solidariti kita dengan pembangkang, dan penolakan kita terhadap idea fasis dan autoritarian, KITA ingin menyatakan semula bahawa kita akan terus menyokong pembangkang dengan harapan untuk perubahan sebenar," katanya.

Sesiapa yang mengenali politik Zaid tidak mudah termakan dengan apa yang diucapkan oleh bekas pemimpin PKR ini.  Jika dahulu beliau ahli Umno dan menyanjung Umno, kemudiannya tidak lagi mempercayai Umno dan menyertai PKR atas kepercayaan kepada kepimpinan DS Anwar, kemudiannya keluar dari PKR atas sebab tiada lagi keyakinan kepada DS Anwar.  Beliau menerajui KITA yang awalnya dilihat pro kepada Umno/Bn apatah lagi apabila beliau menyebut tidak akan meletakkan calon di kawasan Najib dan Muhyiddin bertanding.  Siapa yang masih sempit akalnya boleh yakin dengan kata-kata beliau yang terkini itu?

Bagi saya, selagi Zaid atau KITA tidak berada di dalam saf Pakatan Rakyat, KITA perlu kita anggap sebagai musuh seperti juga Umno/Bn dan calon-calon yang bertanding atas tiket Bebas di dalam PRU nanti.  Sehubungan itu, Pakatan Rakyat diharapkan tidak terpedaya dengan helah Zaid yang mungkin mulai merasa Umno bukan lagi harapan untuk parti beliau bergantung nasib./wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. Politician lalang kat Malaysia ni sikit pun tak boleh nak respect. Bukan setakat ludah....muntah pun jilat balik. Semua ada agenda politik. Semua nak kaya cepat. Maruah tak der langsung!

    BalasPadam